Renault Mégane E-Tech 2022 renaște ca o mașină de familie electrică, cu două opțiuni de baterie și o gamă de trei niveluri de echipare. Autonomia decentă și tehnologia rafinată îl fac o alternativă convingătoare la VW ID.3 spre exemplu, în timp ce se bazează pe expertiza vastă în domeniul electric a Renault.
- Autonomie, incarcare si costuri 5/5
- Motoare si performanta 4/5
- Interior si confort 4.2/5
- Practicabilitate 5/5
- Fiabilitate si siguranta 4.2/5
La momentul scrierii acestui anunt, pretul unui Renault Megane E-Tech incepe de la 32.900 euro pentru versiunea equilibre de 130 cp si poate trece de 45.400 pentru iconic de 220 cp (pagina oficiala Renault Megane E-Tech).
Ca și în cazul tuturor mașinilor electrice, costurile de funcționare au potențialul de a fi foarte mici, cel puțin atâta timp cât puteți încărca acasă la un tarif în afara orelor de vârf.
Ca hatchback de familie alimentat pe benzină sau diesel, Renault Megane nu s-a vândut niciodată la fel de bine ca Ford Focus sau Volkswagen Golf. Pentru noul model, Renault a schimbat complet formula.
Megane este acum un crossover electric, așa că va fi un concurent direct pentru Volkswagen ID.3 și Nissan Leaf, precum și cu Citroen e-C4, Peugeot e-2008 și Kia e-Niro. De asemenea, este o mașină soră, dar și rival direct cu Nissan Ariya.
Renault Megane E-Tech 2022 are același accent pe stil ca și generațiile anterioare de Megane. Farurile subțiri cu LED-uri și o capotă sculptată conferă părții din față un aspect distinctiv, în timp ce în spate (fiind la moda) are o bară luminoasă pe toată lungimea portbagajului, detalii aurii și un plafon in stil coupe.
Deși pare “fain”, unghiul plafonului face că luneta din spate sa fie foarte îngustă, dar este disponibilă o oglindă retrovizoare digitală pentru a imbunatati vizibilitatea.
Interiorul este la fel de atrăgător, cu două afișaje mari de 12 inci. Ecranul de infotainment orientat tip portret rulează un nou sistem dezvoltat de Google, în timp ce butoanele și cadranele fizice pentru controlul climatizării au fost păstrate. Yeeeey!!!
Există câteva materiale plastice dure ici și colo, dar în general interiorul se simte mai luxos decât Renault-urile de odinioară, iar nivelurile de echipare inferioare prezintă o mulțime de materiale reciclate.
Deși noul Megane este puțin mai spațios decât cel vechi, nu oferă același sentiment de spațiu cu care ne-am obișnuit în mașinile electrice. Rivalul principal al lui Megane, ID.3, se simte mai spațios pentru cei de pe locurile din spate.
Mai impresionant este portbagajul de 440 de litri, chiar dacă încărcarea obiectelor grele poate fi dificilă din cauza lipsei unei podele false.
Autonomie, incarcare si costuri Renault Megane E-Tech
Renault s-a concentrat pe construirea unui Megane electric cât mai ușor, cu mult aluminiu folosit în construcția sa. În timp ce bateria asigură că mașina nu are o greutate redusă, greutatea totala de 1.624 kg a mașinii noastre este cu aproape 200 kg mai mică decât un ID.3 echivalent, ceea ce îmbunătățește eficiența.
Sunt disponibile două baterii: 40 kWh și 60 kWh. Acestea oferă până la 300 și, respectiv, 450 de kilometri la o încărcare completă, iar o reîncărcare de la 10-80% la o statie rapida poate fi realizată într-o jumătate de oră.
Renault Megane E-Tech 2022 primește o garanție de trei ani/160.000 km cu asistență 24/7, fără constrângeri de kilometraj în primii doi ani, și o garanție de 8 ani (sau 160.000 km) pentru baterie.
Motor si performanta Renault Megane E-Tech
Șăfu dă la Renault a spus că Megane s-a simțit ca o trapă electrică când a condus-o.
Nu spunem ca masina nu se conduce bine, daaaar nu am merge atât de departe; noul Megane este mai degraba placut si decent, de condus. Motorul electric produce 220 CP și oferă un timp de 0-100 km/h de 7,4 secunde – deși se simte mai rapid decât atât.
Deoarece Renault Megane E-Tech 2022 este destul de ușor pentru o mașină electrică, direcția sa este plăcut de rapidă, chiar dacă lipsită de senzație, iar suspensia din spate menține călătoria confortabilă.
Trecerea între modurile de condus Eco, Confort, Sport schimbă radical modul în care se simte mașina și poți alege ce nivel de regenerare a frânei vrei, dar nu o poți conduce doar cu o singură pedală, așa cum poți într-un VW ID.3 sau un Nissan Leaf.
Interior si confort Renault Megane E-Tech
Deschideți ușa cu mânerul de tip pop-out și veți fi întâmpinat de un interior de ultimă generație.
Așa cum este obișnuit în zilele noastre, există două ecrane pentru șofer și funcțiile media si navigație, iar cel de infotainment este orientat tip portret si ușor înclinat spre șofer.
Renault susține, de asemenea, că materialele utilizate în versiunile cu specificații inferioare sunt reciclate, în timp ce versiunile mai scumpe, cu specificații superioare, au tapițerie din piele sintetică și ornamente din lemn peste panourile ușilor.
Folosind sistemul dezvoltat de Google, veți naviga prin Google Maps și veți putea rosti comenzi cu „Hei Google”. Aplicația de cartografiere (harti) include stații rapide pentru încărcare mașini electrice din apropiere, în timp ce sistemul de control vocal este cel mai bun pe care l-am întâlnit, permițându-vă să schimbați temperatura și să aflați prognoza meteo doar întrebând. Apple CarPlay este de asemenea standard.
Este tentant în aceste zile să împachetați toate comenzile pe ecranul tactil, dar Renault a păstrat comenzile fizice ale climatizării, care sunt mai ușor de utilizat când conduceți. Acest lucru, precum și materialele folosite, fac ca Renault Megane E-Tech 2022 să se simtă mai luxos în interior decât ID.3.
Practicabilitate Renault Megane E-Tech
Te-ai aștepta ca combinația dintre un SUV coupe și o platformă dedicată motorizarii electrice să însemne că Renault Megane E-Tech 2022 este foarte spațios, dar acesta este unul dintre puținele detalii pe care consideram că Renault le-ar putea îmbunătăți.
Spațiul pe bancheta din spate este probabil la egalitate cu Megane-ul vechi, dar te simți puțin prea aproape de scaunele din față.
Spațiul pentru picioare este în regulă, cu excepția cazului în care scaunele din față sunt într-o poziție mai joasă, dar cel puțin există o podea plată, astfel încât oricine se află pe scaunul din mijloc nu va trebui să stea crăcănat.
Renault Megane E-Tech 2022 are tracțiune față, așa că nu are un motor pe puntea din spate care să ocupe spațiu, si ofera astfel un portbagaj adânc de 440 de litri. Asta înseamnă că ar putea fi o luptă să ridici și să scoți obiecte grele sau voluminoase, deși este disponibila o podea falsă.
Fiabilitate si siguranta Renault Megane E-Tech
În timp ce alți producători auto doar sunt doar la inceput când vine vorba de mașini electrice, Renault are deja experienta. Renault ZOE a fost lansat în urmă cu aproape un deceniu, iar marca franceză și-a îmbunătățit trenurile motoare și durabilitatea în timp.
La baza Renault Megane E-Tech 2022 se află o nouă platformă, dar este una care a fost dezvoltată împreună cu Nissan. Megane își va împărtăși arhitectura „CMF-EV” cu viitorul Nissan Ariya.
Renault Megane E-Tech a obținut un rating de cinci stele Euro NCAP, care este destul de standard pentru o mașină electrică de familie. Se nu uitam de cele mai recente Renault Captur, Renault Clio și Renault Arkana obținând toate cinci stele.