Toyota Highlander hibrid este un SUV cu șapte locuri, si se află în vârful gamei Toyota.
Poate te gandeai că acest titlu ar trebui să revină lui Toyota Land Cruiser, insa, fiind mult mai concentrată pe off-road si utilitate, acea mașină se adresează unui alt public, în timp ce Highlander este destinat familiilor mari, iar Toyota a dat prioritate confortului și eficienței.
Principalii competitori pentru Toyota Highlander hibrid ar fi Skoda Kodiaq, Kia Sorento și Peugeot 5008. Toate aceste SUV-uri sunt confortabile și practice, dar nu sunt foarte eficiente și nici distractive de condus, iar Highlander nu este cu mult diferit, deși configurația sa hibridă il face destul de eficient.
- CO2 si consum 3.5/5
- Motoare si performanta 4/5
- Interior si confort 5/5
- Practicabilitate 4/5
- Fiabilitate si siguranta 4.5/5
CO2 si consum Toyota Highlander Hibrid
Nu va trebuie sa va faceti griji cu privire la examinarea specificațiilor tehnice, deoarece Toyota Highlander hibrid vine cu un singur grup motopropulsor hibrid, cu un motor pe benzină de 2,5 litri, un motor electric și o baterie mică.
Highlander-ul recoltează energie de fiecare dată când încetinește, încarcand bateria pentru motorul electric pentru a da o mână de ajutor motorului pe benzină. Motorul electric poate propulsa Toyota Highlander hibrid singur, dar numai în trafic intens sau în parcări, adica la viteze mici si pe distante scurte.
Există totusi un buton EV pentru a-l bloca în modul electric la viteze de până la 60 km/h atâta timp cât tine bateria sau până când apesi mai tare pedala de accelerație.
Cifrele oficiale de eficiența a combustibilului sunt de 5.92 L/100km, iar noi am reușit sa scoatem 5.9 în timpul testului nostru.
Motor si performanta Toyota Highlander Hibrid
Motorul pe benzină produce 188 CP, si ajunge la 244 CP cu ajutorul motorului electric. Este suficient pentru propulsa Toyota Highlander hibrid de la 0 la 100 km/h intr-un timp respectabil de 8,3 secunde, făcându-l puțin mai rapid decât hibridul Kia Sorento.
Cele două mașini se simt destul de diferite la condus, deoarece în timp ce Kia folosește o transmisie automată cu șase trepte, Toyota primește o transmisie CVT.
Ca și în cazul majorității masinilor echipate cu o cutie de viteze CVT, Highlander hibrid este cel mai bun atunci când este condus lin, mai ales în oraș.
Toyota Highlander hibrid este neted, dar inaltimea si greutatea isi spun cuvantul în viraje. Direcția este, totuși, plăcut de precisă, ceea ce face ușoară poziționarea pe șosea, în ciuda dimensiunii sale.
Interior si confort Toyota Highlander Hibrid
Toyota Highlander hibrid este proiectat pentru a fi mai confortabil decât sportiv și isi face foarte bine treaba in acest sens.
Ne plac materialele moi la atingere folosite, tapițeria scaunelor din piele moale și calitatea construcției, insa cumpărătorii de SUV-uri mari se așteaptă la un interior premium, iar Toyota nu reușește să impresioneze în anumite privinte.
Tehnologia este mai puțin impresionantă, în special din cauza ecranului de infotainment Touch 2 de opt inchi care pare depășit în comparație cu rivalii. În mod ciudat, versiunile din Statele Unite ale Americii primesc o configurație cu ecran lat de 12,3 inchi, care nu este încă oferită in Europa.
Există 2 versiuni principale, numite Exclusive si Luxury, cu preturi incepand de la 54.855 euro si respectiv 61.695 euro, primul fiind probabil cel mai popular.
Include tapițerie din piele, scaune față încălzite, un volan încălzit, climatizare cu trei zone, un acoperiș panoramic și portbagaj electric. De asemenea, sunt prevăzuți senzori de parcare și o cameră pentru marșarier.
Sunt incluse Apple CarPlay și Android Auto, un încărcător wireless pentru smartphone și un sistem de sunet JBL cu 11 difuzoare.
Pentru 2000-2500 de euro în plus, se adauga un afișaj head-up, vedere 360 de grade și scaune față încălzite și ventilate.
Practicabilitate Toyota Highlander Hibrid
Spre deosebire de unele SUV-uri mari, Toyota Highlander hibrid vine cu trei rânduri de scaune ca standard, ceea ce este un mare avantaj.
Nu numai că există șapte locuri, dar au si funcție de înclinare. In plus, rândul din mijloc poate aluneca fata-spate 180 mm, creând mult spațiu pentru picioare atunci când Highlander este folosit cu cinci locuri.
Folosit cu cinci locuri, podeaua de încărcare este complet plată, obtinand un spațiu de 658 de litri, si daca rabatați rândul din mijloc aveti 1.909 litri de spațiu. Chiar și cu toate cele șapte locuri la locul lor, spațiul portbagajului nu devine inexistent, cu un spatiu de 332 de litri încă disponibil.
Pe lângă faptul că are un interior spațios, designerii lui Toyota Highlander hibrid au luat în considerare în mod clar viața de familie, deoarece există prize USB pentru pasagerii din față și al doilea rând si o mulțime de spații de depozitare în jurul mașinii.
Există buzunare mari de ușă, un spațiu mare de depozitare se află în mijlocul mașinii și un torpedou adânc, iar vizibilitatea este excelentă pentru șofer și pasageri
Fiabilitate si siguranta Toyota Highlander Hibrid
Am mai spus asta de multe ori, si mă repet. Toyota are o reputație excelentă pentru fiabilitate, iar marca s-a clasat pe locul sapte din 24 de marci auto în sondajul nostru cu Cele mai bune masini 2021 realizat prin intermediul sondajului Romanian Driver, pe care ne-ar face o mare placere sa il completezi daca tot ai ajuns pana aici.
Sistemele sale de propulsie hibride ale Toyota și cutiile de viteze CVT sunt renumite pentru că rareori au probleme și costă puțin întreținerea. Este, de asemenea, liniștitor să observăm că Toyota C-HR a ajuns pe locul patru din primele 70 de mașini in sondajul nostru Top Masini 2021 Raport Calitate-Preţ, deoarece are multe elemente comune cu Highlander.
Toyota Highlander hibrid este echipat standard cu suita de tehnologie Toyota Safety Sense. Aceasta include frânarea de urgență autonomă care poate detecta pietonii și bicicliștii, poate asista soferul în caz de urgență și poate alerta cu privire la semnele rutiere.
Include si alerte de părăsire a benzii de circulatie și control adaptiv al vitezei de croazieră care poate regla viteza mașinii in viraje.