Pentru modelul din 2022, Peugeot a făcut motorul electric mai eficient, rezultând o creștere a autonomiei la 380 de kilometri.
- Autonomie, încărcare și costuri de funcționare 4.5/5
- Motoare si performanta 4/5
- Interior si confort 4/5
- Practicabilitate 3.5/5
- Fiabilitate si siguranta 3.5/5
Peugeot 208 electric este un alt indiciu că motorul electric devine din ce în ce mai popular. Singurele modalități prin care veți putea observa diferența sunt o insignă cu albastru, niște blițuri de culoarea caroseriei pe grilă și insigna e-208.
În timp ce Renault ZOE, unul dintre principalii rivali ai lui e-208, a fost de multă vreme printre cele mai atractive masini electrice de oras, e-208 este, probabil, și mai elegant. Evită poziția nepotrivită înaltă a multor mașini electrice și, ca rezultat, este una dintre cele mai sportive.
Această temă continuă în interiorul lui e-208, unde poziția de conducere joasă se confruntă cu instrumente digitale „3D” și un volan care pare să fi fost împrumutat de la o mașină de curse. Există o atracție tinerească, susținută de materiale moi și sofisticate, inspirate de modele de succes precum Peugeot 3008.
Autonomia de 380 km cu un stil de condus “calm” a lui Peugeot 208 electric este puțin mai mică decât cele 395 km pe care ZOE îi poate gestiona, dar mai mare decat MINI Electric și Honda e. Cu toate acestea, e-208 oferă o încărcare mai rapidă de 100 kW decât ZOE, făcând posibilă adăugarea a 160 km de autonomie în 20 de minute.
Autonomie, încărcare și costuri de funcționare Peugeot 208 electric
Peugeot 208 electric este disponibil cu o baterie de 50 kWh care poate oferi o autonomie de până la 380 de kilometri cu un stil de condus “calm” conform cifrelor oficiale, 362 km intr-un stil de condus “normal” si 325 km daca iti place sa apesi pedala de acceleratie intr-un stil mai energic.
În timpul testului nostru, am descoperit că o autonomie de 322 km este realistă în condiții de vară, ceea ce ar trebui să se traducă la aproximativ 250 km pe timp de iarna sau pe o autostradă de mare viteză. Acest lucru ar trebui să fie mai mult decât suficient pentru majoritatea șoferilor.
Peugeot 208 electric câștigă teren atunci când vine vorba de încărcare, datorită capacității sale de încărcare rapidă de 100 kW, dublu față de Renault. Găsiți un încărcător de 100 kW și va adăuga 160 de kilometri de autonomie în doar 20 de minute.
Posturile de încărcare mai obișnuite de 50 kW vor face același lucru în 40 de minute, în timp ce o casetă de perete de acasă de 7 kW poate încărca complet Peugeot e-208 în mai puțin de opt ore. Porturile de încărcare CCS și Type 2 sunt ascunse în spatele unei clapete de pe aripa din spate.
Merită remarcat că un cablu standard cu trei pini costă suplimentar, dar încărcarea de la o priză standard va dura probabil prea mult timp pentru cei mai mulți dintre proprietari.
Motor si performanta Peugeot 208 electric
Spre deosebire de ZOE care este oferit cu două puteri, Peugeot este disponibil cu un singur motor electric de 135 CP. De fapt, e-208 este cel mai puternic din întreaga gamă de 208 și se simte foarte rapid, accelerând de la 0 la 100 km/h în 8,1 secunde.
Micul volan al lui Peugeot 208 electric a parut ciudat o perioada, dar nu se poate nega că face ca e-208 să se simtă ca o masinuta sport.
Cand opriți accelerația lui e-208 la viteză, veti simti o forță de frânare ușoară, deoarece motorul electric folosește energia cinetică pentru a încărca bateriile.
A fost programat să se simtă cât mai natural posibil pentru a evita amânarea nou-veniților la vehicule electrice, dar cand împingeți maneta de viteze în modul „B”, iar forța de frânare regenerativă crește considerabil, astfel încât nu va trebui să folosiți pedala de frână foarte des în timpul condusului de zi cu zi.
Interior si confort Peugeot 208 electric
Interiorul lui Peugeot 208 electric este un adevărat punct culminant, cu un amestec modern de materiale de calitate și tehnologie.
Un ecran de infotainment de șapte inchi și instrumentele digitale sunt standard, cu compatibilitatea Apple CarPlay și Android Auto. O versiune de 10 inchi a ecranului central vine cu versiunea GT, aducând grafică îmbunătățită și navigație prin satelit cu actualizări live de trafic.
Software-ul de infotainment poate fi confuz, dar nu există nicio dispută cu nivelul kit-ului oferit, în special din partea Allure Premium, care include încărcare wireless pentru smartphone și instrumente „3D”.
Ca de obicei, trebuie sa avem si ceva de comentat, doar suntem români.
Prima noastră experiență cu un Peugeot 208 electric GT de top, echipat cu jante din aliaj de 17 inchi, a facut călătoria sa para destul de agitată, pentru ca am vrut să încercăm e-208 si pe drumuri mai putin plate din Romania pentru a ajunge la un verdict final privind confortul, desi, s-a așezat bine pe drum la viteze mai mari și s-a dovedit relaxant pe autostradă.
Am sesizat și o cantitate surprinzătoare de zgomot de la anvelope, dar grupul motopropulsor electric face din Peugeot e-208 o mașină rafinată în comparație cu rivalii pe benzină.
Practicabilitate Peugeot 208 electric
Gama Peugeot 208 a fost construită pe o nouă platformă de supermini care a fost proiectată pentru a găzdui sistemele motopropulsoare pe benzină, diesel și complet electrice. Denumită „Compact Modular Platform” (CMP), este partajată cu Opel Corsa-e și înseamnă că adăugarea unui acumulator de 50 kWh la mașină nu reduce spațiul pentru pasageri sau bagaje, bateriile fiind distribuite sub podeaua mașinii și scaunele din spate.
Portbagajul măsoară 311 litri, crescând la 1.106 litri cu scaunele din spate rabatate, ceea ce este aproximativ mediu pentru clasa masinilor de oras. ZOE poate reține ceva mai mult cu cei 338 de litri, parțial datorită poziției sale mai înalte.
Nu ne-a placut lipsa unui spațiu dedicat depozitării cablului de încărcare sau a unei roți de rezervă, care economisește spațiu.
Fiabilitate si siguranta Peugeot 208 electric
Peugeot a produs o serie de mașini Euro NCAP de cinci stele, dar 208 și e-208 au obținut un scor de patru stele, în ciuda faptului că au venit cu mai mult kit de siguranță decât oricând într-un supermini Peugeot.
Ajutoarele soferului fac un pas notabil înainte, cu funcții care ajută la menținerea mașinii pe banda pe autostradă, frânează automat în caz de urgență și monitorizează șoferul pentru semne de somnolență.
Legat de fiabilitate nu avem ce sa va spunem in momentul de fata, deoarece, teoretic, există mult mai puține piese care pot ceda cu un grup motopropulsor electric (și mult mai puțin de întreținut), iar acesta este primul vehicul electric al Peugeot.
În sondajul nostru Romanian Driver din 2021 expus in Top Masini 2021 Raport Calitate-Preţ, Peugeot 2008 a terminat pe locul 12 din 70 de modele de masini si Peugeot 3008 a terminat pe locul 47, 18,6% dintre proprietari raportând o defecțiune la mașinile lor în primul an.
Peugeot 208 a terminat pe locul 48 în topul nostru cu 70 de mașini pentru 2021.
Peugeot 208 electric cu 380 km de eutonomie??? dar cifra de kilometri in lumea reala cat e?
Salut Ionut, in timpul testului nostru nu am parcurs decat vreo 170 de kilometri cu noul Peugeot 208 electric (e-208), insa, in baza stilului meu de conducere, pe care l-as putea cataloga ca fiind “calm spre dinamic”, am obtinut o cifra de 322 de kilometri in conditii de aproape-vara.