Daca doriti o masina de familie spatioasa, cu aspect frumos, care sa nu fie un SUV, atunci Peugeot 508 break – Station Wagon – ar putea fi alegerea potrivita. Este spatios, are un interior ciudat, cu multa tehnologie noua, se conduce bine si vine in versiuni pe benzina, diesel si hibrid.
Motive pentru a cumpara un Peugeot 508 SW 2018
- Portbagaj urias
- Design ciudat, dar frumos
- Tehnologie moderna
- CO2 si consum 4.4/5
- Fiabilitate 4.5/5
- Siguranta 4.5/5
- Interior si confort 4.6/5
- Dotari 4.5/5
- Performanta 3.5/5
CO2 si consum Peugeot 508 SW 2018
SUV-urile pot fi aroma actuala a anului, dar au mai multe dezavantaje fata de masinile mai mici, mai ales greutatea. Acolo intra Peugeot 508 SW (SW inseamna „Station Wagon”, adica break).
Intr-adevar, caroseria sa relativ usoara inseamna ca costurile de functionare sunt rezonabile, cu aproximativ 4.7 – 5.34 L/100km de la modelele 2.0 diesel posibile atunci cand conduceti pe un amestec de drumuri.
Fiabilitate Peugeot 508 SW 2018
Peugeot a avut rezultate bune in JD Power UK Vehicle Dependability Survey, un sondaj independent de satisfactie a clientilor, iar in 2019 Peugeot a condus clasamentul producatorilor. Compania ofera modelul Peugeot 508 SW 2018 cu o garantie de doi ani cu kilometraj nelimitat, iar dealerii Peugeot ii adauga un al treilea an de acoperire.
Siguranta Peugeot 508 SW 2018
Peugeot 508 SW are o multitudine de echipamente orientate spre a va mentine in siguranta.
Are airbag-uri pentru sofer si pentru pasagerul din fata (inclusiv o functie de dezactivare a airbag-ului pentru pasager pentru cei care doresc sa mearga cu copii mici in fata), airbag-uri laterale pentru torace pentru pasagerii din fata si airbag-uri cu perdea fata si spate. Si copiii sunt bine acoperiti, datorita celor trei puncte Isofix – unul in fata si doua in spate.
In ceea ce priveste tehnologia de siguranta activa, modelul Peugeot 508 beneficiaza de asistenta activa pentru a va mentine pe banda, precum si de franare automata de urgenta pentru acele momente in care nu sunteti atenti sau va lasati distrati.
In mod util, masina vine, de asemenea, cu o anvelopa de rezerva mica, din otel, pentru economisirea spatiului, ceea ce inseamna ca veti putea schimba o anvelopa plata in cazul unei pane, mai degraba decat sa va bazati pe truse pentru a repara.
La testele Euro NCAP din 2018, Peugeot 508 SW a primit toate cele 5 stele, cu un impresionant scor de 96% pentru protectia ocupantilor adulti, 86% pentru copii, 71% pentru pietoni, si un scor general pentru siguranta de 79%.
Peugeot 508 SW 2018 interior si confort
Peugeot 508 SW este pe partea mare, deci exista mult spatiu, desi consola centrala masiva inseamna ca nu se simte deosebit de spatioasa pentru cei care calatoresc in fata.
Partea buna este ca consola are un dulap central mare pentru depozitare, precum si un loc mic de depozitare direct dedesubt pentru a ascunde lucrurile. De asemenea, primiti o pereche de suporturi pentru bauturi si buzunare mari la usi.
Calitatea materialelor din interior este impresionanta, cu un amestec foarte placut de finisaje si texturi care o fac sa se simta eleganta si atragatoare din punct de vedere vizual. Scaunele sunt confortabile, suspensia este buna, iar interiorul este silentios, oferind o plimbare placuta chiar si pe calatorii lungi.
Pozitia de conducere poate fi o surpriza pentru unii. Va asezati jos in masina, lucru pe care iubitorii de SUV s-ar putea sa nu-l aprecieze, iar volanul extra-mic, necircular, poate fi ciudat pentru unii soferi.
Poate fi putin ridicol sa conduci o masina atat de mare cu un volan atat de mic, desi te obisnuiesti cu ea in timp. Este suficient spatiu pentru picioare si cap in spate, chiar si pentru pasagerii de peste 1 metru 80, in timp ce portbagajul este masiv.
Capacitatea totala cu scaunele din spate ridicate este de 530 litri, care creste la 1.780 litri cu scaunele rabatate. Este la fel ca multe SUV-uri, cu o multime de spatiu pentru valize mari sau cumparaturi masive de la supermarket. Aveti grija insa la buza de incarcare, care poate face dificila extragerea obiectelor mari si grele.
Dotari Peugeot 508 SW 2018
Designul cabinei este foarte neobisnuit, cu un ecran tactil care ofera acces la majoritatea functiilor masinii, chiar si pentru cele la care care v-ati astepta sa folositi un buton fizic. Acest lucru nu este rau in sine, dar preferam comenzile de incalzire si racire sa se faca prin intermediul butoanelor fizice, mai degraba decat sa fim nevoiti sa ne uitam la un ecran tactil.
Butoanele de comenzi rapide de tip pian de sub afisajul principal sunt si ele ciudate. La inceput, este dificil sa stim ce sunt, deoarece unghiul lor superficial face ca citirea icoanelor lor sa fie mai dificila.
Bordul este, de asemenea, uneori dificil de vazut, deoarece partea superioara a volanului in forma ciudata tinde sa-l obtureze, dar odata ce ati obtinut pozitia de conducere corecta, ar trebui sa va simtiti bine.
Pachetul Active de baza va ofera un ecran tactil de 8 inci, in timp ce Allure, mai scump, are un afisaj de 10 inci, fara cheie, senzori de parcare si incalzirea scaunelor din fata soferului si pasagerului.
Masina noastra de testare GT Line primeste, de asemenea, o priza de incarcare pentru smartphone-uri, aliaje de 18 inch cu diamante si lumini LED complete atat in fata, cat si in spate.
Motorizare Peugeot 508 SW 2018 si performante
Peugeot ofera o alegere excelenta cu modelul Peugeot 508 SW cand vine vorba de motoare, cu motorina, benzina si hibrid disponibile. Cei care doresc un diesel au de ales fie un motor BlueHDi de 1,5 litri cu 131 CP, fie un BlueHDI de 2-0 litri cu 160 CP.
Peugeot 508 de 2,0 litri se simta rapida cu 0-100 km/h parcursi in 8,5 secunde si o viteza maxima de 225 km/h. Sunt disponibile cutii de viteze manuale si automate, desi cea manuala poate fi echipata doar cu motorul diesel mai mic.
Cutia de viteze automata este, in general, satisfacatoare, dar poate fi lenta atunci cand aveti nevoie de mai multa acceleratie, deci poate fi necesar sa aveti rabdare sau sa planificati inainte cand depasiti.
Raspunsul clapetei este, in general, destul de letargic, mai ales atunci cand se indeparteaza la sensurile giratorii sau la jonctiuni. Cei interesati de o putere directa ar trebui sa priveasca spre modelul hibrid, care ofera o putere impresionanta de 225 CP, desi economia sa de combustibil nu este la fel de impresionanta ca cea a versiunii de top pe motorina.
Cei carora le place sa conduca din placere vor fi incantati sa vada cum se manevreaza 508 SW. Prinde drumul cu tenacitate si se simte mai sigur si mai atragator decat majoritatea break-urilor din clasa sa.