Volkswagen Polo 2022 vine cu cateva modificari de design minore, pe care credem ca doar fanii acestui model si posesorii versiunii anterioare le pot observa. Cel mai remarcabil este faptul ca acum este disponibil in MOV.
În ciuda faptului că VW vinde milioane de SUV-uri, Polo inca isi mentine popularitatea, iar aceasta ultima versiune are acum faruri IQ.LIGHT Matrix LED, precum și acea mustață strălucitoare si amuzantă preluata de pe masinile ID si Golf 8.
Pe scurt, Volkswagen Polo 2022 vine in aceeasi forma, aceeasi platforma si, in mare, aceleasi motoare in 3 cilindri, unul de 79 cp sau 94 cp in gama normala, sau benzinarul GTI de 204 cai putere.
Acestea fiind spuse, kitul de siguranță al lui Polo a fost îmbunătățit semnificativ – fiecare versiune vine cu asistența de călătorie IQ.DRIVE pentru menținerea benzii de circulație ca standard, recunoașterea semnelor de trafic , croaziera adaptivă și asistența de urgență.
La fel ca restul gamei VW, Polo-ul a căzut victima includerii comenzilor pentru aer condiționat cu panoul tactil, dar ecranul de infotainment este ușor de navigat, iar cadranele digitale standard sunt ușor de citit, desi cu butoanele de pe volan ai nevoie de ceva timp pentru te obisnui, deoarece sunt destul de multe.
Spațiul din spate este foarte bun, chiar și în spatele unui șofer înalt, iar portbagajul este unul dintre cele mai mari din segmentul său, oferind mai mult volum decât un Ford Fiesta sau Opel Corsa.
Asadar, cum se conduce „noul” Polo?
Ei bine, să începem cu cel mai bun lucru: motorul. Deși specificațiile sale de performanță nu sunt prea multe (testăm aici modelul de 94 CP, care te duce până la 100 de km pe ora in 11 secunde), are un pic de motivație. Având în vedere că are legătură cu motorul VW Up GTI, nu este foarte rapid, dar este totusi suficient.
Având în vedere că mașina pe care am testat-o vine cu o cutie de viteze manuala in 5 trepte (există și un DSG cu șapte trepte disponibil cu acest motor), trebuie să fii tactic cu schimbările de viteză cand intri pe autostradă.
A șasea treapta ar fi fost la îndemână pentru calatoriile mai lungi pe autostradă, dar, chiar și fără ea, motorul este destul de silențios. De asemenea, economia de combustibil este de apreciat tinand cont de faptul ca am avut un consum mix de aproximativ 4.52 L/100km, ceea ce nu este departe de ciferele oficiale.
Pe langa toate acestea, așa cum este de asteptat pentru un Volkswagen, totul este foarte echilibrat.
Plimbarea pe roțile standard de 16 inci pe care le-am avut pe masina, a fost impresionantă, absorbind denivelari majore și nederanjand ocupanții cu șocuri din cauza imperfecțiunilor mai mici și mai ascuțite ale drumului.
Volkswagen Polo 2022: verdict
Nu poti sa te astepti ca Volkswagen Polo sa fie o masina… interesanta, dar, tinand cont de clasa sa, face totul destul de bine, cu foarte puține plângeri sau ciudatenii despre care să vorbim, și este la egalitate cu aproape toți rivalii săi în ceea ce privește prețul, oferindu-ți chiar și o tehnologie de siguranta suplimentară, de obicei văzută la mașinile mai mari si mai scumpe.
Este spațios, bine construit, placut de condus, si rămâne un supermini de încredere și ușor de utilizat.
Pret VW Polo 2022: | ~25.000 euro |
Motor | 999cc turbocharged three-cylinder, 94bhp @ 5000rpm, 129lb ft @ 1600rpm |
Transmisie | fata, DSG |
Performanta | 10.8sec 0-100 km/h, 187 km/h, 4.33 L/100km, 119g/km |
Greutate | 1172kg |
Dimensiuni, in mm | 4074 lungime / 1751 latime / 1451 inaltime |