Frumusetea este in ochiul privitorului, dar, va rog, priviti aceasta masina. Cum ai putea sa nu o iubesti?
Motive pentru a cumpara o Honda E
In timp ce alte marci au ispitit cumparatorii de masini electrice cu o privire asupra viitorului, Honda E ne duce cu gandul la Swing-ul din anii 60. Bateria mica inseamna autonomie redusa, dar timp de incarcare scurt. Este o baterie cu management termic incalzita si racita cu lichid.
- Autonomie si costuri 5/5
- Fiabilitate 5/5
- Siguranta 4.5/5
- Interior si confort 4.5/5
- Dotari 5/5
- Performanta 4.5/5
Autonomie Honda E 2020 si costuri
Fara „taxe rutiere” pentru 2020, fara taxe de congestionare, asigurare redusa si, desi bateria este cam la limita de jos pentru 2020, cu o capacitate de numai 35.5 kW, dintre care 32 kW utilizabili, si o viteza de incarcare de 60 kW DC, ceea ce din nou, este cam lent pentru 2020. Avantajul este ca un “plin” de costa putin peste 27 de lei (cu 0.78 lei/kW).
potrivit parkers.co.uk, cu 5 lei faceti 33 de kilometri daca incarcati acasa, ceea ce este mai ieftin decat aceeasi distanta folosind benzina sau motorina.
Cu toate acestea, pretul masinii este ridicat, un lucru cu care ne-am obisnuit deja la masinile electrice. Cumparata cu cap (si in functie de ce nivel de echipare alegeti) Honda E va va costa intre 31.500 si 35.000 de euro.
Totusi, Honda E nu te va costa la fel de mult ca si concurenti precum Peugeot e-208 sau Opel Corsa-e, ambele cu aproximativ 1.000 de euro in plus. Ceea ce este ciudat, deoarece modelele Honda sunt in mod normal mult mai scumpe decat Peugeot.
Raspunsul il gasim probabil cand vorbim depsre autonomie, care, la 220 de kilometri, ramane mult in urma celor 320 de kilometri ale celorlalte doua. Probabil ca veti obtine, probabil, cea mai frumoasa si mai distractiva masina electrica de pe piata. Ah, da, si un pont: alegeti rotile mai mici. Este posibil sa nu arate la fel de bine, dar veti adauga inca 16-19 km la fiecare incarcare.
Fiabilitate Honda E 2020
Modelele Honda sunt binecunoscute pentru calitatea excelenta a ingineriei si a constructiei si, prin urmare, a longevitatii. Preturile sunt ridicate, dar si valorile reziduale, ca regula generala.
Honda E se afla pe o noua platforma, cu prima aplicatie Honda a acestei tehnologii electrice, plus ca are si software de conectivitate nou si ecran interior, asa ca va trebui sa asteptam si sa vedem ce probleme sunt, daca or fi. Veti obtine garantia standard de trei ani de la Honda.
Siguranta Honda E 2020
Fantasticul pachet de siguranta avansat Honda Sensing, vine ca dotare standard pe Honda E.
Veti obtine un control automat al vitezei de croaziera, o atenuare a coliziunilor care se simte atunci cand s-ar putea sa va ciocniti cu o masina, un biciclist sau un pieton si aplica franele (acum imbunatatite pentru a face fata condusului pe timp de noapte), asistenta pentru pastrarea benzii de circulatie, asistenta la plecare pentru a va opri sa va abateti de pe marginea drumului daca sunteti obosit, recunoasterea semnelor de circulatie si limitator de viteza inteligent care mentine viteza masinii sub cea indicata pe indicatoarele rutiere.
In plus, versiunea standard Honda E vine cu camere in locul oglinzilor. Imaginea camerei este transmisa pe ecranele din interiorul masinii, la ambele capete ale tabloului de bord. Imaginile sunt cristaline, pot avea unghiurile ajustate ca oglinzile obisnuite si ofera o imagine mai buna in intuneric decat oglinzile traditionale.
Honda E 2020 interior si confort
Confortul este impresionant pentru o masina atat de mica. Sa nu va inchipuiti acum, nu este de marimea unui Ford Fiesta sau VW Polo, ci mai degraba mai mult ca un Fiat 500, Toyota Aygo sau ceva similar.
Se simte inca foarte usor si aerisit, designul orizontal al tabloului si ecranelor accentuand senzatia de latime si spatiu. Datorita podelei plate, puteti pasi in jurul carcasei centrale a transmisiei sau puteti pune o punga acolo si exista multe spatii pentru depozitarea cheilor, portofelelor sau revistelor.
Aveti puncte de incarcare USB si o priza cu trei pini in fata si exista un suport pentru pahare. Locurile din spate sunt simple, dar imbracate in aceleasi material gri folosit la usi, iar spatiul pentru picioare in spate este numai bun pentru majoritatea adultilor.
Portbagajul este suficient de mare pentru doar cateva genti, dar oricum preferam sa avem acel spatiu pentru picioare pe bancheta din spate, decat un portbagaj mai mare.
Caracteristici si dotari Honda E 2020
Daca Honda E pare atragatoare din exterior, stati sa vedeti interiorul. O armata de ecrane mari curge pe latimea parbrizului si gazduieste nenumarate functii, aplicatii si activitati. Pe ambele parti sunt ecranele pentru oglinzi.
Puteti privi informatii despre starea de incarcare a bateriei si cum sa o pastrati, sa comutati la sat-nav, DAB, Apple CarPlay, sa rasfoiti prin aplicatii sau sa transformati intregul ecran intr-un acvariu digital in miscare de pesti tropicali, inotand printre corali.
De asemenea, puteti activa aplicatia OK Honda, cu fata ei zambitoare de creion si sa o intrebati cum va fi vremea, sau sa va recomande un restaurant sushi din apropiere, poate.
Aplicatia My Honda pentru telefonul dvs. se poate conecta la masina pentru a va spune cata batarie mai aveti si pentru a va planifica autonomia calatoriei si daca va trebui sa reincarcati. Puteti apasa un buton pentru a comuta afisajele celor doua ecrane principale daca doriti sa aruncati o privire mai atenta la ceva si puteti alege diferite imagini de fundal pentru imaginea de repaus pentru sistem.
De asemenea, puteti controla o multime de functii din butoanele montate pe volanul retro placut de mare. Exista, de asemenea, un hotspot WIFI si o optiune de cheie digitala. Sub ecrane se afla un spatiu de lemn natural pe latimea masinii.
Acelasi lucru a fost folosit si pentru garniturile care inconjoara butoanele selectorului de viteze, centurile de siguranta maro completand lemnul pentru o ambianta odihnitoare, naturala si primitoare.
Motorizare Honda E 2020 si performante
Exista doua optiuni: Honda E standard, cu 136 de cai putere, si Honda E Advance, care costa cu mult mai mult si are 154 de cai putere si atinge 0-100 km/h in 8,3 secunde. Primul este bun pentru un maxim de 220 de km, cel de-al doilea cu roti de 17 inchi, cu un maxim de doar 200 de km.
Aceasta gama il pune la egalitate cu Mini Cooper Electric si este departe de Renault Zoe, Peugeot e-208 sau Nissan Leaf, toate acestea depasind confortabil 320 de kilometri.
Cu toate acestea, toate au nevoie de aproximativ sapte ore pentru a se incarca pe o priza de perete interna, in timp ce Honda dureaza doar patru ore sau 30 de minute intr-un punct public de incarcare rapida.
Honda E nu este in niciun caz folosit ca singura masina pentru o gospodarie, cu exceptia cazului in care sunteti o persoana care nu se aventureaza niciodata dincolo de limitele orasului sau sunteti pregatit sa asteptati cel putin 30 de minute pentru a se reincarca de fiecare data.
O astfel de autonomie limitata inseamna ca majoritatea criticilor au dedus puncte, dar ne arata multe gospodarii in care masina electrica este singura masina. Chiar si 320 de kilometri nu sunt suficiente pentru a convinge majoritatea oamenilor ca nu mai au nevoie de un plan de rezerva pentru benzina sau motorina.
In acest caz, daca masina dvs. electrica va fi a doua masina, spunem ca aceasta este o alegere excelenta. Veti obtine, de asemenea, moduri de conducere normale si sportive si puteti trece la conducerea cu o singura pedala, unde lasarea clapetei de acceleratie actioneaza ca franare si conserva energia.
Spre deosebire de majoritatea celorlalte vehicule electrice, puteti modula severitatea efectului cu o singura pedala de la o intarziere usoara, pana la o oprire completa fara a atinge franele. Ne place, de asemenea, punctul de incarcare de pe masina – Honda a facut o caracteristica a acestuia, lipind capacul de plastic negru si carcasa chiar in mijlocul capotei.
Aceasta masina se simte ca o sarbatoare a conducerii electrice. Nu incearca sa fie inteligenta, impresionanta, de invidiat sau futurista. Incearca sa fie distractiva, pentru care noi de la Romauto zicem, jos palaria.