Motorizare Toyota C-HR Hybrid si performante
Toyota C-HR Hybrid este în mod clar o mașină care a fost menită nu numai să facă față drumurilor accidentate și defileelor mari găsite în Europa și mai ales în România, ci și să demonstreze o agilitate pe care rivalii săi nu o pot egala.
Toate acestea se datorează platformei sale TNGA (Toyota New Global Architecture), facand din Toyota C-HR hybrid o mașină cu adevărat captivantă, care vă răsplătește pentru eforturile depuse la volan.
Este cu atât mai impresionant că acest lucru a fost realizat datorită unui design inovator de suspensie inspirat de la masinile de curse, păstrând în același timp o calitate excelentă a călătoriei.
În ciuda înălțimii sale ridicate, Toyota C-HR Hybrid menține un centru de greutate scăzut, ceea ce îl ajută să se mențină în viraje, cu puțină urmă de înclinație pronunțată a caroseriei care poate strica distracția.
Toate modelele au tracțiune față standard, sunt disponibile numai cu o cutie de viteze automată CVT și oferă modurile de conducere Sport, Normal și Eco.
Acestea modifică greutatea direcției, capacitatea de răspuns a motorului la accelerație și, acolo unde este prevăzută, punctele în care cutia de viteze automată CVT schimbă viteza.
Cu toate acestea, am fost perfect mulțumiți de modul în care mașina a răspuns în Normal și ne-am trezit ignorând în mare măsură celelalte moduri. Indiferent de modul selectat, direcția modelului Toyota C-HR hybrid este bine ponderată și plăcută de utilizat.
Toyota C-HR hybrid
Toyota a prezis că 75% din toate modelele C-HR vândute ar fi hibridul de 1,8 litri și au avut dreptate; opt din 10 cumpărători din Europa au optat pentru hibrid.
Cu toate acestea, nu va fi îndrăgit de șoferii entuziaști, cutia de viteze dovedindu-se lentă pentru condusul mai sportiv. Punerea acestuia în modul Sport ajută, dar tinde să ducă la progrese sacadate.
Deși am fost destul de impresionați de această configurație la Prius, la Toyota C-HR hybrid se simte puțin “pe dinafară”, care chiar și cu o accelerație destul de ușoară, provoacă creșterea turației motorului și un zgomot destul de puternic care răsună prin mașină.
De asemenea, spre deosebire de Prius, motorul electric nu poate fi folosit pentru a crește considerabil accelerația la viteze mici, si nici sistemul hibrid nu oferă suficient curent pentru rularea pur electrică la orice viteză peste viteze de parcare.
În teorie, bateriile oferă suficientă putere pentru o 1-1.5 km de funcționare complet electrică, dar, în realitate, trebuie să fii foarte blând cu accelerația pentru a evita întreruperea motorului electric.
Motorul de 2,0 litri de 182 CP cu cei 62 CP suplimentari, este cel mai puternic C-HR de vânzare. Este capabil să atingă 0-100 km/h în 8,2 secunde și se simte mai puțin solicitat decât modelul de 1,8 litri.
Toyota C-HR benzina
Ca varianta second hand, Toyota C-HR 1,2 litri turbo (vândut din 2016-19) cu cutie de viteze manuală și tracțiune față este chiar si acum o alegere buna. Era motorul nostru preferat pentru distracția de a conduce și motorul pe care l-am simțit că se potrivea cel mai bine naturii C-HR.
Motorul turbo de 1,2 litri oferă până la 114 CP și o accelerație lină, și puternică. Accelerarea puternică poate duce la sunetul încordat, dar puteți face progrese rapide fără a tura motorul la limitele sale. Se potrivește în special cutiei de viteze manuale cu șase trepte, care are o acțiune ușoară și precisă a trecerii.