Cincisprezece mașini au obținut un scor perfect de cinci stele în cea mai recentă rundă de teste de siguranță Euro NCAP, inclusiv noul Range Rover, noul Honda Civic și Tesla Model S.
Tesla Model S a obținut rezultate bune în general, atingând 94% pentru ocupanții adulți, 91% pentru copii și 85% pentru protecția participanților vulnerabili ai drumului. De asemenea, a obținut un scor aproape perfect de 98% pentru sistemele sale de asistență în siguranță.
Noul Range Rover de la Land Rover a atins 84% pentru pasagerii adulți, 87% pentru copii și 82% pentru sistemele sale de siguranță, în timp ce scorul său pentru protecția participanților vulnerabili ai drumului a fost măsurat la 72%.
Noul Range Rover Sport, între timp, a obținut un rezultat similar de cinci stele, dar cu un scor puțin mai mic de 68% pentru pietoni.
Ca parte a propriului punctaj de cinci stele, noul Hyundai Ioniq 6 electric a egalat recordul anterior de siguranță pentru ocupanții adulți atins de Tesla Model Y, obținând 97%.
De asemenea, a egalat scorul de 87% al Tesla Model Y pentru protecția copiilor, dar nu a fost la fel de impresionant pentru utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, obținând 66%. A câștigat un respectabil 90% pentru sistemele sale de siguranță.
Toyota bZ4X și Subaru Solterra care este aproape identic, au câștigat ambele 88% pentru protecția ocupanților adulți, 87% pentru copii, 79% pentru utilizatorii vulnerabili ai drumului și un impresionant 91% pentru kitul de siguranță.
A fost, de asemenea, o lună pozitivă pentru mașinile chinezești, Nio ET7, Smart #1 și Wey Coffee 02 obținând toate cinci din cinci.
Noul crossover electric de la Smart #1 este unul dintre cele mai sigure modele pentru protecția adulților, cu un punctaj de 96%.
Honda Civic, între timp, a obținut cu mult peste 80% în fiecare dintre cele patru categorii de teste.
Scorurile pozitive au continuat să apară cu Nissan Ariya, Renault Austral, Toyota Corolla Cross, Nissan X-Trail și Isuzu D-Max, și acestea aducând evaluări de cinci stele.
DS 9 a fost singura mașină din cele 16 testate în această rundă care nu a obținut un scor perfect, dar a câștigat totuși patru stele respectabile din cinci.
Euro NCAP a declarat că limuzina a fost penalizată, deoarece ar fi un „impact agresiv față de alte vehicule”.
„Producătorii sunt dornici să obțină scoruri bune la testele din acest an, deoarece protocoalele de anul viitor devin mai stricte și oferă provocări sporite pentru dezvoltarea vehiculelor”, a declarat secretarul general al Euro NCAP, Michiel van Ratingen.
„În 2023, în conformitate cu Viziunea sa 2030, Euro NCAP se va concentra pe o serie de aspecte noi. De exemplu, punem în aplicare protocoale de frânare de urgență autonome pentru motociclete, precum și noi scenarii de siguranță pasivă pentru pietoni și bicicliști, extinzând zona în care acești utilizatori vulnerabili ar putea interacționa cu un vehicul.”
Michiel van Ratingen
Odată cu înăsprirea reglementărilor sale în 2023, organizația va face presiuni pe producătorii de mașini să ia în considerare alți utilizatori ai drumului.
„Euro NCAP este dornic să colaboreze îndeaproape cu producătorii pentru a se asigura că le oferim un cadru pentru a îmbunătăți performanța de siguranță a mașinilor lor”. „Cu toate acestea, este important ca aceiași producători să nu folosească valabilitatea de șase ani a ratingului pur și simplu ca o oportunitate comercială strategică pentru a satisface consumatorii. Producătorii trebuie să ne arate că se angajează să facă o diferență reală în ceea ce privește siguranța.”
Michiel van Ratingen
Urmărește RomAuto.ro pe Google News