Volvo C40 Recharge, primul model electric al Volvo, este în esență o versiune coupe a XC40, si este vândut doar ca mașină electrică. În timp ce acesta ar putea suna ca un pas mare, în realitate marea majoritate a mașinii este derivată din modelul Volvo XC40 existent.
XC40 este o mașină care ne place foarte mult, dar am sperat că Volvo C40 Recharge se va simți mai distinct, având în vedere că este un model nou.
Este atrăgător dacă îl vedeți pur și simplu ca pe o versiune coupe a lui XC40, în același mod în care Audi are Q4 e-tron și Q4 e-tron Sportback. Dar va trebui să fiți pregătit să plătiți o primă considerabilă față de XC40 și să finanțați mașina prin serviciul de abonament Volvo.
Vor iesi modele mai ieftine, dar deocamdată singurul model disponibil este si cel mai puternic. Numit Volvo C40 Recharge Twin Pro, are un motor pe fiecare axă și tracțiune pe patru roți.
La fel ca Volvo XC40 Recharge T8 și cel mai puternic Polestar 2, obțineți 402 CP și un timp de 0-100 km/h sub cinci secunde, ceea ce este aproape la egalitate cu Tesla Model Y.
Motoarele electrice sunt alimentate de o baterie de 78 kWh (75 kWh utilizabilă), care poate oferi mașinii o autonomie de până la 440 de kilometri. Deși nu ne putem imagina că mulți șoferi vor avea nevoie de mai mult decât atât, cifra este puțin mai mică decât ne-am aștepta, având în vedere dimensiunea bateriei.
O Skoda Enyaq iV mai puțin costisitoare cu o baterie de aceeași dimensiune poate parcurge maxim 535 de kilometri între încărcări.
În interior, Volvo C40 Recharge este tipic pentru gama actuală Volvo. Ecranul tactil portret de nouă inchi rulează acum software-ul Android Automotive, ceea ce înseamnă că, în loc ca Volvo să aibă propriul sistem de navigație prin satelit, veți folosi Google Maps și vă va ajuta să mențineți totul conectat.
Pe lângă câteva selecții diferite, Volvo C40 Recharge se simte exact la fel la volan ca și XC40.
Vizibilitatea din spate este afectată de un spoiler pe spatele mașinii, dar în rest caracterul practic este rezonabil; Scaunele din spate sunt destul de spațioase, iar linia înclinată a acoperișului nu reduce prea mult spațiul pentru cap.
Portbagajul este mai mic decât cel al lui XC40, dar cumpărătorilor de Volvo C40 Recharge este puțin probabil să le dea de cap și nu există nicio limită de încărcare pentru a transporta articole grele.
Volvo C40 Recharge nu este lider de clasă într-o zonă dată și prețul este mai mare decât ne-am dori, începând de la peste 66.800 de euro. Puteți plăti numerar sau puteți încheia un „abonament” pe site-ul web Volvo. Acestea sunt cele două opțiuni ale tale.
Costurile de functionare Volvo XC40 Recharge
Volvo C40 Recharge intră pe piața masinilor electrice după mulți dintre rivalii săi, așa că cifrele sale de inceput nu arată atât de bine în comparație cu Hyundai Ioniq 5, Volkswagen ID.4 și Ford Mustang Mach-E.
Încărcarea rapidă este acceptată până la 150 kW, așa că dacă găsiți un încărcător suficient de puternic veți putea să reîncărcați până la 80% în aproximativ 40 de minute.
Volvo recomandă un încărcător trifazat de 11 kW pentru uz casnic, care durează aproximativ opt ore pentru a reîncărca complet bateria, dar verificați dacă casa dvs. este capabilă să accepte un încărcător trifazat; dacă nu este, un wallbox de 7 kW va dura mult mai mult pentru a-l încărca.
Serviciul de abonament Volvo pune totul într-o singură plată lunară la îndemână (deși costisitoare), inclusiv inspecțiile periodice, ceea ce sună grozav până când îți dai seama că mașina este liberă de taxe, deoarece este electrică.
Întreținerea este, de asemenea, inclusa, dar din nou, aceasta ar trebui să fie mult mai ieftină decât o mașină pe benzină sau diesel. Volvo spune chiar că motoarele electrice sunt garantate pe viață și nu necesită întreținere, așa că s-ar putea să puneți la îndoială raportul calitate-preț al ofertei de abonament.
Abonamentul include o asigurare de 30 de zile și este posibil ca Volvo C40 Recharge să facă parte dintr-un grup ridicat de asigurări. XC40 Recharge se află în grupuri 41-42 din 50, așa că asigurați-vă că obțineți o cotație înainte de a cumpăra. Merită remarcat faptul că Tesla Model Y se află în grupul de top și va fi și mai scump de asigurat, totuși.
Motoare si performanta Volvo XC40 Recharge
La lansare, este oferită doar versiunea Twin Pro de vârf. Acesta este un grup motopropulsor familiar și are un motor electric pe fiecare axă pentru a oferi tracțiune pe patru roți. Rezultatul este 402 CP și un timp de 0-100 km/h de doar 4,7 secunde – și bănuim că această cifră este conservatoare. Va fi învins doar când Tesla Model Y Performance va fi lansat la jumătatea anului 2022.
Volvo C40 Recharge Twin Pro nu a fost conceput pentru a fi o mașină sport. Direcția este ușoară și lipsită de senzație, iar alegerea unuia dintre cele mai dinamice moduri de conducere nu adaugă prea multă emoție.
Ca rezultat, se simte că performanța uriașă este puțin necesară și poate chiar exagerată. Volvo C40 Recharge ar putea avea mai mult sens atunci când versiunile mai puțin puternice se alătură gamei mai târziu.
În mișcare, Volvo C40 Recharge se comporta bine pe drumuri accidentate, dar puțin agitat pe porțiuni netede de drum. Zgomotul vântului nu este nelipsit la viteza pe autostradă, dar nu ar trebui să fie iritant, chiar dacă Audi Q4 e-tron este mai silențios.
Interior si confort Volvo XC40 Recharge
Intră în mașină și poți fi în orice Volvo actual. Nu este un lucru rău, deoarece se simte de înaltă calitate și mai calm decât unele design-uri interioare germane.
Pentru a îmbunătăți sustenabilitatea, nu există piele nicăieri în cabină și nu există nici un buton de pornire. Pur și simplu intrați și selectați „D”, iar Volvo C40 Recharge va porni când eliberați frâna.
Este inclus un ecran tactil de nouă inchi, care rulează un nou pachet de software Android Automotive. Grafica Volvo ascunde un pachet Google, aplicațiile Google fiind folosite pentru lucruri precum navigarea și recunoașterea vorbirii.
Funcționează foarte bine și reprezintă o îmbunătățire pentru Android Auto – și nu doar pentru că nu trebuie să vă conectați telefonul. Apple CarPlay nu este încă acceptat, dar va ajunge într-o actualizare over-the-air mai târziu.
Alte echipamente standard includ un grup de instrumente digital, un sistem stereo Harman Kardon și faruri LED.
Practicalitate si spatiu de incarcare Volvo XC40 Recharge
SUV-urile Coupe, precum Volvo C40 Recharge, oferă un plus de stil în detrimentul caracterului practic, astfel încât cumpărătorii vor fi pregătiți ca acesta să fie mai puțin spațios decât XC40 standard.
Volvo C40 Recharge este o mașină practică, cu suficient spațiu pentru cap pe locurile din spate și mult spațiu pentru picioare. Nu veți putea vedea prea multe pe lunetă, iar stâlpii din spate grosi ai lui XC40 standard înseamnă că mașina suferă și de o vizibilitate din spate compromisă.
Interiorul include o selecție bună de compartimente mari de depozitare și suporturi pentru pahare, iar spațiul portbagajului este rezonabil la cei 413 litri – aproximativ la fel ca un Ford Mustang Mach-E.
Volvo marchează puncte suplimentare pentru deschiderea sa largă a portbagajului și pentru cât de ușor este să încărcați articole voluminoase, ceea ce este ajutat de absența unei buze de încărcare; podeaua portbagajului este la același nivel cu partea inferioară a hayonului. Există, de asemenea, un portbagaj din față sub capotă, oferind spațiu suplimentar de depozitare și un loc ușor de depozitat cablurile.
Ne-am dori ca toate mașinile electrice să vină cu un „frunk”, dar unele, precum Volkswagen ID.4, nu ofera acest lucru.
Citeste si despre Volkswagen ID.4 2020
Multe mașini electrice nu pot remorca, dar Volvo C40 Recharge poate tracta o remorcă cu frânare care cântărește până la 1.800 kg. Aceasta este o cifră decentă pentru orice mașină, să nu mai vorbim de una electrică, așa că ar fi ideal să tractați o rulotă sau chiar o mașină mică pe o remorcă.
Fiabilitate si siguranta Volvo XC40 Recharge
Volvo este cunoscut la nivel mondial pentru acreditările de siguranță ale mașinilor sale, iar Volvo C40 Recharge nu ar trebui să fie diferit. Volvo XC40, similar din punct de vedere mecanic, a obținut scorul maxim de cinci stele, cu un rating impresionant de 97% pentru protecția ocupanților adulți.
Sunt disponibile o gamă largă de sisteme de asistență pentru șofer, inclusiv asistență pentru menținerea benzii de circulație, monitorizarea unghiului mort, o alertă care vă avertizează dacă ceva trece în spatele dvs. atunci când faceți marșarier și frânare de urgență autonomă care poate detecta vehicule, pietoni, bicicliști și animale. O cameră de parcare de 360 de grade va facilita, de asemenea, intrarea și ieșirea din spațiile înguste.
Deși Volvo C40 Recharge este inca prea nou pentru unele clasamente, tinem cont de faptul ca este frate cu XC40, care în 2021 a obținut un clasament excelent pe locul opt din primele 75 de mașini evaluate.
Pe lângă costurile de funcționare și valoarea masinii, orice alt aspect a fost evaluat foarte bine, inclusiv interiorul și caracteristicile de siguranță. Volvo a obținut, de asemenea, un top 16 în lista noastră cu cele mai bune mărci auto la nivel global, deși peste o cincime dintre proprietari au raportat defecte în primul an.
Nu este ideal, dar scorul bun pentru fiabilitate al lui XC40 poate sugera că cele mai multe probleme au fost minore, mai degrabă decât ingrijoratoare.