Tesla Model Y are tot ce este necesar pentru a fi un succes printre cumpărătorii de mașini electrice. Model 3 a făcut deja o impresie bună cumpărătorilor și este în prezent una dintre cele mai bine vândute mașini din America si Europa – Model Y are o mare parte din aceeași formulă, iar stilul SUV adaugă mai multă practicitate.
Citește verdictul în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- Autonomie și incarcare 4.6/5
- Motoare si performanta 5/5
- Interior si confort 4.2/5
- Practicabilitate 4.2/5
- Fiabilitate si siguranta 4.4/5
- Galerie FOTO
Piața este acum inundată de o mulțime de SUV-uri electrice, inclusiv Volkswagen ID.4, Skoda Enyaq iV, Ford Mustang Mach-E, Audi Q4 e-tron, Mercedes EQA, și Kia EV6, așa că Tesla Model Y nu mai este un pionier pe cât a fost inițial.
O parte din motivul întârzierii a fost dorința CEO-ului Tesla, Elon Musk, ca exemplarele europene ale Tesla Model Y să fie construite în noua fabrică Tesla Gigafactory din Germania, a cărei finalizare s-a confruntat cu întârzieri semnificative.
Începând de la aproximativ 56.000 euro pentru modelul cu tracțiune spate și, 67.000 euro respectiv, 71.000 euro, pentru modele Long Range și Performance, toate versiunile oferă o accelerație impresionantă și tracțiune integrală, dar versiunea Performance este cea care probabil că va fi mai rapidă decât orice rival, cu 0-100 km/h durând 3,7 secunde.
Tesla Model Y entry-level cu tracțiune spate este capabil să parcurgă aproximativ 430 km între încărcări, iar Long Range crește la 533 km, în timp ce Performance are o autonomie de 514 km, putin mai mica din cauza roților sale mai mici și performanței ușor crescute.
Acestea sunt cifre impresionante, dar conform cifrelor oficiale, ele nu mai sunt lideri în clasă, cu Mustang Mach-E capabil să parcurgă aproape 600 km în specificația sa cea mai eficientă.
În interior, Tesla Model Y are același interior și tehnologie minimaliste ca și Model 3, concentrat în jurul unui ecran tactil de înaltă rezoluție de 15 inchi în mijlocul tabloului de bord. Orificiile de ventilație au fost înlocuite cu o fantă îngustă, iar pielea cu materiale ecologice. Funcționează bine odată ce te obișnuiești cu controalele sale, dar calitatea nu este la același nivel cu cei mai buni producători europeni.
Un acoperiș mai înalt înseamnă că există mai mult spațiu pentru cap în interiorul decât în Model 3, în timp ce portbagajul său hatchback este mult mai util pentru încărcarea bagajelor sau echipamentelor sportive. Cu toate acestea, Skoda Enyaq este mai confortabil.
Când am condus-o, am constatat că Tesla Model Y are o suspensie fermă și ocazional este inconfortabil pe roțile mai mari, dar bănuim că fanii vor iubi Model Y chiar mai mult decât Model 3.