Citroën C5 Aircross 2018 este un SUV de dimensiuni medii care concureaza cu nenumarati rivali, inclusiv (dar fara a se limita la) Kia Sportage, Hyundai Tucson, Honda CR-V, Ford Edge si Volkswagen Tiguan. Este atragator, practic si confortabil, ceea ce inseamna ca va atrage pe buna dreptate o gama larga de cumparatori.
- Costuri intretinere 4.4/5
- Fiabilitate 3.5/5
- Siguranta 4.5/5
- Interior si confort 4.5/5
- Dotari 4.5/5
- Performanta 4.5/5
Costuri intretinere Citroën C5 Aircross 2018
Citroen C5 Aircross are un pret similar cu Nissan Qashqai si Hyundai Tucson – ambele masini fiind foarte populare – dar costa o idee mai putin decat modelul Volkswagen Tiguan.
Citroen este, de asemenea, la egalitate cu Nissan si Hyundai, datorita valorilor sale de revanzare, si cu putin in spatele VW, care serveste la egalizarea costurilor de functionare pe termen lung intre cele trei.
Alegeti versiunea dvs. cu grija, desi cifrele Citroen privind consumul de combustibil si emisiile sunt semnificativ mai bune decat cele ale rivalilor sai, oferindu-i un avantaj foarte mic la costurile totale de functionare. In general, Citroen C5 Aircross 2018 pare a fi o alegere financiara solida.
Fiabilitate Citroën C5 Aircross 2018
Intrucat Citroen C5 Aircross este un model nou, nu exista inca date istorice specifice care sa fie luate in considerare. In ultimii ani, Citroen s-a aflat in jumatatea inferioara a tabelului in clasamentul producatorilor din Studiul de incredere a vehiculelor JD Power, dar au existat mici imbunatatiri care trebuie observate periodic.
Indicele de fiabilitate Warranty Direct, care claseaza si producatorii, prezinta o imagine usor mai roz cu Citroen intr-o pozitie solida in mijlocul clasamentului, dar acesta foloseste date de la masini mai vechi care nu sunt garantate din fabrica.
Daca ceva nu merge bine cu Citroen C5 Aircross, Citroen ofera o garantie nelimitata de doi ani, cu un al treilea an adaugat de dealer, limitat la 100.000 de km.
Siguranta Citroën C5 Aircross 2018
Citroen C5 Aircross 2018 vine cu o lista imensa de dotari de siguranta ca standard. Sunt incluse franarea automata de urgenta, recunoasterea semnelor de circulatie, un sistem de avertizare la iesirea de pe banda de circulatie si un sistem de monitorizare a punctului mort, in timp ce modelele Flair si Flair Plus vin cu Citroen Connected Cam, adica o camera de bord incorporata.
Citeste si despre Hyundai Tucson 2021
Este o optiune pentru modelul Feel. Toate masinile au airbaguri frontale, laterale si la portiere, trei puncte de montare a scaunului pentru copii Isofix (doua in spate si unul in scaunul pasagerului din fata).
Citroën C5 Aircross 2018 interior si confort
Designul interior al Citroen C5 Aircross 2018 este la fel de atragator ca si caroseria si este disponibil cu o gama de finisaje din panza si piele pe scaune. Cu toate acestea, calitatea unora dintre materialele utilizate si finisajul acestora nu sunt atat de stralucitoare ca la multi rivali. In plus, ecranul color standard de 12,5 inci, care inlocuieste cadranele traditionale, este funky si configurabil in mai multe moduri diferite.
Se leaga de sistemul de infotainment, actionat printr-un ecran tactil de 8,0 inci si ajutat de o serie de butoane sensibile la atingere dedesubt.
Din pacate, acestea nu sunt suficient de sensibile, asa ca va gasiti lovindu-le cu degetul in mod repetat pentru a va inregistra comenzile, iar meniurile de pe ecran sunt, de asemenea, destul de complicate si confuze.
Cu toate acestea, puteti ocoli sistemul de operare neclintit utilizand conectivitatea smartphone-urilor Android Auto, Apple CarPlay si MirrorLink care vine ca standard. Scaunele modernizate, care sunt standard pe modelele Flair si Flair Plus, sunt foarte confortabile.
Practicitatea este un punct forte. Pentru inceput, portbagajul este urias, 580 litri in conditii normale, dar care poate fi crescut la 720 litri doar prin glisarea scaunelor din spate inainte. Mai mult, aceste trei scaune din spate aluneca – ca sa nu mai vorbim de inclinare si rabatare – independent unul de celalalt, oferindu-va multe de ales cu privire la modul in care utilizati spatiul disponibil.
De asemenea, ajuta la transformarea Aircross intr-o masina care sa asigure confortul a cinci persoane, mai degraba decat in ??situatia normala in care ai patru oameni comozi si unul usor inghesuit in mijloc. Pliati toate scaunele din spate si capacitatea dvs. de incarcare sare pana la 1630 litri.
Exista, de asemenea, o multime de spatii de depozitare in fata, cu suporturi in consola centrala pentru pahare de dimensiuni bune si o gaura uriasa sub cotiera, care este racita si de sistemul de aer conditionat, facandu-o ideala pentru bauturi si gustari. Torpedoul este de asemenea mare si exista buzunare de depozitare in toate cele patru usi. In general, aceasta este una dintre cele mai spatioase si mai practice masini de acest tip.
Citroen C5 Aircross 2018 este o masina care se concentreaza fara rusine pe confortul asupra manevrabilitatii. Toate versiunile au acelasi sistem de suspensie care foloseste sistemul hidraulic pentru a netezi efectele umflaturilor si gropilor si, in timp ce pretentiile Citroen despre o plimbare cu “covor magic” par cam exagerate, aceasta este inca o masina care ramane lina peste cele mai dure suprafete.
Si chiar si atunci cand se confrunta cu imperfectiuni de drum deosebit de urate, masina face o treaba buna de a minimiza efectele acestora.
Mai mult decat atat, in ciuda concentrarii pe confort, Citroen C5 Aircross nu se dezonoreaza nici atunci cand ajunge la un set de curbe.
Sigur, nu se simte atat de sigura ca multe SUV-uri rivale, dar masina reuseste sa ramana destul de controlata si stabila, iar nivelurile de aderenta sunt destul de puternice. Directia usoara ar putea inspira ceva mai multa incredere, dar cel mai putin faciliteaza parcarea masinii.
Dotari Citroën C5 Aircross 2018
Toate modelele Citroën C5 Aircross 2018 sunt echipate standard, cu functii precum cruise control, radio digital DAB, doua incarcatoare USB si Bluetooth incluse. Climatizarea cu zona duala este inclusa, la fel si stergatoarele automate de parbriz si senzorii de parcare din spate.
Treceti de la modelul Feel la Flair si veti obtine tapiterie din piele gri (sau panza, daca preferati), senzori de parcare frontali si o camera de marsalier, precum si parcare automata si navigatie prin satelit, precum si scaun electric pentru sofer.
Citeste si despre Kia Sportage 2022
Optati pentru modelul Flair Plus si va veni cu intrare si pornire fara cheie, deschidere hands-free a portbagajului pe care il puteti deschide “fluturand” piciorul sub bara de protectie din spate si o iluminare interioara care iti schimba dispozitia. Este inclus si un port de incarcare fara fir pentru smartphone.
Motorizare Citroën C5 Aircross 2018 si performante
Exista patru motoare disponibile pe Citroen C5 Aircross, doua pe benzina si doua pe motorina. Ambele au aceleasi cifre de iesire, fie 130 cai putere, fie 180 cai putere. Am incercat ambele motoare de 180 de cai putere pana acum si ambele sunt destul de bune.
Motorina are mai multa putere de tractiune decat benzina, deci se simte cum accelereaza mai usor, dar benzina face totusi o treaba laudabila de a transporta masina cu un minim de agitatie.
Va sugeram ca, daca este probabil sa faceti o multime de calatorii mai lungi, atunci economia de combustibil mai buna a versiunii pe motorina va merita alegerea, dar pentru cei care fac calatorii mai scurte, benzina ar trebui sa fie mai mult decat suficienta.
Am incercat si versiunea pe benzina de 130 de cai putere care, desi are un impuls semnificativ mai mic decat motoarele mai puternice, ar trebui sa fie suficient pentru cei care nu se aventureaza prea des in afara limitelor orasului.
Motoarele de 130 de cai putere sunt dotate cu o cutie de viteze manuala, dar cele mai puternice sunt doar automate, iar cutia cu opt trepte face o treaba decenta de a selecta treapta potrivita pentru situatia in cauza.
Asta inseamna ca nu va trebui adesea – sau nu o sa doriti, sincer – sa folositi paletele manuale care va permit sa schimbati singuri vitezele.
Pagina oficiala Citroen Romania