
În timp ce sedanuri elegante, cum ar fi Peugeot 508 și Opel Insignia, se luptă pentru vânzări, mașinile de tip crossover si SUV-urile par a fi o rețetă garantată pentru succes. Pe urmele mașinilor precum BMW X4 și Audi e-tron Sportback, Skoda a lansat noul Enyaq Coupe iV, care se bazează pe SUV-ul său electric obișnuit Enyaq iV.
Skoda Enyaq Coupe iV 2022 se alătură gamei într-un moment în care marca se luptă deja să țină pasul cu cererile pentru prima sa mașină electrică și pare să fie un nou succes. Există deja multe lucruri care ne plac la Enyaq obișnuit, iar versiunea Coupe adaugă un aspect mai izbitor, fără a reduce drastic caracterul practic.
Forma sa este mai aerodinamică decât Skoda Enyaq iV, așa că Enyaq Coupe iV oferă puțin mai multă autonomie. Modelul de bază 80, cu tracțiune spate, are o autonomie de până la 545 de kilometri, cu câtiva km mai multe decât fratele sau, în timp ce chiar și modelul vRS mai puternic poate gestiona peste 480 km cu o singura încărcare.
Da, Skoda introduce primul model RS electric al Skoda. Cu motoare electrice mai puternice și tracțiune integrală, Skoda Enyaq Coupe iV 2022 vRS de 220 kW și un cuplu maxim de 460 Nm, poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 6,5 secunde, și este singura variantă care atinge o viteză maximă de 180 km/h.

Skoda Enyaq Coupe iV 2022 vRS este cel mai scump model Skoda de până acum, iar prețul său îl plasează într-o clasă apreciată, cum ar fi versiunile mai puternice ale Hyundai Ioniq 5 și Kia EV6, ca să nu mai vorbim de Tesla Model Y.
Pe lângă autonomia mare a modelului 80, Skoda Enyaq Coupe iV are un interior inteligent cu cel mai mare ecran tactil montat pe orice mașină electrică a Grupului VW, plus o trapă panoramică colorată, jante mari din aliaj și faruri LED.
Skoda Enyaq Coupe iV este o mașină spațioasă și oferă chiar mult spațiu pentru cap in ciuda acoperisului inclinat, în timp ce portbagajul are încă o dimensiune impresionantă. Este cu siguranță unul dintre cele mai convingătoare SUV-uri coupe.
- Autonomie si costuri 4.5/5
- Motoare si performanta 4.6/5
- Interior si confort 4.8/5
- Practicabilitate 5/5
- Fiabilitate si siguranta 4.8/5
Costuri, incarcare si autonomie Skoda Enyaq Coupe iV 2022

Fiecare versiune a lui Skoda Enyaq Coupe iV oferă peste 480 km între încărcări. Modelul 80 este cel mai bun, cu până la 540 km posibili, dar 80x și vRS nu sunt prea departe – deși, ca orice mașină electrică, veți vedea cifre mai mici de autonomie în timpul iernii. De parca motoarele conventionale nu ar avea aceeasi problema cu frigul..
Încărcarea rapidă de până la 135 kW este standard, permițând o încărcare de până la 80% în aproximativ 40 de minute. Conectați-vă la un wallbox de acasă și Enyaq-ul dvs. va dura aproximativ 13 ore pentru a se reîncărca complet.
Skoda Enyaq Coupe iV primește o garanție în medie de trei ani, deși unii rivali precum Kia EV6 oferă o acoperire mai cuprinzătoare. Veți avea nevoie doar de un service la fiecare doi ani la Enyaq, din cauza lipsei de piese în mișcare în comparație cu o Skoda cu motor pe benzină sau diesel.
Citeste si Skoda Enyaq iV 2020
Motor Skoda Enyaq Coupe iV 2022 si performante

Grupul VW își împarte sistemele de propulsie electrice între mărcile sale, astfel încât Enyaq iV vine cu aceleași opțiuni ca și Volkswagen ID.4. În versiunea entry 80 a Coupe-ului, aveți un motor electric de 204 CP montat în spate, o viteză maximă de 160 km/h și un timp de 0-100 km/h de 8,8 secunde, care se simte suficient de rapid. Va exista și o versiune 80x cu tracțiune integrală.
Primul model VRS electric de la Skoda oferă, de asemenea, tracțiune pe patru roți, datorită unui motor pe fiecare punte. Combinate, produc 300 CP și lanseaza Enyaq Coupe iV vRS de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde. Este la fel cu Skoda Octavia vRS pe benzină, dar nu este la fel de rapid ca Tesla Model Y entry-level.
Deloc surprinzător, există o mică diferență între experiențele de conducere ale SUV-ului Enyaq și Coupe. Mașina noastră de testare cu specificații 80 a excelat pe autostrada și este destul de bună de condus pe drumuri intortocheate. Se simte similar cu alte SUV-uri Skoda, cum ar fi Karoq și Kodiaq, deși cu puțin mai mult ritm datorită puterii motorului electric.
Vezi si Skoda Karoq 2021 sau Skoda Kodiaq 2021
Configurat cu amortizoarele adaptive opționale (pe care Skoda le numește Dynamic Chassis Control, sau DCC), Skoda Enyaq Coupe iV este foarte confortabil atât la viteze mici, cât și la viteze mari. Cu toate acestea, setarea Sport face drumul puțin prea ferm. Pe SUV-ul Enyaq iV, am preferat suspensia standard.
Regenerarea frânei este configurată inițial să nu fie la fel de puternică ca în alte mașini electrice, dar o puteți crește dacă doriți. Faceți acest lucru și veți putea conduce fără să atingeți prea des pedala de frână, îmbunătățind si autonomia, deoarece mai multă energie este directionată înapoi în baterie.
Skoda Enyaq Coupe iV 2022 interior si confort

Skoda a rezistat tentației de a oferi primei sale mașini electrice dedicate un interior ciudat, astfel încât Enyaq și Enyaq Coupe iV se simt în mod rezonabil similar cu o Skoda pe benzină sau diesel.
Ceea ce este diferit este dimensiunea ecranului de 13 inchi așezat cu mândrie pe tabloul de bord. Este aproape la fel de mare ca configurația cu un singur ecran din Tesla Model Y, dar este completată de un grup digital suplimentar montat în spatele volanului – ceea ce înseamnă că nu trebuie să priviți ecranul principal în timp ce conduceți.
În timp ce butoanele și cadranele fizice de control al climatizării ar fi fost de preferat, dimensiunea mare a ecranului înseamnă că funcțiile de climatizare și de încălzire a scaunelor sunt organizate intr-un mod util.
În plus, tabloul de bord se arcuiește sub ecran si vă permite să-l utilizați ca suport pentru mână, facilitând selectarea pictogramelor în timpul conducerii.

Poate fi mai degrabă o reflecție asupra Volkswagen ID.4, dar Skoda pare să aibă o calitate mai premium a materialului decât VW. Materialele de pluș acoperă majoritatea suprafețelor, iar Skoda Enyaq Coupe iV crește avantajul, oferind un acoperiș panoramic imens ca standard.
Skoda Enyaq Coupe iV oferă si o gamă largă de opțiuni de tapițerie interioară în locul nivelurilor de echipare tradiționale. Opțiunile Lodge și EcoSuite aduc materiale durabile, în timp ce Suite adaugă piele, iar Lounge are piele de căprioară din microfibră și elemente metalice. Există, de asemenea, un model SportLine cu propriul său aspect interior mai întunecat.
Fiecare Skoda Enyaq Coupe iV dispune de control climatic în două zone, intrare fără cheie, iluminare ambientală, senzori de parcare și navigație prin satelit. Modelele SportLine și vRS adaugă roți mai mari, faruri îmbunătățite și o grilă iluminată. Există o serie de pachete de opțiuni din care să alegeți pentru a îmbunătăți funcțiile de control al climei, infotainment și asistență la conducere.
Practicalitate si spatiu de incarcare Skoda Enyaq Coupe iV 2022

Nu credeai că Skoda va face o mașină nepractică, nu-i așa? În timp ce Skoda Enyaq Coupe iV este prezentată ca o versiune mai stilată a SUV-ului Enyaq, acesta reușește să nu se zgârcească cu spațiul pentru pasageri sau portbagaj.
Montarea unei trape panoramice duce de obicei la o lipsă de spațiu pentru cap din cauza jaluzelelor, dar acoperișul în Skoda Enyaq Coupe iV este colorat, astfel încât nu are nevoie de jaluzele. Se spune că spațiul pentru cap este similar cu cel pe care îl obțineți la Skoda Octavia, în ciuda acoperișului înclinat.
Portbagajul este cu doar 15 litri mai mic decât SUV-ul Enyaq iV și este considerabil la cei 570 de litri.
Scaunele din spate se pliază la 60:40, iar modelul primește unele dintre caracteristicile „Simply Clever” ale Skoda, cum ar fi umbrelele depozitate în ușile din față și o racletă de gheață situată în hayon.
Caracteristici suplimentare pot fi găsite pe lista de opțiuni, cu parasolare retractabile, buzunare pentru telefon, plasă pentru portbagaj, podea variabilă a portbagajului și ștergător de lunetă.
Fiabilitate Skoda Enyaq Coupe iV 2022 si rezultate Euro NCAP
Skoda Enyaq iV poate fi prima mașină electrică dedicată Skoda, dar majoritatea pieselor sunt folosite în alte modele ale Grupului VW, cum ar fi Audi Q4 e-tron și Volkswagen ID.3.
Există foarte puține probleme cu motorul electric în sine – trebuie să-i faceți revizie la fiecare doi ani, la urma urmei – dar erorile de infotainment pot fi mai frecvente.
Modelele Skoda Karoq si Kodiaq s-au clasat pe locurile 5, respectiv 6, in sondaul nostru pentru Top Masini 2021 Raport Calitate-Preţ pe care l-am facut cu ajutorul chestionarelor Romanian Driver.
Scorul de siguranță de cinci stele Euro NCAP al Enyaq iV este aplicabil și pentru Skoda Enyaq Coupe iV. Protecția adulților a fost evaluată la 94%, iar a copiiilor la 89%.
Frânarea de urgență autonomă și asistența pentru menținerea benzii se numără printre caracteristicile standard de siguranță, multe altele fiind disponibile dacă bifați casetele potrivite din lista de opțiuni.