Peugeot 2008 a devenit unul dintre cele mai importante modele ale mărcii franceze, designul îndrăzneț și o tehnologia impresionantă atrăgând până acum peste un milion de clienți.
În timp ce primul 2008 a jucat în siguranță cu linii curbate și netede, cel mai recent model vine cu o grilă impunătoare, un spoiler proeminent și luminile de zi cu LED-uri în formă de colți care îi conferă un aspect ciudat pe care cumpărătorii fie îl vor iubi, fie îl vor urî.
- CO2 si consum 4/5
- Motoare si performanta 4/5
- Interior si confort 4.6/5
- Practicabilitate 4/5
- Fiabilitate si siguranta 4/5
Într-o clasă plină de rivali, cum ar fi Renault Captur, Skoda Kamiq, Ford Puma, Hyundai Kona și mașina care este creditată pentru popularitatea crossover-urilor, Nissan Juke, producătorii francezi au învățat că aspectul blând nu funcționează bine.
Interiorul lui Peugeot 2008 înflorește precum clapele de pian din mijlocul tabloului de bord, iar cea mai recentă versiune a i-Cockpit de la Peugeot arată frumos, și există o mulțime de suprafețe finisate în materiale moi în loc de plastic dur. Doar Mazda CX-30 se apropie de acest nivel de calitate la acest preț.
Lungimea suplimentară a mașinii înseamnă că este mai spațioasă, îmbunătățind spațiul în special pentru pasagerii de pe locurile din spate. Spațiul pentru picioare este acum foarte bun și există mult spațiu pentru picioare sub scaunele din față.
Scaunele din spate nu fac nimic inteligent ca cele culisante găsite la Skoda Kamiq și Renault Captur, dar 434 de litri de portbagaj nu sunt de ignorat.
Noua platformă care stă la baza modelelor Peugeot 2008 și 208 acceptă benzină, diesel și energie electrică, iar e-2008 si e-208 le-am revizuit separat. Continuând cu motoarele cu ardere, există versiuni de 100 CP și 130 CP ale unui motor pe benzină PureTech de 1,2 litri, si o versiune de 130 CP cu un motor diesel de 1.5 litri.
Cea mai bună alegere este benzina de 130 CP. Este capabil de 4.7 L/100km și oferă toată performanța de care au nevoie majoritatea șoferilor, cu mult rafinament. Directia are un raspuns rapid și, în timp ce toate modelele 2008 sunt cu tracțiune față, există un sistem inteligent de control al tracțiunii, numit Advanced Grip Control, pentru a vă ajuta în condiții de drum alunecos.
Plăcut de condus, cu o calitate interioară de vârf și o gamă impresionantă de sisteme de propulsie, Peugeot 2008 este un crossover convingător. Cea mai mare problemă a Peugeot este prețul mașinii, deoarece Renault Captur, mai puțin costisitor, este la fel de bun de condus și aproape la fel de plăcut în interior.
CO2 si consum Peugeot 2008
Majoritatea versiunilor Peugeot 2008 vândute sunt de așteptat să fie pe benzină, iar PureTech de 1,2 litri de la Peugeot este disponibil în mai multe niveluri de putere. Motorul entry-level de 100 CP este cea mai economică benzină oferită, capabil de 4.5 L/100km și emisii de CO2 de 121-137 g/km, în funcție de specificații.
Versiunea de 130 CP este cea mai bună variantă atunci când este echipată cu o cutie de viteze manuală, returnând aceeași valoare economică ca și motorul mai puțin puternic. Dacă conduci mult prin oras, este probabil să obții aproximativ 5.23 L/100km, în timp ce călătoriile pe autostradă vor fi în raport cu cifrele citate de Peugeot.
Alege cutia de viteze automată și consumul creste la 4.9 L/100km. Între timp, valorile CO2 variază de la 121 g/km până la 148 g/km, în funcție de cutia de viteze, echipamentul și roțile montate.
Peugeot 2008 motorina BlueHDi de 1,5 litri scoate 3.58 L/100km, cu emisii de CO2 de până la 129 g/km, dar și costul achiziționării mașinii este mai mare, fiind rentabil doar daca faci multi kilometri.
Motorizare Peugeot 2008
În funcție de bugetul și nevoile tale, Peugeot iți va vinde un 1.2 litri benzină cu 100 CP sau 130 CP sau un diesel de 1.5 litri de 130 CP. Fiecare Peugeot 2008 este cu tracțiune față și poti sa alegi intre manuală cu șase trepte și o automată cu opt trepte.
Toate trei sunt excelente, oferind putere lină și rafinament decent, deși pot deveni puțin gălagioase la turații mai mari. Dacă alegeți motorul de bază pe benzină de 100 CP, performanța este suficient de decentă, cu 0-100 km/h parcurs în 10,9 secunde.
Am încercat versiunile de 130 CP, benzina și diesel, iar prima este alegerea noastră din gamă, oferind performanțe pentru majoritatea cumpărătorilor și ajungând de la 0 la 100 km/h în 8,9 secunde. Versiunea de top reduce acest sprint la 8,2 secunde, ceea ce este puțin probabil să fie atât de vizibil în conducerea de zi cu zi.
Peugeot 2008 diesel
Peugeot 2008 1,5 litri diesel cu 130 CP, este echipat cu o cutie de viteze automată cu opt trepte. Desi cuplul său de 250 Nm este mai mare decât toate modelele, cu excepția modelului electric, este unul dintre motoarele mai lente disponibile în 2008, având nevoie de 10,5 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h și o viteza maxima de 180 km/h.
Peugeot 2008 electric
Peugeot e-2008 are 134 CP și cuplu instantaneu, ceea ce asigură o performanță plină de viață de 0-100 km/h în 9,0 secunde, ceea ce este mai mult decât suficient pentru conducerea urbană. Cu toate acestea, este mai greu – puteți citi mai multe despre modul în care o cantitate suplimentară de 300 kg îi afectează punerea în aplicare în recenzia noastră aprofundată Peugeot e-2008.
Peugeot 2008 interior si confort
Unii șoferi s-ar putea să constate că poziția lor la volan blochează parțial instrumentalul de bord, așa că este o idee bună să faci un test de conducere să vezi dacă ți se potrivește (cu scaunul si volanul setate pentru confort, si nu in functie de ecranul din bord).
Pe de altă parte, interiorul impresionează prin atingeri îngrijite, cum ar fi butoanele pentru caracteristicile utilizate frecvent, cusături contrastante (în funcție de versiunea aleasă) și o mulțime de materiale moi în loc de plastic dur.
Grafica pentru ecranul central de infotainment nu este rea, dar este păcat că funcțiile sunt ascunse prin meniuri și că navigația prin satelit este oarecum confuză.
Chiar și sarcinile în mod normal simple, cum ar fi reglarea controlului climei, pot părea puțin complicate, mai ales când setarea tempretaurii pe ecran nu oferă aceleași funcții de aer condiționat ca și utilizarea butoanelor fizice.
Peugeot 2008 este oferit în variantele de echipare Active, Allure și GT la momentul redactării acestui articol.
Mașinile echipate GT primesc mai multe îmbunătățiri de stil, inclusiv o caroserie mai agresivă și un acoperiș negru. Cusăturile verde lime contrastează cu restul interiorului, care are o mulțime de ornamente cu efect de carbon, în timp ce iluminarea ambientală cu opt culori luminează interiorul pe timp de noapte.
Practicabilitate Peugeot 2008
Peugeot 2008 are aceleași baze ca și Peugeot 208, dar este mai lung cu 65 mm. Efectul cel mai vizibil al acestui lucru este spațiul îmbunătățit pentru picioare și genunchi pentru pasagerii din spate și există, de asemenea, mult spațiu pentru picioare sub scaunele din față.
Fiecare Peugeot 2008 primește puncte de montare ISOFIX pentru scaunele pentru copii pe scaunele din spate, în timp ce mașinile cu eticheta GT primesc un al treilea set de puncte pe scaunul pasagerului din față. Înseamnă că poți avea trei scaune pentru copii fără a opta pentru un MPV.
Există un spațiu de depozitare util sub “tastele de pian”, iar zona de depozitare din cotiera centrală (montată pe Allure în sus) este adâncă, dar puțin mică; torpedoul are jumătate din lățimea la care v-ați aștepta.
Spațiul portbagajului ar trebui să impresioneze majoritatea familiilor, cu 434 de litri disponibili în spatele banchetelor din spate. Rabatezi scaunele din spate si obtii o capacitate de bagaje de 1.467 de litri, dacă încarci până la acoperiș.
Peugeot 2008 oferă o podea falsă, care creează o podea plată atunci când scaunele din spate sunt pliate și facilitează încărcarea obiectelor grele.
Fiabilitate Peugeot 2008 si rezultate Euro NCAP
În ultimul nostru sondaj cu cele mai fiabile masini 2022, Peugeot 2008 a înregistrat o performanță uimitoare, cu un respectabil loc șapte. Pe lângă faptul că a fost clasat pe locul 12 din 70 de mașini in Top Masini 2021 Raport Calitate-Preţ, a obținut scoruri bune pentru fiabilitate și calitatea construcției, stilul exterior și pentru motor și cutie de viteze.
Un procent rezonabil de 19% dintre proprietarii Peugeot ne-au spus că mașinile lor au suferit o defecțiune în primul an.
Peugeot 2008 rezultate Euro NCAP
Peugeot știe clar cum să construiască o mașină sigură, dar testele Euro NCAP au continuat să devină mai dure, iar când a fost testat în 2019, Peugeot 2008 entry-level a obținut doar patru stele din cinci. Cu mai multe echipamente de siguranță montate, aceasta a fost crescută la cinci stele în același test.
Evaluarea de patru stele nu face ca Peugeot 2008 entry-level să fie nesigur. Fiecare model are frânare automată diurna (AEBS2), modelele Allure în sus primind recunoastere extinsa semne circulatie( ETSR)+ detector oboseala.
Pagina oficiala Peugeot 2008 Romania