Toyota Prius Plug-In aduce la masă o combinație de motor pe benzină, motor electric și baterie pe care Prius-ul obișnuit le-a popularizat, dar cu o baterie mărită pentru o autonomie electrică mai mare.
Citește rezumatul în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- CO2 si consum 4.2/5
- Motoare si performanta 3.2/5
- Interior si confort 3.8/5
- Practicabilitate 3.2/5
- Fiabilitate si siguranta 4.5/5
Cu o baterie mai mare, greutatea crește cu circa 150kg, dar poți conduce până la 55 km fără să consumi pic de benzină. Desigur, trebuie să încarci bateria, conectând-o la o priză de acasă sau la un punct public de încărcare. Asta plasează Toyota Prius Plug-In într-un grup select alături de modele ca Hyundai Ioniq Plug-In, Volkswagen Golf GTE, SEAT Leon e-Hybrid și chiar Mercedes A 250 e.
Rivali ca Volkswagen și Mercedes? Da, Prius Plug-In dispune de tehnologie avansată și vine cu un preț pe măsură, costând în jur de 38.000€. Unii s-ar putea să considere prețul destul de piperat, având în vedere emblema Toyota și interiorul cu plastic ieftin în anumite părți.
Toyota Prius Plug-In încearcă să convingă prin consumul său de până la 1,09 L/100 km și emisiile de CO2 de 22g/km. Deși valorile oficiale pot fi dificil de atins în condiții reale, Prius-ul se dovedește a fi una dintre cele mai economice masini plug-in pe care le-am testat, având un consum real între 3,92 și 4,24 L/100 km chiar și fără a încărca bateria.
Se conduce destul de bine, jonglând eficient între motoarele pe benzină și electric. Nu se simte atât de dinamic precum un Prius obișnuit, Audi sau Volkswagen, având o tendință mai mare de înclinare în curbe, dar se simte excelent în oraș, unde Prius a strălucit mereu.
Vine doar în două variante de echipare, ambele cu un ecran infotainment de opt inch și majoritatea dotărilor esențiale incluse. Cu toate acestea, spațiul poate fi o problemă, deoarece bateria modifică configurația banchetei spate și diminuează portbagajul la 360 de litri.
Toyota și, în special, Prius au o reputație solidă în ceea ce privește fiabilitatea, iar Prius Mk4 s-a clasat pe locul 16 în sondajul nostru pentru cele mai bune masini 2023 conform Romanian Driver. Siguranța este garantată, având cinci stele Euro NCAP și pachetul Toyota Safety Sense inclus standard.
În final, chiar dacă Prius impresionează, nu considerăm că prețul său justifică valoarea, mai ales când Hyundai Ioniq Plug-In oferă un raport calitate-preț mai bun. Totuși, pentru mulți, numele Prius rămâne un simbol al inovației și excelenței, iar silențiozitatea și plăcerea la volan sunt puncte forte.