Pentru șoferii cu familii numeroase și cei care transportă adesea mai mulți pasageri, mașinile cu acces ușor la locurile din față și din spate sunt o necesitate.
Mașinile cu uși glisante sunt benefice în aceste cazuri, deoarece oferă o deschidere largă chiar și în locurile de parcare înguste. Acest lucru le face, de asemenea, mașini ideale pentru cei cu mobilitate redusă.
Deși MPV-urile nu mai sunt la modă, există o mână de opțiuni pe piață – unele dintre ele se laudă cu motoare electrice pentru costuri de funcționare mai mici.
Multe monovolume cu uși glisante se bazează pe camionete, dar nu vă lăsați descurajați de bazele acestor mașini – camionete moderne sunt mult mai rafinate decât în trecut, iar omologii lor MPV vin cu caracteristici pentru a îmbunătăți nivelul de confort. În plus, spațiul oferit este excelent, așa că majoritatea sunt oferite cu șapte locuri.
Înainte de a merge la un dealer, merită remarcat două puncte importante despre ușile glisante din spate. În primul rând, pot crește ușor costul vehiculului. În al doilea rând, sunt de obicei mai grele și dacă alegeți una dintre mașinile mai mari de pe această listă, s-ar putea să vi se pară greu de deschis ușile, mai ales dacă ați parcat în pantă.
Dacă, totuși, mașina pe care o căutați are o opțiune de deschidere și închidere electrică, acest lucru face lucrurile mai ușoare și mai convenabile – la un preț.
Citiți mai departe pentru lista noastră cu cele mai bune MPV-uri în 2023.
1. Volkswagen ID. Buzz
VW ID Buzz este una dintre cele mai noi mașini electrice cu șapte locuri de pe piață, cu uși glisante. În ciuda acestui fapt, nu are un aspect de ultimă oră, ci atinge nostalgia vechiului microbus VW.
Cu siguranță nu îi lipsește nicio tehnologie modernă în interior și este chiar echipat cu încărcare rapidă de 170 kW ca standard. Aceasta înseamnă o reîncărcare de la cinci la 80% în 30 de minute dacă puteți găsi un încărcător public suficient de puternic.
Autonomia electrică de 400 km va fi suficientă pentru majoritatea proprietarilor, iar lista de echipamente standard este foarte impresionantă.
Totuși, toate acestea au un cost – în timp ce originalul era un model accesibil de la producătorul „mașinii poporului”, prețul său de pornire de la 59.000 euro îl face una dintre cele mai scumpe mașini de pe lista noastră. Va trebui să-l folosiți pentru o perioadă de timp și să parcurgeți o mulțime de kilometri pentru a recupera cheltuiala suplimentară.
Vezi anunțuri cu Volkswagen ID. Buzz de vânzare în România
2. Volkswagen Multivan MPV
Multivan-ul este înlocuitorul Volkswagen pentru Caravelle-ul întrerupt al companiei. Pe lângă doar o schimbare a numelui, Multivan oferă câteva îmbunătățiri mari față de predecesorul său.
VW Multivan are un design mult mai atractiv și modern, dar în timp ce aspectul său neted ar putea da impresia că este complet electric, toate sistemele de propulsie disponibile implică o anumită utilizare a benzinei sau a motorinei.
Multivan este disponibil fie cu un motor pe benzină de 1,5 litri de 136 CP, diesel de 2,0 litri de 150 CP sau ca hibrid plug-in, împreună cu un motor pe benzină de 1,4 litri cu o baterie de 10 kWh pentru a produce 218 CP; are o autonomie electrică de aproximativ 50 km, ceea ce va reduce costurile de funcționare pe călătorii scurte.
Deși este destul de scumpă, fiecare versiune a VW Multivan este bine echipată, modelele entry-level beneficiind de o serie de caracteristici de siguranță incluse și uși glisante cu blocare electrică – treceți la un model superior și veți obține uși glisante electrice.
Scaunele din spate ale lui VW Multivan se așează pe șine care le permit să fie rearanjate și rotite la 180 de grade, ceea ce îi sporește versatilitatea. O masă pliabilă, suporturi multiple pentru pahare și porturi de încărcare USB înseamnă, de asemenea, că există o mulțime de opțiuni pentru a-i mulțumi pe pasagerii din spate.
Vezi anunțuri cu Volkswagen Multivan de vânzare în România
3. Ford Tourneo Custom MPV
Cel mai mare monovolum Ford, Tourneo Custom se oprește chiar înainte de a fi un microbuz cu drepturi depline. Se bazează pe furgoneta Ford Transit, care în sine este foarte populară și poate găzdui până la nouă persoane.
Are scaune individuale care pot fi rearanjate pentru o configurație mai socială sau îndepărtate în întregime, eliberând potențialul autoutilitarului – Tourneo Custom este incredibil de versatil.
Din păcate, o opțiune electrică nu este disponibilă, dar există o gamă de motoare diesel de 2,0 litri, disponibile cu sau fără sistem mild-hybrid și puteri variate.
Există, de asemenea, o opțiune hibrid plug-in cu un motor electric cuplat la un motor pe benzină de 1,0 litri despre care Ford spune că este capabil să parcurgă aproximativ 50 de kilometri cu o încărcare, deși noi am obținut 32-40 km. Ford Transit pe care se bazează Tourneo a fost întotdeauna agil de condus și acesta este și cazul aici.
Interiorul în Ford Tourneo Custom este proiectat pentru a fi mult mai asemănător unei mașini de familie, cu un ecran de infotainment mare, volan îmbrăcat cu piele, faruri automate și aer condiționat ca standard.
Există, de asemenea, o gamă de accesorii și opțiuni de culoare pentru a-l face să se simtă mai puțin ca o dubă, deși în cele din urmă nu poate scăpa de rădăcinile comerciale.
Cu toate acestea, pentru o cantitate impresionantă de caracter practic și opțiunea de nouă locuri pentru o familie numeroasă, Ford Tourneo Custom este o opțiune grozavă.
Vezi anunțuri cu Ford Tourneo Custom de vânzare în România
4. Volkswagen Caddy MPV
Caddy este o altă mașină de la Volkswagen care figurează în topul celor mai bune 10 mașini ale noastre cu uși glisante și din motive întemeiate.
Cel mai recent model se bazează pe aceleași baze ca și popularul model VW Golf, ceea ce înseamnă că se conduce și se descurcă la fel ca hatchback-ul. Acest lucru, împreună cu spațiul interior sporit și ușile glisante din spate ale lui Caddy, îl fac una dintre cele mai bune opțiuni pentru transportul unei familii numeroase, având în vedere că versiunea standard poate fi echipată cu cinci sau șapte locuri.
O versiune mai lungă Caddy Max vine cu șapte locuri standard, ceea ce este ideal dacă doriți un portbagaj uriaș chiar și atunci când mașina este plină de pasageri.
Este puțin mai scump decât rivalii, dar VW Caddy s-ar putea merita pe termen lung, având în vedere că interiorul se simte mai premium și mai bine asamblat decât majoritatea celorlalte MPV-uri. Caddy este disponibil cu două motoare diesel de 2,0 litri și un motor pe benzină de 1,5 litri și, din păcate, nu există nicio opțiune electrică sau hibridă.
Acestea fiind spuse, motoarele cu ardere oferite sunt destul de economice și nu ar trebui să consume prea mult. Diesel-urile de 101 CP și 122 CP consumând în jur de 3,93 L/100 km și, respectiv, 42,5 L/100 km.
Modelul pe benzină de 1,5 litri va atinge până la 5,34 L/100 km, ceea ce este destul de bine pentru un monovolum, și este alegerea noastră dacă nu plănuiți un mega kilometraj.
Vezi anunțuri cu Volkswagen Caddy de vânzare în România
5. Citroën e-SpaceTourer MPV
Citroen e-SpaceTourer este un monovolum mare pe bazele furgonetei Dispatch, dar cu un interior destul de luxos, având în vedere începuturile sale comerciale.
Nici din exterior nu arată prea rău, cu aceeași grilă largă cu două bare ca și alte hatchback-uri și SUV-uri din gamă și o gamă largă de culori. Sunt disponibile trei lungimi de SpaceTourer, cu XS cel mai scurt, M cu aproximativ cinci metri lungime și XL permițând până la nouă persoane să se simtă confortabil.
O unitate deasupra capului oferă pasagerilor din spate aer condiționat și iluminat în stilul unei companii aeriene, în timp ce sunt prevăzute și jaluzele, mesele și prizele de curent, dar poate deveni puțin zgomotos în mișcare.
Citroen a anulat motoarele diesel pentru SpaceTourer în ianuarie 2022 și a lăsat puterea electrică ca singură opțiune pentru monovolum, indiciul fiind „e” din „e-Spacetourer”.
Cu o baterie de 50 kWh, are o autonomie oficială de până la 240 km, ceea ce ar trebui să fie adecvat pentru majoritatea șoferilor. De asemenea, este capabil de viteze de încărcare rapidă de 100 kW, ceea ce înseamnă că puteți reîncărca până la 80% în aproximativ 30 de minute la o stație de încărcare rapidă.
Vezi anunțuri cu Citroën e-SpaceTourer de vânzare în România
6. Toyota Proace Verso MPV
Citroen e-SpaceTourer, Toyota Proace Verso și Peugeot e-Traveller au fost construite ca parte a unui efort comun, așa că veți observa cu siguranță unele asemănări.
Pentru început, Toyota oferă versiuni Compact, Medium și Long, în funcție de câți pasageri doriți să transportați și de cât spațiu aveți pentru a parca. La fel ca Citroen, interiorul nu este rău pentru un vehicul proiectat inițial pentru transportul de mărfuri.
Un rating de siguranță de cinci stele Euro NCAP oferă și o mare liniște sufletească, mai ales cu atât de mulți oameni la bord. Opțiunile de motorizare sunt limitate la o pereche de motoare diesel de 2,0 litri cu 140 CP sau 180 CP.
Vezi anunțuri cu Toyota Proace Verso de vânzare în România
7. Peugeot e-Traveller MPV
Dintre trio-ul e-SpaceTourer, Proace Verso și e-Traveller, Peugeot are fără îndoială cel mai conservator stil.
Peugeot a decis să-și îmbunătățească Traveler-ul, fără o versiune cu preț redus și fiecare beneficiind de o listă impresionantă de echipamente precum controlul climatizării, controlul vitezei de croazieră, Bluetooth și un afișaj infotainment de șapte inchi.
Versiunea Allure este și mai luxoasă, datorită scaunelor din piele, trapei panoramice și chiar și afișajului heads-up. Ca și în cazul Citroen e-Spacetourer, Peugeot e-Traveller este acum oferit doar sub formă electrică, precedentele Travelers diesel fiind întrerupte la începutul anului 2022.
Vezi anunțuri cu Peugeot e-Traveller de vânzare în România
8. Mercedes V-Class MPV
Dacă vrei să cheltuiești mai mulți bani pe o mașină cu uși glisante, apelează la Mercedes V-Class. Cu un preț de pornire de puțin peste 52.000 euro, aceast MPV este pentru oamenii care sunt pretențioși în privința ușilor glisante.
Disponibil în ampatament standard, lung și extra-lung, Merțanu’ Clasa V poate găzdui până la opt persoane într-un lux căptușit cu piele, în timp ce șoferul se bucură de un tablou de bord și de echipamente familiare cu restul gamei Mercedes.
Sistemul de scaune versatil al Clasei V înseamnă că aproape orice configurație este posibilă, iar elementele suplimentare precum mesele centrale rabatabile îl transformă efectiv într-un birou mobil.
Mercedes oferă Clasa V cu un motor diesel de 2,0 litri, disponibil în două puteri: 162 CP și 237 CP.
Echipamentul este generos:
- versiunea „entry-level” include piele, navigație prin satelit, uși cu deschidere electrică și o cameră de marșarier;
- AMG Line adaugă un kit de caroserie, jante mai mari din aliaj și detalii de finisare din fibră de carbon, dar cu 3.000 de euro mai mult pare o cheltuială puțin inutilă.
Vezi anunțuri cu Mercedes V-Class de vânzare în România
9. Citroën Berlingo MPV
Citroen Berlingo a fost întotdeauna o alegere atrăgătoare pentru familiile care caută accesibilitate și caracter practic maxim. În general, a fost o opțiune cu puține bibelouri, dar cea mai recentă versiune a mutat jocul în mod semnificativ.
Se bazează în continuare pe aceeași arhitectură de furgonetă ca și Peugeot e-Rifter și Opel Combo e-Life, dar stiliștii Citroen i-au mascat bine fundalul nedemn. Botul are o grilă chevron distinctă, cu lumini de zi cu LED-uri pe ambele părți deasupra farurilor, în timp ce „bumpurile” în stil Citroen C4 Cactus îi împodobesc flancurile.
Șinele duble de acoperiș arată și ele bine. Berlingo are două dimensiuni, ambele disponibile cu cinci sau șapte locuri și, desigur, accesul este excepțional datorită ușilor glisante din spate.
Modelul standard M va fi suficient pentru cei mai mulți cu portbagajul său de 775 de litri, dar dacă sunteți mâncăcios de spațiu pentru bagaje, Berlingo XL cu ampatament lung vă oferă 1.050 de litri.
În interior, în afară de spațiul abundent din jurul tău, există foarte puține lucruri care sugerează că conduci ceea ce a fost o dubiță.
Vezi anunțuri cu Citroën Berlingo de vânzare în România
10. Peugeot e-Rifter MPV
Frumusețea este în ochiul privitorului, așa că este puțin nedrept să acordăm mașinii sora lui Peugeot Rifter o poziție mai înaltă pur și simplu pe baza nasului său mai plin de farmec – dar consensul Romauto este că Rifter-ul arată puțin mai banal decât Citroen Berlingo, deși are puțin mai mult fler decât Opel Combo.
Peugeot e-Rifter are instrumentația i-Cockpit de la Peugeot, care trebuie privită peste volan, mai degrabă decât prin volan. Rifter oferă toate numeroasele avantaje ale partenerilor săi din Grupul PSA, inclusiv aceleași lungimi de ampatament, plus opțiuni cu cinci și șapte locuri.
Citeste mai multe despre Ce este Peugeot i-Cockpit
Cu toate modelele pe benzină și diesel întrerupte, modelele Peugeot, Citroen și Opel au aceeași transmisie electrică cu o baterie de 50 kWh, așa că este într-adevăr o chestiune de preferință personală.
Toate variantele oferă o călătorie flexibilă și un rafinament decent, care contrazic originile vehiculelor comerciale.
Vezi si Top 10 Cele Mai Bune MPV-uri 2022
Urmărește RomAuto.ro pe Google News