Peugeot 3008 Plug-in Hybrid se lauda acum cu îmbunătățiri din toate punctele de vedere privind designul, calitatea construcției și practicabilitatea, depășind chiar unii rivali premium, ceea ce a determinat Peugeot 3008 să câștige numeroase premii.
- CO2 si consum 4/5
- Motoare si performanta 4/5
- Interior si confort 4.5/5
- Practicabilitate 4.5/5
- Fiabilitate si siguranta 4/5
Acum, pentru 2021, Peugeot 3008 se opune celor mai populare SUV-uri precum Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Volkswagen Tiguan, și Ford Kuga, pentru a numi doar câteva dintre ele.
Modelele Peugeot 3008 Plug-in Hybrid s-au alăturat gamei în 2020 și există două versiuni din care să alegeți:
- PLUG-IN HYBRID4 300 e-EAT8 AWDi (4 roți motrice) cu un motor de 81 kW în partea din față și un al doilea motor de 83 kW în partea din spate
- PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8 FWDi (2 roți motrice) cu un motor pe benzină PureTech de 147 kW/200CPi sau un motor de 132 kW/180CP
Peugeot 3008 Plug-in Hybrid4 cu tracțiune integrală oferă o întorsătură incredibilă de ritm cu cele două motoare electrice, în timp ce modelul Hybrid cu tracțiune față si un singur motor electric are mai puțină putere, dar, important, un preț mult mai mic.
Pe lângă versiunile hibride, modelele diesel sunt cele mai eficiente, cu BlueHDi de 1,5 litri entry-level care produce 128 CP, precum și un diesel de 2,0 litri care oferă 175 CP. Din mai 2022, Peugeot a renunțat la toate versiunile cu cutie de viteze manuală, în conformitate cu cele mai recente Peugeot 308 și Peugeot 508. Toate modelele Peugeot 3008 vin acum cu o automată cu opt trepte.
Un alt punct culminant este designul interior și utilizarea inteligentă a materialelor. Tabloul de bord este elegant și contemporan, iar ecranul său de opt inchi este clar și atractiv, fiecare Peugeot 3008 fiind echipat cu afișajul digital de 12,3 inchi „i-Cockpit” al mărcii.
CO2 si consum Peugeot 3008 Plug-in Hybrid
Peugeot 3008 profită din plin de cele mai noi tehnici de fabricație, folosind oțel, aluminiu și materiale plastice puternice, dar ușoare. Acest lucru înseamnă că poate fi echipat cu motoare relativ mici, care oferă costuri de funcționare excelente, pentru miile de cumpărători care râvnesc un SUV, dar nu doresc costuri mari.
Peugeot 3008 Hybrid, care este un rival direct cu Ford Kuga plug-in hibrid, vine cu cifre oficiale de 1.3 L/100KM, cu o autonomie de 54 și 59 km în regim de rulare mixt si 71 și 75 km în regim de rulare urban, iar emisiile de CO2 de 30 g/km sunt remarcabil de scăzute.
Dacă aveți acces la un încărcător de acasă de 7 kW, Peugeot 3008 4×4 Hybrid va incarca complet bateria în aproximativ o oră și 45 de minute, dar va trebui să așteptați opt ore pentru ca bateria să ajungă la încărcare completă dacă utilizați o priză standard. O aplicație dedicată pentru smartphone vă permite să alegeți când să încărcați mașina, sau să porniti aerul condiționat înainte de a intra in masina.
Motor si performanta Peugeot 3008 Plug-in Hybrid
Ce vrei să facă SUV-ul tău? Dacă răspunsul la această întrebare este „să fie ușor de condus, sa fie inalt pentru o vizibilitate bună, împreună cu mult spațiu pentru familia mea”, atunci Peugeot 3008 hybrid trebuie sa fie pe lista.
Dacă primul lucru care ți-a trecut în minte a fost „o experiență grozavă de condus”, ar fi mai bine să te uiți la BMW X1 care este putin mai scump sau la un hatchback precum SEAT Leon.
Am descoperit că Peugeot 3008 este impresionant pe un drum deschis, dar nu iti cere să-l conduci mai dinamic. Există puțină inclinare a masinii in viraje despre care să vorbim, dar acest lucru nu vine în detrimentul confortului, deoarece suspensia face o treaba buna pe drumurile denivelate sau cu gropi.
3008 se conduce ușor si prin oraș, în timp ce este impresionant de liniștit pe autostradă.
Putem spune ca SEAT Ateca ar avea o direcție puțin mai receptiva și o suspensie mai rigidă, dar compromisul este că este mai puțin confortabil decât Peugeot 3008.
Cu un motor electric pe fiecare punte, modelul Peugeot 3008 Hybrid 4×4 de 300 CP va face față terenurilor dificile fără a fi nevoie să porniți motorul pe benzină.
Ambii hibrizi sunt mult mai grei decât modelele pe benzină și, deși oferă o accelerație excelentă în linie dreaptă, greutatea suplimentară le face să se simtă mai greoaie în viraje.
Nu orice mașină de familie este oferită cu o versiune plug-in hybrid, dar cu Peugeot 3008 aveti doua optiuni. Ambele combină un motor pe benzină de 1,6 litri cu o baterie de 13,2 kWh și un motor electric și ambele folosesc transmisia automată Peugeot cu opt trepte „EAT8”.
„Hybrid” cu tracțiune față este cel mai puțin costisitor și mai puțin puternic dintre cele două, cu un motor electric, 225 CP și un timp de 0-100 km/h de 8,9 secunde. Deasupra se află „Hybrid4” cu două motoare electrice (câte unul pe fiecare axă), tracțiune integrală și o putere maximă de 300 CP. Accelerarea de la zero la 100 km/h durează doar 6,1 secunde, desi autonomia electrica este usor scazuta.
Interior si confort Peugeot 3008 Plug-in Hybrid
Decizia Peugeot de a oferi toate modelele 3008 cu i-Cockpit este binevenită.
Acest afișaj digital de 12,3 inchi înlocuiește vitezometrul, indicatorul de combustibil și alte cadrane de pe tabloul de bord și poate fi configurat pentru a afișa îndrumări pentru navigarea prin satelit, liste de redare media sau informații despre economia de combustibil și timpul de călătorie.
Audi a oferit o configurație similară de ceva timp, dar de obicei ca o opțiune costisitoare. Decizia lui Peugeot de a-l face standard pare să fi determinat alți producători de automobile să urmeze exemplul în efortul de a ține pasul.
Un alt detaliu plăcut este șirul de șapte comutatoare argintii de sub sistemul de infotainment de 10 inchi. Acestea arată aproape ca si clapele de pian și funcționează împreună cu ecranul tactil, pentru muzică, ventilație și alte setari. Totuși, trebuie să utilizați ecranul în sine pentru a regla temperatura și alte setări.
Peugeot 3008 pret: incepand de la 46.100* euro pentru Hybrid FWD
Gama de modele Peugeot 3008 începe cu nivelul de echipare Active Pack, cu preturi incepand de la 32.700 euro pentru benzina/diesel si de la 46.100 euro pentru versiunea plug-in hybrid, urmat de Allure cu 34.900 euro pentru benzina/diesel si de la 46.800 euro pentru versiunea plug-in hybrid, si modelul GT cu preturi incepand de la 39.400 euro pentru benzina/diesel si de la 49.500 euro pentru versiunea plug-in hybrid FWD, si 53.800 euro pentru Hybrid4 (preturile mentionate la momentul scrierii acestui articol, 22 mai 2022). Pagina oficiala Peugeot 3008 pret aici.
Modelul testat de noi, Peugeot 3008 Active Pack vă oferă jante din aliaj de 17 inchi, lumini de zi cu LED, stopuri cu lumini LED, frana de mana electrica cu Hill Assist, sistem pornire fara cheie, dublu climatronic, oglinzi rabatabile electric (plus multe altele pe care le puteti vedea pe site-ul celor de la Peugeot), si aveti 5 motorizari disponibile din care sa alegeti, doua motoare pe benzina de 1.2 litri, doua diesel de 1.5 litri si hibridul plug-in.
Practicabilitate Peugeot 3008 Plug-in Hybrid
Pasagerii de pe scaunele din față se pot întinde linistiti în Peugeot 3008, dar nu este chiar atât de comod pe cât v-ar putea face să credeți dimensiunile sale exterioare.
Ușile din spate se deschid frumos și larg, în timp ce spațiul pentru cap și picioare este bun. Consola centrală din față se extinde mult în spate și considerăm că pasagerii de pe scaunul din mijloc s-ar putea simți putin inghesuiti, deoarece vor trebui să-și contorsioneze picioarele în jurul acesteia.
Din cauza spațiului ocupat de baterii, modelele Peugeot 3008 Plug-in Hybrid nu sunt chiar atât de generoase cu spatiul. Cu scaunele ridicate, spațiul portbagajului este de 395 de litri, iar acesta crește la 1.357 de litri dacă rabatezi scaunele din spate.
Fiabilitate si siguranta Peugeot 3008 Plug-in Hybrid
Tehnicile moderne de construcție a mașinilor înseamnă că un producător sau un grup de producători poate obține mai mult de un model dintr-o singură platformă – scheletul mecanic care stă la baza caroseriei Peugeot 3008 nu face excepție de la această tendință și împarte multe părți ascunse cu Citroen C4 SpaceTourer, precum și cu Peugeot 308 plug-in hybrid și Peugeot 508 SW.
In sondajul nostru din 2021 pentru Top Masini 2021 Raport Calitate-Preţ realizat cu Romanian Driver, 3008 a terminat pe locul 47, insa, fratele sau mai mic, Peugeot 2008, a terminat pe locul 12.
Totusi, a înregistrat un punctaj puternic în fiecare categorie, cu un rating decent pentru fiabilitate, indicând cât de mulțumiți sunt proprietarii 3008 de mașină, ceea ce este evident încurajator dacă vă gândiți să cumpărați una.
Euro NCAP și-a înăsprit recent criteriile de testare, așa că este bine să vedem că Peugeot 3008 a obținut toate cele cinci stele atunci când a fost evaluat. A obținut 86% pentru protecția pe care o oferă adulților și 85% pentru cea oferită copiilor.
Acest lucru este impresionant, deoarece multe mașini fac o treabă excelentă în protejarea ocupanților mai mari, dar afișează un rezultat mai scăzut (deseori cu până la 10%) atunci când vine vorba de pasagerii mai mici.
Toate modelele Peugeot 3008 primesc controlul electronic al stabilității, suporturi ISOFIX pentru scaunul pentru copii, un sistem de avertizare a presiunii în anvelope, un memento pentru centura de siguranță, sistem de avertizare la părăsirea benzii, și frânarea de urgență autonomă.
Acest ultim kit este una dintre cele mai mari evoluții în domeniul siguranței auto care au apărut în ultimii ani, datele indicând că ajută la prevenirea cu până la 38% din accidentele din spate.
Citeste si despre Peugeot 308 Plug-in Hybrid 2022 sau Peugeot 508 SW 2018