Performanță Renault Clio 5
Renault Clio 5 este o plăcere de condus, cu o direcție mai receptivă decât modelul anterior, stabilitate bună în viraje și multă aderență. Oferă un echilibru perfect între confort și manevrabilitate. Modelele de bază vin cu roți de 16 inci, care, datorită anvelopelor cu profil mai înalt, oferă o amortizare mai bună și o călătorie confortabilă. Chiar și cu jantele mai mari de 17 inci, Clio 5 rămâne confortabil.
Vizibilitatea este excelentă, deoarece geamurile din față coboară mai jos decât tabloul de bord, oferind o vedere clară în intersecții.
Performanță Renault Clio 5 pe benzină
Renault a simplificat gama de motoare pentru Clio, oferind acum două motoare pe benzină și hibridul Clio E-Tech. Motorul pe care ți-l recomandăm dacă bugetul nu îți permite varianta hibridă, este TCe 90, o unitate de 1,0 litri cu trei cilindri și turbocompresor, oferind 91 CP, mult mai puternic decât SCe de 67 CP.
Deși pe hârtie atinge 0-100 km/h în 12,2 secunde, pe drumuri sinuoase se simte mai rapid. Motorul mic, dar energic, este capabil chiar și la urcări, deși nu am testat cu mașina plină. Pe autostrăzi, însă, TCe 90 poate părea mai lent și necesită efort pentru a atinge viteze mari. Cutia de viteze manuală cu șase trepte este plăcută, deși schimbătorul are o formă cilindrică neobișnuită. Dacă vrei o cutie automată, singura opțiune acum este varianta hibridă.
Performanță Renault Clio 5 E-Tech
Renault Clio E-Tech full hybrid folosește un motor pe benzină de 1,6 litri, două motoare electrice și o baterie litiu-ion de 1,2 kWh. Rivalii săi principali sunt hibrizi precum Toyota Yaris Hybrid și Honda Jazz, deoarece Clio E-Tech nu se poate încărca de la priză. Mașina recuperează energia la frânare și o folosește pentru a alimenta motorul electric până la viteze de 64 km/h, dacă ești blând cu pedala de accelerație
Cutia de viteze automată, derivată din tehnologia Formula 1, combină puterea dintre motorul pe benzină și cele electrice, dar Clio pornește întotdeauna în modul electric. Motorul pe benzină pornește în jurul vitezei de 32 km/h. Deși sunt prezente unele zgomote neobișnuite la comutarea între motoare, acestea nu sunt deranjante. Cu cei 143 CP, Renault Clio 5 E-Tech accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,3 secunde.
În oraș, Clio E-Tech se comportă excelent. Sistemul inteligent aliniază turațiile motoarelor pentru schimbări de viteze mai line, oferind o experiență mai sofisticată decât Toyota Yaris sau Honda Jazz. În depășiri, poate fi ușor confuz la alegerea treptei de viteză potrivite, dar acest lucru nu este foarte deranjant. La viteze de autostradă, Clio 5 este confortabil, motorul stabilizându-se într-un ritm mai relaxat.
Mai mult, Renault Clio 5 poate fi condus în mod pur electric, ideal pentru centrul orașului sau parcări. Modul „B” crește frânarea regenerativă, permițându-ți să conduci aproape exclusiv cu pedala de accelerație.
Performanță Renault Clio 5 diesel
Deși nu mai este la vânzare, a existat o versiune diesel cu motor Blue dCi – era de 1,5 litri și a fost disponibilă doar pentru o perioadă scurtă de timp. Nu este deosebit de rapid, accelerând de la 0 la 100 km/h în 11,7 secunde, dar dacă vrei un Renault Clio second hand și faci des călătorii lungi, merită să arunci o privire.