S-au schimbat multe pentru Smart, deoarece SUV-ul său #1 seamănă foarte puțin cu mașinile de oraș super economice pentru care este faimoasă încă din anii 1990. Marca este în curs de “resetare”, iar acum este deținută de Mercedes și Geely, compania mamă din China a Volvo și Polestar.
Citește rezumatul în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- Autonomie și incarcare 4.6/5
- Motoare si performanta 4/5
- Interior si confort 4/5
- Practicabilitate 4.2/5
- Fiabilitate si siguranta 3.8/5
- Galerie FOTO
După cum sugerează și numele, #1 (hashtag one) este primul dintr-o nouă generație de modele Smart electrice. Asta în ciuda faptului că #1 este deja o propunere foarte diferită de Smart Fortwo, măsurând 4,3 metri lungime și 1,6 metri înălțime. Acest lucru îl face similar ca dimensiuni cu un Kia Niro EV, iar patru adulți pot sta confortabil în interior.
Puterea a fost crescută, chiar și versiunea standard obținând 271 CP de la motorul electric montat pe spate. În ciuda creșterii în mărime și greutate a lui Smart #1, ajunge de la 0 la 100 km/h în 6,7 secunde – mai rapid decât un Volkswagen ID.3. Pentru pasionații de viteză, o versiune Brabus și mai puternică cu două motoare și 428 CP este pe drum.
Smart #1 are o baterie de 66kWh (din care 62kWh sunt utilizabili), pentru o autonomie de până la 440 kilometri. Acest lucru îl plasează pe Smart înaintea unui Peugeot e-2008, dar în spatele autonomiei lui Niro EV. Smart #1 se poate încărca rapid, ajungând la maximum 150kW la stațiile publice DC compatibile pentru o reîncărcare de 10-80% în mai puțin de 30 de minute.
Va avea o mulțime de echipamente, chiar și cu versiunea entry-level, care este de așteptat să coste de la aproximativ 40.000 euro.
Acesta primește un ecran tactil de 12,8 inchi și un afișaj pentru șofer de 9,2 inchi, jante din aliaj de 19 inchi, faruri LED, un acoperiș panoramic din sticlă, tapițerie din piele artificială și scaune încălzite, cu o autonomie de până la 418 km. Din păcate, software-ul de infotainment s-a dovedit frustrant, fiind necesar să navighezi prea mult prin meniuri.
Este păcat, deoarece Smart #1 este rafinat și confortabil, cu un interior spațios, având în vedere dimensiunea crossover-ului. Bancheta din spate glisantă este o caracteristică plăcută, iar #1 se simte ca un produs de înaltă calitate, dar îți recomandăm să vezi dacă poți folosi calm infotainmentul său înainte de a lua o decizie. Ține cont de utilizarea acestuia în mers, nu stând în parcare.