În afară de VW Beetle, dubița din anii 1960 este poate unul dintre cele mai emblematice modele Volkswagen din toate timpurile. Cu peste nouă milioane de exemplare produse, și-a consolidat locul în istoria auto, precum și în inimile noastre.
Acum, cu mult așteptatul Volkswagen ID. Buzz, marca auto germană încearcă să valorifice fascinația noastră față de trecut, pe măsură ce trece în noua era electrică.
Acest nou model de MPV electric acționează ca succesor spiritual al foarte iubitului microbuz VW Type 2, cu designul său retro-futurist distinctiv și este disponibil atât ca transport de persoane cu cinci locuri, cât și ca furgonetă, ID. Buzz Cargo.
În timp ce numele său poate provoca nelămuriri (electric + autobuz = Buzz), prefixul „ID” leagă masina de restul gamei de mașini electrice Volkswagen, plus ca VW ID. Buzz impărtășește aceleași baze cu ID.3 și ID.4.
Volkswagen ID. Buzz va fi disponibil numai cu grupul motopropulsor „Pro” de vârf. Acesta încorporează o baterie de 77,4 kWh alături de un singur motor electric, montat în spate, cu 204 CP. În mod impresionant, încărcarea rapidă de 170 kW vine ca standard – permițând șoferilor să își incarce Buzz-ul de la 5 la 80% în doar 30 de minute.
După o încărcare completă, Volkswagen ID. Buzz ar trebui să poată gestiona o autonomie de aproximativ 400 de kilometri, fiind la egalitate cu rivalii precum Peugeot e-Rifter și Mercedes EQV.
Cei 204 CP ai motorului electric sugerează ca Volkswagen ID. Buzz-ul ar putea fi foarte rapid, însă realitatea este că 0-100 km/h durează 10,6 secunde. Ni se pare cam mult si credem o masină de această dimensiune și greutate chiar are nevoie de puțin mai multă putere.
Apropo de dimensiune, Volkswagen ID. Buzz se simte incredibil de spațios. Forma de dubiță îi conferă o mulțime de spațiu liber și o multitudine de soluții inteligente de depozitare să vă plasați obiectele de valoare.
Deși nu oferă la fel de mult spațiu ca alte MPV-uri bazate pe furgonete, ID. Buzz are totuși un portbagaj aproape dublu față de dimensiunea la care te-ai aștepta de la un SUV electric.
Calitatea a făcut un pas înainte față de ID.3 și ID.4; în timp ce modelele Cargo se simt adecvat utilitare, versiunea pentru pasageri este împodobită cu materiale de înaltă calitate și ecologice.
Totusi, un minus destul de greu în Volkswagen ID. Buzz este însă sistemul de infotainment. La fel ca în VW ID.5, este incredibil de întârziat să răspundă și este destul de încărcat de bug-uri.
O altă supărare sunt comenzile climatice care vin sub forma unor glisoare sensibile la atingere; acestea nu sunt iluminate, ceea ce le face și mai dificil de utilizat atunci când sunteți în mișcare.
Toate versiunile Volkswagen ID. Buzz vin bine echipate ca standard, cu două niveluri de echipare din care puteți alege: Life și Style. Începând de la aproximativ 53.000 euro la momentul redactarii acestui articol, versiunea entry-level primește lucruri precum faruri LED, jante din aliaj de 19 inchi, control adaptiv al vitezei de croazieră, un volan încălzit și o cameră de marșarier.
Pentru un plus de cateva mii de euro, Volkswagen ID. Buzz beneficiază de elemente vizuale, cum ar fi aliaje mai mari și o bară de lumină frontală.
- Autonomie si costuri 4/5
- Motoare si performanta 3.6/5
- Interior si confort 4/5
- Practicabilitate 4.5/5
- Fiabilitate si siguranta 4.2/5
Costuri, incarcare si autonomie Volkswagen ID. Buzz Volkswagen ID. Buzz
Volkswagen ID. Buzz folosește baterii din restul gamei ID, dar dimensiunile sale mari și greutatea suplimentară reduc ușor cifrele de autonomie. Totuși, ar trebui să fie posibilă o autonomie electrică mai mare decât ar avea nevoie majoritatea soferilor într-o singură zi, iar Buzz-ul se poate încărca destul de rapid.
VW face o afacere mare cu producția durabilă; nu veți găsi piele în ID. Buzz, iar o parte din tapițeria sa este făcută din sticle reciclate și materiale plastice recuperate din ocean. De asemenea, Volkswagen s-a angajat să recupereze bateriile la sfârșitul duratei de viață, astfel încât acestea să poată fi reutilizate – în aplicații precum stocarea energiei la domiciliu – sau reciclate.
Volkswagen ID. Buzz autonomie și încărcare
Cum spuneam mai devreme, Volkswagen ID. Buzz are aceleași baze MEB ca și restul gamei ID, deci primește același pachet de baterii de 77 kWh.
Conform cifrelor oficiale WLTP, fiecare versiune depășește 400 km de autonomie, dar, ca de obicei, acest lucru pare a fi ușor optimist. În timpul primei noastre călătorii pe vreme caldă, cu un amestec de condus urban și pe autostradă, am reușit în jur de cinci kilometri pe kilowatt-oră (kWh), ceea ce ar trebui să ofere o autonomie reală de aproximativ 370 km.
Este semnificativ mai puțin decât un Cupra Born cu același pachet de baterii, care poate gestiona până la ~540 km conform testului WLTP. Totuși, Volkswagen ID. Buzz se poate încărca mai repede, gestionând până la 170 kW la un punct de încărcare public adecvat.
Acest lucru poate încărca bateria de la 5-80% în aproximativ o jumătate de oră, dacă nu vă deranjează să luați o pauză. Este posibilă și încărcarea trifazată de 11 kW – se găsește de obicei la spațiile comerciale – în timp ce viteza mai obișnuită de 7 kW a majorității wallbox-urilor de acasă poate încărca bateriile în 11 ore.
Motorizare Volkswagen ID. Buzz si performante
Majoritatea MPV-urilor bazate pe furgonete par să se lupte să-și ascundă originile comerciale, dar Volkswagen ID. Buzz a fost conceput ca o mașină de pasageri pe baze electrice de ultimă generație.
Centrul de greutate scăzut creat de plasarea bateriei înseamnă că există foarte puțină înclinare a caroseriei prin curbele luate cu viteză, în timp ce tracțiunea spate aproape că face Volkswagen ID. Buzz să se simtă oarecum sportiv.
Motor Volkswagen ID. Buzz
Momentan, Volkswagen oferă ID Buzz cu un singur motor electric: o unitate de 204 CP montată pe puntea spate. Pe hârtie, acesta poate părea un număr impresionant pentru o astfel de mașină – Citroen e-Berlingo se mulțumește cu doar 140 CP – totuși, la fel ca Citroen, lipsa de putere se resimte în accelerație.
Mașinile electrice sunt binecunoscute pentru accelerația lor, însă, Volkswagen ID. Buzz ajunge la 100 km/h în 10,6 secunde – doar puțin mai rapid decât versiunea hibridă a Volkswagen Multivan.
Nu contestam faptul ca acest lucru se simte totusi puțin mai vioi decât sugerează cifrele datorită cuplului instantaneu de la motoarele electrice, dar nu vă așteptați de la ID. Buzz să concureze cu un Tesla Model Y. Este o dubiță până la urmă.
Vezi si Volkswagen Multivan 2022
Mai îngrijorător este că această cifră nu ține cont de faptul că mașina este plină până la refuz de pasageri și bagaje; majoritatea proprietarilor de ID. Buzz își vor folosi mașina la capacitate maximă de cele mai multe ori, așa că ne așteptăm să fie și mai lent atunci când transportă mai mult decât un om și caietul lui.
Volkswagen ID. Buzz interior si confort
În ciuda formei sale înalte și pătrățoasă, Volkswagen ID. Buzz este surprinzător de rafinat la volan. Forma curbată a botului mașinii înseamnă că nu există o cantitate mare de zgomot de la vânt și, deși configurația suspensiei este relativ fermă, nu este deloc deranjantă, cu excepția cazurilor în care mergi pe drumuri asfaltate cu lopata.
Bord Volkswagen ID. Buzz
În ciuda faptului că marca auto Volkswagen este renumită pentru producerea de mașini solide, gama ID a fost, până acum, livrată cu interioare destul de slabe.
Volkswagen ID. Buzz pare să contrazică această tendință, deoarece materialele folosite în interior se simt de o calitate mult mai ridicată decât ceea ce am văzut la celelalte mașini electrice ale VW.
Trecerea noastră de la motoarele cu combustie la energia electrică se referă la durabilitate, iar Volkswagen pare să se concentreze pe asta în interiorul lui Buzz; scaunele sunt construite dintr-un material care este realizat din 10% plastic reciclat din oceane și 90% din sticle de plastic reciclate.
Designul general al interiorului este incredibil de minimalist și ingenios, cum ar fi o consolă centrală detașabilă, numită „Buzz Box”, și o mufă opțională cu trei pini sub scaunul pasagerului din față.
În partea de sus a tabloului de bord se află un ecran tactil de 10 inchi (12 inchi în prima ediție), care vine ca standard cu conectivitate Apple CarPlay și Android Auto.
Acest lucru este susținut de un mic grup de instrumente digital de cinci inchi și, din păcate, este destul de greu de utilizat. Cel mai recent sistem de operare al Volkswagen este plin de erori, în timp ce ecranul în sine poate fi foarte întârziat să răspundă.
O altă problemă pe care o avem este cu comenzile climatice care stau sub ecranul central. Acestea sunt glisoare sensibile la atingere și pot fi mult mai dificil de utilizat atunci când sunteți în deplasare decât un buton sau cadran tradițional.
Pentru a adăuga sare pe rană, la fel ca în noul Volkswagen Golf Mk8, nici aceste comenzi nu sunt iluminate, ceea ce le face și mai dificilă operarea în mers. Dacă mai este si întuneric, dumniezo cu mila.
Versiuni si echipamente Volkswagen ID. Buzz
Volkswagen ID. Buzz poate fi configurat într-una dintre cele două specificații: Life și Style.
Începând de la aproximativ 53.000* euro, ID. Buzz Life are toate echipamentele de care majoritatea cumpărătorilor vor avea nevoie vreodată, cum ar fi faruri cu LED-uri, jante din aliaj de 19 inchi, sistemul de infotainment de 10 inchi menționat anterior, uși glisante din spate, scaune din spate rabatabile 60:40, pornire fără cheie, cameră marșarier și o serie de funcții de siguranță și asistență pentru șofer, cum ar fi controlul adaptiv al vitezei de croazieră și frânarea de urgență autonomă.
Pentru câteva mii de euro în plus, versiunea Style are roți mai mari de 20 de inchi, faruri Matrix LED, pedale din oțel inoxidabil, tapițerie în două tonuri și hayon electric. Modelul First Edition cu tiraj limitat este acum epuizat, dar includea un ecran tactil mai extins de 12 inchi, precum și aliaje de 21 de inchi și un interior îmbunătățit.
Practicalitate si spatiu de incarcare Volkswagen ID. Buzz
În afară de stilul retro și costurile reduse de funcționare, probabil principalul motiv pentru care oamenii vor alege Volkswagen ID. Buzz este interiorul spațios. Datorită lipsei unui motor, Volkswagen a reușit să împingă roțile până în fiecare colț pentru a maximiza spațiul interior.
Volkswagen ID. Buzz: spațiu interior
Când este complet ocupat, modelul cu cinci locuri are disponibil până la 1.121 de litri în spatele celui de-al doilea rând de scaune.
ID. Buzz Box este între scaunul șoferului și scaunul pasagerului din față și oferă și mai mult spațiu de depozitare. Băuturile îmbuteliate, ochelarii de soare sau tichetele de parcare sunt bine sortate și întotdeauna la îndemână.
Caroseria lui Volkswagen ID. Buzz oferă suficient spațiu pentru cei din față și din spate, permițând chiar și celor mai înalți pasageri să se simtă confortabil. Ușile glisante din spate facilitează accesul la cele două puncte de fixare a scaunelor pentru copii ISOFIX din spate, deși este păcat că scaunele în sine nu pot fi glisate înapoi și înainte pentru un spațiu mai mare pentru picioare sau portbagaj.
Portbagaj Volkswagen ID. Buzz
În ceea ce privește capacitatea totală, VW ID. Buzz are un spațiu de 1.121 de litri în portbagaj. Deși acest lucru este mai mic față de cei 1.700 de litri oferiți în versiunea cu cinci locuri a Ford Tourneo Connect bazat pe Volkswagen Caddy, este totuși mult mai mult decât ceea ce ați găsi într-un SUV de familie echivalent.
Rabatați scaunele din spate și spațiul de încărcare al lui Volkswagen ID. Buzz crește la 2.205 litri, ceea ce îl face aproape la fel de practic ca modelul Cargo.
Din păcate, scaunele pliate creează o creastă enervantă, ceea ce face dificilă manevrarea obiectelor mai mari, deși, această problemă poate fi rezolvată prin specificarea unei podele reglabile pentru portbagaj.
Fiabilitate Volkswagen ID. Buzz si rezultate Euro NCAP
Atât Volkswagen ID. Buzz și cât si frații săi din gama ID nu au apărut încă în sondajele noastre Romanian Driver, dar cu puține elemente mobile, asemenea tuturor masinilor electrice, este puțin probabil să apară prea des probleme grave.
Cu toate acestea, Volkswagen are un istoric impresionant în ceea ce privește evaluările de siguranță, așa că ne așteptăm la ID. Buzz să fie unul dintre cele mai sigure MPV-uri.
Fiabilitate Volkswagen ID. Buzz
Fiabilitatea mașinilor electrice este un punct sensibil de discuție, deoarece majoritatea mașinilor sunt prea noi, iar fiabilitatea se demonstrează în timp; cu toate acestea, simplitatea unui grup motopropulsor electric înseamnă că, în afară de erorile software, cum spuneam mai devreme, există foarte puține lucruri care să crape.
În sondajul nostru cu Cele mai bune masini 2021, marca germană s-a clasat pe locul 14 din 24 de producători, peste 18% dintre proprietari raportând o problemă în primul an de proprietate. Principalele plângeri au fost legate de sistemul de infotainment al mărcii și comenzile sensibile la atingere. Costurile reduse de funcționare au fost un punct culminant.
Siguranta Volkswagen ID. Buzz
Volkswagen ID. Buzz este prea nou pentru a fi apărut într-un test de siguranță Euro NCAP, dar dacă ținem cont de rezultatele celorlalte modelele ID, ne așteptăm ca Buzz să obțină cele cinci stele – de fapt, nu a existat un model Volkswagen din 2016 care să nu fi primit note de top.
Echipamentul standard de siguranță pentru Volkswagen ID. Buzz este foarte bun, toate modelele beneficiind de dotări precum controlul adaptiv al vitezei de croazieră, frânarea autonomă de urgență cu detectarea pietonilor și bicicliștilor, recunoașterea semnelor rutiere și asistența la menținerea benzii.
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!
Pagina oficiala Volkswagen ID. Buzz România