
Modelul hibrid plug-in Volvo V60 Recharge a intrat pe piață înainte ca rivalii săi Audi A4 Avant, BMW Seria 3 Touring și Mercedes C-Class break să aibă propriile lor versiuni plug-in. Cunoscut anterior sub numele de V60 T8 Twin Engine, numele său s-a schimbat ulterior, brandul „Recharge” de la Volvo fiind utilizat acum pe toate modelele hibride plug-in și electrice.
Motorul Volvo T8 era foarte puternic, iar deasupra lui era o versiune de performanță. Dar ambele au fost întrerupte în favoarea unui motor „T6” cu o putere ceva mai mică. Este încă foarte rapid și se potrivește foarte bine caracterului relaxat al lui V60 Recharge.
Volvo V60 Recharge T6 constă dintr-un motor pe benzină supraalimentat și turbo de 2,0 litri care antrenează roțile din față, asociat cu un motor electric care trimite puterea către roțile din spate. Aceasta oferă o putere totală de 350 CP, și ajunge la 100 km/h în doar 5,4 secunde.
Poate și mai important, Volvo V60 Recharge este capabil să aibă o autonomie între 50 și 88 km doar cu electricitate, cu emisii de CO2 de 46 g/km.

Nu te aștepta ca Volvo V60 Recharge să se simtă la fel de rapid pe cât ar putea sugera cifrele de pe hârtie – nu este deosebit de sportiv sau antrenant de condus, dar este un cruiser foarte competent și sofisticat. Interiorul de înaltă calitate este frumos proiectat, se simte de lux, și nu există nicio scădere a caracterului practic în comparație cu modelele convenționale pe benzină și diesel.
Când a fost disponibil, Volvo V60 Polestar Engineered T8 a oferit o putere impresionantă de 405 CP. Puterea a provenit de la o versiune îmbunătățită a aceluiași motor pe benzină de 2,0 litri și un motor hibrid utilizat la T6.
În ciuda puterii, grupului motopropulsor hibrid plug-in pe bază de benzină nu avea entuziasm, iar mașina era prea grea pentru a fi cu adevărat captivantă pentru a fi condusă în comparație cu rivali precum Audi S4 Avant.
- CO2 si consum 4.5/5
- Motoare si performanta 3.6/5
- Interior si confort 4.8/5
- Practicabilitate 5/5
- Fiabilitate si siguranta 4.8/5
CO2 si consum Volvo V60 Recharge

La fel ca orice model hibrid plug-in, eficiența consumului de combustibil pe care o obții în hibridul Volvo V60 Recharge va depinde în întregime de cât de mult conduci folosind bateria.
De la o încărcare completă, acest grup motopropulsor poate acoperi oficial până la 88 de kilometri în modul electric, așa că mulți vor putea efectua naveta zilnică folosind abia o picătură de benzină.
Conducând cu bateria descărcată, economia de combustibil pentru ambele modele crește la 5.9-6.7 L/100km. Încărcarea bateriei durează aproximativ 2,5 ore de la un wallbox de acasă sau aproximativ șase ore când este conectată la o priză domestică cu trei pini.
Oficial, motorul hibrid al lui Volvo V60 Recharge oferă o economie de combustibil de 0,8l/100km în timp ce emite CO2 de 18-46 g/km, fiind capabil să gestioneze o autonomie electrică cuprinsă între 50 și 88 km.
Când a fost la vânzare, versiunea mai puternică Polestar Engineered T8 a oferit o economie de combustibil de ~1.75 L/100km și emisii de CO2 de 48-56 g/km. Era capabil să aibă o autonomie pur electrică de până la 60 km la o încărcare completă.
Motorizare Volvo V60 Recharge si performante

Nu numai că Volvo V60 Recharge T6 este cel mai ecologic model din gama V60, ci și cel mai rapid.
Motorul pe benzină de 2,0 litri turbo și supraalimentat trimite puterea către roțile din față printr-o cutie de viteze automată cu opt trepte, cu un motor electric care acționează roțile din spate, oferindu-i tracțiunea pe patru roți pentru o tracțiune excelentă.
În total, grupul motopropulsor produce 350 CP, apropiindu-l de rivali precum BMW M340i xDrive Touring și Audi S4 Avant.
Cum spuneam mai sus, cei 350 de cai putere îi ofera lui Volvo V60 Recharge o performanță impresionantă de la 0 la 100 km/h în doar 5,4 secunde în modul “Power”. Este foarte diferit de modul „Pure” complet electric în care mașina intră în mod implicit la pornire. Apeși accelerația mai tare și motorul pe benzină prinde viață, cele două motoare jongland cu puterea fără probleme.

La viteze mai mari pe autostradă, motorul pe benzină face cea mai mare parte a muncii și, deși nu sună foarte interesant, există performanțe puternice disponibile. Cu toate acestea, chiar și cu turbocompresorul, motorul pe benzină și motorul electric, toate contribuind în modul „Power”, Volvo V60 Recharge nu se simte atât de rapid pe cât sugerează cifrele oficiale.
Pentru și mai multă performanță, Polestar Engineered T8, întrerupt acum, a folosit o versiune ajustată a aceluiași motor de 2,0 litri turbo și supraalimentat, crescând puterea la 405 CP. Acest lucru a făcut-o puțin mai rapidă linie decât V60 Recharge, cu 0-100 km/h în 4,6 secunde.
De asemenea, a primit o serie de piese îmbunătățite, inclusiv frâne Brembo mai mari și amortizoare reglabile ale suspensiei Ohlins, care au contribuit la îmbunătățirea răspunsurilor mașinii. Rezultatul, însă, a fost o mașină prea rigidă și prea hardcore pentru ceea ce trebuia să fie o mașină confortabilă de familie.
Volvo V60 Recharge interior si confort

Volvo V60 Recharge se bucură de confort, dar a existat o rigiditate vizibilă în suspensia versiunii R-Design pe care am încercat-o, care s-ar putea datora configurației sale mai sportive și a greutății suplimentare a tehnologiei hibride plug-in. Totuși, nu a fost inconfortabil, iar o Audi A4 S Line cu suspensie sport este și mai rigid.
Suntem deja mari fani ai interiorului lui Volvo V60, iar acest lucru rămâne valabil și pentru versiunea Recharge. Are caracteristici de lux, cum ar fi un selector de viteze din cristal Orrefors, care adaugă un plus de caracter. Tabloul de bord este în întregime digital, cu un ecran de instrumente clar și un ecran tactil de nouă inchi în centrul tabloului de bord, cu o interfață intuitivă.
Cumpărătorii pot specifica modelul Volvo V60 Recharge în două niveluri de echipare. Modelele de lux Inscription și modelele sportive cu R-design au fost înlocuite cu noile versiuni Plus și Ultimate de la Volvo, care vin cu 455 CP, în timp ce nivelul de echipare Core, mai de bază, este disponibil cu 350 CP.
Practicalitate si spatiu de incarcare Volvo V60 Recharge

Daca așezi cel mai recent V60 și predecesorul său unul lângă celălalt, vei vedea că Volvo a revenit la forma tradițională, fără a-l face să pară ciudat.
Acest lucru a dat roade în interior, unde există o mulțime de spațiu pentru ca pasagerii din spate să stea confortabil. Singurele noastre nemulțumiri sunt spațiul limitat pentru picioare sub scaunele din față și un tunel mare de transmisie care împiedică confortul unui pasager de pe scaunul din spate din mijloc.
În mod impresionant, Volvo a reușit să păstreze la fel de mult spațiu de portbagaj în V60 Recharge prin poziționarea motorului electric sub mijlocul mașinii. Așa că obții 529 de litri în spatele banchetelor din spate, depășind Audi A4 Avant și BMW Seria 3 Touring.
Fiabilitate Volvo V60 Recharge si rezultate Euro NCAP
În sondajul nostru Top Masini 2021 Raport Calitate-Preţ, pentru Volvo V60 Recharge în mod evident nu am avut nici un chestionar completat, dar proprietarii de V60 au acordat calificative maxime, deși am avut prea puține păreri pentru a adăuga modelul în listă.
Totusi, Volvo XC40 a terminat pe locul opt din 70 de mașini, însă, faimoasa reputație a mărcii pentru fiabilitate a avut puțin de suferit în ultimii ani, cu 27,7% dintre proprietari spunându-ne că au avut o defecțiune în primele 12 luni de la achiziție.
Volvo are o istorie lungă de pionierat în materie de tehnologie de siguranță, iar mașinile sale sunt încă printre cele mai sigure.
Modelul Volvo V60 a obținut cu ușurință un rating de cinci stele la testele Euro NCAP datorită designului său puternic și tehnologiei active, cum ar fi City Safety, frânarea automată sau ajutându-vă să virați în jurul unui vehicul, pieton, ciclist sau animal mare care este detectat în calea mașinii.
Pagina oficială Volvo V60 Recharge Romania