Kia Sportage 2022 este acum la a cincea generație și fiecare model nou a reprezentat o îmbunătățire față de predecesorul său.
Așadar, sunt multe noutati pe noul Kia Sportage, desi, cu sigurantă ca nu mulțumește pe toată lumea, dar nu există nicio îndoială că mașina este atrăgătoare, cu partea din față caracterizată de o grilă largă și lumini de zi cu LED în formă de bumerang.
- CO2 si consum 4.2/5
- Motoare si performanta 4.4/5
- Interior si confort 5/5
- Practicabilitate 5/5
- Fiabilitate si siguranta 5/5
Ornamentele GT-Line adaugă un aspect puțin mai sportiv, dar orice Sportage va ieși în evidență în parcarea supermarketurilor. Poate că designul izbitor nu este surprinzător, având în vedere aspectul celui mai recent Hyundai Tucson și relația strânsă dintre cele două mărci auto.
Totusi, este puțin probabil să-l confundați cu oricare dintre numeroșii săi rivali, cum ar fi Peugeot 3008, Volkswagen Tiguan, Ford Kuga, Mazda CX-5 și SEAT Ateca.
Interiorul este la fel de atractiv, cu un set de ecrane duble luate din Kia EV6. Sunt la fel de bune de folosit pe cât sunt de privite, cu meniuri intuitive cu o grafică clară. Nu trebuie să defilați prin nenumărate submeniuri pentru a ajunge la setările dorite, în timp ce păstrarea butoanelor fizice înseamnă că alte comenzi sunt ușor de utilizat.
Echipamentul este generos, chiar și modelul „2” care costa sub 33.000 euro beneficiind de faruri cu LED, o cameră de marșarier, lumini și ștergători automate și un ecran tactil cu functie de oglindire smartphone și radio digital.
Versiunea „3” are ecrane mai mari, scaune încălzite și geamuri fumurii; „4” aduce o trapă, încărcarea telefonului fără fir și ajutoare suplimentare pentru șofer. Cumpărătorii pot alege și dintre două modele GT-Line.
Vestea este la fel de bună dacă stai în spatele scaunelor din față. Adulții vor găsi suficient spațiu pe locurile din spate, chiar dacă alegeți un model cu trapă panoramică, iar portbagajul de 587 de litri este destul de mare pentru o mașină din această clasă. Există și o serie de alte atingeri utile, ceea ce sugerează că designerii Kia au petrecut mult timp gândindu-se cum să facă Sportage cât mai util posibil.
Sunt disponibile motoarele mild-hybrid, hibride și plug-in hybrid, împreună cu motoarele convenționale pe benzină și diesel.
Nu există opțiune electrică – va trebui să cumpărați Kia EV6 dacă doriți o mașină cu emisii zero – dar o gamă largă de motoare ar trebui să se potrivească unei game largi de clienți.
Am condus recent hibridul, care poate ajunge să fie unul dintre cele mai bine vândute motoare. Aspectul electric al grupului motopropulsor este cel mai vizibil atunci când se oprește și pornește din nou, când se aude că mașina funcționează fără ca motorul să pornească.
Asta nu înseamnă că motorul pe benzină este deosebit de vizibil când pornește, deși devine putin galagios dacă ai nevoie de o accelerație rapidă, ceea ce nu e anormal. In plus, rafinamentul este grozav odată ce ajungeți la viteze de croaziera.
CO2 si consum Kia Sportage 2022
Fiecare Kia Sportage are un motor de 1,6 litri, dar există o gamă completă de opțiuni de propulsie, cu excepția unuia pur electric. La modelele entry-level, motorul pe benzină de 1,6 litri nu are nicio electrificare.
Modelul mild-hybrid are un generator de pornire care colectează o cantitate mică de energie electrică atunci când frânați și acționează ca un sistem de pornire-oprire extins. Totuși, nu vă așteptați să vedeți economii majore de combustibil.
Mai sus in gama este un hibrid și un hibrid plug-in. Diferența este dimensiunea bateriei (și prețul), hibridul primind o baterie mică de 1,49 kWh, comparativ cu 13,8 kWh pentru hibridul plug-in.
Acesta din urmă trebuie reîncărcat de la o priză sau un punct de încărcare, dar rezultatul este o autonomie de 56 km doar electric; hibridul normal nu va gestiona mai mult de 1.5 km sau cam asa ceva, și trece automat la energie electrică cât mai des posibil.
Un motor diesel de 1,6 litri de la modelul anterior este, de asemenea, disponibil și este cel mai atractiv pentru șoferii cu kilometraj mare. Cu toate acestea, merită remarcat faptul că acest motor a fost oferit și pe Hyundai Tucson la lansarea acelei mașini, dar a fost întrerupt rapid.
Având în vedere că Kia Sportage 2022 este mai avansat din punct de vedere tehnologic decât înainte și are o gamă mai largă de motoare, nu este surprinzător că prețurile sunt mai mari decât pentru predecesorul său. Kia va dori ca noul Sportage să fie la fel de popular ca înainte, așa că merită să căutați retaileri care oferă stimulente.
Deloc surprinzător, versiunile cu un nivel mai ridicat de electrificare oferă cele mai mici costuri de funcționare.
Kia Sportage hibrid plug-in oferă până la 56 km de condus electric la o încărcare completă, ceea ce ar trebui să fie suficient pentru naveta zilnică medie. Dacă puteți conduce predominant cu motorul electric și puteți reîncărca regulat, costurile pentru combustibilul vor fi minime.
Cu excepția cazului în care faceti multi kilometri, dieselurile nu vor fi necesare. Aceștia gestionează oficial economia de combustibil de până la 4.33 L/100km (4.67 L/100km cu tracțiune integrală), ceea ce nu este cu mult mai mult decât cotațiile oficiale Kia de 4.74 L/100km pentru hibrid.
Benzinarele mai ieftine reușesc 5.67 L/100km, sau 5.34 L/100km dacă alegeți versiunea mild-hybrid, similar cu ceea ce veți obține la un Nissan Qashqai sau SEAT Ateca.
Motorizare Kia Sportage 2022 si performante
Puține SUV-uri de familie sunt potrivite pentru șoferii carora le place “condusul sportiv”, iar Kia Sportage nu face excepție. Nu este la fel de placut să-l conduci cum este Ford Kuga sau Mazda CX-5, dar nici nu te dezamageste.
Sportage nu recompensează accelerația puternică. Modelul hibrid pe care l-am testat a fost zgomotos cand acceleram mai agresiv, cu un ton destul de dur de la motorul pe benzină. Este mult mai bine dacă rămâi într-un ritm relaxat și este impresionant de rafinat odată ce ești la viteza de croazieră.
Rafinamentul este bun la viteze mai mici, deoarece atunci mașina poate funcționa cu energie electrică pentru perioade scurte de timp.
Kia Sportage hibrid
În fruntea gamei Sportage, pentru prima dată, se află un model hibrid plug-in, capabil de peste 50 de kilometri de autonomie electrică.
De asemenea, primește 261 CP, dar nu este cel mai rapid din gamă – probabil pentru că bateria mai mare il face mai greu. Sub acesta se află hibridul de 227 CP și ambele sunt bazate pe motorul Kia de 1,6 litri pe benzină.
Versiunea de 227 CP atinge 0-100 km/h în 7,7 secunde, deci este puțin mai rapidă decât echivalentul Hyundai Tucson, iar PHEV se strecoară și el sub opt secunde.
Ambele modele hibride sunt dotate standard cu o cutie de viteze automată cu șase trepte, în timp ce PHEV are tracțiune pe patru roți (este o opțiune pentru hibridul GT-Line S).
Kia Sportage benzina
Motorul pe benzină de 1,6 litri produce 148 CP și este disponibil la toate nivelurile de echipare. Este asociat cu o cutie manuală „inteligentă” cu șase trepte (ambreiajul este controlat electronic, mai degrabă decât mecanic), dar este disponibilă și o cutie de viteze automată cu șapte trepte.
Este dotata cu tehnologie mild-hybrid de 48 de volți pentru o economie de combustibil ușor îmbunătățită. Toate benzinarele ajung de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 10 secunde, așa că se vor simți perfect potrivite pentru drumurile din Romania, chiar dacă nu sunt la fel de rapide ca hibrizii mai mari.
Kia Sportage diesel
Este puțin surprinzător că Kia oferă Sportage cu un motor diesel, deși s-ar putea să nu dureze mult. Hyundai Tucson urma să fie oferit cu același motor diesel de 1,6 litri ca și pe Sportage, dar a fost retras foarte repede.
Motorul este preluat de la vechiul Sportage și, ca și benzinarul, vine cu tehnologie mild-hybrid pe versiunile automate. Versiunile manuale au 113 CP, în timp ce automata are 134 CP. Nu ne așteptăm să se simtă deosebit de rapid, cu cifre oficiale de peste 11 secunde.
Kia Sportage 2022 interior si confort
Ecranul se află deasupra consolei centrale, iar pe modelele superioare, acesta este alăturat unui grup de instrumente digital de 12,3 inci. Cele două ecrane sunt unite într-un singur banc curbat și sunt împrumutate de la Kia EV6 electric.
EV6 este una dintre mașinile emblematice ale Kia, iar tehnologia sa este impresionantă. Aceasta înseamnă că Sportage beneficiază de un sistem de infotainment care se încarcă rapid, receptiv și simplu, cu o grafică clară.
Kia nu numai că a rezistat impulsului de a pune funcțiile de control al climei pe ecranul tactil, dar a făcut posibil controlul ecranului folosind cadranele rotative (le puteți schimba scopul în setări).
Dacă alegeți nivelul de echipare „3” sau mai sus, veți obține ecranele duble impresionante de 12,3 inci pe care le vedeți în imaginea de mai sus. Face ca Sportage să se simtă mult mai luxos decât predecesorul său și este strâns aliniat cu sora mai mare Kia Sorento.
Mașinile cu specificații inferioare au cadrane tradiționale cu un afișaj mic între ele, în timp ce cel mai ieftin „2” primește un ecran tactil mai mic de opt inci, cu Apple CarPlay și Android Auto.
Deși „2” poate avea ecrane mici, nu este “chel”. Farurile cu LED-uri, radioul DAB, o cameră de marșarier, jantele din aliaj și senzorii de parcare sunt toate echipate standard. GT-Line este următorul pe scară și oferă acces fără cheie și scaune tapițate cu piele de căprioară, împreună cu stilul exterior mai sportiv.
Modelul „3” de gamă medie, care costă cu vreo 5 mii de euro mai mult decât modelul de bază, se poate dovedi popular. Acesta adaugă scaune încălzite față și spate, control adaptiv al vitezei de croazieră și geamuri fumurii pentru pasagerii din spate și hayon.
Concentrându-se pe lux, modelul „4” include un kit precum o trapă panoramică, un sistem stereo Harman Kardon îmbunătățit, încărcare wireless a telefonului, faruri adaptive și capacitatea de parcare automată. GT-Line S combină aspectul sportiv cu o grămadă de echipamente, cu scaune din față ventilate, cu masaj, reglabile electric și un hayon.
Practicabilitate Kia Sportage 2022
Nu a contat că actualul Kia Sportage nu avea cel mai mare portbagaj din clasa sa, deoarece era încă unul dintre cele mai populare SUV-uri de dimensiuni medii, care apărea în mod regulat în lista noastră cu cele mai bine vândute mașini din Romania. Faptul că cel nou are un portbagaj mult mai mare ar trebui să-l facă și mai atrăgător.
Patru adulți înalți de 1,8 metri se vor simți confortabil în noul Kia Sportage 2022, deoarece există spațiu suficient. Există suficient spațiu pentru cap chiar dacă alegeți un nivel de echipare cu trapa panoramică și, făcând acest lucru, vă asigurați, de asemenea, că interiorul este inundat de lumină.
Călătorind cu cinci adulți la bord va fi puțin mai dificil, dar acest lucru este valabil pentru majoritatea rivalilor Sportage.
Se pare că Kia s-a inspirat de la Skoda când vine vorba de funcții utile. Tetierele scaunelor din față încorporează umerase, în timp ce există umerase suplimentare și chiar încărcătoare USB în spătare. In plus, este binecuvântat cu un spațiu de portbagaj de până la 587 de litri.
Aceasta nu este doar o creștere uriașă față de modelul anterior, ci o dimensiune care îi depășește și pe aproape toți principalii săi rivali.
Rabatați scaunele din spate (acest lucru se poate face individual folosind pârghiile din portbagaj) și veți avea 1.780 de litri de umplut cu ce vreti voi, de la baloane la mobilă. Podeaua este plată pentru a ușura încărcarea și nici nu există o buză mare de încărcare care sa incurce.
Kia sportage hibrid plug-in oferă încă 540 de litri, ceea ce este de fapt mai mult decât motoarele diesel mild-hybrid. Au 526 de litri, deși acesta este un spațiu de depozitare mai mare decât Ford Kuga.
Toate motoarele standard pe benzină și diesel pot tracta până la 1.650 kg. Kia nu a anunțat încă cifre de remorcare pentru hibrizi.
Fiabilitate Kia Sportage 2022 si rezultate Euro NCAP
Garanția uriașă de șapte ani a câștigat o mulțime de laude de la introducerea sa, dar este posibil să nu fie nevoie să o utilizați foarte des. Atât brandul, cât și Sportage sunt iubiți de proprietari, așa că noul Sportage va trebui să continue treaba bună.
În sondajul nostru Romanian Driver, ultima generație Kia Sportage a terminat pe locul nouă în lista noastră de top masini 2021. Noile modele hibride disponibile ar trebui să scada consumul de combustibil, iar noul sistem de infotainment ar putea să obțină un punctaj ridicat, crescandu-i astfel sansele lui Sportage sa se apropie de primele locuri din clasament.
În timp ce o proporție puțin mai mare decât media de proprietari a raportat o defecțiune în primul an (19,6%), Kia a obținut totuși un scor de top 10 pentru fiabilitate, sugerând că defecțiunile erau cel mai probabil erori minore. De fapt, toate scorurile sale au fost în top 10.
Euro NCAP nu a testat încă Kia Sportage, dar se așteaptă un scor de cinci stele. Kia Sorento a obținut calificativul maxim de cinci stele în 2020, în timp ce vărul Hyundai Tucson al lui Sportage a obținut cinci stele în 2021.
Frânarea de urgență autonomă și asistența la urmărirea benzii se numără printre caracteristicile de siguranță prevăzute în standard, împreună cu asistența inteligentă pentru limitarea vitezei și asistenta la plecarea din rampa.
Pentru modelele „3” echipate cu o cutie de viteze automată, sunt prevăzute, de asemenea, controlul adaptiv al vitezei de croazieră și asistența la conducere pe autostradă, în timp ce mașinile cu specificații superioare sunt dotate cu monitorizarea punctului mort, camere pentru semnalizare cu afisaj in bord, o cameră de 360 de grade și evitarea coliziunilor în parcare.