Renault Austral este un SUV de mărime medie, fiind un înlocuitor pentru vechiul Renault Kadjar, și împărtășește multe dintre părțile sale cu Nissan Qashqai. Rivalizează cu Hyundai Tucson și Peugeot 3008.
Renault Austral are o insignă albastră „E” pe capota portbagajului, ceea ce te-ar face să crezi ca este un SUV electric, deși Renault oferă modelul Austral în România doar cu un grup motopropulsor hibrid și unul mild hibrid.
Citește verdictul nostru în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- CO2 si consum 4.2/5
- Motoare si performanta 3.6/5
- Interior si confort 4.4/5
- Practicabilitate 4.6/5
- Fiabilitate si siguranta 4.2/5
Acest lucru oferă o economie îmbunătățită față de rivalii standard pe benzină și diesel, deși ne-am dori să existe și opțiunea unui grup motopropulsor hibrid plug-in.
La interior, Renault Austral primește cea mai recentă suită de tehnologie de infotainment „OpenR” de la Renault, care include un ecran tactil extins în stil portret. Calitatea generală este un pas înainte comparativ cu Kadjar, cu o mulțime de materiale solide, iar designul este mult mai interesant decât la un Volkswagen Tiguan.
Renault Austral lansează un nou nivel de echipare pentru a se lega cu marca de performanță a mărcii franceze, numită „Esprit Alpine”.
Cu toate acestea, în timp ce atingerile suplimentare de stil aduse de versiunea Esprit Alpine fac ca Renault Austral să pară puțin mai sportiv, este departe de a primi pe bună dreptate o astfel de laudă, indiferent de nivelul de echipare.
Suspensia lui Renault Austral este flexibilă, așa că ar trebui să fie potrivită pentru drumurile accidentate din țara oficială a geniilor, în timp ce toate mașinile vin cu o transmisie automată destul de letargică, potrivită pentru o conducere relaxată.
Acest lucru, alături de un interior spațios, înseamnă că Austral este o alegere solidă pentru cumpărătorii care caută mai degrabă o mașină de familie eficientă și cu tehnologie de ultima oră.
CO2 și consum Renault Austral
Așa cum este cazul majorității SUV-urilor de familie de dimensiuni medii, Renault Austral este oferit cu un grup motopropulsor hibrid pentru a menține costurile de funcționare la minimum.
Renault susține că motorul hibrid pe benzină de 1,2 litri cu 3 cilindri si 200 CP, va returna un consum consum mixt de ~4.6 L/100km.
Versiunea mild hibrid de 140 CP ar trebui sa returneze un consum mixt de 6.1 – 6.5 L/100km, in timp ce versiunea mild hibrid de 160 CP, mai puternica, are un consum de 6.2 – 6.5 L/100km.
Performante Renault Austral
Oricât de mult ar vrea Renault să crezi că Australul este un crossover sportiv – în special în versiunea Esprit Alpine – este mai degrabă potrivit pentru croaziere confortabile, ceea ce din punctul nostru de vedere este ideal pentru majoritatea șoferilor de SUV.
Modelele Renault Austral de top pot fi echipate cu tracțiune integrală, denumit 4CONTROL. Rezervat de obicei pentru mașinile de lux, acest lucru îi permite lui Austral să-și rotească roțile din spate în direcția opusă celor din față pentru a micșora raza de rotație. De asemenea, Austral poate să vireze cu până la cinci grade puntea din spate, pentru a crește stabilitatea la viteze mari.
Există trei motoare din care să alegeți: un full hybrid de 1.2 litri cu 200 CP, un mild hybrid de 1.3 litri cu 140 CP si un mild hybrid tot de 1.3 litri de 160 CP.
Versiunea de 1,2 litri cu 200 CP are trei cilindri alături de un mic motor electric, face ca Renault Austral să accelereze de la 0 la 100 km/h în 8,4 secunde, ceea ce este destul de bine pentru o mașină ca aceasta.
Totuși, ceea ce trage în jos puterea lui Renault Austral, este cutia de viteze automată fără ambreiaj, care este montată pe toate mașinile. În timp ce aceasta ar trebui să ofere 15 combinații diferite de raporturi de viteză pentru a acorda prioritate accelerației și/sau netezirii, în realitate, poate fi lentă uneori și atenuează oarecum performanța.
Renault Austral interior și confort
Suspensia pe Renault Austral este configurată pentru confort și, deși nu există o opțiune adaptivă cu diferite setări de rigiditate, configurația standard funcționează bine. La viteze de autostradă, există puțin zgomot de vânt de care să te plângi, deși pretențioșii ar putea considera că sunetul motorului este puțin enervant.
Ceea ce face cu adevărat din Renault Austral o bucurie să călătorești este muntele de tehnologie care este oferit. Piesa centrală a interiorului lui Austral este cel mai recent sistem de infotainment OpenR de la Renault.
Acesta este alimentat de software-ul Google și cuprinde un grup de instrumente digital de 12 inchi, alături de un ecran tactil portret de 12,3 inchi. Ambele sunt incredibil de configurabile și răspund rapid la comenzi, în timp ce există și un afișaj head-up mare, ceea ce înseamnă că nu trebuie să-ți iei ochii de la drum pentru a vedea informații precum viteza de deplasare.
Potrivirea și finisajul general al interiorului au înregistrat un pas înainte față de Kadjar. Chiar dacă Renault Austral nu este nici pe departe la fel de luxos ca, nu știu.. un BMW X1 să zicem, aproape totul se simte de calitate foarte bună, semn că Renault pune din ce în ce mai mult accent pe această construcție solidă a interiorului.
Practicalitate și spatiu de incarcare Renault Austral
Fiind un SUV de familie, te-ai aștepta ca Renault Austral să fie incredibil de practic; deși nu este chiar cea mai încăpătoare mașină din clasa sa, oferta Renault este una dintre cele mai versatile.
De exemplu, Renault susține că există containere de depozitare în valoare de 35 de litri împrăștiate prin interiorul mașinii, în timp ce scaunele din spate pot fi glisate înainte și înapoi pentru a acorda prioritate spațiului pentru pasageri sau portbagaj – la fel ca în Renault Captur.
Cu scaunele din spate glisate până în față, portbagajul lui Renault Austral oferă un spațiu cavernos de 575 de litri. Când bancheta din spate este glisată maxim spre portbagaj, pasagerii vor sta foarte confortabil, cu spatiu generos pentru genunchi si cap, dar spațiul portbagajului se micșorează la 430 de litri, ceea ce este semnificativ mai mic decât spațiul de încărcare de 521 de litri al Skoda Karoq.
Un alt dezavantaj este buza destul de mare, care poate face dificilă introducerea obiectelor mai grele în portbagajul lui Austral.
Fiabilitate Renault Austral și rezultate Euro NCAP
Performanța recentă a Renault în sondajele noastre Romanian Driver ridică întrebări legate de fiabilitate.
În cele mai bune masini 2022, marca franceză s-a clasat doar cu modelul Captur pe locul 31 din 75 de modele, ceea ce este dezamăgitor deoarece majoritatea mărcilor auto populare din România au avut numeroase modele în această listă.
Totuși, Renault Austral ar trebui să fie incredibil de sigur. Fratele său din punct de vedere mecanic, Nissan Qashqai, a primit în decembrie 2021 un rating complet de cinci stele de siguranță de către experții din industrie, Euro NCAP.
Renault Austral poate fi echipat cu până la 32 de tehnologii diferite de asistență și siguranță a șoferului, inclusiv frânare de urgență autonomă, monitorizarea punctului mort și un sistem de camere la 360 de grade.
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!