
Noul Renault Rafale a adoptat o abordare mai pragmatică, făcându-și debutul sub forma unui coupe-SUV la modă. Va rivaliza atât cu Audi Q5 Sportback cât si cu Citroen C5 X, Cupra Formentor și Peugeot 408. Va fi lansat cu un grup motopropulsor hibrid și este probabil să coste în jur de 50.000 euro când sosește la jumătatea anului 2024.
Bazat pe platforma Renault CMF-CD, noul coupe-SUV este strâns legat de Austral, dar, cu o lungime de 4,7 metri, este mai mare și mai luxos decât fratele său. Acest lucru conferă navei emblematice o distincție clară pe drum, cu suprafețe mult mai clare și detalii sofisticate.

Aspectul lui Rafale ar putea întoarce capetele câțiva directori executivi. Grila frontală distinctivă arată ca și cum ar fi iluminată din spate în albastru strălucitor și aspectul său se schimbă în funcție de unghiul din care este privită.
Există, de asemenea, lumini LED subțiri în față și în spate, precum și placarea caroseriei în jurul marginilor inferioare ale mașinii pentru a-i conferi un aspect mai robust. Toate versiunile sunt dotate cu faruri adaptive care își modelează fasciculul în jurul mașinilor din față, oferindu-vă vizibilitate maximă pe timp de noapte, fără a-i orbi pe ceilalți șoferi.
La lansare, singura opțiune de motor va fi un hibrid, care combină un motor pe benzină de 1,2 litri cu două motoare electrice – dintre care unul antrenează roțile din față, iar celălalt se află în cutia de viteze automată – și are o putere combinată de 195 CP.

La fel ca și alți hibrizi obișnuiți, Renault Rafale 2024 va fi capabilă să conducă numai cu energie electrică pe distanțe scurte, cum ar fi în oraș. Renault spune că se așteaptă ca 80% din condusul urban să fie finalizat fără ca motorul pe benzină să pornească.
Acest lucru ar trebui să aibă ca rezultat costuri de funcționare scăzute; hibridul Rafale returnează oficial 0.39 L/100 km și emite 105 g/km de CO2.
Hibridului i se va alătura mai târziu în 2024, o versiune plug-in hybrid (PHEV), cu o baterie mai mare și un motor electric suplimentar pentru a antrena roțile din spate (făcându-l cu tracțiune pe patru roți).
Această versiune va produce o putere combinată de 292 CP și, în timp ce Renault nu a confirmat încă dimensiunea bateriei, ne-am aștepta la o autonomie doar electrică de cel puțin 55 de kilometri. Ca și în cazul lui Austral, nu va exista o versiune complet electrică.

În ciuda dimensiunilor sale, Renault Rafale 2024 ar trebui să fie rezonabil de ușor de manevrat în oraș, deoarece vine cu direcție pe patru roți care rotește roțile din spate în sens opus față de cele din față la viteze mici.
Acest lucru are ca rezultat un cerc de întoarcere care este mai mic decât cel al rivalului său Peugeot 408. La viteze mai mari, roțile din spate se rotesc în aceeași direcție cu cele din față pentru a îmbunătăți agilitatea.
Interiorul lui Renault Rafale 2024 are un grup de instrumente digital de 12,3 inchi și un ecran tactil infotainment de 12,0 inchi în stil portret. Este o veste bună și pentru CEO-ul Google, Sundar Pichai, deoarece sistemul de infotainment al lui Rafale rulează sistemul de operare bazat pe Android al companiei sale, care oferă, printre alte caracteristici, navigarea Google Maps și Google Assistant.

Există, de asemenea, un afișaj head-up mare care poate pune informații cheie – inclusiv indicații de la navigatorul prin satelit – direct în raza ta de vedere, pe parbriz.
Ne-am așezat deja în interiorul noului Rafale și putem confirma că noul sistem de infotainment arată elegant, deși unele dintre pictogramele mai mici ar putea fi dificil de selectat cu precizie atunci când ești în mișcare. Din fericire, există controale fizice pentru reglarea temperaturii.
Scaunele lui Renault Rafale par a fi confortabile și există mult spațiu indiferent dacă stai în față sau în spate. Materialele folosite se simt premium în locurile pe care le atingi cel mai des, dar plasticele mai dure abundă mai jos în interiorul mașinii.
Există, de asemenea, o mulțime de materiale din surse durabile, inclusiv piele Alcantara parțial reciclată, plută vopsită și ardezie.

Dacă pasagerii tăi se plictisesc în călătoriile lungi, pot găzdui o seară de film în interiorul lui Renault Rafale 2024, folosind suporturi pentru telefon și tabletă care se pliază din consola centrală din spate, porturi de alimentare USB-C și un acoperiș panoramic din sticlă care poate fi setat să se întunece. Asta înseamnă că te poți bucura de căldura soarelui în față, de exemplu, în timp ce copiii tăi sunt protejați pe locurile din spate.
Alte caracteristici interioare includ lumini ambientale care își schimbă culoarea la fiecare 30 de minute pentru a se potrivi cu ora din zi, adoptând tonuri mai reci în timpul zilei și devenind mai calde noaptea.
Cu un portbagaj de 530 de litri, Renault Rafale 2024 nu ar trebui să aibă probleme în a face față bagajelor unei familii; este mai mare decât a oricărui rival.

Ajutoarele avansate la conducere includ funcții semi-autonome care îi permit lui Renault Rafale să-și controleze propria viteză și poziționarea pe autostradă, precum și un monitor pentru atenția șoferului și o cameră de vedere panoramică pentru a te ajuta atunci când parchezi.
Prețurile oficiale nu au fost încă dezvăluite, dar Rafale este de așteptat să înceapă de la aproximativ 50.000 euro. Este mult mai mult decât Citroen C5 X și Peugeot 408 și aproximativ la egalitate cu versiunile PHEV ale Cupra Formentor, dar ar putea fi un preț care merită plătit.
Renault Rafale 2024 Galerie Foto










Renault Rafale 2024 Interior Galerie Foto








Urmărește RomAuto.ro pe Google News