La unele întrebări este greu de răspuns, cum ar fi: De ce unii oameni bagă lapte in ceai? Ce a fost mai întâi, oul sau găina? Și.. este noul Peugeot 408 un hatchback, un sedan sau un SUV???
Oricare ar fi, cea mai recentă adăugare a lui Peugeot la gama sa arată izbitor și a fost numită de marca franceză drept „fastback din segmentul C”, conceput pentru a rivaliza cu Citroen C5 X (cu care împarte piese) și cu Renault Arkana.
Citește verdictul în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- CO2 si consum 4.6/5
- Motoare si performanta 4.2/5
- Interior si confort 4.4/5
- Practicabilitate 4.2/5
- Fiabilitate si siguranta 4.5/5
- Galerie FOTO
Sub exteriorul incontestabil de elegant al lui Peugeot 408 se află aceleași suporturi folosite la hatchback-ul mai mic al familiei Peugeot 308, precum și la noul Opel Astra. Noul 408 va fi oferit momentan numai cu motorizări pe benzină și hibride plug-in, dar este probabil să fie în curs de dezvoltare un e-408 complet electric.
La fel de elegant ca exteriorul lui Peugeot 408 este interiorul acestuia; la fel ca toate Peugeot-urile moderne, designul general arată ca ceva dintr-un concept car, iar calitatea materialelor este puternică în general.
Fiecare versiune a lui Peugeot 408 primește sistemul de infotainment i-Connect al mărcii franceze, care constă din două ecrane tactile centrale, precum și un grup de instrumente digital 3D.
Deși este departe de a fi o mașină sport, Peugeot 408 se descurcă pe drum la fel de bine ca și fratele său 308. Direcția se simte ascuțită – fără îndoială datorită volanului minuscul al mașinii – iar suspensia se descurcă bine în absorbția denivelărilor. Singurul dezavantaj este că niciunul dintre sistemele de propulsie oferite nu oferă multă putere; o Cupra Leon este un pariu mai bun dacă vrei o mașină de familie rapidă.
Pe lângă alegerea culorii și grupului motopropulsor, singura alegere semnificativă pentru cumpărători este alegerea unuia dintre cele trei niveluri de echipare distincte ale lui 408: Allure, Allure Pack, și GT (în România).
Peugeot prezice că GT va fi cel mai vândut în Europa, dar chiar și versiunea entry-level Allure vine cu o mulțime de kit standard, inclusiv faruri cu LED, jante din aliaj de 17 inchi, o cameră de marșarier și sistemul i-Connect menționat mai sus.
CO2 și consum Peugeot 408
În ciuda faptului că arată ca un amestec între un 4×4 și un hatchback, Peugeot 408 se înclină mai mult spre acesta din urmă când vine vorba de costurile de funcționare. Cumpărătorii au posibilitatea de a alege unul dintre cele trei grupuri motopropulsoare diferite: un benzinar și doi hibrizi plug-in.
Mulțumită parțial dimensiunilor sale mici, modelul 308 echipat cu motorul PureTech de 1,2 litri pe benzină are un consum de 5.5 L/100 Km pe ciclul de testare WLTP combinat. Având în vedere că Peugeot 408 este o mașină puțin mai mare, consumul combinat se ridică la 6 L/100 Km.
Dacă te uiti la unul dintre cei doi hibrizi plug-in, alegerea nu va fi dificilă. Modelul entry-level hybrid 180 oferă până la 65 km de autonomie electrică, iar versiunea 225 PHEV poate parcurge 63 de kilometri cu o încărcare.
Indiferent de PHEV pe care îl alegi, ambele vor putea returna aproximativ 1.2 l/100 km – cu condiția să menții bateria încărcată – și se pot încărca la o rată de 3,7 kW ca standard – un încărcător de bord mai rapid de 7,4 kW este disponibil ca opțiune extra.
Motorizare Peugeot 408 și performante
Peugeot 408 împărtășește multe dintre părțile sale cu Citroen C5 X și, deși acea mașină a fost configurată în primul rând pentru confort, Peugeot susține că 408 a fost reglată pentru a-i atrage pe „cei care iubesc să conducă”. Au reușit?
Da și nu. În timp ce Peugeot 408 este cu siguranță plăcut de condus, nu oferă aceleași emoții ca, de exemplu, un Cupra Formentor. La fel ca la 308, direcția este ascuțită și înclinarea în viraje este redusă la minimum. Nici modelele PHEV nu se simt niciodată prea grele, deși nici nu se simt suficient de agile pentru a oferi încrederea necesară pentru a ataca pe deplin un drum întortocheat.
Totusi, această lipsă de mormăit nu va fi evidentă decât la mașina pe benzină entry-level care folosește un motor PureTech cu trei cilindri de 1,2 litri care produce 130 CP. Deși nu am condus încă un Peugeot 408 pe benzină, am condus un 308 mai ușor cu același motor, care nu sa simțit niciodată puternic. Nici numerele nu-i fac o favoare benzinarului 408; 0-100 km/k durează 11,5 secunde, ceea ce înseamnă că această variantă va fi cea mai potrivită pentru a conduce în oraș și la viteze mai mici.
Modelele hibride plug-in utilizează ambele motoare pe benzină de 1,6 litri cu patru cilindri, asociate cu un motor electric pentru a produce 180 CP, respectiv 225 CP.
Peugeot 408 Hybrid 225 ajunge de la 0 la 100 km/h în 7,9 secunde; în timp ce modelul de 180 CP este cu mai putin de o secundă mai lent decât fratele său mai mare.
Din fericire, cuplul instant de la motoarele electrice înseamnă că ambele mașini PHEV se simt mai puternice decât ar putea sugera acele cifre. Toate modelele Peugeot 408 – pe benzină și hibrid – vin cu o cutie de viteze automată cu opt trepte care, din păcate, poate fi lentă uneori.
Peugeot 408 interior și confort
Peugeot a făcut unele dintre cele mai frumoase mașini din ultimii ani, iar acest lucru este valabil și pentru interioarele lor. Habitaclul lui Peugeot 408 nu numai că arată elegant, dar este și confortabil. Există o mulțime de materiale plastice moi la atingere, iar suspensia flexibilă a mașinii înseamnă că acoperirea distanțelor lungi ar trebui să fie ca o briză.
Ca toate mașinile moderne Peugeot, 408 beneficiază de configurația unică de infotainment i-Cockpit a mărcii. Ecranul central – care măsoară 10 inchi în diametru – răspunde rapid și este completat de un ecran tactil mai mic montat dedesubt, care acționează ca un set de butoane de comanzi rapide.
O supărare este că, în loc de butoane sau întrerupătoare fizice, Peugeot a integrat comenzile de climatizare în ecrane, ceea ce înseamnă că pot fi dificil de utilizat în mișcare. Toate mașinile vin cu navigație prin satelit, precum și Apple CarPlay și Android Auto.
Cu toate acestea, grupul de instrumente digital și poziția pe scaune se vor dovedi a fi cele mai controversate. i-Cockpit de la Peugeot a fost proiectat pentru a poziționa volanul sub cadrane, mai degrabă decât să te oblige să te uiți prin volan.
Aceasta înseamnă că vei sta cu volanul mult mai jos decât ai face-o în mod obișnuit, iar șoferii mai înalți ar putea găsi acest lucru incomod. Din fericire, efectul 3D asupra instrumentelor în sine este oarecum o consolare.
Există trei niveluri principale de echipare din care puteți alege – Allure, Allure Pack și GT.
Mașinile Allure entry-level vin cu o mulțime de kit standard, inclusiv faruri cu LED, jante din aliaj de 17 inchi, tapițerie parțială din piele artificială, dublu climatronic, faruri automate, navigație prin satelit, și o cameră de marsarier.
Allure Pack incepe de la 35.200 euro și aceasta include aliaje mai mari de 19 inci, detalii exterioare de culoare neagră lucioasă, intrare fără cheie și o serie de echipamente de siguranță suplimentare. În cele din urmă, GT-ul de vârf începe de la 38.100 euro, are faruri Matrix LED, moduri suplimentare de conducere, stopuri full-LED, un volan din piele încălzit și un portbagaj electric.
Spatiu interior Peugeot 408 și volum portbagaj
Peugeot 408 este cu aproximativ 300 mm mai lung decât 308 hatchback, iar acest lucru este un mare beneficiu pentru spațiul pentru pasageri și portbagaj. Spre deosebire de 308 care este camd înghesuit pe scaunele din spate, ampatamentul mai lung al lui 408 (distanța dintre roțile din față și din spate) înseamnă că pasagerii din spate mai înalți se pot întinde mai mult.
Cu toate acestea, linia înclinată a acoperișului lui Peugeot 408 poate fi o supărare – deși nu atât de mult pe cât ne așteptam de la o astfel de mașină.
Cel mai mare impact al acestei creșteri de dimensiuni se regăsește cu siguranță în portbagaj. Peugeot 408 pe benzină oferă 536 de litri de spațiu de încărcare în spate, care se micșorează la 471 de litri pe modelele hibride plug-in. Acesta este aproximativ același cu ceea ce ai găsi la un Renault Arkana, plus că poți rabata scaunele din spate pentru a mări volumul de încărcare la un spațiu cavernos de 1.611/1.545 litri.
Fiabilitate Peugeot 408 și rezultate Euro NCAP
Având în vedere că Peugeot 408 a debutat abia la sfârșitul anului 2022, este prea nou pentru a fi inclus în sondajul nostru Romanian Driver. Cu toate acestea, Peugeot 3008 si 2008 s-au clasat pe locurile 13, respectiv 17, în sondajul nostru pentru cele mai bune masini 2022.
Peugeot 408 nu a fost încă supus testărilor de siguranță de către Euro NCAP, deși fratele său mai mic, 308, a obținut doar un rating de patru stele din cinci.
Având în vedere că împărtășesc majoritatea pieselor lor, ne putem aștepta la același lucru pentru 408 – este important să ne amintim că acest lucru nu înseamnă că aceste mașini sunt nesigure, este doar un exemplu referitor la cât de stricte devin testele Euro NCAP.
Toate modelele Peugeot 408 beneficiază de frânare de urgență autonomă, faze lungi adaptive și recunoaștere a semnelor de circulație. Mașinile cu specificații mai înalte beneficiază de un set de siguranță mai generos, care include monitorizarea punctului mort, controlul adaptiv al vitezei de croazieră și asistența la menținerea benzii.
Galerie FOTO Peugeot 408
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!
Urmărește RomAuto.ro pe Google News
NOTĂ! Unii producători auto schimbă constant atât opțiunile de motorizare ale vehiculelor, cât și dotările în funcție de nivelul de echipare, versiunile disponibile și prețurile. Informațiile pe care noi ți le oferim despre aceste modele de mașini, sunt în concordanță cu perioada redactării articolului. Așadar, îți recomandăm să verifici întotdeauna specificațiile și pe site-ul oficial al mărcii auto despre care te documentezi.