Mergând în fruntea aprecierilor critice pentru mașina sport reînviată Supra, divizia Toyota de performanță Gazoo Racing, își aplică tratamentul sportiv pe hatchback-ul Corolla pentru a crea Corolla 2023 GR.
Toyota a lansat deja pe piețele globale o versiune adaptată GR a mașinii sale de oras Yaris, de la care GR Corolla împrumută motorul turbo de 1,6 litri. Motorul cu trei cilindri are o putere de până la 300 de cai putere la GR Corolla și vine doar cu o transmisie manuală cu șase trepte și tracțiune integrală.
Toyota a fost într-o cruciadă în ultimii ani pentru a adăuga entuziasm la gama sa cu masini mai sportive și design mai stilat, iar acest hatchback inspirat de curse de raliuri ar trebui să ajute acest.
Ne așteptăm să vedem GR Corolla în showroom-urile Toyota înainte de sfârșitul anului 2022.
Ce este nou pentru 2023?
Toyota GR Corolla va fi o adăugare la gama Toyota pentru 2023 și va înfrunta hatchback-urile sport populare, cum ar fi Honda Civic Si Sedan, Hyundai Veloster N și Volkswagen Golf GTI și Jetta GLI.
De fapt, având în vedere prețul și puterea sa, GR Corolla va provoca probabil cele mai sportive hatchback-uri – Volkswagen Golf R și viitoarea Honda Civic Type R.
Toyota nu a lansat încă prețurile pentru GR Corolla, dar ne așteptăm ca versiunea de bază să înceapă cu puțin peste 28.000 de euro, iar ediția Circuit încărcată se apropie de 40.000 de euro. Ne-am menține cu Core și am face upgrade pe pachetul Performance, care adaugă diferențiale față și spate.
Motor, transmisie si performanta
Sub capota lui GR Corolla se află un motor turbo cu trei cilindri scos din GR Yaris – un hatchback pe care producătorul auto japonez îl vinde pe piețele globale.
Pentru GR Corolla, acesta a fost reglat pentru a produce 300 de cai putere. O transmisie manuală cu șase trepte este singura transmisie disponibilă, iar toate modelele vin cu sistemul de tracțiune integrală GR-Four de la Toyota.
Sistemul GR-Four permite șoferului să aleagă între diferite moduri de distribuție a puterii, începând cu o împărțire 60/40 față-spate pentru conducerea de zi cu zi până la 30/70; o opțiune de împărțire 50/50 este menită să ofere tracțiune maximă pentru curse.
Exemplarele actuale de Corolla, chiar și modelele sportive SE și XSE, nu oferă o super manevrabilitate sau performanță, dar upgrade-urile la suspensia și grupul motopropulsor GR îl fac un candidat legitim în segmentul mașinilor compacte sport.
Echipamentul de top Circuit Edition vine standard cu diferențiale cu alunecare limitată față și spate; modelul de bază Core le oferă ca opțiune.
Consum Toyota GR Corolla
În timp ce actuala Corolla este atât una dintre opțiunile mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil din clasa sa, varianta GR de înaltă performanță vizează doar performanța maximă.
Cu toate acestea, datorită motorului său mic de 1,6 litri, cu trei cilindri, ar trebui să ofere totuși o economie de combustibil relativ decentă. Ne așteptăm la un consum de autostradă de aproximativ 7.8 L/100km, care se situează chiar între Veloster N (8.1 /100km pe autostradă) și Golf GTI (7.35 /100km pe autostradă).
Interior, confort si portbagaj
Toyota GR Corolla împarte cea mai mare parte din elementele interioare cu Corolla hatchback standard, ceea ce înseamnă o calitate bună a construcției, materiale moi la atingere și o mulțime de caracteristici, dar cu ornamente mai rafinate și scaune sport.
Echipamentul standard include iluminare interioară ambientală, scaun șofer reglabil în șase direcții, pornire cu buton și pedale din aluminiu.
Climatizarea automată, scaunele încălzite și volanul încălzit sunt toate standard la Circuit Edition, si tapițerie din piele întoarsă și din imitație de piele în locul pânzei modelului de bază.
Infotainment si conectivitate
Un afișaj de infotainment de 8,0 inchi cu Apple CarPlay și Android Auto va fi standard, dar te poti conecta si cu Amazon Alexa, plus un hotspot Wi-Fi la bord.
Pachetul de tehnologie de pe modelele Core adaugă un sistem stereo JBL cu opt difuzoare, un suport de încărcare wireless pentru smartphone și navigație în bord; aceste articole sunt toate standard pe Circuit Edition.
Functii de siguranta si asistenta pentru sofer
Toyota oferă în prezent o mare parte din tehnologia de asistență a șoferului ca standard pe cea mai mare parte a gamei sale, iar GR Corolla nu este diferit.
O serie de caracteristici tehnologice de dorit sunt reunite în întreaga gamă și includ controlul adaptiv al vitezei de croazieră, detectarea pietonilor și a bicicliștilor și faruri cu faza lungă automată.
Pentru mai multe informații despre rezultatele testelor de impact ale GR Corolla, vizitați site-urile web ale Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA).
Caracteristicile cheie de siguranță includ:
- Frânare automată standard de urgență cu detectarea pietonilor
- Avertizare standard de părăsire a benzii de circulație cu asistență pentru menținerea benzii
- Cruise control adaptiv standard
Sa vedem si preturile.
Salut, avem motive sa credem ca versiunea de baza pentru Toyota GR Corolla 2023 va costa putin peste 30 de mii de euro.