Volkswagen ID.4 este primul SUV electric al marcii si vine repede din urma dupa hatchback-ul electric ID.3. Volkswagen il descrie ca un SUV compact, dar aceasta este o masina mare. Este oferit la lansare numai in specificatiile de performanta First Edition Pro, cu versiuni mai ieftine de urmat.
- Costuri intretinere 5/5
- Fiabilitate 3.5/5
- Siguranta 4/5
- Interior si confort 4.5/5
- Dotari 3.5/5
- Performanta 3.5/5
Costuri intretinere Volkswagen ID.4 2020
Incepem cu vestile proaste mai intai: de vreme ce Guvernul a redus pretul la care masinile se califica pentru prima pentru masini electrice, Volkswagen ID.4 nu se califica pentru reducere.
Acest lucru se datoreaza faptului ca a fost lansat mai intai in prima editie Pro Performance, asa cum a fost Volkswagen ID.3.
Din nou, ca si ID.3, asteptati sa vedeti modele mai ieftine la vanzare pe masura ce gama se extinde, modelul de baza va fi undeva la 40.500 euro…
Cu sau fara prima, vestea buna este ca masinile electrice raman mult mai ieftine decat cele pe combustibili fosili, cu 320 de kilometri rulati care te costa la fel de putin ca 15 km, daca iti incarci masina acasa la un tarif de varf.
Fiind fara taxe de congestionare si mai putine piese in miscare pentru ca ceva sa se strice, incepeti sa compensati acest pret mai mare destul de repede.
Fiabilitate Volkswagen ID.4 2020
Acesta este un model nou, pe o platforma destul de noua, momentan partajat doar cu Volkswagen ID.3, deci este prea devreme pentru a apela la fiabilitate.
Bateria masinii are garantia standard de opt ani / 160.000 de km, in timp ce masina are garantia standard de trei ani / 100.000 de km.
Citeste aici despre cele mai bune masini 2021.
Siguranta Volkswagen ID.4 2020
Volkswagen ID.4 se simte ca o masina foarte sigura de condus, cu o pozitie ridicata a scaunelor si o caroserie solida in jurul tau. Exista airbaguri laterale si cortina si chiar si un airbag central intre cele doua locuri din fata.
Are la bord toate caracteristicile de siguranta pe care v-ati astepta sa le gasiti pe o masina de 46.000 de euro, dar nimic care sa nu va para generos.
Veti obtine franarea de urgenta obisnuita, asistenta pentru a ramane pe banda, un sistem de monitorizare pentru oboseala soferului si recunoasterea semnelor de circulatie. In mod ciudat, monitorizarea punctului mort, care a fost cu noi de ani de zile si este unul dintre cele mai utile ajutoare, nu este inclusa in aceasta prima editie…
Volkswagen ID.4 2020 interior si confort
Exista foarte mult spatiu pentru cap, umeri si picioare pentru pasagerii din spate si o multime de spatiu larg si profund pentru portbagaj.
Scaunele sunt de sprijin si exista un suport pentru brate pentru sofer. Se pare ca este o masina foarte neteda, izolata, silentioasa in miscare si are o senzatie de calitate in ceea ce priveste calatoria, ceea ce face ca pretul sa nu mai para atat de ofensator.
Dotari Volkswagen ID.4 2020
Exista ecranul tactil familiar, de dimensiuni medii, al Volkswagen, care ascunde pictograme pentru a mentine grafica curata pana cand degetul se apropie si dezvaluie comenzile.Comutatoarele de temperatura si volum din partea de jos a ecranului raman greu de gasit fara sa va indepartati ochii de la drum.
Credem ca exista multe modele mai frumoase si mai simple pe piata, dar este mai bun decat sistemul plictisitor Sync 3 de pe Ford. Aveti oglinzi de usa pliabile si incalzite electric si volan incalzit din piele, dar amintiti-va ca aceasta este specificatia editiei intai – vor exista versiuni mai ieftine fara unele dintre aceste dotari.
La fel ca in cazul Volkswagen ID.3, volanul si spatiul din jur sunt in alb futurist, cu un buton misto pentru a schimba modul de conducere.
De asemenea, aveti senzori de parcare fata si spate si camera de marsalier, de care va veti bucura in aceasta masina inalta si spatioasa. Exista si control automat al vitezei de croaziera si conectare smartphone-ca standard.
Motorizare Volkswagen ID.4 2020 si performante
Puterea, nu este nebuna. Masina nu ofera prea mult feedback – este excelenta pentru confort, dar nu atat de grozava pentru placerea soferului. La lansare, este disponibil doar sub forma Pro Performance, ceea ce inseamna o baterie de 77kWh care invarte rotile din spate.
Asteptati-va in curand la o versiune mai ieftina, mai putin puternica. Motorul electric ofera 210 cai putere, ceea ce arata destul de bine pe hartie, dar aceasta este o masina destul de mare si grea si nu ofera aceleasi senzatii ca si Ford Mustang Mach-E, de exemplu.
Citeste si despre Ford Mustang MACH-E 2020
Autonomia lui Volkswagen ID.4 este cotata la maximum 500 de kilometri, asa ca asteptati probabil aproximativ 400 km – inca destul de bine la acest pret. Timpul de incarcare pe un incarcator de acasa va fi de aproximativ 10 ore, de la aproape gol la complet incarcat sau de 38 de minute la 80% pe un incarcator rapid.
Citeste si: