Dacă vrei un SUV Volkswagen, dar un T-Cross este prea mic și un Tiguan este prea mare, Volkswagen T-Roc este chiar în mijlocul celor două.
Împărtășește multă tehnologie și inginerie cu excelentul VW Golf, dar cu o caroserie SUV elegantă. Volkswagen a vândut mai mult de un milion de exemplare de la lansare, oferindu-i o actualizare pentru 2022.
Citește verdictul nostru în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- CO2 si consum 4/5
- Motoare si performanta 4/5
- Interior si confort 3.8/5
- Practicabilitate 3.6/5
- Fiabilitate si siguranta 4.2/5
Rivații direcți ai lui T-Roc includ Audi Q2, BMW X2 și Mercedes GLA, dar putem lua în considerare și modele precum Nissan Juke și Mazda CX-30 ca alternative – toate încearcă să atragă atenția cumpărătorilor care doresc caracterul practic și costurile reduse de întreținere ale unui hatchback de familie, dar în pantaloni de SUV.
Pentru a ieși în evidență din mulțime, fiecare dintre aceste SUV-uri mici are un aspect distinctiv, iar T-Roc nu face excepție. Dispune de lumini mari de zi cu LED, plus placare din plastic peste pasajele roților și în jurul pragurilor ușii pentru a-i conferi un aspect mai robust. Există o gamă largă de opțiuni de vopsea, plus opțiunea unui acoperiș contrastant.
Volkswagen T-Roc 2022 are acum faruri LED ca standard, și opțional o dungă iluminată pe lungimea grilei. Un element de bara de protecție argintiu oferă un aspect mai dur, în timp ce semnătura stopurilor a fost modificată, sunt mai întunecate, și au acum o semnalizare dinamică precum și o animație atunci când se apasă pedala de frână (vezi începutul acestui video pe youtube).
În interior, un ecran tactil mai mare este schimbarea cea mai evidentă, în timp ce panoul de control al climatizării este, de asemenea, nou (dar mai complicat decât înainte, din păcate). În rest, există materiale de calitate superioară care ajută la distingerea Volkswagen de rivalii săi, inclusiv Skoda.
Există o mulțime de motoare din care să alegeți la Volkswagen T-Roc, începând cu benzina TSI de 110 CP de 1,0 litri. Acest model va oferi suficientă performanță pentru majoritatea șoferilor urbani și ar trebui să fie economic, dar există opțiunea modelului TSI de 1,5 litri cu 150 CP sau chiar modelului TSI de 2,0 litri de 190 CP.
Acest model are tracțiune integrală 4MOTION și cutie de viteze automată DSG cu șapte trepte și vine doar în niveluri de echipare cu specificații înalte. Există, de asemenea, VW T-Roc R, o versiune de vârf de înaltă performanță pentru șoferii pasionați și chiar și un T-Roc decapotabil.
În timp ce VW T-Roc se simte potrivit pentru puterea pe benzină, există câteva opțiuni diesel care sunt potrivite pentru distanțe lungi. Gama începe cu 2.0 litri TDI care produce 115 CP, deși există și o versiune de 150 CP a acestui motor. Cumpărătorii care urmăresc orice fel de putere hibridă sau electrificare vor trebui să caute în altă parte, la rivali precum Kia Niro.
Nivelurile de echipare constau în Life, Style și R-Line, care înlocuiesc vechea linie S, SE, Active, Design, SEL și R-Line. Noua gamă simplificată face mai ușor să alegi T-Roc-ul potrivit pentru tine, deși întreruperea nivelurilor de echipare mai de bază a împins prețul de pornire în sus.
Având în vedere că este noul model entry-level, echipamentul Life aduce o mulțime de caracteristici standard.
Acestea includ conectivitate la telefon fără fir, o versiune „de bază” a panoului de instrumente digital al VW, climatizare în două zone, asistență la parcare și asistență pentru faza lungă. Style adaugă faruri îmbunătățite și grila aceea iluminată, plus cadrane digitale mai mari, navigație prin satelit și geamuri fumurii. R-Line primește o schimbare vizuală sportivă și scaune față încălzite, printre altele.
Cea mai mare atracție a lui Volkswagen T-Roc trebuie să fie felul în care se conduce. Este construit pe aceeași platformă MQB ca și Volkswagen Golf și modele de la alte mărci auto din cadrul Grupului VW și, prin urmare, se simte foarte plăcut la volan, cu un echilibru bun între confort, direcție receptivă și accelerație.
Chiar și benzina de 1,0 litri TSI de nivel de intrare este o plăcere să o conduci, ceea ce ridică întrebarea dacă mulți vor simți că este necesar benzinarul de 2,0 litri.
Orice versiune T-Roc este o mașină de familie cu adevărat plăcută, care nu este contrariată unei mici aventuri, în timp ce un rating de cinci stele Euro NCAP de siguranță demonstrează că are puterea pe care o sugerează aspectul său.
Alegerea noastră este benzina TSI de 1,0 litri cu o cutie de viteze manuală în versiunea Life; oferă o combinație excelentă de performanță, costuri de funcționare reduse și echipamente decente, ceea ce îl face și un bun raport calitate/preț.
CO2 si consum Volkswagen T-Roc 2022
Modelul entry-level de 1,0 litri TSI s-ar putea dovedi a fi cea mai bună alegere pentru cei care caută costuri reduse de funcționare de la un motor pe benzină. Are un consum de ~5 L/100km, ceea ce este o cifră bună pentru un motor atât de mic într-o mașină relativ mare, cu emisii de CO2 de la 136 g/km.
Motorul pe benzină „TSI EVO” de 1,5 litri al Volkswagen este mai mare și mai puternic, dar nu ar trebui să fie mult mai costisitor. Datorită capacității motorului de a funcționa cu jumătate din cilindri atunci când nu este necesară puterea maximă, economia oficială de combustibil se potrivește cu cea de 5 L/100km a motorului mai mic, cu emisii de la 135 g/km.
Cu toate acestea, specificațiile nivelului de echipare și cutia de viteze automată opțională pot afecta aceste cifre; automata oferă ~5.1 L/100km cu emisii de CO2 de la 138 g/km. Aceste cifre au părut realiste în timpul testării noastre, unde am atins aproximativ 5.9 L/100km în oraș și 4.7 L/100km pe autostradă.
Volkswagen T-Roc TSI de 2,0 litri benzină de top vine doar cu tracțiune integrală 4MOTION și cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj cu șapte trepte, ceea ce îl face relativ neeconomic și, prin urmare, greu de recomandat.
După cum te-ai aștepta, performanța este cea mai bună dintre cele trei modele pe benzină, dar emisiile de CO2 sunt foarte mari (168 g/km) și consumul de combustibil creste la 6.2 L/100km. Aceasta este putin mai bună decât cea de 7.1 L/100km și 194 g/km la care te poți aștepta de la VW T-Roc R, care are o putere aproape dublă.
Modelele de bază încep de la ~26.000 euro, iar cele de top pot ajunge să coste mai mult de 55.000 euro dacă bifați suficiente căsuțe pe lista de opțiuni.
Există două motoare diesel; un 2,0 litri de 116 CP, care înlocuiește vechiul TDI de 1,6 litri și poate atinge până la 4.9 L/100km, și o unitate de 2,0 litri de 150 CP, cu 5.5 L/100km în timp ce emite 128-145 CO2 g/km.
Motorizare Volkswagen T-Roc 2022 si performante
Ca și în cazul majorității modelelor Volkswagen, există un model T-Roc care se potrivește majorității gusturilor și bugetelor datorită unei game largi de motoare pe benzină și diesel. Benzinarele mai mici sunt probabil să-i atragă pe cei cu kilometraj anual mai mic, iar cele diesel sunt mai potrivite pentru utilizarea cu kilometraj mai mare.
Indiferent de ce alegi, un echilibru bun între performanță și economie este aproape garantat datorită tehnologiei de motor impresionante a Grupului Volkswagen.
Volkswagen T-Roc oferă o adevărată plăcere să-l conduci având în vedere statutul său de SUV. Provoacă-l la un viraj rapid, iar direcția răspunde cu nerăbdare, permițându-ți să plasezi mașina pe linia pe care ai ales-o, în timp ce anvelopele aderă puternic și abia dacă există vreo urmă de înclinare a mașinii.
VW T-Roc îmbină eficient manevrarea și confortul, mai ales dacă rămâi cu jantele mai mici din aliaj care sunt montate pe modelele Life. Dacă alegi roțile mai mari, și mai atrăgătoare, anvelopele lor cu profil mai îngust nu sunt la fel de bune pentru drumurile cu denivelări.
Suspensia îmbunătățită este disponibilă pentru un cost extra, ceea ce permite șoferului să ajusteze fermitatea acesteia. Probabil că este exagerat pentru unii, dar multi șoferi cu sigurantă se vor bucura să facă T-Roc confortabil când sunt cu familia, și mai sportiv când sunt singuri la volan.
Volkswagen T-Roc 2022 benzină
Cel mai ieftin și mai eficient T-Roc benzinar este motorul TSI cu trei cilindri de 1,0 litri, care produce 110 CP și accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,8 secunde și emite un zgomot carismatic în timp ce face acest lucru. Datorită naturii sale receptive, se simte de fapt mai rapid decât sugerează cifrele sale de accelerație. Cutia sa de viteze cu șase trepte este ușoară, precisă și ușor de utilizat.
Motorul TSI de 1,5 litri este un alt punct culminant, oferind o tehnologie inteligentă care nu se găsește la rivali. Consumul de combustibil creste cu ~0.1 L/100km față cea a lui TSI de 1,0 litri, la 6.4 L, dar există o creștere utilă a performanței datorită celor 150 CP, reducând timpul de 0-100 km/h la 8,6 secunde cu o cutie de viteze automată DSG.
Cel mai rapid model pe benzină din gamă (pe lângă T-Roc R de aproape 300 CP) este modelul R-Line TSI de 2,0 litri cu 190 CP. În prezent, acesta este disponibil doar cu tracțiune integrală și cutie de viteze DSG cu șapte trepte cu dublu ambreiaj și, în timp ce economia și emisiile au de suferit, performanța oferită este puternică, atingând 100 km/h în puțin peste șapte secunde.
În această versiune, Volkswagen T-Roc câștigă moduri de conducere reglabile care-ți permit să adaptezi mașina la nevoile tale cu ajustări ale accelerației, direcției și suspensiei. Ajustat astfel, T-Roc R-Line TSI de 2.0 litri poate fi foarte distractiv la volan.
În oraș, vizibilitatea excelentă a mașinii, extremitățile ușor de apreciat și performanța dornică o fac mai ușor de condus decât unii dintre rivalii săi mai puțin manevrabili.
Volkswagen T-Roc 2022 diesel
Dieselul de 2.0 litri de 150 CP se simte curajos când accelerezi și nu pare la fel de zgomotos ca alte diesel-uri cu atâta putere, chiar și atunci când îi dai blană. Tracțiunea față și o cutie manuală cu șase trepte sunt standard, sau poți opta pentru o cutie automată DSG cu șapte trepte. Acesta din urmă este foarte neted între trepte, dar am descoperit că se agăță de treapta a treia pentru o perioadă neobișnuită de timp înainte de a schimba.
Există si o versiune a motorului diesel de 2,0 litri cu 115 CP, care durează 10,4 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h. Este probabil să fie bun pentru oamenii care își folosesc mașinile în oraș, dar credem că motorul diesel de 150 CP se potrivește mai bine dacă încarci adesea mașina cu pasageri sau faci multe drumuri pe autostradă.
Volkswagen T-Roc 2022 interior si confort
Pe scurt, tabloul de bord este mai elegant decât la multe alte masini Volkswagen. Cu toate acestea, este oarecum dezamăgitor faptul că Volkswagen s-a îndepărtat de inserțiile ornamentale colorate, făcând tabloul de bord să arate mult mai serios decât înainte.
Alte modificări includ un ecran tactil mai mare, orificiile de aerisire relocate și un nou panou de control al climei similar cu cel montat pe Volkswagen Tiguan.
Ecranul tactil este acum mai aproape de linia ochilor soferului, astfel încât nu trebuie să-ți iei prea mult ochii de la drum, dar comenzile de climatizare sensibile la atingere sunt mai greu de utilizat în mișcare decât simplele cadrane rotunde care apar în versiunile pre-facelift. Este o poveste similară pentru comenzile haptice de pe volan, care sunt prea ușor de activat accidental în timp ce conduci.
Versiunile anterioare ale Volkswagen T-Roc aveau controale mai ușoare, dar calitatea materialului era mai proastă. T-Roc primește acum niște materiale mai moi și mai plușoase pentru a sparge marea de plastic dur și ieftin. Totul este foarte solid asamblat, fără scârțâit când apeși oriunde pe bord, dar este probabil să fii mai impresionat de tabloul de bord al lui Peugeot 2008.
Cum am spus si in sectiunea de verdict, Volkswagen T-Roc este disponibil în trei specificații: Life, Style și R-Line, care se potrivesc cu Volkswagen Golf. Life preia în esență tot cea avea SE, deși acum oferă ștergătoare automate și faruri LED automate cu asistență pentru faza lungă, iar smartphone mirroring se poate face și fără fir.
Mid-range Style adaugă faruri îmbunătățite cu o bandă iluminată a grilei, roți mai mari, un grup de instrumente digital îmbunătățit și navigație prin satelit.
R-Line aduce un aspect mult mai sportiv, cu suspensie coborâtă, insigna unică R și un kit de caroserie. Se mândrește și cu scaune sport încălzite față și jeturi de spălat parbrizul încălzite.
Practicalitate si spatiu de incarcare Volkswagen T-Roc 2022
Unul dintre cele mai bune motive pentru a alege un T-Roc în locul unui Volkswagen Golf echivalent este spațiul suplimentar din interior; există suficient spațiu pentru patru adulți să stea confortabil, cu un spațiu excelent pentru cap, în timp ce intrarea și ieșirea este mai ușoară datorită înălțimii ridicate.
Există suporturi pentru pahare în față și în spate, plus un torpedou de dimensiuni decente și coșuri de ușă în față. Alți rivali pot oferi un ambalaj mai bun, mai mult spațiu sau chiar locuri suplimentare pentru aceeași bani, dar Volkswagen T-Roc este totuși o mașină confortabilă și destul de spațioasă.
Portbagajul VW T-Roc măsoară 445 de litri cu scaunele din spate ridicate – cu 65 de litri mai mult decât vei găsi la un VW Golf. Audi Q2, similar dar mai scump, se descurcă cu o suprafață de încărcare de 405 litri.
Datorită formei sale pătrate, portbagajul lui VW T-Roc oferă 1.532 de litri cu bancheta din spate împinsă înainte și pliată, în timp ce podeaua mobilă a portbagajului poate sta jos pentru spațiu maxim, sau mai sus pentru a crea o buză de încărcare nivelată.
Cei care au nevoie de un T-Roc cu tracțiune integrală ar trebui să știe că diferențialul spate ocupă spațiu și necesită ca podeaua portbagajului să fie ridicată, reducând capacitatea la 392 de litri.
Merită să ții cont de faptul că roata de rezervă opțională umple cea mai mare parte a nivelului inferior al portbagajului, eliminând o capacitate de bagaje de 79 de litri. Credem că merită adăugată, deoarece costă 150-200 euro și-ți poate face viața mai ușoară dacă treci peste o albină.. în sensu’ că dacă faci pană. Înțelegi tu..
Volkswagen T-Roc benzinar de 1,0 litri poate trage o remorcă cu frâne de 1.300 kg, în timp ce modelul 4MOTION de 2,0 litri adaugă încă 400 kg. Dieselul de 2,0 litri poate gestiona până la 1.600 kg, iar cel de 1,6 litri se potrivește cu benzina de 1,5 litri la 1.500 kg.
VW oferă o bară de tractare detașabilă cu conexiune cu 13 pini și o gamă de accesorii utile pentru mai puțin de o mie de coco.
Fiabilitate Volkswagen T-Roc 2022 si rezultate Euro NCAP
Numai timpul ne va spune dacă Volkswagen T-Roc se va dovedi a fi la fel de fiabil ca și alte modele din gama producătorului german, dar, judecând după experiența noastră și rezultatele altor modele VW din sondajele noastre Romanian Driver, este destul de sigur să presupunem că VW T-Roc va fi o mașină de încredere.
Volkswagen T-Roc a terminat pe locul 34 din 75 de mașini în sondajul nostru Cele mai bune masini 2022 conform Romanian Driver, ceea ce este cu 11 locuri sub rezultatul din 2021. A obținut un rating general de 8,85, ceea ce este un scor impresionant.
Siguranță Volkswagen T-Roc 2022 și rezultate Euro NCAP
Un rating de cinci stele de siguranță în caz de accident acordat de experții Euro NCAP în 2017 oferă cumpărătorilor siguranța că VW T-Roc va avea grijă de ocupanții săi dacă se întâmplă ceva rău.
Toate modelele au „front assist” – VW-speak pentru frânare de urgență autonomă, precum și control adaptiv al vitezei de croazieră pentru a menține o distanță stabilită față de mașina din față, în timp ce asistența la frânarea de urgență în oraș va opri mașina în condiții de siguranță în traficul urban atunci când necesar. Lane assist este o altă o caracteristică ce ajută la ușurarea sarcinii de lucru a șoferului, în special pe autostradă.
Desigur, sunt prevăzute funcții obligatorii, cum ar fi frâne ABS și controlul tracțiunii, la fel și un sunet de avertizare dacă ușile sunt lăsate întredeschise atunci când pleci de pe loc sau orice ocupant nu poartă centura de siguranță.