De obicei, când te gândești la mașini hibride, hibride plug-in sau electrice, este vorba despre modele axate pe economie, cum ar fi Toyota Prius sau Nissan Leaf.
Cu toate acestea, această mentalitate devine rapid depășită, deoarece aproape totul este electrificat într-un fel în zilele noastre, iar acum există multe mașini sport hibride si electrice.
Cu progresele tehnologice din prezent înseamnă că motoarele electrice de astăzi pot fi extrem de puternice, astfel încât accelerația este adesea mai bună decât cu un motor pe benzină care are nevoie de turații mari pentru a prinde viteza.
Totusi, bateriile grele înseamnă că mașinile sport electrice uneori nu sunt la fel de agile ca modelele pe benzină, dar au performanțe incredibile pentru a compensa acest mic dezavantaj.
Mașinile sport din trecut aveau motoare mari care costau mult de rulat din cauza consumul foarte mare de combustibil, dar puterea electrică în masinile sport moderne înseamnă că se pot dovedi surprinzător de economice în circumstanțele potrivite.
Masinile sport hibrid plug-in, în special, pot fi conduse numai cu energie electrică pe distanțe scurte, economisind mult combustibil în acest fel. Desigur, mașinile sport electrice au costuri de funcționare ultra-scăzute, în ciuda performanțelor lor incredibile.
Ascensiunea mașinilor sport electrice este în plină desfășurare, determinată de reglementări care obligă producătorii de mașini să reducă emisiile mașinilor lor – dar progresele tehnologice fac posibile noi tipuri de mașini. În acest articol, am ales cele mai bune mașini sport hibride și electrice disponibile in prezent.
Lista de mai jos include mașini sport, dar și cele mai bune mașini sedan și SUV-uri pentru șoferii pasionați care doresc performanțe excelente și o manevrabilitate plină de satisfacții.
De asemenea, s-ar putea să doriți să consultați listele noastre cu cele mai ieftine mașini electrice, top SUV-uri electrice sau cele mai bune masini hibrid second hand. Iată, totuși, top 10 cele mai bune mașini sport hibride și electrice.
1. Porsche Taycan
Multi oameni au fost sceptici când a fost dezvăluit că Porsche lucra la o mașină electrică, dar Taycan este la fel de bun ca orice altă mașină sport Porsche.
Porsche Taycan Turbo S de vârf de gamă vine cu un preț de supermașină și un ritm pe măsură – are 760 CP și un timp de 0-100 km/h în 2,8 secunde – dar chiar și modelul de bază atinge 100 km/h în 5,4 secunde. Există si un model Taycan GTS și mai ușor, axat pe șofer, pentru cei cărora le pasă mai mult de manevrabilitate și timpii pe tur decât de viteza în linie dreaptă.
În interior, este un amestec de sportivitate pe care o veți găsi la Porsche 911 și cea mai recentă tehnologie, care îi îmbunătățește și mai mult senzația futuristă.
O parte din repertoriul său este încărcarea super-rapidă, care permite reîncărcarea bateriei la 80% în aproximativ 20 de minute. Cu bateria incărcată complet, puteți călători aproximativ 480 km.
2. BMW i4
BMW i4 își câștigă locul pe lista noastră cu top 10 cele mai bune mașini sport hibride și electrice, deoarece este la fel de grozav de condus pe cât ar trebui să fie un BMW.
Modelul i4 este răspunsul mult așteptat al BMW la Tesla Model 3 și Polestar 2 și ar putea ajunge să fie foarte popular, deoarece prețul său nu este prea departe de cel al unui BMW Seria 3 sau Seria 4 Gran Coupe pe benzină.
Soferii pasionați de performanță vor fi cel mai interesați de gama M50. Cele două motoare electrice puternice produc 545 CP și o ajung de la 0 la 100 km/h în doar 3,9 secunde. Este aceeași cifră ca și un BMW M4, dar i4 are un preț mai mic de achiziție și este mult mai puțin costisitor de rulat.
O încărcare completă are ca rezultat o autonomie de peste 500 de kilometri. Conectarea mașinii la priză va fi singurul memento că BMW i4 este electric; altfel se simte ca orice alt BMW, adica extraordinar.
3. Skoda Octavia vRS
Cea mai recentă Skoda Octavia vRS câștigă pentru prima dată un motor hibrid plug-in, permițând fanilor Skoda să parcurgă până la 64 de kilometri cu emisii zero.
Pe hârtie, este cel mai bun din ambele lumi, pentru că poți conduce liniștit prin oraș și apoi ai puterea disponibilă pentru a profita la maximum de un drum liniștit.
Skoda Octavia vRS iV este puțin mai greu decât versiunile pe benzină și diesel, dar este totuși destul de distractiv de condus. Ajunge la 100 km/h in șapte secunde, în timp ce Octavia impresionează și prin portbagajul său enorm și habitaclu spațios.
Motorul hibrid plug-in de 242 CP este montat și pe Cupra Leon și Volkswagen Golf GTE, plus alte mașini ale Grupului VW, cum ar fi SUV-ul Cupra Formentor.
4. Cupra Born
Cupra Born este, fără îndoială, primul hatchback electric care a fost produs în serie și a început bine, deoarece se bazează în mare parte pe Volkswagen ID.3.
Cupra a adăugat o mulțime de accente sportive în interior și în exterior, inclusiv ornamente din cupru atrăgătoare și ornamente din piele de căprioară Alcantara. Din orice unghi ai privi-o, are un design spectaculos.
Prima este o versiune de 204 CP cu un timp de 0-100km/h în 7,3 secunde și o autonomie de 418 km. Urmează versiuni mai ieftine și urmează să obținem incă două versiuni e-Boost mai târziu în 2022. Acestea vor ajunge mai rapid de la 0 la 100 km/h și ar trebui să facă Cupra Born și mai smecher de condus.
5. Tesla Model S
Tesla Model S este o mașină care, în cea mai puternică formă a sa, va accelera mai mult decât orice altceva pe care îl puteți cumpăra nou.
Cu un timp de 0-100 km/h de doar două secunde (da, ați citit bine!!!), noul Model S Plaid de 1.006 CP depășește aproape toate supercarurile existente – inclusiv Bugatti Chiron. Este posibil ca mașina standard să fi fost în vânzare de câțiva ani, dar Model S continuă să impresioneze.
Sunt disponibile modele mai mici și toate sunt capabile să parcurgă mai mult de 560 km cu o încărcare; Modelele „Long Range” oferă în prezent o autonomie de 660 km. Tesla operează si o rețea de încărcătoare super-rapide, numite Superchargers, despre care credem că sunt cele mai bune puncte de încărcare masini electrice.
Tesla Model S este plin de tehnologie, cea mai mare parte fiind operată printr-un ecran tactil uriaș cu o conexiune la internet permanentă, ceea ce înseamnă că actualizările de software sunt descărcate continuu. Există mult spațiu în interior, plus un al doilea spațiu de depozitare sub capotă.
6. Jaguar I-Pace
Deși Tesla Model X a fost probabil primul SUV electric de performanță, o mulțime de rivali se aliniază acum pentru a lua o felie din aceeași plăcintă. Jaguar I-Pace nu numai că subcutează destul de mult modelul X, dar poate gestiona și aproximativ 480 km cu o singură încărcare.
De asemenea, este la înălțimea moștenirii sportive a lui Jaguar, datorită unei puteri de 402 CP și unui timp de 0-100 km/h de doar 4,8 secunde. Jaguar I-Pace este departe de a fi singurul SUV electric de lux, dar este una dintre cele mai bune alegeri pentru șoferii pasionați.
7. Audi e-tron GT
Audi e-tron GT este o alternativă mai relaxantă la Porsche Taycan, concepută pentru a se potrivi soferilor “normali” care merg prin orase si pe autostrada, decât să îmbrățișeze volanul pe o pistă de curse. Ambele mașini împărtășesc aceleași baze și au un design exterior la fel de izbitor.
Cu toate acestea, asta nu înseamnă că Audi este slab. E-tron GT standard poate ajunge la 100 de km/h în doar 4,1 secunde, în timp ce, dacă vă grăbiți cu adevărat, RS e-tron GT de înaltă performanță reduce acest timp la 3,3 secunde.
Toate modelele Audi e-tron GT vin cu tracțiune integrală Quattro (un motor antrenează roțile din față și altul antrenează roțile din spate), ceea ce înseamnă că mașina se aderență mult mai bine decât ar sugera greutatea sa de două tone. Autonomia este de asemenea bună, cu mașina standard capabilă de 480 km cu o singură încărcare.
Pornind de la aproximativ 94.000 euro, Audi e-tron GT costă aproximativ la fel ca patru hatchback-uri Audi A1.
Cu toate acestea, justifică acest preț cu o serie de echipamente standard, cum ar fi jante din aliaj de 20 inchi, scaune sport din piele și grupul de instrumente digital Virtual Cockpit de 12,3 inchi al mărcii.
8. Lexus LC
Lexus LC, in primul rand, este o masina frumoasa. Bai, e ce trebe. Nu stiu voi ce parere aveti, dar eu sunt indragostit de aspectul ei.
Asadar, Lexus LC este un coupe uimitor care este conceput să traverseze autostrazile cu viteză și stil. În acest sens, rivalizează cu modele venerate precum Mercedes SL, Porsche 911 și Aston Martin DB11, dar este și destul de diferit din două motive izbitoare.
În primul rând, în timp ce modelele menționate mai sus au un stil influențat de modelele trecute, Lexus este o marcă mai tânără, iar LC-ul arată ca un concept car pe care îl poți cumpăra.
În al doilea rând, Lexus LC este disponibil fie cu un V8 pe benzină însetat, fie ca hibrid – acesta din urmă având un V6 pe benzină de 3,5 litri combinat cu un motor electric.
Versiunea hibridă, LC 500h, gestionează aproximativ 6.9 L/100km și emisii de CO2 de 184 g/km. Accelerația susține și designul captivant, cu 0-100 km/h in cinci secunde, si cu o viteză maximă de peste 260 km/h.
9. Ford Mustang Mach-E
Insigna legendară Mustang pe un SUV electric? Am fost surprins când Ford a anunțat despre Mach-E, dar cateva secunde mai tarziu mi-am amintit in ce vremuri traim.
Ford a încercat să-i dea un aspect coupe, un pic asemănător cu Tesla Model Y, iar interiorul este în mod clar inspirat de Tesla. Există un ecran tactil portret care controlează majoritatea funcțiilor mașinii, dar si alte butoane împrăștiate prin masina – așa că ar trebui să fie destul de ușor să operați un Ford Mustang Mach-E.
Cel mai eficient Ford Mustang Mach-E este modelul cu tracțiune spate, capabil să parcurgă aproape 610 km cu o încărcare, în timp ce versiunea cu tracțiune integrală sacrifică o parte din autonomie pentru un timp de cinci secunde pentru 0-100 km/h. Modelul GT trece de la 0 la 100 km/h în doar 3,7 secunde.
10. Porsche Panamera
Porsche a îmbrățișat cu adevărat tehnologia plug-in hybrid, așa cum demonstrează faptul că Porsche Panamera Hybrid nu este doar un model, ci o întreagă familie din gama de modele. Aceasta se întinde de la Panamera 4 E-Hybrid până la Turbo S E-Hybrid – cel mai puternic Porsche Panamera din istorie.
Echipat cu un V8 de 4,0 litri și motoare electrice, Turbo S E-Hybrid poate atinge 100 km/h în 3,4 secunde și nu se oprește din accelerație până când atinge 310 km/h.
Tot ce mai pot sa adaug este ca acestea sunt viteze de supermașini, direct proportionale cu prețurile lor de șase cifre.
Top 10 cele mai bune mașini sport hibride și electrice
- Porsche Taycan
- BMW i4
- Skoda Octavia vRS
- Cupra Born
- Tesla Model S
- Jaguar I-Pace
- Audi e-tron GT
- Lexus LC
- Ford Mustang Mach-E
- Porsche Panamera