Motorizare Skoda Fabia 2022 si performanta
Deși modelul anterior Fabia a continuat cu piese de la mașini mult mai vechi, noul model beneficiază acum de o tehnologie mai recentă și de o dimensiune semnificativ mai mare.
E evident cât de mult a crescut în lățime, ceea ce îmbunătățește stabilitatea, un adevărat semn distinctiv al Fabia. Acum pare și mai solidă și sigură, dându-ți impresia că ești la volanul unei mașini mai mari.
Nu am spune că e sportivă, pentru că Skoda Fabia 2022 se concentrează mai mult pe confort comparativ cu Hyundai i20. Direcția sa pare mai naturală și are un nivel de rafinament care o apropie de Volkswagen Polo și Renault Clio.
La capitolul motoare pe benzină, Skoda oferă Fabia doar cu tracțiune față. Există trei opțiuni de motorizare. Cel mai puternic, de 1.5 litri, e disponibil doar pe varianta Monte Carlo și produce 150 CP. Deși nu concurează cu Volkswagen Polo GTI, Fabia Monte Carlo se simte destul de sprintenă.
Spre deosebire de restul gamei Fabia, acest model vine numai cu o cutie de viteze DSG cu șapte trepte; accelerează de la 0 la 100 km/h în aproximativ opt secunde.
Motorul turbo de 1.0 litri TSI, disponibil cu 95 CP sau 110 CP, este cunoscut celor care au condus mașini mici din Grupul Volkswagen în ultimii ani. Deși DSG poate fi uneori lent în reacție, și accelerația este adesea însoțită de un sunet puternic, în timpul condusului normal, motorul este mult mai silențios și plăcut. Majoritatea șoferilor vor aprecia cutia manuală, care oferă o experiență de condus mai agreabilă.
Vezi si Cutie de viteze automata DSG – Pareri, costuri si explicatii
Fabia impresionează prin confort, având o suspensie mai moale care o face relaxantă la volan. Șofatul este destul de neutru, iar direcția, destul de anostă, face ca Fabia să nu ofere aceeași plăcere la condus ca Ford Fiesta sau Renault Clio. Cu toate acestea, Fabia oferă o manevrabilitate precisă și sigură pentru clasa sa.
Dacă nu ești un tânăr în căutarea celei mai mici clase de asigurare, sau dacă nu părăsești rar orașul, am evita motorul de 1.0 litri MPI. Deși cei 80 CP nu par departe de cei 95 CP ai motorului TSI, lipsa turbo-compresorului îi reduce considerabil forța.
Vezi si Care este mai bun: un turbocompresor sau un supraalimentator?
Aceasta înseamnă o accelerare de la 0 la 100 km/h în 15,6 secunde, și se simte mai obositor de condus, depășirile necesitând planificare. Deși în oraș MPI poate fi adecvat, am observat că e sensibil la dealuri, necesitând deseori o treaptă de viteză mai mică pentru a menține ritmul.