Volkswagen ID.3 a marcat începutul unei noi ere pentru marca auto germană. A fost prima mașină complet electrică a companiei care nu se bazează pe un model existent. Acest lucru aduce o mulțime de avantaje, cum ar fi mai mult spațiu în interior și capacitatea de a găzdui o baterie mai mare.
- Încărcare si autonomie 5/5
- Motoare si performanta 4.5/5
- Interior si confort 3.8/5
- Practicabilitate 4/5
- Fiabilitate si siguranta 4.5/5
Volkswagen a raportat 144.000 de vânzări europene în primul an al ID.3, iar jumătate dintre aceștia nu cumpăraseră niciodată un VW înainte.
Are aproximativ aceeași dimensiune ca un Volkswagen Golf (deși puțin mai înalt), dar introduce un nou limbaj de design special pentru sub-marca ID. Stilul neted, cu un acoperiș contrastant și lumini LED îi conferă un aspect modern, dar familiar, mai degrabă decât radical diferit.
Totusi, este o ușoară rușine că capacele standard din plastic arată destul de ieftine și vechi; jantele din aliaj sunt un upgrade la majoritatea modelelor.
Designerii au profitat din plin de poziția joasă a bateriei și a motorului electric montat în spate: are o capotă scurtă și roțile sunt împinse în colțuri, oferindu-i lui Volkswagen ID.3 un spațiu interior la egalitate cu Volkswagen Passat.
Un selector de viteze ia forma unui comutator basculant în spatele volanului, eliberând spațiu de depozitare între pasagerii din față. Este cea mai radicală schimbare a habitaclului Volkswagen dintr-o generație, desi vei observa că calitatea pare să fi avut de suferit; există mai puține materiale placute la atingere, înlocuite în majoritatea cazurilor cu plastic dur gri.
Pentru VW ID.3 sunt oferite trei opțiuni de baterie, permițând șoferilor să aleagă una care se potrivește rutinei și bugetului lor zilnic. Cu o capacitate de 45, 58 sau 77 kWh, acestea se întind de la 330 km la 550 km, astfel încât chiar și modelul entry-level poate merge mai departe decât un Hyundai Ioniq Electric.
Cele mai ieftine două versiuni primesc cea mai mică baterie, în timp ce doar cea mai scumpă versiune primește cea mai mare baterie; celelalte primesc bateria de 58 kWh care promite o autonomie de aproximativ 420 km.
În martie 2022, VW a început să ofere un singur model si doar in cateva tari din Europa – versiunea Life cu grupul motopropulsor Pro Performance 58kWh – din cauza lipsei de piese. Revizuirea noastră acoperă întreaga gamă de niveluri de echipare, deoarece acestea ar trebui să fie disponibile din nou în viitorul apropiat.
Accelerația a fost impresionant de rapidă în mașina noastră de testare Pro Performance, datorită unui răspuns instantaneu și a unui cuplu de 310 Nm, punând Nissan Leaf și Renault ZOE la colt. Încărcarea este la fel de rapidă, cu o încărcare rapidă de 100 kW care umple acumulatorul la 80% în aproximativ o jumătate de oră.
În ciuda faptului că cântărește mai mult decât un VW Golf, centrul de greutate scăzut al lui Volkswagen ID.3 îl face remarcabil de agil, învingând Golful pe benzină sau diesel în acest sens. Un cerc de întoarcere strâns este un bonus neașteptat al spațiului suplimentar de sub capotă, oferindu-i lui VW ID.3 un avantaj pe străzile orașului și în parcări.
Chiar și pe jantele mari de aliaj de 19 inci, pe marea majoritate a drumurilor confortul este lăudabil. Roțile de 18 inchi montate pe majoritatea mașinilor ar trebui să îmbunătățească și mai mult confortul. În general, este liniștit în mișcare, ceea ce este de apreciat deoarece lipsa zgomotului unui motor crește conștientizarea altor sunete.
Încărcare si autonomie Volkswagen ID.3 2020
Modelul de 45 kWh are o autonomie de 330 km, modelul de 58 kWh va face aproximativ 420 km, iar modelul de 77 kWh poate parcurge până la 550 km cu o singură încărcare. Ca și în cazul oricărei mașini electrice, merită remarcat faptul că autonomia va fi mai mică decât cifrele citate pe vreme rece.
În timp ce o autonomie mai mare este în mod clar mai bună, chiar și cel mai mic VW ID.3 de 45 kWh depășește Hyundai Ioniq Electric și Nissan Leaf standard. Dacă intenționezi să încărci ID.3 regulat acasă și nu faci adesea călătorii lungi prin țară, este probabil să fie ce trebe. Cel mai ieftin Tesla Model 3 oferă o autonomie de vreo 410 km.
Volkswagen ID.3 acceptă încărcare rapidă de 100 kW, astfel încât bateria poate fi completată de la 5 la 80% în timpul necesar pentru a lua prânzul și a bea o cafea. În modelul de 58 kWh durează 35 de minute, iar în modelul de 77 kWh sunt 38 de minute.
Încărcarea prin intermediul unui wallbox de acasă (la 11 kW) durează 6 ore și 15 minute pentru modelul de 58 kWh și 7 ore și 30 de minute pentru mașina de 77 kWh.
Citeste si Cum si cat costa sa incarci acasa masina electrica
Motor Volkswagen ID.3 2020 si performante
Volkswagen a lansat ID.3 cu o unitate de 204 CP care alimentează roțile din spate, dar acum există și versiuni mai puțin puternice. În cele din urmă, vor exista și versiuni ale ID.3 cu un motor suplimentar montat în față, oferind mașinii tracțiune pe patru roți și performanță suplimentară.
Cuplul instantaneu face ca Volkswagen ID.3 să se simtă cu adevărat rapid. Nu numai că depășește Nissan Leaf și Renault ZOE, ci chiar oferă o comparație interesantă cu un VW Golf GTI cu propulsie convențională.
VW ID.3 ajunge de la 0 la 60 km/h în doar 3,5 secunde, ajutat de absența schimburilor de viteze. Mașinile electrice folosesc un sistem automat cu o singură viteză, astfel încât nu este nevoie de trepte ca într-o mașină tradițională.
Frânarea pare mai naturală decât la mulți rivali pe care i-am încercat. Selectarea „modului B” adaugă un efect de frânare de la motorul electric, deoarece recoltează energie, dar nici pe departe la fel de mult ca „conducerea cu o singură pedală” oferită de Leaf și Tesla Model 3.
Când apesi pedala de frână, totuși, va folosi regenerarea energiei pentru a încetini mașina înainte ca frânele cu disc să preia controlul. VW spune că, dacă utilizezi în mod regulat modul „B”, un ID.3 s-ar putea să nu aibă nevoie niciodată de înlocuirea frânelor.
În ciuda faptului că este mai înalt și cu aproape o treime mai greu decât un Golf, VW ID.3 are un centru de greutate mai jos, inginerii Volkswagen reușind să-l facă să se simtă mai agil și mai ușor decât Golful. Nici nu tinde să se agite din cauza suprafețelor accidentate ale drumului, iar direcția este ușoară.
Fără nici un motor sub capota mașinii, Volkswagen a reușit să mărească și unghiul de virare al roților din față, oferindu-i lui ID.3 un cerc de rotire care face posibile manevre de neconceput până acum.
Volkswagen ID.3 2020 interior si confort
Există puține comenzi fizice, iar ecranele digitale ale VW ID.3 sunt cu adevărat proeminente. Sistemul de infotainment cu ecran tactil este in centrul atenției, la fel ca în Tesla Model 3, și pare să plutească în fața tabloului de bord.
Între timp, afișajul instrumentului stă ca o tabletă în spatele volanului. La fel ca la BMW i3, selectorul de viteze iese din panoul de instrumente, ceea ce poate părea ciudat la inceput, dar este necesar doar pentru a selecta conducerea, marșarierul și parcarea.
O bară luminoasă de sub parbriz își schimbă culorile pentru a interacționa cu șoferul, strălucind în alb atunci când „ascultă” comenzile vocale, dând indicații în albastru, avertismente în roșu și afișând un apel primit prin culoarea verde.
Abordarea futuristă nu este surprinzătoare – aceasta este mașina care reprezintă până la urmă o nouă eră pentru Volkswagen – dar scăderea calității este mai mult un șoc. Materialele moi la atingere sunt rare, înlocuite cu mult plastic gri, care pare un mare pas înapoi pentru un brand care și-a construit numele pe calitate.
Mașinile electrice sunt scumpe de produs și ne putem doar imagina că acest lucru a făcut ca marjele să fie strânse – mai ales că VW ID.3 nu este cu mult mai scump decât un Golf cu specificații medii.
Citeste si De ce sunt mai scumpe mașinile electrice?
Gama Volkswagen ID.3 include o serie întreagă de modele, fiecare cu diverse pachete de echipamente.
Nivelurile de finisare sunt denumite ținând cont de publicul țintă, iar de la jumătatea anului 2021, mai multe opțiuni pot fi adăugate la versiunile mai accesibile pentru a ajuta cumpărătorii să adapteze ID.3 pentru a se potrivi bugetului lor.
Echipamentul standard pentru fiecare VW ID.3 include faruri cu LED, senzori de parcare universali, control adaptiv al vitezei de croazieră, navigație prin satelit și pornire fără cheie. Există, de asemenea, un bord digital, asistență pentru menținerea benzii și scaune față încălzite pe fiecare mașină din versiunea Life entry-level.
Style este una dintre puținele versiuni care beneficiază de jante din aliaj, plus o gamă mai largă de culori de iluminare ambientală, intrare fără cheie și o cameră de marșarier.
Modelul Family are toate acestea, precum și Comfort Pack Plus, care adaugă climatizare, o podea variabilă a portbagajului și o oglindă principală heliomată. Are inclus si Design Pack Plus, care adaugă o trapă panoramică.
Modelul Max este cea mai scumpă versiune pe care o poți obține cu bateria de 58 kWh și are afișaj head-up cu realitate augmentată și difuzoare îmbunătățite, precum și suspensie adaptivă și Comfort Pack Plus.
În cele din urmă, există VW ID.3 Tour, care are totul cu excepția suspensiei adaptive. Acesta este nivelul de echipare care vine cu bateria mai mare de 77 kWh, deci are o autonomie mai mare decât celelalte modele, în ciuda faptului că este echipată cu jante din aliaj de 19 inci.
În timp ce sistemul de infotainment de 10 inchi pare futurist și vine cu Apple CarPlay și Android Auto ca standard, îndepărtarea de butoanele fizice l-a făcut puțin dificil de utilizat.
Totul este accesat prin intermediul ecranului tactil și chiar și funcțiile de control ale climei sunt acum modificate prin glisoare sensibile la atingere, fiind destul de ușor să umbli la altă setare, in timp ce conduci.
Practicabilitate Volkswagen ID.3 2020
În general, Volkswagen ID.3 este cu 20 mm mai scurt decât un Golf, dar distanța dintre axele sale față și spate este cu 13 cm mai mare, maximizând spațiul interior și în special spațiul pentru picioare pe scaunele din spate. Prin urmare, există suficient spațiu pentru ca adulții să stea confortabil în spate.
Totul se adaugă la o mașină care se simte ca un Polo în oraș, arată ca un Golf din exterior și se simte ca un Passat pentru pasageri. Lipsa unui tunel central face ca mașina să se simtă mai lată și elimină orice luptă pentru spațiu pentru picioare dacă sunt trei persoane în spate.
În ciuda motorului montat pe spate, VW ID.3 are de fapt mai mult spațiu în portbagaj decât un VW Golf, la 385 de litri față de 380 de litri. Volkswagen nu a văzut nevoia să monteze un „frunk” pentru a se potrivi cu Tesla, ci a folosit spațiul de sub capotă pentru a găzdui sistemul de aer condiționat.
Cu scaunele din spate coborâte, există un spațiu de portbagaj de 1.267 de litri. Este puțin mai mult decât obțineți într-un Nissan Leaf în aceeași configurație (1.176 litri), deși Leaf este mai mare în spate cu scaunele ridicate (420 litri).
Fiabilitate Volkswagen ID.3 2020 si rezultate Euro NCAP
Fiind primul dintr-un nou val de mașini electrice Volkswagen, ID.3 este un pionier.
Acest lucru a fost demonstrat de primele mașini vândute fără tot software-ul de care aveau nevoie și de proprietarii care se confruntă cu probleme electrice ciudate. Sperăm că acest lucru nu va însemna că se dovedește nesigur, dar orice problemă ar trebui cel puțin acoperită de garanția de trei ani a Volkswagen.
Volkswagen ID.3 este, de asemenea, unul dintre primele modele VW care beneficiază de actualizări de software over-the-air, capabile să rezolve unele probleme fără a te deplasa la dealer.
Fiabilitate VW ID.3
Anticipăm că motorul electric al VW ID.3 ar trebui să fie robust, cu potențialul de a fi mult mai fiabil decât o mașină cu motor cu combustie. La urma urmei, există foarte puține părți în mișcare care să meargă prost.
Este posibil ca problemele inițiale să fie legate de software și electrice și știm că lansarea ID.3 a fost amânată în timp ce Volkswagen se lupta cu erorile software.
Siguranta VW ID.3
Volkswagen ID.3 este o expozitie pentru cea mai recentă tehnologie de la VW și care se extinde și la kitul său de siguranță.
Caracteristici precum frânarea de urgență autonomă cu detectarea pietonilor sunt prevăzute standard. Acest lucru i-a adus un scor maxim de cinci stele atunci când a fost testat de Euro NCAP la sfârșitul anului 2020.
A primit 87% și, respectiv, 89% pentru protecția ocupanților adulți si a copiiilor, și un scor de 71% pentru protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor și 88% pentru sistemele sale de asistență de siguranță.
Deși Volkswagen nu oferă încă nimic care să concureze cu sistemul Autopilot al Tesla, știm că lucrează la tehnologia de conducere autonomă, așa că aceasta ar putea fi introdusă mai târziu pentru ID.3.
Deocamdată, este ușor să te descurci cu controlul de croazieră activ, care îți modifică viteza pe autostradă pentru a se potrivi cu mașina din față și cu ajutorul asistenței pentru menținerea benzii.