![motorizare Toyota Prius Plug-In 2017-2022](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2023/09/Toyota-Prius-Plug-In-2017-2022-4-1024x577.webp)
Motorizare Toyota Prius Plug-In Hybrid si performanta
Sub capotă, vei găsi un motor pe benzină de 1.8 litri care produce 98 CP și un motor electric cu 72 CP. Un al doilea motor electric, situat lângă cutia de viteze, adaugă și el putere, ajungând la un total de 122 CP și o accelerație de la 0 la 100 km/h în 11,1 secunde.
E puțin mai lent decât Prius hibrid, în principal pentru că e mai greu cu 150 kg, în timp ce rivalul său direct, Hyundai Ioniq Plug-In, e mai rapid și Volkswagen Golf GTE face asta în doar 6,7 secunde. Cu toate astea, Prius se simte suficient de rapid în oraș, datorită motoarelor electrice care îl ajută să accelereze rapid. Ne-a plăcut și cât de lin face trecerea dintre motorul pe benzină și cel electric.
Dacă vrei să personalizezi experiența la volan, ai de unde alege
Modul EV menține Prius în regim zero emisii – până accelerezi tare sau atingi o viteză mai mare. Modul HV lasă mașina să decidă, transformând-o practic într-un hibrid tunat, în timp ce modul Battery Charge folosește motorul pe benzină pentru a încărca bateria. Modul EV City reduce puterea disponibilă pentru un condus cât mai economic.
Datorită cutiei sale de viteze CVT automate, Prius se simte diferit față de un autovehicul tradițional pe benzină, spre deosebire de rivalul său Hyundai. Nu are rapoarte de viteză “fixe”, ci variază raportul de viteză.
![motorizare Toyota Prius Plug-In hybrid 2017-2022](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2023/09/Toyota-Prius-Plug-In-2017-2022-8-1024x577.webp)
Dacă vrei mai multă viteză, Prius va ezita înainte să răspundă, și nu e la fel de prompt ca o cutie automată obișnuită sau dual-clutch. Și, cum cutiile CVT tind să mențină turația motorului constantă, motorul poate fi destul de zgomotos.
Deși Toyota Prius PHEV nu e în elementul său când ai nevoie de viteză, se comportă mult mai bine în oraș. Sistemul său de frânare e suficient de lin ca să oprești mașina treptat – ceea ce nu e o caracteristică a tuturor hibrizilor.
Direcția se simte natural, iar suspensia oferă un drum confortabil, dar îți permite să intri cu încredere în curbe rapide dacă ești în mood pentru asta. Deși nu e rapid în linie dreaptă, la volanul lui Toyota Prius Plug-In te simți mai bine decât la Hyundai Ioniq plug-in.