
Ah, mașini decapotabile. Da, viața devine cu mult mai bună când ți se agață de cap pânzele de păianjen în vânt, sub soare. Și nu este nevoie să îți lichidezi soldul bancar pentru a face acest lucru.
Există o mulțime de opțiuni accesibile și aici listăm zece dintre cele mai bune mașini decapotabile ieftine, de la mașini de oraș la mașini sport.

Citroen C1 Airscape
Anul lansării: două mii paișpe
Dacă vrei cea mai ieftină masina decapotabila, atunci vrei un Citroen C1 Airscape. Bine, m-ai prins – C1 nu este o mașină decapotabilă în adevăratul sens al cuvântului (plafonul se deschide mai degrabă ca o cutie de sardine), dar este totuși mai mult decât capabil să-ți arunce vânt și pânze de păianjen în păr, în timp ce te și bronzezi.
Oricum, acoperișul din material textil care glisează înapoi ca o trapă gigant are mai puține șanse să se rupă decât mecanismele mai complicate pe care le găsești la alte mașini decapotabile. În plus, motorul minuscul de 72 CP al lui Citroen C1 Airscape înseamnă că vei obține o economie de combustibil spectaculoasă.
Într-adevăr, se adresează șoferilor de oraș care vor considera că C1 are un aspect cool datorită jantelor standard din aliaj, și un interior care este relativ spațios, având în vedere proporțiile sale minuscule.
Modelele C1 Airscape sunt dotate cu finisaje Flair, astfel încât, pe lângă jantele din aliaj, vei avea și Apple CarPlay și Android Auto astfel încât să poți conecta celularu’ tău inteligent pe ecranul mare al mașinii. Ai chiar și oglinzi exterioare încălzite și o cameră de marșarier.

Fiat 500C
Anul lansării: două mii nouă
În comparație cu micul Citroen C1, Fiat 500C arată mai mult ca o mașină decapotabilă. Acoperișul se rabatează complet în spate și se retrage ușor la apăsarea unui buton.
Îl poți opera cu o viteză de până la 60 km/h – ideal dacă trebuie să îl închizi atunci când este o ploaie bruscă. În mod util, îl poți opri oriunde. Dacă vrei doar o adiere ușoară, mai degrabă decât toată forța vântului în părul tău magnific.
Problema principală este că, cu acoperișul în jos, vizibilitatea în spate este aproape zero. Dar acesta este un preț mic de plătit pentru distracția într-o mașină decapotabilă mică și elegantă, cum ar fi Fiat 500C.

MINI Cabrio
Anul lansării: două mii șaișpe
Au existat o mulțime de pretendenți la tron, dar când vine vorba de mașini decapotabile mici, cu patru locuri, nimic nu a fost aproape de a uzurpa amestecul de stil al MINI Cabrio, caracteristicile excelente de condus și simțul pur al distracției.
MINI Cabrio este distractiv de condus și se simte special în interior. Cel mai ieftin model este versiunea Cooper entry-level, cu motorul său de 1,5 litri cu trei cilindri, care se simte destul de puternic.
Totuși, chiar dacă prețurile încep de la aproximativ 23.000 euro, ceea ce face ca acest aspect să fie surprinzător de accesibil, este puțin probabil să părăsești showroom-ul plătind doar atât, deoarece există o gamă largă de opțiuni.

Smart EQ Fortwo Cabrio
Anul lansării: două mii optușpe
Smart Fortwo Cabrio ar apărea, de obicei, mai sus în această listă, dar odată ce Smart a renunțat la motoarele convenționale în detrimentul celor EV, înseamnă că prețurile au crescut. Drept urmare, dacă vrei un Smart Fortwo Cabrio, acum te uiți la un preț de peste 25.000 euro.
Personal, consider că sunt prea mulți bani pentru o mașină cu doar două locuri și atât de mică.
Cu toate acestea, Fortwo este încă o mașină ideală pentru orașele aglomerate datorită dimensiunilor sale mici, iar faptul că acum este o mașină decapotabilă electrică înseamnă costuri de funcționare scăzute.
Autonomia sa electrică este de aproximativ 112 kilometri, ceea ce poate să nu pară prea mare, dar este mai mult decât adecvată dacă îți petreci tot timpul în oraș. Încărcarea este rapidă și durează 2,5 ore de la un încărcător de acasă standard de 7 kW.
Este totuși distractiv să-l conduci mai ales acum cu motorul electric care oferă putere instantanee.

Mazda MX-5
Anul lansării: două mii cinșpe
Mașina noastră decapotabilă preferată, Mazda MX-5, nu a fost niciodată despre timpi 0-100 km/h de doar câteva secunde, concentrându-se în schimb pe o experiență de condus pură și ușoară, alcătuită dintr-o manevrabilitate incredibilă și o schimbare scurtă și rapidă a treptelor.
Un motor pe benzină cu patru cilindri, care așteaptă nerăbdător turații, combinat cu o tobă zguduită de evacuare, face ca acest lucru să fie o bucurie de condus cu orice viteză.
Poate că nu este chiar afacerea anului, dar la puțin sub 28.000 euro, nouă, credem că reprezintă un raport calitate-preț excelent. În afară de MINI Cabriolet, nu există altceva la acest preț care să-ți ofere la fel de multă distracție la volan, iar motorul entry-level pe benzină de 1,5 litri oferă o putere mai mult decât suficientă.
Este o mașină sport, așa că nu te aștepta la spațiu sau practicabilitate, în plus, este destul de rigida și există mult zgomot de drum, dar poți ignora aceste lucruri într-o mașină decapotabilă ieftină, care se descurcă atât de bine și este atât de plăcut de condus.

Volkswagen T-Roc Cabrio
Anul lansării: două mii douăzeci
Dintre toate mașinile decapotabile pe care te-ai aștepta să le vezi aici, aceasta este o ciudațenie.
Volkswagen T-Roc Cabrio nu este primul crossover decapotabil (aceasta onoare revine lui Range Rover Evoque), dar T-Roc este singurul disponibil în prezent. De fapt, este construit în aceeași fabrică care produce Porsche 718 Cayman și care a construit anterior versiuni decapotabile ale Volkswagen Golf și Beetle.
Acoperișul din material textil se rabatează în doar nouă secunde și se ascunde perfect în spatele scaunelor din spate. Este o soluție mult mai elegantă decât MINI Cabrio. De asemenea, înseamnă că există două scaune spate adecvate, deși, spre deosebire de un VW T-Roc standard, există doar două portiere.
Cel mai ieftin model din gamă este de fapt cel mai bun. Versiunea Style vine cu tot setul de care ai nevoie, iar motorul turbo de 1,5 litri benzină cu 150 CP se simte destul de puternic.

BMW Seria 2 Cabrio
Anul lansării: două mii cinșpe
Deși cu greu am considera o mașină decapotabilă de aprox. 35.000 euro (sau orice altceva de altfel) ieftină, dar faptul că nu unul, ci două BMW-uri apar într-o listă cu cele mai ieftine mașini decapotabile arată cum s-a schimbat piața în ultimii ani, cu decapotabile mai mici și mai accesibile, cum ar fi Opel Tigra și Renault Wind.
Deși s-ar putea să nu fie tocmai ieftin, BMW Seria 2 Cabrio este o mașină care merită banii. Cu habitaclu de înaltă calitate, rulare rafinată și manevrabilitate superbă – este un BMW până la urmă – aceasta este o mașină decapotabilă elegantă, care va fi întotdeauna o plăcere să o deții.
Cel mai ieftin model este 218i SE care folosește același motor cu trei cilindri de 1,5 litri ca și MINI Cooper Cabrio. Poate părea de dimensiuni mici, dar cu 135 CP, este o adevărată bijuterie cu performanțe dornice și mult caracter.

Audi TT Roadster
Anul lansării: două mii paișpe
Cu Audi A3 Cabrio acum întrerupt – un mare păcat în opinia noastră – Audi TT Roadster este acum cea mai ieftină mașină decapotabilă din gama Audi.
Nu că acesta este un lucru rău. TT Roadster reușește să îmbine confortul unei călătorii line prin oraș cu o capacitate impresionantă atunci când îi dai talpă.
Cel mai ieftin model 40 TFSI nu este quattro, ci doar cu tracțiune față, dar de cele mai multe ori nu vei simți lipsa tracțiunii suplimentare. Vine cu o cutie de viteze automată S tronic cu șapte trepte ca standard, în timp ce puterea este furnizată de o versiune de 195 CP. Nu este cea mai rapidă mașină decapotabilă, dar este putere mai mult decât suficientă pentru majoritatea șoferilor.
De dorit, elegant și de înaltă calitate, Audi TT Roadster este amestecul perfect pentru o mașină sport decapotabilă și una despre care credem că va fi un viitor clasic.

Mercedes-Benz SLC
Anul lansării: două mii șaișpe
Lansat în 2016, Mercedes SLC nu a fost un succes, și nici nu a fost ajutat de faptul că era pur și simplu o versiune remodelată a Mercedes SLK. Timpul nu a fost amabil cu SLC și, în comparație cu Audi TT, se simte vechi.
Există câteva aspecte pozitive, nu în ultimul rând aspectul frumușel, în timp ce caroseria compactă a SLC îl face ideal pentru oraș. Se descurcă bine datorită direcției bine ponderate și precise, suspensia ține la distanță înclinarea în viraje, dar este cam rigidă.
Interiorul este cu adevărat de modă veche acum. Consola centrală pare că ar fi fost împrumutată de la un Mercedes C-Class de 15 ani, cu o tastatură numerică. SLC este acum întrerupt, iar modelele din 2016 sunt singurele disponibile. Mă îndoiesc că va avea un înlocuitor..

BMW Z4
Anul lansării: două mii nouășpe
Noul BMW Z4 a fost dezvoltat împreună cu Toyota, firma japoneză având propria sa versiune sub forma Toyota GR Supra. Dar marea diferență este că, în timp ce Supra este doar un coupe (deocamdată), Z4 este doar o mașină decapotabilă.
Desigur, face unele compromisuri când vine vorba de manevrabilitate, dar calitatea lui Z4 strălucește cu o conducere rafinată și confortabilă, care îl face potrivit pentru călătorii pe distanțe lungi.
Cel mai ieftin model este sDrive20i M Sport și, deși s-ar putea să tânjești după M40i, motorul mai mic cu 195 CP se simte destul de dornic. Nu te împinge rapid cu spatele în scaun, dar este suficient de rapid pentru a fi distractiv. Aproape că ai putea spune că oferă nivelul perfect de performanță pentru drumurile din România.
De fapt, considerăm că sDrive20i entry-level în echiparea Sport este, fără îndoială, punctul favorabil și în gama Z4. Este suficient de rapid pentru majoritatea șoferilor și oferă o călătorie confortabilă, fiind în același timp distractiv de condus.
Citeste si: