
Skoda Kodiaq 2021 este cel mai mare SUV al producătorului ceh. Este disponibil cu până la șapte locuri și concurează cu modele precum Peugeot 5008, Citroen C5 Aircross, Hyundai Santa Fe, Kia Sorento, Land Rover Discovery Sport și Volkswagen Tiguan Allspace. Împărtășește multe piese cu VW Tiguan și SEAT Tarraco.
- CO2 si consum 4.7/5
- Motoare si performanta 4.7/5
- Interior si confort 5/5
- Practicabilitate 5/5
- Fiabilitate si siguranta 4.8/5
- Skoda Kodiaq pret
În timp ce Kia Sorento și Peugeot 5008 sunt destul de aproape, Kodiaq are un avantaj de preț în ceea ce privește concurența, în special având în vedere cele șapte locuri, fiind astfel un SUV de familie extrem de practic pe care îl puteți avea de la putin peste 35.000 euro.
Skoda Kodiaq 2021 este relaxant de condus, cu o direcție precisă, o cutie de viteze decentă și suspensie buna. Cu toate acestea, am evita versiunea Sportline, deoarece roțile sale uriașe de 20 de inchi zdruncina putin călătoria. Indiferent pentru care optati, veți obține o poziție de conducere mai înaltă decât in multe SUV-uri, și cu o vedere bună in fată.
Calitatea construcției este în general puternică și, deși există una sau două margini mai aspre pe alocuri, impresia generală este a unei mașini bine proiectate. Spațiul interior din primele două rânduri de scaune este excelent și, în timp ce locurile din randul al treilea sunt rezervate copiilor sau adulților în călătorii scurte, ele sunt totuși un plus excelent.
Adăugați un portbagaj vast (cu scaunele cele mai din spate coborâte) și acreditările de familie ale lui Skoda Kodiaq 7 locuri sunt clare.

CO2 si consum Skoda Kodiaq 2021
Din pacate, Skoda nu oferă Kodiaq ca hibrid sau hibrid plug-in, precum rivali ca Hyundai Santa Fe și Kia Sorento.
Skoda Kodiaq Ambition cu motor diesel de 150 CP are un consum oficial de 5,3 – 5,6 l/100km și emite 140 – 146 g/km de CO2 cu tracțiune față, cutie de viteze automată DSG și șapte locuri, iar modelul cu cinci locuri mai ușor va fi puțin mai eficient. Cu tracțiunea integrală, consumul creste la 5,9 – 6,1 l/100km cu 153 – 160 g/km.
Motorul diesel de 200 CP, recent actualizat si care este disponibil pe Skoda Kodiaq Style si Sportline, are tracțiune integrală ca standard și gestionează 6,4 – 6,7 l/100km și 166 – 174 g/km de CO2.
Dacă vă uitați la un Skoda Kodiaq 2021 benzină de 1,5 litri de 150 CP, merită remarcat faptul că vine cu „tehnologia cilindrică activă” (ACT) a Skoda, care oprește doi dintre cei patru cilindri ai săi în timpul unei deplasări ușoare pentru a economisi combustibil.
Acest lucru îl ajută să ajunga la un consum de aproximativ 5.9 L/100km cu emisii de CO2 de la 150g/km, care sunt cifre similare cu hibridul Hyundai Santa Fe.
Între timp, toate motoarele diesel folosesc „reducerea catalitică selectivă” (SCR) pentru a reduce emisiile nocive. Aceasta înseamnă că șoferii cu kilometraj mare ar putea avea nevoie să completeze cu AdBlue din cand in cand.
Majoritatea motoarelor diesel moderne folosesc acum acest sistem; puteți citi mai multe despre Ce este AdBlue în articolul nostru.

În general, am am recomanda să va orientati catre tracțiunea integrală in cazul în care aveți nevoie cu adevărat de ea. Skoda Kodiaq 2021 ar trebui să fie competent pe teren moderat accidentat, iar sistemul de tracțiune integrală, da, este eficient, dar costă aproximativ 2000 euro mai mult și reduce economia de combustibil.
Într-adevăr, Skoda Kodiaq 4×4 oferă o tracțiune mai bună pe munti si pe suprafețe accidentate sau alunecoase, precum și adăugând un minim de abilități pentru toate terenurile, dar Kodiaq nu este destinat să urmărească Land Rover-urile în junglă.

Motor si performanta Skoda Kodiaq 2021
Skoda Kodiaq 2021 este o mașină foarte plăcută de condus, avand in vedere ca este un SUV mare. Direcția sa este precisă facilitează amplasarea mașinii pe drum, si în ciuda înălțimii, înclinarea caroseriei este bine controlată in viraje, iar suspensia lui Kodiaq se descurcă bine cu denivelările. Nu este la fel de lină ca Peugeot 5008, dar Kodiaq este mai ascuțit, iar suspensia funcționează mai bine decât la Nissan X-Trail.
Funcția opțională „Driving Mode Select” vă permite să comutați între modurile Normal, Eco și Sport, ajustând accelerația, cutia de viteze (presupunând că este automată) și caracteristicile de direcție. Cu toate acestea, nu credem că diferența pe care o face este suficient de convingătoare pentru a justifica costul adăugat.
Am fost impresionați si de cât de silențioasă este Skoda Kodiaq 2021. Vântul și zgomotul de la drum sunt extrem de bine izolate, în timp ce motorul diesel era lin, chiar și atunci când acceleram. Între timp, deși este disponibilă tracțiunea integrală, nu credem că este necesar decât dacă întâmpinați în mod regulat condiții dificile de drum sau tractați alte masini.
Skoda Kodiaq 2021 benzina
Un motor pe benzină de 1,5 litri cu 150 CP, impinge Kodiaq-ul de la 0 la 100 km/h în puțin mai puțin de 10 secunde cu o cutie de viteze manuală sau automată.
Este o cifră respectabilă, dar motorul pare că trebuie lucrat destul de mult în marele Kodiaq 2021, așa că acest motor este cel mai potrivit pentru conducerea în oraș.
Motorul pe benzină de 2,0 litri de 190 CP este cea mai puternică alegere pe benzină, deși probabil că aceasta va fi o alegere rară din cauza prețului și a consumului de combustibil ridicate.
Acesta ajunge de la 0 la 100 km/h în 7,7 secunde. Funcționează cel mai bine atunci când este condus la un efort mediu, cu mult cuplu pentru a menține Kodiaq-ul in ritm.
Motorul pe benzină de 2,0 litri de 190 CP are tracțiune 4×4 și o automată DSG cu șapte trepte – nu există nicio opțiune de tracțiune față sau manuală aici. Cutia de viteze este impresionantă datorită schimbărilor fine și rapide.
Skoda Kodiaq 2021 diesel
Motoarele diesel de 2,0 litri ale Grupului Volkswagen intră în joc aici și sunt performanțe, puternice și eficiențe. Versiunea de 150 CP are puterea potrivită, cu un timp de 0-100 km/h de 9,6 secunde, care ar trebui să satisfacă majoritatea șoferilor și oferă o senzație puternică pe drumurile deluroase.
Există si o versiune de 200 CP care trece de la 0 la 100 km/h în mai puțin de opt secunde, dacă doriți puțin mai multă performanță.
Toate motoarele diesel vin acum cu un automat DSG cu șapte trepte în mod implicit, în timp ce benzina de 190 CP și dieselul de 200 CP beneficiază, de asemenea, de tracțiune integrală ca standard. Este puțin păcat, deoarece versiunea Sportline este puțin lentă cu această cutie de viteze.

Interior si confort Skoda Kodiaq 2021
Dacă farurile unei mașini contribuie la „fața” sa, orificiile de aerisire fac același lucru pentru bord. Orificiile de aerisire verticale ale lui Skoda Kodiaq 2021 sunt îndrăznețe am putea spune, fiind curbate în jos pe măsură ce urmează o delimitare a tabloului de bord.
Calitatea construcției lui Kodiaq este, fără îndoială, puternică. Ecranul tactil infotainment din sticlă arată extraordinar, iar materialele folosite în interior sunt de înaltă calitate.
Skoda Kodiaq Ambition vine cu jante de aliaj de 17 inchi, care pot fi schimbate cu jante pe 19 inchi pentru 537 euro, sau pe 19 inchi pentru 1355 euro. Incluse in pret sunt faruri LED, blocuri optice spate LED, climatronic, Drive Mode Selection, asistenta la plecare din panta, radio si bluetooth.
Vine cu cinci locuri în standard, dar puteți face upgrade la șapte locuri pentru un cost suplimentar. Skoda Kodiaq 2021 Ambition pret de baza: 35.248* euro.
Skoda Kodiaq Style are jante de aliaj de 18 inchi, si fata de versiunea Ambition, are in plus climatronic pe 3 zone, faruri LED Matrix, blocuri optice spate Top LED, senzori parcare fata/spate si trapa portbagaj electrica. Skoda Kodiaq 2021 Style pret de baza: 40.117* euro.

Skoda Kodiaq Sportline are jante aliaj Triglav 19 inchi antracit, interior Alcantara cu design specific Sportline, pedalier sport, SunSet, volan sport multifunctional imbracat in piele, si scaun sofer reglabil electric, in plus fata de versiunile Skoda Kodiaq Ambition si Skoda Kodiaq Style. Skoda Kodiaq 2021 Sportline pret de baza: 42.732* euro.
Mulți vor dori să specifice vopsea metalizată, care este standard doar cu niveluri de finisare superioare; Skoda tinde să încaseze în jur de 500 de euro pentru acest plus. Este o idee bună să alegeți parbrizul încălzit și pentru acele începuturi geroase și cețoase de dimineață.

Practicabilitate Skoda Kodiaq 2021
Cinci adulți se vor simți mai mult decât confortabil într-o călătorie lungă, cu un portbagaj plin de bagaje și o senzație de încăpătoare în față. Șoferul va găsi usor o poziție confortabilă, în timp ce ambii ocupanți de pe scaunele din față au o mulțime de spațiu pentru umeri.
Skoda tinde să-și justifice sloganul „simply clever” atunci când vine vorba de interioarele mașinilor, iar Skoda Kodiaq 2021 nu face excepție.
Clapele din plastic se deschid automat de-a lungul marginilor ușilor atunci când le deschideți, pentru a vă ajuta să evitați zgârieturile din parcare și garaj, în timp ce suporturile pentru pahare au fost concepute pentru a prinde sticlele suficient de strans pentru a permite îndepărtarea capacului cu o singură mână.
Cum spuneam, Skoda Kodiaq 2021 este disponibil cu cinci sau șapte locuri, si este destul de ușor să intrați și să ieșiți din al treilea rând, datorită ușilor mari din spate și unui mecanism simplu de glisare și pliere a rândului din mijloc.
Spațiul total de stocare in portbagaj este de 835 de litri în modelul cu cinci locuri, crescând la 2.065 de litri dacă rabatezi banchetele din spate.

Comparand aceste cifre cu X-Trail (565/1.996 litri), Kia Sorento (660/1.732 litri) și BMW X5 substanțial mai mare (650/1.870 litri), observam ca Skoda Kodiaq 2021 este un câștigător clar în ceea ce privește spațiul pentru bagaje și practicabilitatea dată de absența unei buze la intrarea in portbagaj.
Skoda Kodiaq 7 locuri are un portbagaj puțin mai mic (735 litri cu cinci locuri, si până la 2.005 litri cu acestea pliate), dar este totuși uriaș. Rămân 270 de litri utilizabili când toate cele șapte locuri sunt ridicate, ceea ce este o idee mai puțin decât spațiul de portbagaj pe care îl veți găsi în majoritatea masinilor de oras.
Fiabilitate si siguranta Skoda Kodiaq 2021
Deoarece este construit pe platforma „MQB” a Grupului Volkswagen, Skoda Kodiaq 2021 folosește piese mecanice convenționale și dovedite.
Același set de suporturi se găsesc la Audi TT, Audi A3 și Audi Q2, în timp ce Volkswagen Passat, VW Golf și VW Tiguan sunt toate similare sub caroseria lor, la fel ca și Skoda Octavia și Skoda Superb.
Prin urmare, puteți fi destul de sigur că Kodiaq este proiectat temeinic și ar trebui să reziste testului timpului. Motoarele sale sunt dovedite în mod similar, fiind prezente în multe mașini ale Grupului VW.
In sondajul nostru Top Masini 2021 Raport Calitate-Preţ, cu recenzii de la proprietari prin intermediul Romanian Driver Survey, Skoda Kodiaq s-a clasat pe locul șase din 70 de mașini.
Proprietarii iubesc motoarele sale, calitatea interioara, modul in care se conduce, caracterul practic și fiabilitatea, deși defecțiunile electrice au fost cea mai frecventă problemă raportată de proprietari.

Skoda Kodiaq 2017 a primit un rating de cinci stele la Euro NCAP, unde a obținut un rating de 92% pentru protecția adulților și 77% pentru protectia copiiilor.
Sistemele de asistență de siguranță au impresionat, cu standard de frânare automată de urgență pe toată gama. De asemenea, Skoda a dotat toate modelele Kodiaq cu funcția „Care Connect”, care va contacta automat serviciile de urgență dacă airbag-urile sunt declanșate.
Dacă doriți o experiență de conducere semi-autonomă, alegeți sistemul adaptiv de croazieră împreună cu o cutie de viteze automată și asistență pentru menținerea benzii.
Această combinație de dotări suplimentare îi permite lui Kodiaq 2021 să se potrivească automat cu viteza mașinii din față, menținând-o pe bandă și frânând automat pentru tine în traficul încet.

Skoda Kodiaq 2021 pret
Skoda Kodiaq 2021 pret: incepand de la 35.249* euro sau in rate incepand de la 342 euro pe luna.
Iti poti configura un Kodiaq AICI
Skoda Kodiaq AMBITION pret: 35.249* euro, cu motor de 2.0 litri diesel, cutie automata DSG, 150 CP si tractiune fata. Aceeasi configuratie, dar cu tractiune integrala costa 37.199* euro.
Skoda Kodiaq STYLE 4×4 pret: 40.117* euro, cu motor de 2.0 litri diesel, cutie automata DSG, si 150 CP. Aceeasi configuratie, dar cu 200 CP costa 42.102* euro.
Skoda Kodiaq SPORTLINE 4×4 pret: 42.733* euro, cu motor de 2.0 litri diesel, cutie automata DSG, 200 CP si tractiune integrala.
*pret la momentul scrierii acestui articol, 25 mai 2022