Elegant, la preturi competitive si cu toate performantele si autonomia de care aveti nevoie, Skoda Enyaq iV este un moment important pentru SUV-urile electrice.
- Costuri intretinere 4.5/5
- Fiabilitate 3.5/5
- Siguranta 4.5/5
- Interior si confort 4.5/5
- Dotari 4.5/5
- Performanta 5/5
SKODA Enyaq iV este primul SUV electric de la Skoda si vine in versiunea standard de 60 sau cea de 80 care este putin mai scumpa, plus sase versiuni de stil / echipare din care sa alegeti.
Este o masina de familie mare, cu spatiu pentru cinci adulti si un portbagaj spatios. Mai important, costa mai putin decat unele SUV-uri pe benzina si diesel de dimensiuni similare. Ar putea fi acesta primul semn al paritatii preturilor intre masinile electrice si cele cu combustie interna?
Costuri intretinere Skoda Enyaq iV 2020
SKODA Enyaq iV a dat lovitura aici, deoarece pe langa costurile reduse de functionare, pretul este extrem de rezonabil, ceea ce inseamna ca costul total al masinii este o bucurie, asadar, cine mai vrea acum sa faca glume despre Skoda?
Pe langa platile lunare satisfacator de scazute pentru o masina atat de mare (multe versiuni se incadreaza in pragul inferior pentru subventia guvernamentala pentru masini hibride plug-in anuntata in primavara anului 2021), veti avea bucuria de a nu plati “taxe de aglomeratie” in orasele mari, impozit neglijabil pentru persoanele juridice (deocamdata) si mai putine facturi de service datorita eliminarii sistemelor de propulsie complicate.
De asemenea, o sa taiati la jumatate costurile pe combustibil, daca instalati un punct de incarcare la domiciliu si puteti beneficia de tarife ieftine pentru energia electrica pe timpul noptii.
Fiabilitate Skoda Enyaq iV 2020
Skoda functioneaza foarte bine ca marca in majoritatea tabelelor de fiabilitate sau de satisfactie a proprietarului, astfel incat, desi acesta este un model cu totul nou (chiar daca imparte multe cu Volkswagen ID.4), ne simtim destul de increzatori in ceea ce priveste caracteristicile acestuia.
SKODA Enyaq iV are o garantie de trei ani, dar bateria este acoperita timp de opt ani si 160.000 de km. Speram sa nu gresim cand zicem ca nu ar trebui sa aveti probleme majore cu aceasta masina.
Citeste si despre Volkswagen ID.4 2020
Siguranta Skoda Enyaq iV 2020
Toate modelele SKODA Enyaq iV sunt cu tractiune spate la lansare, dar vor urma variantele cu tractiune integrala.
Nu prea ne convine oferta de siguranta – cam zgarcita – si credem ca este pacat ca unele optiuni nu sunt standard pe toate masinile, cum ar fi avertizarea pentru punctul mort.
Modelele SKODA Enyaq iV sunt dotate cu airbaguri frontale, laterale, cortina si centrale, monitor de presiune a anvelopelor, asistenta pentru mentinerea pe banda care va avertizeaza daca va indepartati de liniile albe, senzori de parcare din spate si franare automata asistata in cazul in care o coliziune este iminenta.
Pachetul de unitate asistata include un control automat al vitezei de croaziera si un avertisment pentru punctul mort si puteti urca un nivel pentru senzorii de parcare din fata si la o camera cu vedere din spate.
Skoda Enyaq iV 2020 interior si confort
Spatiu, spatiu si mai mult spatiu. Si atat de linistit. Si neted. Si usor. Chiar nu este nimic de reprosat. Cu exceptia faptului ca nu suntem fani inraiti ai sistemului de infotainment al grupului Volkswagen – ecranul tactil simte degetul in miscare spre el si dezvaluie mai multe elemente grafice, care sunt prea usor de selectat accidental.
La fel si controlul digital glisant pentru temperatura. S-a cam exagerat aici – dati-ne cateva butoane inapoi, va rugam.
In afara de asta, ne plac cu adevarat acreditarile de sustenabilitate ale interiorului – pielea Ecosuite este tratata cu extracte din frunze de maslin in loc de substante chimice chimice, garnitura Lodge foloseste 40% lana pe scaune si plastic reciclat in covorase.
Dotari Skoda Enyaq iV 2020
Skoda se pricepe la lucrurile ciudate, pline de umor, cum ar fi umbrelele ascunse in usi si un raclet de gheata langa capacul rezervorului. Dar a adaugat cateva caracteristici serioase pe SKODA Enyaq iV, cum ar fi doua versiuni ale afisajului heads-up – una cu realitate augmentata care va arata in ce directie sa o luati prin sageti pe parbriz, asa cum face Mercedes-Benz.
Acest tip de lucruri ofera masinii o senzatie de calitate, alaturi de o paleta generoasa de culori din piele pentru scaune, dintre care unele fac ca masina sa semene cu un Maserati. Exista sase selectii de design, de la Loft la Sportline – ne place Eco Suite, cu o gama impresionanta de materiale reciclate la bord.
Puteti personaliza SKODA Enyaq iV dupa plac, cu scaune confortabile (functie de masaj, suport incalzit, lombar), mese pliante, incarcare a telefonului fara fir, porti de protectie electrice, sine de acoperis cromate si asa mai departe.
Motorizare Skoda Enyaq iV 2020 si performante
Versiunea 60 mai ieftina are o baterie de 62kWh, cu 179 cai putere si o autonomie maxima de 410 kilometri, in timp ce varianta 80 (baterie 82kWh) ofera 204 cai putere si o autonomie de pana la 535 de km. Daca reusiti sa gasiti un incarcator rapid pe drum, puteti incarca pana la 80% in 38 de minute.
In caz contrar, sunt noua ore pentru SKODA Enyaq iV 60 pe un incarcator de casa si 13 ore pentru versiunea 80, niciuna dintre acestea nu va fi acoperita de orele de varf ale unui incarcator de uz casnic, asa ca nu va asteptati sa primiti o incarcare completa si ieftina noaptea.
Am condus ambele versiuni si credem ca versiunea 60 e mai buna decat cea de 80; e mai usor de condus si mai “dornica”. Puneti-o asa, este toata puterea de care aveti nevoie pentru un SUV de familie. Cu toate acestea, daca cautati putere maxima, o versiune sport vRS va ajunge in 2022.