
Popularitatea SUV-urilor a explodat după 2010, fiind acum o alegere de preferat pentru tot mai mulți cumpărători de mașini. Modele precum Nissan Qashqai, BMW X1 și Ford Kuga au urcat rapid în topul celor mai vândute mașini.
Acest succes a văzut și introducerea a multor SUV-uri mici bune, mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, producătorii realizând că și cei cu bugete mai mici își doresc mașini în stil SUV. Nissan Juke a dat startul, dar aproape toate mărcile oferă acum propria lor versiune.
SUV-urile mai mici și crossover-urile se bazează adesea pe un hatchback – Opel Mokka, de exemplu, își împarte platforma cu Opel Corsa. Acest lucru ajută la menținerea acestor mașini la un preț relativ accesibil și promite adesea costuri reduse de funcționare datorită motoarelor mici. În ciuda acestui fapt, sunt rareori mai spațioase ca hatchback-ul pe care se bazează.
Dacă ai nevoie de ceva mai mare, avem și o listă cu cele mai bune SUV-uri de dimensiuni medii, care merită o privire, deoarece unele dintre ele reușesc să se mențină remarcabil de bine, chiar și atunci când sunt comparate cu SUV-uri mari.
Iată lista noastră cu top 10 SUV-uri mici bune.
1. Kia Niro

Pe langa designul futurist, Kia Niro este disponibil ca hibrid cu autoîncărcare, hibrid plug-in și complet electric, ceea ce înseamnă că există un model pentru tine, indiferent de stadiul în care te afli în trecerea la puterea electrică. Adulții pot sta confortabil în spate, cu spațiu generos pentru cap, iar portbagajul de 451 de litri ar trebui să fie suficient pentru majoritatea călătoriilor în familie.
Dacă îți poți permite, îți recomandăm versiunile cu specificații superioare “Comfort” sau “Premium” deoarece acestea beneficiază de aceeași configurație de infotainment cu ecran dublu ca și Kia Sportage mai mare.
Indiferent de modelul pe care îl alegi, echipamentul standard este puternic, cu faruri cu LED-uri, control al climei cu două zone, control adaptiv al vitezei de croazieră și o cameră de marșarier montată pe toate mașinile.
Vezi si Kia Niro EV 2022 Pareri
2. Renault Captur

Cel mai recent model de Renault Captur reprezintă un upgrade față de precedentul în aproape toate domeniile.
Este puțin mai mare, așa că spațiul pe scaunele din spate și în portbagaj este mai bun decât înainte, iar scaunele din spate pot glisa înainte și înapoi, astfel încât să poți acorda prioritate spațiului pentru picioare sau bagaje, oferind astfel între 422 și 536 de litri de spațiu de portbagaj.
Interiorul este acum mult mai luxos și plin de tehnologie, cu un ecran tactil portret de înaltă rezoluție de 9,3 inchi pe mașinile de top și opțional pentru versiunile entry-level. Controlul adaptiv al vitezei de croazieră și avertizarea de părăsire a benzii sunt totuși standard.
Există o gamă largă de motoare pe benzină, hibride si hibride plug-in, cu puteri cuprinse între 90 și 160 CP.
Vezi si Renault Captur 2021 Pareri
3. Skoda Kamiq

Skoda Kamiq este a treia intrare a mărcii în bătălia SUV-urilor și ar putea fi cea mai bună de până acum. Având designul familiar Skoda la o scară mai mică, Kamiq este un SUV modern cu aspect robust. Sub aspectul ascuțit, se află pe aceeași platformă ca și hatchback-urile Volkswagen Polo, Skoda Fabia și Skoda Scala.
Interiorul lui Kamiq este solid construit, cu comenzi simplu de utilizat și o mulțime de materiale soft la atingere. De asemenea, are un portbagaj de 400 de litri și funcții inteligente, cum ar fi o racletă de gheață depozitată în capacul rezervorului de combustibil.
La momentul scrierii acestui articol, în România este disponibil un singur motor pe benzină de 1,0 litri cu o putere de 110 CP. Chiar și ca standard, Kamiq este bine echipat cu un ecran tactil, radio DAB, faruri LED, aer condiționat și ISOFIX.
Vezi si Skoda Kamiq 2021 Pareri
4. Ford Puma

Ford Puma se mândrește cu o manevrabilitate de top, așa că dacă vrei ca crossover-ul tău să fie stabil în vriajele strânse, acesta este cel pe care trebuie să-l alegi. Există chiar și un model Puma ST de vârf de gamă si mai nou, un Puma ST2.
Șasiul său ascuțit este completat de un turbo pe benzină de 1,0 litri cu trei cilindri cu 125 sau 155 CP și, pe lângă performanțe optime, ambele oferă și o economie impresionantă de combustibil de aproximativ 5.5 l/100 km. Versiunile ST si ST2 vin cu un motor de 1.5 litri cu 200 de cai putere.
Acest lucru se datorează parțial tehnologiei inteligente mild-hybrid care stochează energie în timp ce conduci, pentru a oferi motorului o mână de ajutor în trafic și la accelerare. Ford nu a ignorat nici interiorul, oferindu-i lui Puma un portbagaj considerabil de 401 litri, care este mai mare decât vei găsi la Ford Focus.
Nu numai asta, ci și o cutie de depozitare de 80 de litri sub podeaua portbagajului îi adaugă caracterul practic de zi cu zi, în plus, datorită unui rating de cinci stele Euro NCAP, cu un scor de 94% pentru protecția ocupanților adulți, poți avea încredere în siguranța lui Puma.
Vezi si Ford Puma 2019 Păreri
5. Citroën C3 Aircross

Citroen a stăpânit o creștere accelerată în ultimii ani, îmbrățișând filozofia de design ciudată care a făcut ca modelele sale clasice să iasă în evidență și concentrându-se pe confort. Deci, Citroen C3 Aircross nu numai că arată unic, ci este și unul dintre cele mai relaxante SUV-uri mici în care să-ți petreci timpul, cu o călătorie lină și scaune moi și confortabile.
Oferit cu motoare avansate de 1,2 litri pe benzină sau diesel de 1,5 litri turbo, este ușor și pentru portofel, fără a sacrifica performanța.
Chiar și modelul entry-level primește Bluetooth, radio DAB și aer condiționat, dar există o mulțime de opțiuni pentru a face upgrade cu funcții mai dorite, scheme de culori și „ambiante” interioare. Mai mult, C3 Aircross are un portbagaj care se poate extinde până la 520 de litri.
Vezi si Citroën C3 Aircross 2017 Păreri
6. Peugeot 2008

Noul aspect uimitor al lui Peugeot 2008 va cuceri probabil și mai mulți clienți după succesul originalului, care s-a vândut în peste un milion de exemplare. Principala diferență pentru cumpărătorii ultimului 2008 este că trebuie să decidă dacă îl comandă cu un motor pe benzină, diesel sau electric (modelul electric se numește e-2008). Peugeot ne-a impresionat cu interiorul lui 3008 și a făcut-o din nou cu 2008.
Vezi si Peugeot 2008 Electric Pareri
Nu numai că designul este futurist, ci și de înaltă calitate, cu butoane ca niște taste de pian, un ecran tactil de 10 inchi și impresionantul i-Cockpit al lui Peugeot care domină tabloul de bord. Spațiul interior este și el impresionant, cu spațiu bun pentru picioare și portbagaj.
Nivelurile de echipare sunt bune la toate nivelurile de echipare, dar 2008 costă puțin mai mult decât alte SUV-uri mici precum Renault Captur. Un motor pe benzină de 1,2 litri cu 100 Cp sau 130 CP și un motor diesel de 1.5 litri de 130 CP.
Toate modelele sunt cu tracțiune față, dar „Advance Grip Control” de la Peugeot este oferit pentru a ajuta în condiții de alunecare. Peugeot e-2008 vine cu un motor electric de 138 CP și o baterie de 50 kWh, realizând un timp de 0-100 km/h de nouă secunde. e-2008 oferă o autonomie de 380 km și costă puțin mai puțin decât un Hyundai Kona Electric și Kia e-Niro.
Vezi si Peugeot 2008 Pareri
7. Volkswagen T-Cross

Volkswagen T-Cross are un design inteligent, cu unele detalii elegante care îl fac să iasă în evidență. Din orice unghi, este ușor de observat că este din gama VW, cu o grilă frontală largă și detalii negre pe caroserie care oferă contrast cu paleta strălucitoare de culori a vopselei.
În interior, T-Cross oferă spațiu pentru cinci adulți, un sistem modern de infotainment cu ecran tactil de opt inchi și scaune spate glisante cu design inteligent pentru a ajuta la crearea de mai mult spațiu pentru bagaje atunci când ai nevoie.
VW a dat prioritate confortului față de manevrabilitatea sportivă, dar T-Cross este încă rafinat la viteză, păstrându-și calmul pe suprafețele accidentate ale drumului. Puterea vine de la un motor de 1,0 litri cu trei cilindri, versiunea de 110 CP oferind suficientă putere pentru majoritatea cumpărătorilor.
De asemenea, poți specifica un T-Cross cu o cutie de viteze automată DSG, care adaugă un plus la preț, dar s-ar putea dovedi util pentru navetiști.
Vezi si:
Volkswagen T-Cross 2021 Pareri
Cutie de viteze automata DSG – Pareri, costuri si explicatii
8. Toyota C-HR

Una dintre cele mai îndrăznețe mașini de la Toyota de ceva timp, C-HR se remarcă cu ușurință din mulțime cu un aspect care întoarce un număr surprinzător de capete pentru o mașină de zi cu zi.
Toyota C-HR este acum disponibil numai cu trenul de propulsie hibrid bine dovedit al mărcii, cu opțiunea unui motor de 1,8 sau 2,0 litri. Recomandăm cel de 2,0 litri deoarece oferă o conducere mai bună pentru un compromis foarte mic în consumul de combustibil.
Alături de stilul exterior izbitor, Toyota a depus un efort mare pentru a crea unul dintre cele mai bune interioare ale lor. Aspectul modern și funky continuă fără a fi strident sau a compromite funcționalitatea.
Motorul de 2,0 litri nu este disponibil în echipamentele de bază Core si Cult, așa că trebuie să optezi cel puțin pentru Style. Cu toate modelele C-HR, sistemul de infotainment Toyota Touch 2 este echipat standard, inclusiv Android Auto și Apple CarPlay, toate operate prin intermediul unui ecran tactil de opt inchi.
Vezi si Toyota C-HR Hybrid Pareri
9. Mazda CX-30

În timp ce unii rivali sunt puțin mai practici și relaxanți la volan, Mazda CX-30 este unul dintre cele mai bune SUV-uri mici. Performanța este bună, mai ales dacă alegi benzina SkyActiv-X Mild-Hybrid de 186 CP, deoarece motorul pe benzină SkyActiv-G de nivel de intrare oferă doar 122 CP. Toate motoarele sunt rezonabil de economice și costurile de întreținere nu ar trebui să-ți golească portofelul.
Siguranța este întotdeauna o considerație pentru familii, iar performanța de siguranță a CX-30 este un alt punct forte cheie. A obținut cinci stele la testul de siguranță Euro NCAP și este printre cele mai sigure mașini de familie pe care le poți cumpăra.
Fiabilitatea este un alt punct forte Mazda – cei peste 6 milioane de abonați ai Consumer Reports au clasat Mazda pe locul doi în acest an, după Subaru.
Vezi si:
10. SEAT Arona

SEAT Arona se bazează pe aceeași tehnologie ca cel mai recent SEAT Ibiza. Este cel mai mic membru al popularei game de SUV-uri a mărcii spaniole, fiind situat sub SEAT Ateca de dimensiuni medii și SEAT Tarraco cu șapte locuri.
Ibiza este unul dintre hatchback-urile noastre preferate, iar Arona urmează exemplul în clasa crossover. Motoarele sale vor cuceri cu siguranță mulți cumpărători, deoarece atât benzinele de 1,0 litri, cât și cele de 1,5 litri sunt rafinate, puternice și economice.
Manevrarea lui SEAT Arona este aproape la fel de clară ca și aspectul său, care este în mod clar influențat de Ateca mai mare, dar cu opțiunea unui acoperiș contrastant.
Dotările sunt generoase, fiecare versiune beneficiind de un sistem de infotainment cu ecran tactil, jante din aliaj, radio DAB și Bluetooth. Un spațiu pentru cap impresionant și un portbagaj de 400 de litri înseamnă că Arona este ceva mai practic decât Ibiza, în timp ce un rating de cinci stele atestă siguranța sa.
NOTĂ! Unii producători auto schimbă constant atât opțiunile de motorizare ale vehiculelor, cât și dotările în funcție de nivelul de echipare, versiunile disponibile și prețurile. Informațiile pe care noi ți le oferim despre aceste modele de mașini, sunt în concordanță cu perioada redactării articolului. Așadar, îți recomandăm să verifici întotdeauna specificațiile și pe site-ul oficial al mărcii auto despre care te documentezi.