
Motoare Tesla Model X 2021 si performanta
Deși este o mașină grea (având în jur de 2,300kg), Tesla Model X este plăcut de condus pe drumuri provocatoare. Nu ar putea fi descris ca fiind agil, dar nu are acea senzație stânjenitoare și instabilă specifică multor SUV-uri mari. Acest lucru se datorează bateriilor plasate cât mai jos posibil în caroserie, făcând ca Model X să aibă un centru de greutate extrem de redus, minimizând înclinarea în curbe.
Toate modelele folosesc configurația de tracțiune integrală a Tesla (cu două motoare în modelul standard și trei motoare în versiunea Plaid), oferind o tracțiune excelentă pe drumuri umede sau suprafețe instabile, și poți menține o viteză mare în curbe fără a-ți pierde încrederea.
Tesla Model X 2021 beneficiază de multă tehnologie, inclusiv o suspensie “inteligentă” legată de sistemul sat-nav al mașinii. Aceasta poate ajusta înălțimea mașinii în funcție de viteză și tipul de suprafață pe care mergi.
Este păcat, însă, că direcția asistată electric a Model X lasă o senzație artificială – parcă ai juca un joc pe computer. Deși este precisă și controlabilă, trebuie să te bazezi pe ochi și urechi pentru a simți când Tesla se apropie de limitele sale.
Motor Tesla Model X
Indiferent de versiunea Model X pe care o alegi, vei avea o mașină incredibil de rapidă. Modelul standard atinge 0-100 km/h în 3,9 secunde. Plaid este însă vedeta, cu cei 1020 de CP propulsând mașina de la 0 la 100 km/h în doar 2,6 secunde și având o viteză maximă de 262 km/h.
O actualizare software din aprilie 2020 a introdus “Cheetah Stance“, care coboară partea din față a mașinii și ajustează suspensia pentru a îmbunătăți performanța la start din stand-still. Abilitățile sale îl transformă în cel mai rapid SUV construit vreodată, dar și cu o autonomie rezonabilă de 536 km între încărcări.
La versiunile Tesla Model X pe care le-am testat, accelerația inițială este impresionantă, dar scade puțin la viteza de croazieră. La viteze normale, capacitatea mașinii de a depăși pe autostradă nu pare mult mai impresionantă decât la un automobil diesel sau pe benzină puternic. Însă, accelerația de la 60 la 110 km/h – utilă atunci când vrei să depășești traficul lent pe drumuri cu o singură bandă, de exemplu – este cu adevărat remarcabilă.