Toyota Aygo X (X vine de la “Cross”) este solutia japonezilor pentru viitorul mașinii de oraș; un hatchback mic, elegant, cu stilul unui crossover și o suspensie ridicată. Pare ideal pentru drumurile deseori mai puțin ideale ale strazilor pline de gropi din marile orase ale Romaniei.
- CO2 si consum 3.5/5
- Motoare si performanta 3/5
- Interior si confort 4/5
- Practicabilitate 4/5
- Fiabilitate si siguranta 4/5
Toyota Aygo X are un aspect îndrăzneț, dar Toyota a fost destul de conservatoare în alte domenii. În timp ce ecranul tactil și schimbătorul de viteze sunt inconjurate de niste “cercuri” de plastic, exista, de asemenea, un grup de instrumente analog și multe alte materiale plastice dure și durabile.
Cu alte cuvinte, este o reamintire a faptului că Aygo X începe de la aproximativ 17.500 euro – în zilele noastre, acesta este un preț în care producătorii auto se luptă să obțină profit.
Sub capota scurtă a lui Aygo X se află o evoluție a motorului Toyota cu trei cilindri de 1,0 litri pe benzină, testat de nenumarate ori, fără nicio versiune hibridă sau electrică la orizont.
Este o abordare tradițională a formulei de mașină de oraș, care menține costul de cumpărare sau de închiriere a lui Aygo X foarte scăzut și se va dovedi ieftin de rulat, cu cifrele oficiale ale consumului de combustibil intre 3.91 si 4.08 L/100km.
Pe drum, Toyota Aygo X are o direcție ușoară, iar pozitia de condus ușor ridicată este un avantaj pe străzile aglomerate ale orașului. Suspensia ridicată se simte și ca un câștig net, deoarece, deși are puțin mai multă înclinare în virajele strânse, se comporta bine cand trece peste denivelari.
CO2 si consum Toyota Aygo X
Spre deosebire de marci auto rivale rivali care lansează masini de oras electrice, cum ar fi Fiat 500e, Toyota rămâne cu un mic motor pe benzină pentru Aygo X. Deși acesta nu are avantajele mari ale costurilor scazute de funcționare pe care le au masinile electrice, inginerii Toyota se asigură că micul Aygo cross este foarte accesibil.
In momentul de fata, Toyota Aygo X este disponibil doar cu motorul de 1,0 litri cu trei cilindri cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte sau o cutie automată CVT.
Primul reuseste sa scoata un consum de 3.91 L/100km si emite 107 g/km de CO2, iar cu cutia de viteze automata obtinem un consum de 4.08 L/100km.
Primul revine până la 60,1 mpg și emite 107 g/km de CO2, în timp ce automata primește 57,6 mpg și 110 g. /km. În timpul testului nostru, am obtinut 5.86 L/100km. Din acest motiv, am spune că manualul ar fi mai economic, cu excepția cazului în care locuiti in Bucuresti, unde chiar aveți nevoie de ușurința unei automate în trafic.
Garanția standard de 6 ANI / 200.000 KM, face ca Toyota Aygo X sa fie o oferta buna si o achizitie care iti ofera relaxare.
Motor si performanta Toyota Aygo X
Caroseria in still crossover a Toyota Aygo X nu este doar pentru stil, ci afectează și experiența de condus.
Prin traficul din oraș, poziția de conducere ridicată înseamnă că priveliștea este puțin mai bună decât cea a rivalilor (scaunul șoferului este cu 55 mm mai ridicat decât înainte), iar direcția ușoară și rapidă vă permite să conduceți cu încredere și să faceți rapid schimbări de bandă.
Putem spune ca bazele lui Toyota Yaris Cross au făcut din Aygo X o mașină mai matură, deoarece, in ciuda inaltimii masinii de care va reamintiti in fiecare viraj mai strans, Aygo X se descurcă într-un mod liniștitor astfel încât să puteți aborda un drum întortocheat fără ca mașina să se simtă dezamăgitoare.
Motorul său de 71 CP este zgomotos în comparație cu concurenții săi hibrizi, cu o oarecare vibrație prin pedale, dar devine cu adevărat galagios doar dacă îl turați mai agresiv. Nu este neapărat cea mai relaxantă senzație, dar îi dă o oarecare personalitate.
Cutia de viteze S-CVT face ca conducerea în oraș să fie o experiență mai relaxantă, dar atunci când mașinii i se cere să treacă pe autostradă sau să depășească o altă mașină, aceasta se tureaza si urla până când este atinsă viteza necesară.
În ambele variante Toyota Aygo X, trecerea de la 0 la 100 km/h durează aproximativ 15 secunde.
Interior si confort Toyota Aygo X
Majoritatea mașinilor de oraș sunt echipate cu roți mici și suspensii care economisesc costuri, astfel încât se pot lupta cu gropile, dar Toyota Aygo X se descurcă bine aici, absoarbind destul de lejer suprafețele accidentate, făcând-o ideală pentru străzile “perfecte” din orasele noastre. Există puțin zgomot de vânt și de anvelope la viteze mai mari, dar, în general, Aygo X se simte solid.
Interiorul a fost proiectat parca pentru adolescenti, cu forme ovale și ornamente colorate pentru orificiile de ventilație și învelișul ecranului tactil.
Totusi, este clar că Toyota Aygo X este o mașină construită pentru a avea un preț accesibil, cu grupul de instrumente analog și materiale plastice dure, metal expus pe panourile ușilor și o parte din tabloul de bord.
Din fericire, Toyota face o treabă bună făcând aceste materiale să pară ca și cum ar fi fost alese pentru a fi durabile, nu doar pentru a economisi bani.
Este important să ne amintim că modelul de baza Toyota Aygo X Active MT costă puțin peste 14.000 de euro, insa, este mai scump în comparație cu Kia Picanto și Hyundai i10. Este echipat cu jante din aliaj de 17 inchi, o cameră retrovizoare și un ecran tactil de șapte inchi cu Android Auto și Apple CarPlay.
Variantele mai scumpe adaugă roți mari de 18 inchi, geamuri fumurii și faruri de ceață față. În interior, există și un ecran de opt inchi cu software-ul „Smart Connect” de la Toyota. Versiunea de vârf vede afișajul de nouă inchi și adaugă un încărcător wireless pentru smartphone, senzori de parcare fata-spate și faruri LED.
Practicabilitate Toyota Aygo X
Datorită lățimii suplimentare de 125 mm, Toyota Aygo X se simte mai spațioasă pe scaunele din față, care este locul în care contează cu adevărat într-o mașină din clasa mașinilor de oraș.
Nu există un astfel de noroc în spate, unde spațiul pentru picioare din spate este identic cu vechiul Aygo. În timp ce copiii vor fi suficient de fericiți, este putin mai trist pentru adulți.
Toyota s-a concentrat în schimb pe utilizarea ampatamentului prelungit al lui Aygo X (distanța dintre roțile sale din față și din spate este acum cu 90 mm mai mare) pentru a crește spațiul portbagajului: la 231 de litri, cu 60 de litri mai mare acum decât înainte. Este mai mult decât cei 185 de litri pe care îi veți găsi la Fiat 500 electric, în timp ce Hyundai i10 este mai generos, cu 252 de litri.
Fiabilitate si siguranta Toyota Aygo X
În timp ce multe modele noi vin cu complexitatea suplimentară a puterii hibride sau electrice, Toyota Aygo X este de fapt.. tradițional.
Micul său motor pe benzină nu numai că nu are nicio electrificare, dar nici măcar nu are turbocompresor și este o evoluție a motorului montat pe Aygo-ul precedent. Atâta timp cât este întreținut, nu ar trebui să vă faceți griji.
Siguranța crește mult datorită creșterii semnificative a numărului de sisteme de asistență a șoferului montate pe Toyota Aygo Cross. Acestea s-au preluat de la modelele mai mari din gama Toyota și includ detectarea pietonilor și bicicliștilor, recunoașterea semnelor rutiere și faruri cu senzori de lumina.
Confortul este sporit odată cu apariția controlului adaptiv al vitezei de croazieră, tehnologie care poate îmbunătăți și siguranța prin reducerea oboselii. Cu toate acestea, Aygo X nu a fost încă testat la impact de către Euro NCAP, așa că nu a primit încă un rating independent de siguranță.