Skoda Karoq a fost lansată după geniala Skoda Kodiaq, așa că avea multe de făcut. Deși are un portbagaj mai mic și două locuri mai puțin decât Kodiaq, Karoq este o mașină de familie bună pentru majoritatea oamenilor, deoarece pe cat este de accesibilă, pe atat de impresionantă.
- CO2 si consum 4/5
- Motoare si performanta 4/5
- Interior si confort 4.5/5
- Practicabilitate 4.5/5
- Fiabilitate si siguranta 4.5/5
- Skoda Karoq 2021 pret
Deși Skoda Karoq nu are un design mai special precum Skoda Yeti pe care a înlocuit-o, este totuși o opțiune excelentă pentru familiile care caută o mașină încăpătoare, usor de condus, practică și ieftină de intretinut. Printre concurenții săi sunt Ford Kuga, Peugeot 3008, Mazda CX-5 și Nissan Qashqai.
Citeste si despre Mazda CX-5 2022 sau Peugeot 3008 Plug-in Hybrid
Skoda Karoq 2022 a primit un mic facelift, deși doar cei cu ochi de vultur vor observa farurile mai subțiri (acum disponibile cu tehnologia Matrix LED) și stopurile reproiectate.
Există, de asemenea, un nou spoiler de acoperiș, plus noi opțiuni de culoare pentru roți și vopsea. În interior, există acum opțiunea de tapițerie și ornamente realizate din materiale reciclate.
Karoq împărtășește multe și cu SEAT Ateca, care este unul dintre cei mai apropiați rivali ai săi – și nu este de mirare, având în vedere că ambele mașini au motoare aproape identice și alte piese comune ca parte a Grupului Volkswagen.
SEAT este conceput pentru a fi un pic mai sportiv, în timp ce Skoda este mai confortabila.
CO2 si consum Skoda Karoq 2021
Motorul de 1,0 litri TSI poate returna 4.83 L/100km și emite de la 132 la 145 g/km de CO2, în funcție de nivelul de echipare și de roțile montate.
Treceți la 1,5 litri TSI pe benzină și, în ciuda faptului că este cu 50% mai mare, economia și emisiile nu sunt drastic diferite datorită tehnologiei de dezactivare a cilindrilor, care oprește efectiv jumătate din motor atunci când nu este necesar. Poate reveni până la 5.08 L/100km, cu emisii de CO2 de la 140 g/km.
Motorul diesel de 2,0 litri TDI are un consum de ~4 L/100km mpg cu emisii de CO2 de la 125 g/km, dar nu există un mare avantaj în a-l alege față de benzină, decât dacă petreci mult timp pe autostradă și ai un numar anual ridicat de kilometri.
Optați pentru sistemul de tracțiune integrală al Skoda și eficiența consumului de combustibil creste la 4.74 L/100km sau mai mult, în timp ce emisiile cresc și ele.
Un motor pe benzină TSI de 2,0 litri este încă disponibil, dar este limitat la echipamentul SportLine și este cam infometat, gestionand 6.3 L/100km cu emisii de peste 170 g/km.
Motor si performanta Skoda Karoq 2021
Cu motoare cu dimensiuni cuprinse între 1,0 și 2,0 litri, este probabil să existe o versiune potrivită pentru gama de clienți vizată de Skoda Karoq. Oricine dorește mai multă putere si sportivitate ar trebui sa se indrepte catre alta marca a grupului VW, deoarece Karoq nu poate să concureze cu Volkswagen T-Roc R sau Cupra Ateca.
Acestea fiind spuse, Karoq 2.0 TSI SportLine de 187 CP nu este deloc slab, accelerând de la 0 la 100 km/h în 7,0 secunde.
Ne place tare mult felul în care conduce Kodiaq, iar Skoda Karoq fiind în esență o versiune mai scurtă și mai ușoară, teoretic ar fi trebuit să fie chiar mai bună.
Direcția este precisa și există puține înclinații ale caroseriei in viraje, suspensia se simte mai moale decât pe SEAT Ateca, așa că Karoq elimină denivelările mai ușor.
Skoda Karoq are trei moduri de conducere, Normal, Sport și Eco, precum și o setare off-road cu tracțiune integrală. Acestea modifică sensibilitatea acceleratiei, împreună cu direcția și calibrarea cutiei de viteze la modelele automate.
Tracțiunea integrală este disponibilă doar cu motoarele diesel și benzină de 2,0 litri, dar nu este mare rușine, pentru că nu credem că este cu adevărat necesar decât dacă locuiți într-o zonă rurală, cu vreme nefavorabilă frecventă și drumuri accidentate. În condiții normale, este dificil să simți o diferență, deoarece puterea este oricum direcționată automat către roțile din față.
Skoda Karoq 2021 benzina
Cu 148 CP, motorul TSI de 1,5 litri are nevoie de 8,8 secunde pentru a atinge viteza de 100 km/h cu cutia de viteze manuală. Deși inițial se simte destul de asemănător cu cel de 1,0 litri, accelerația mai puternică în treptele superioare îl face să se simtă suficient de rapid pentru un SUV de familie.
Totuși, nu are un cuplu la fel de puternic ca dieselul, așa că se poate simți mai lenes dacă accelerezi la viteze mai mari. Un motor pe benzină TSI de 2,0 litri cu 187 CP este încă disponibil pe SportLine, dar costurile mari de rulare il fac sa se vandă mai rar, deși rămâne pe listele de prețuri deocamdată.
Skoda Karoq 2021 diesel
Cu 148 CP, motorul TDI de 2,0 litri oferă destula performanța pentru majoritatea familiilor, cu un timp respectabil de 0-100 km/h de 8,8 secunde. Acest lucru ar trebui să ofere suficientă performanță pentru conducerea de zi cu zi și este destul de ușor să depășiți traficul mai lent sau să va aventurati pe dealuri abrupte.
Cu toate acestea, trebuie luat in considerare prețul său ridicat, așa că benzinarul mai ieftin de 1,5 litri TSI este probabil să fie alegerea ideala pentru mulți dintre cumpărători.
Interior si confort Skoda Karoq 2021
Mașinile Skoda Karoq echipate cu sistemul de infotainment Columbus arată deosebit de elegant, datorită unui ecran tactil de 9,2 inchi, chiar dacă amprentele raman destul de usor pe el.
Pentru un aspect și mai avansat, puteți adăuga Virtual Cockpit de la Skoda, înlocuind instrumentele tradiționale cu un afișaj digital. Calitatea construcției interioare impresionează, mai ales daca tinem cont ca multe dintre suprafețe par mai de calitate decât cele de la SEAT Ateca.
Skoda Karoq Ambition are jante din aliaj usor Castor 6J x 16″ cu anvelope 215/60 R16, blocuri optice spate cu tehnologie LED, dublu climatronic, geamuri atermice, a 3-a lampa de stop, faruri cu halogen cu functie LED daylight, radio DAB, Bluetooth, Apple CarPlay și Android Auto, senzori de parcare din spate și chiar o umbrelă sub scaunul pasagerului și o lanternă LED în portbagaj.
Treceți la versiunea Skoda Karoq Style și veți obține scaunele scaune fata incalzite cu reglaj termic separat, adaptive cruise control (viteza maxima 160 km/h) si front assistant, KESSY – sistem de access in masina si pornire/oprire motor fara cheie.
Deși s-ar putea să nu fie foarte interesant, vă recomandăm cu siguranță roata de rezervă temporara, mai ales dacă plecați des în afara orasului.
Cele mai multe opțiuni sunt acum grupate în pachete. Pachetul Travel Assist oferă funcții de siguranță suplimentare, cum ar fi recunoașterea semnelor de trafic și controlul adaptiv al vitezei de croazieră, plus o priză USB în oglinda retrovizoare pentru a conecta o cameră de bord.
Practicabilitate Skoda Karoq 2021
Datorită înălțimii ridicate a lui Skoda Karoq și liniei înalte a acoperișului, este mai ușor pentru pasageri să intre și să iasă decât intr-un hatchback sau un 4×4 gigantic.
În față există mult spațiu pentru cap și umeri, iar scaunul șoferului și volanul oferă o mulțime de ajustări. Majoritatea pasagerilor de pe locurile din spate vor fi și ei confortabili, deși cei mai înalți își vor propti usor genunchii in spătarele scaunelor din față.
În versiunea fără VarioFlex, portbagajul măsoară 521 de litri, ceea ce îl face mai mare decât Ateca (510 litri) și Renault Kadjar (472 litri), în timp ce aproape identic cu Peugeot 3008.
Când este montat VarioFlex, spațiul pentru bagaje poate fi reglat de la 479 la 588 de litri – atâta timp cât pasagerii de pe bancheta din spate nu sunt inghesuiti.
Skoda Karoq oferă un spațiu respectabil cu toate scaunele din spate rabatate, cu 1.605 litri de spațiu atunci când este montat Varioflex, în comparație cu cei 1.670 litri ai lui Peugeot 3008 și 1.655 litri ai Volkswagen Tiguan.
Aceasta poate fi crescută și mai mult la 1.810 litri prin îndepărtarea scaunelor din spate, chiar daca este posibil sa nu faci niciodata asa ceva.
Fiabilitate si siguranta Skoda Karoq 2021
Skoda Karoq este construit pe aceleași baze MQB ca modele precum Volkswagen Golf, Skoda Octavia și chiar coupe-ul Audi TT. Deci, în ciuda faptului că Skoda Karoq este un model nou, putem spune cu un anumit grad de certitudine că ar trebui să fie de încredere.
Fiabilitate Skoda Karoq 2021
Sunt vești bune aici, deoarece Skoda Karoq s-a clasat pe locul al cincilea din primele 70 de modele clasate în sondajul nostru Romanian Driver, publicat in Top Masini 2021 Raport Calitate-Preţ, cu un scor mare pentru fiabilitate și calitatea construcției, fiind urmat de Skoda Kodiaq pe locul sase.
Fiabilitatea și costurile de funcționare au fost punctele forte pentru proprietari în acest an. Skoda Karoq folosește în mare parte motoare testate, prezentate în numeroase modele.
Skoda, ca marca, a avut rezultate puternice în sondajul Cele mai bune masini 2021, si ar fi fost pe locul 12 din 24 de mărci, dar am avut mai putin de 10 chestionare completate, iar noi am luat in considerare pentru a face public un rezultat, numai marcile la care am obtinut minim 15 raspunsuri.
Siguranta Skoda Karoq 2021
Skoda Karoq a fost testată de Euro NCAP la sfârșitul anului 2017 și a primit cinci stele datorită performanței sale excelente de siguranță.
Cu un punctaj de 93% pentru adulți și 79% pentru protecția pasagerilor copiilor, Karoq a depășit Skoda Kodiaq (cu 92% și 77%), dar nu este chiar lider în clasă, cu Mazda CX-5 și Toyota C-HR ambele au un punctaj de 95% la categoria de ocupanților adulți.
Citeste si despre Toyota C-HR Hybrid
Sunt prevăzute toate caracteristicile obișnuite de siguranță, împreună cu frânarea de urgență autonomă standard, una dintre cele mai mari schimbări de siguranță din ultimii ani.
Versiunile Skoda Karoq de top vin cu funcții de siguranță suplimentare, inclusiv asistență pentru menținerea benzii de circulație, monitorizarea punctelor moarte, alerte de trafic transversal din spate și recunoașterea semnelor de circulație.
Sistemul Skoda de asistență laterală pentru unghiul mort a fost modernizat pentru 2020, mărindu-și raza de acțiune de la 20 la 70 de metri și făcând indicatorii de avertizare mai proeminenti.
Skoda Karoq pret
La momentul scrierii acestui articol, 23 mai 2022, Skoda Karoq 2021 nu este disponibil in Romania, dar stim care sunt preturile:
- Skoda Karoq pret 24.051 euro cu TVA, nivel echipare AMBITION: 1.5 litri TSI benzina, transmisie manuala 6 trepte, 150 CP si tractiune fata
- Skoda Karoq pret 25.802 euro cu TVA, nivel echipare
AMBITION
: 1.5 litri TSI DSG benzina, transmisie automata DSG, 150 CP si tractiune fata - Skoda Karoq pret 24.739 euro cu TVA, nivel echipare AMBITION: 2.0 litri TDI diesel, transmisie manuala 6 trepte, 115 CP si tractiune fata
- Skoda Karoq pret 26.491 euro cu TVA, nivel echipare AMBITION: 2.0 litri TDI DSG diesel, transmisie automata DSG, 115 CP si tractiune fata
- Skoda Karoq pret 30.092 euro cu TVA, nivel echipare AMBITION: 2.0 litri TDI 4×4 DSG diesel, transmisie automata DSG, 150 CP si tractiune integrala
- Skoda Karoq pret 27.966 euro cu TVA, nivel echipare STYLE: 1.5 litri TSI DSG benzina, transmisie automata DSG, 150 CP si tractiune fata
- Skoda Karoq pret 26.904 euro cu TVA, nivel echipare STYLE: 2.0 TDI diesel, transmisie manuala 6 trepte, 115 CP si tractiune fata
- Skoda Karoq pret 28.655 euro cu TVA, nivel echipare STYLE: 2.0 TDI DSG diesel, transmisie automata DSG, 115 CP si tractiune fata
- Skoda Karoq pret 32.265 euro cu TVA, nivel echipare STYLE: 2.0 TDI 4×4 DSG diesel, transmisie automata DSG, 150 CP si tractiune integrala
- Skoda Karoq pret 34.562 euro cu TVA, nivel echipare SCOUT: 2.0 TDI 4×4 DSG diesel, transmisie automata DSG, 150 CP si tractiune integrala
- Skoda Karoq pret 32.913 euro cu TVA, nivel echipare SPORTLINE: 2.0 TDI 4×4 DSG diesel, transmisie automata DSG, 150 CP si tractiune integrala