Motive pentru a cumpara un Jaguar E-Pace 2020
Jaguar E-Pace 2020 face parte din sectorul extrem de competitiv al SUV-urilor mici si vine cu cateva actualizari proaspete pentru modelul anului 2021, cuprinzand modificari subtile ale aspectului (inclusiv lumini si grile noi), impreuna cu actualizari tehnologice mai extinse.
Acestea includ sistemul de infotainment Pivi Pro mult imbunatatit de la Jaguar, cu un ecran mai mare si functionalitate sporita.
- Costuri intretinere 4.4/5
- Fiabilitate 3.5/5
- Siguranta 4.5/5
- Interior si confort 3.7/5
- Dotari 4.8/5
- Performanta 3.5/5
Gama de motoare a fost, de asemenea, revizuita si include acum un hibrid plug-in P300e cu emisii CO2 prietenoase cu taxele si optiunea de deplasare pe distante scurte numai cu energie electrica.
Jaguar E-Pace 2020 este putin mai ieftin decat Range Rover Evoque, in stransa legatura, dar, fara indoiala, nu arata atat de elegant sau de dorit si este impins puternic de rivali precum Mercedes-Benz GLA, BMW X1, Audi Q3 si Volvo XC40. Este mult imbunatatit, dar inca, cauta sa se potriveasca intr-un grup.
Costuri intretinere Jaguar E-Pace 2020
Sosirea unei versiuni hibrid plug-in (sau PHEV) castiga un punct suplimentar aici in comparatie cu generatia anterioara Jaguar E-Pace.
Toate, cu exceptia celei mai ieftine versiuni diesel – care este singura optiune cu tractiune fata si manuala din gama – beneficiaza acum de eficienta sporita de tehnologia hibrida usoara (MHEV), dar numai plug-in-ul va va economisi cu adevarat sume semnificative de bani la costurile lunare de rulare si numai daca stilul vostru de condus se potriveste cu punctele sale forte.
Faceti clic aici pentru a citi despre diferentele dintre diferitele tipuri de modele hibrid.
Desigur, Jaguar este in parteneriat cu Land Rover si foloseste aceleasi fundatii si motoare ca si Discovery Sport si Range Rover Evoque – toate impartasesc o structura similara, astfel incat comparatiile de preturi sunt relativ simple, desi Jaguar E-Pace 2020 tinde sa fie cel mai ieftin dintre cele trei, dar nu cu mult.
Fiabilitate Jaguar E-Pace 2020
Jaguar si Land Rover nu au o reputatie in ceea ce priveste fiabilitatea in general, dar nici rivalii lor premium germani nu au asa ceva, pentru a zice ca o sa ramana in urma aici.
Economiile in ceea ce priveste partajarea motoarelor, a sistemelor de infotainment si multe altele cu Discovery Sport si Evoque ar trebui sa insemne ca atunci cand apar probleme, Jaguar si Land Rover sa le poata rezolva instant.
Recenziile proprietarilor despre modelul anterior par, in general, pozitive, sistemul problematic de infotainment raportat de o persoana la un model mai vechi a fost inlocuit acum in acest model actualizat, asa ca speram ca este rezolvata aceasta problema.
Siguranta Jaguar E-Pace 2020
Jaguar E-Pace era deja o masina sigura si plina de tehnologie, singura adaugare reala la aceasta versiune actualizata fiind un sistem de monitorizare a soferului, care aparent poate judeca daca va este distrasa atentia sau sunteti obosit si este timpul sa va opriti pentru o cafea.
Franarea automata de urgenta, recunoasterea semnelor de circulatie, senzorii de parcare fata si spate si un sistem 3D cu camera fish-eye sunt standard, in timp ce asistenta la punctul mort, alertele de trafic din spate si controlul automat al vitezei de croaziera sunt fie incluse in pachete de optiuni, fie standard doar la niveluri superioare.
Jaguar E-Pace 2020 interior si confort
Jaguar E-Pace 2020 incearca sa combine pozitia ridicata a unui SUV cu stilul de conducere al modelelor Jaguar sportive precum F-Type, un efort recompensat cu succes mixt.
Cu siguranta are pozitia de conducere sportiva si vibratia pe care v-ati astepta de la un Jaguar, dar orice avantaj de a fi ridicat este imediat sters de uriasele puncte oarbe create de stalpii grosi – este deosebit de complicat in intersectii si sensuri giratorii iar imaginea din oglinzile retrovizoare este destul de mica, ceea ce face ca senzorii si avertizarile sonore sa fie foarte utile.
Incercarile de a traduce stilul de conducere sportiv Jaguar in pozitia SUV sunt, de asemenea, reusite. Se manevreaza bine, cu directie receptiva si agilitate surprinzatoare, dar greutatea lui Jaguar E-Pace 2020 este o problema si inseamna ca are nevoie de arcuri rigide pentru a mentine controlul caroseriei.
Am incercat hibridul plug-in P300e si de multe ori greutatea suplimentara a acestor modele ajuta de fapt la calatorie, dar a fost putin fragila la vitezele din oras. Amortizoarele adaptive sunt o optiune (standard pe P300 Sport), dar inca nu le-am incercat.
Geamurile mici fac ca interiorul sa se simta oarecum claustrofob, in special pentru pasagerii din spate. Nici spatiul pentru picioare nu este grozav, iar bancheta din spate este potrivita doar pentru doi pasageri, oricine sta la mijloc va fi inghesuit.
Cu toate acestea, portbagajul are o dimensiune decenta si, din fericire, adaugarea de baterii pentru versiunea PHEV nu pare sa fi intrat in spatiul de transport, asa cum se intampla la unii rivali. Totusi, pentru un model presupus premium, unele dintre materiale se simt putin ieftine.
Dotari Jaguar E-Pace 2020
Jaguar si Land Rover impartasesc acelasi sistem de infotainment Pivi Pro si s-au ocupat de introducerea acestuia in ambele game ale modelelor.
Este standard pe toate versiunile Jaguar E-Pace 2020 si se mandreste cu un ecran mult mai mare decat setarea anterioara, cu un software nou care il alimenteaza si cu o grafica si functionalitate mult imbunatatite.
Sistemul de meniuri glisante este usor de navigat si nu sunteti niciodata prea departe de functiile pe care le utilizati mult, ceea ce simplifica sarcinile obisnuite si va ajuta sa va pastrati atentia pe drum. Este pe deplin compatibil cu CarPlay si Android Auto, iar un plan de date de un an si pachetul online sunt standard pentru toate modelele, cu exceptia modelelor entry-level.
Un abonament complet activat cu Wi-Fi este, totusi, un cost suplimentar pe care probabil va trebui sa il suportati pentru toate versiunile. Instrumentele digitale sunt standard la niveluri superioare de finisare si optionale la altele, un afisaj head-up este optional pentru toate, cu exceptia modelului 300 Sport, unde este standard.
Motorizare Jaguar E-Pace 2020 si performante
Trecerea de la motorina este evidenta in noua gama de motoare, care are acum doar doua optiuni de putere aici. Toate motoarele pe benzina si diesel beneficiaza de asistenta hibrida usoara (MHEV), cu exceptia versiunii de baza pe motorina.
Acesta este singurul Jaguar E-Pace disponibil si cu cutie de viteze manuala si tractiune fata, dar nu pare sa aiba beneficii notabile in ceea ce priveste eficienta sau costurile de functionare asociate, asa ca este posibil sa scada pretul de achizitie.
Tehnologia hibrida usoara si alte imbunatatiri au sporit putin puterea peste tot, ceea ce este binevenit, deoarece am constatat ca greutatea Jaguar E-Pace 2020 a fost in trecut un detriment.
Pana acum am condus doar P300e PHEV, care este o comparatie interesanta cu cel mai puternic P300 Sport din gama obisnuita pe benzina. In timp ce impartasesc aceeasi cifra de putere, P300e are un cuplu mult mai mare decat P300 si prezinta cifre de performanta mai bune.
De asemenea, poate acoperi putin peste 50 de km doar cu energie electrica, desi trebuie sa folositi foarte atenti acceleratia pentru a evita trezirea motorului pe benzina.
In timp ce traseul nostru scurt de testare a sistemului hibrid, arata ca odata ce ati epuizat bateria pe aceste masini, eficienta scade si pretentiile oficiale de aproximativ 2.35 L/100km devin un vis indepartat.
Nu am zis astea pentru a mustra marca Jaguar – este la fel la toti hibrizii plug-in – dar asigurati-va ca cumparati cu ochii deschisi daca economisirea combustibilului este obiectivul dvs. principal.