Renault reînvie cel mai bine vândut supermini sub forma unei mașini electrice, la un preț redus. Versiunea de producție a noului Renault 5 este programată să sosească în 2024 și va concura cu alte vehicule electrice compacte, cum ar fi Fiat 500e și MINI Electric.
paranteză: nu am fost niciodată atât de fascinat de o mașină de oraș. Renault 5 e frumoasă foc! (gusturile nu se discuta).
Prețurile nu au fost încă confirmate, dar vicepreședintele executiv Renault pentru inginerie, Gilles Le Borgne, ne-a spus la Salonul Auto de la Munchen 2021 că: „Aceasta va fi o mașină cu adevărat accesibilă. Trebuie să fim în intervalul 20.000-25.000 €, dar totuși să fim profitabili. Asta e provocarea”.
Dacă reușesc să-și mențină prețul în această categorie scăzută, Renault 5 va fi unul dintre cele mai ieftine mașini electrice. Acest lucru îl va pune în concurență directă cu viitorul Volkswagen ID.2 și ar costa cu aproximativ 33% mai puțin decât Renault Zoe.
Renault 5 2024 va fi primul vehicul bazat pe platforma CMF-B EV a Alianței Renault-Nissan, care a fost concepută special pentru vehiculele electrice mai mici. Această platformă va fi folosită și de noul Nissan Micra.
Marca pretinde o autonomie de până la 400 kilometri pentru acumulatorul mai mare de 52 kWh al lui Renault 5, care va veni probabil cu un preț de pornire mai mare. Le Borgne a mai confirmat că modelul entry-level va fi echipat cu o baterie de 40 kWh, care va oferi o autonomie maximă mai moderată, dar va fi și mai accesibilă.
Încărcarea este probabil similară cu cea a lui Megane E-Tech, care oferă o viteză de încărcare rapidă de până la 130 kW – acest lucru ar trebui să permită adăugarea unei autonomie de până la 200 km în aproximativ 30 de minute.
Noul 5 va fi primul Renault complet electric care dispune de compatibilitate vehicul-la-rețea (V2G), care va putea alimenta în mod inteligent electricitatea înapoi în casă atunci când ai nevoie.
Între timp, motorul lui Renault 5 va fi o unitate standardizată de 132 CP care va fi prezentă pe toate viitoarele masini electrice mici ale Renault, ca parte a eforturilor mărcii de a crește economiile de scară și de a reduce costurile de producție.
Performanță Renault 5 2024
Noul Renault 5 nu numai că este destinat să fie prietenos cu bugetul, dar Renault dorește și să fie distractiv de condus, la fel ca strămoșii săi.
Am condus deja un prototip Renault 5 cu caroserie Clio și, deși era departe de a fi un produs finit, acest lucru a ajutat la o perspectivă asupra a cum se va conduce acest supermini electric.
Direcția rapidă, un șasiu stabil și un sistem de frânare impresionant au fost toate punctele importante ale performanței prototipului Renault 5.
Motorul pare, de asemenea, că produce o cantitate mare de cuplu, dar, datorită sistemului de control al tracțiunii încă în curs de dezvoltare, mașina s-a străduit să mențină aderența anvelopelor în condițiile de testare cu zăpadă.
Renault 5 este echipat cu un sistem brake-by-wire, dar acesta a oferit feedback rezonabil la pedală, chiar dacă nu este conectat direct la frâne.
Design Renault 5 2024
Noul Renault 5 se va inspira puternic din strămoșii săi, împărtășind aceeași siluetă boxy și partea din față pătrată. Cu toate acestea, designerii companiei au modernizat caracteristici, cum ar fi farurile, capacul portbagajului și farurile din spate.
Va fi un supermini electric cu cinci uși, cu mânere ascunse ale ușilor în stâlpul C și uși din spate care se potrivesc cu panourile sfertului pentru a da iluzia unui stil de caroserie coupe cu trei uși.
Pasajele roților evazate sunt, de asemenea, inspirate din variantele Turbo I și II mai extreme ale Renault 5 original, care au fost omologate pentru raliuri mondiale – o versiune mai sport cu insigne Alpine va face parte din noua gamă și Renault.
Renault nu va cădea în aceeași capcană de creștere a dimensiunii ca mulți producători
La Salonul Auto de la Munchen din 2021, Le Borgne ne-a spus: „Aceasta va fi o mașină mică de 3,92 m. Astăzi, majoritatea mașinilor mari – inclusiv Clio – au între 4 m și 4,05 m. Am decis să mergem la 3.9 pentru a fi agili și apți pentru centrul orașului.”
Prototipul Renault 5 este opera designerului Gilles Vidal, pe care Renault l-a vânat de la PSA în urma eforturilor sale cu conceptul similar retro Peugeot E-Legend din 2019.
„Designul Renault 5 Prototype se bazează pe R5 – un model cult al moștenirii noastre. Acest prototip pur și simplu întruchipează modernitatea, un vehicul relevant pentru timpul său: urban, electric, atractiv”, a spus Vidal, arătând spre liniile similare ale prototipului și suprafața netedă.
Unele elemente de stil din Renault 5 original au fost reutilizate pentru a se potrivi cu automobilismul modern. De exemplu, admisia de aer a capotei ascunde trapa de încărcare, iar luminile de ceață din bara de protecție frontală inferioară sunt de fapt lumini de zi. Aceste caracteristici și-ar putea găsi drumul spre modelul pregătit pentru producție.
Nu au fost dezvăluite fotografii oficiale din interior, dar bordul pare a fi un mediu minimalist, cu doar un panou de instrumente digital transparent vizibil în partea de sus a planșei de bord.
Urmărește RomAuto.ro pe Google News