Îmbinând aspectul uimitor al proaspătului Peugeot 2008 cu o transmisie electrică silențioasă, fără pierderi de caracter practic, Peugeot 2008 electric va atrage fără îndoială, mulți cumpărători.
- Autonomie și încărcare 4/5
- Motoare si performanta 4/5
- Interior si confort 4.6/5
- Practicabilitate 4/5
- Fiabilitate si siguranta 4/5
Peugeot e-208 folosește același sistem de propulsie și atinge o autonomie de 380 km, dar e-2008 este o mașină mai mare și mai grea, ajungând până la 330 km. Un motor electric și o baterie de 50 kWh furnizează 138 CP roților din față, iar 0-100 km/h durează nouă secunde.
Un motiv pentru a alege Peugeot e-2008 față de rivalii săi este interiorul. Există un ecran tactil de 10 inchi ca optiune extra (standard pe nivelurile de echipare de top in UK…urat din partea lor), ceea ce este impresionant și ușor de utilizat, în timp ce butoanele grupate sub orificiile centrale de ventilație sunt modelate ca tastele pianului.
Citeste si despre Peugeot 208 electric
Majoritatea materialelor se simt de lux, ai un grup de instrumente digital indiferent de nivelul de echipare și, la fel ca toate celelalte Peugeot-uri noi, te uiți peste volanul mic în loc să te uiți prin el. Nu toată lumea se descurcă cu această configurare, așa că asigurați-vă că faceți un test drive pentru a vedea dacă vi se potrivește.
Un portbagaj identic de 434 de litri cu cel al modelului standard Peugeot 2008 înseamnă că nu există nicio retrogradare pentru caracterul practic.
La exterior, doar câteva insigne „e” și o grilă încorporată cu elemente de culoarea caroseriei îl marchează ca fiind ceva diferit de modelele pe benzină sau diesel. Portul de încărcare este situat sub capacul rezervorului de combustibil.
Încărcarea de la 10 la 80% va dura aproximativ o jumătate de oră cu încărcătoarele rapide de 100 kW DC și aproximativ opt ore cu un încărcător de 7,4 kW.
Autonomie Peugeot 2008 Electric, încărcare si costuri
Peugeot 2008 electric este puțin mai scump decât modelele pe benzină sau diesel cu specificații similare, dar vei începe să vezi economiile la reîncărcare. Autonomie de 330 kilometri între încărcări este aproximativ medie pentru cele mai recente mașini electrice și similară cu versiunile cu baterii mai mici ale Hyundai Kona Electric și Kia e-Niro.
Va trebui să reîncarci Peugeot e-2008 de aproximativ două ori mai des decât realimentarea unei mașini pe benzină, iar acest lucru durează aproximativ opt ore de la un încărcător public de 7,4 kW sau o cutie de perete de acasă. Dacă ai acces la un încărcător rapid de 100 kW, bateria ajunge la 80% în aproximativ o jumătate de oră.
Există o aplicație însoțitoare MyPeugeot pe care o poți descărca și iți permite să controlezi o serie de funcții ale mașinii de pe smartphone. Poți preseta controlul climatizării înainte de a te urca în mașină, poți verifica de la distanță procentul de încărcare și poți spune încărcătorului când să înceapă încărcarea bateriei.
Motoare si performanta Peugeot 2008 Electric
Toate modelele Peugeot e-2008 vin cu un motor electric de 136 CP și o baterie de 50 kWh. Are o accelerație puternică până la ~80km/h, moment în care lucrurile devin puțin mai liniștite, si ajunge la 100 km/h în nouă secunde. Viteza maximă este limitată la 150 km/h pentru a nu epuiza prea repede bateria.
Pachetele de baterii sunt grele și, prin urmare, Peugeot 2008 electric este cu peste 300 kg mai greu decât modelele pe benzină și diesel. Este ca și cum ai avea patru adulți la bord tot timpul, așa că Peugeot a configurat suspensia diferit pentru a reduce efectele volumului suplimentar.
Astfel, Peugeot e-2008 se descurcă bine și balansul masinii este ținut sub control în majoritatea timpului, dar 2008 pe benzină se simte mai agil și puțin mai sportiv.
Totusi, există suficientă aderență și direcția este suficient de precisă pentru a-ti oferi încredere atunci când conduci rapid mașina.
Peugeot 2008 Electric interior si confort
Modelele recente Peugeot au design de bord care nu seamănă cu nicio altă mașină, iar noul Peugeot 2008 electric nu este diferit. Încă te uiți la panoul de instrumente digital 3D i-Cockpit peste volan, mai degrabă decât prin, cum suntem obisnuiti.
Peugeot spune că majoritatea oamenilor vor putea vedea cadranele deasupra volanului cu scaunul și volanul reglate corect, dar s-ar putea să dureze ceva timp pentru a te obișnui.
Citeste si despre Peugeot 2008
Ultimul Peugeot 2008 are o senzație mult mai luxoasă. Materialele de calitate acoperă mai mult interiorul, iar butoanele fizice de pe consola centrală sunt proiectate pentru a arăta ca tastele de pian. Ai impresia că ar putea fi cu ușurință dintr-o mașină mai scumpă, în timp ce cusăturile contrastante oferă interiorului un aer sportiv.
Deasupra lor se află un ecran tactil disponibil în două dimensiuni; un ecran de șapte inchi ca standard, în timp ce mașinile cu soferi mai generosi beneficiază de o unitate HD elegantă de 10 inchi.
Practicabilitate Peugeot 2008 Electric
Deținerea unei mașini electrice poate implica sacrificarea unei părți din caracterul practic al modelului echivalent pe benzină sau diesel, deoarece bateriile ocupă spațiu sub podeaua portbagajului. Cel mai recent 2008 a fost proiectat să aibă de la început motorizări pe benzină, diesel și electrice, așa că nu este mai puțin spațiu în Peugeot 2008 electric.
Ampatamentul mașinii (distanța dintre roțile din față și din spate) este cu 60 mm mai mare decât cel al lui Peugeot 208, iar spațiul pentru picioare este mult mai bun ca rezultat. Spațiul pentru cap este, de asemenea, decent, iar pasagerii de pe locurile din spate își pot intinde picioarele destul de departe sub scaunele din față.
Spațiul portbagajului este bun la 434 de litri, deschizându-se până la 1.476 de litri atunci când scaunele din spate sunt rabatate. Acest lucru se compară favorabil cu SEAT Arona, deși unii rivali precum Renault Captur și Citroen C3 Aircross oferă mai mult spațiu de încărcare, deoarece au o banchetă din spate pe care o poți glisa înainte.
Peugeot e-2008 vine cu un kit de reparații anvelope în loc de o roată de rezervă, care economisește spațiu sub podeaua portbagajului pentru a depozita cablul de încărcare.
Fiabilitate Peugeot 2008 Electric si rezultate Euro NCAP
Peugeot 2008 Electric nu a fost încă testat de Euro NCAP, așa că putem doar specula cu privire la siguranța mașinii.
Ar trebui să fie excelent – toate modelele vin cu o gamă impresionantă de kit de siguranță, inclusiv asistență pentru menținerea benzii de circulație, recunoașterea limitelor de viteză, asistență la frânarea de urgență cu detectarea pietonilor și o mulțime de airbag-uri.
Modelul GT cu specificații superioare are și control adaptiv al vitezei de croazieră, asistență la poziționarea benzii și monitorizare a unghiului mort.
Peugeot 2008 obișnuit a obținut patru stele la testele de impact în 2019, crescând la cinci stele atunci când este montat un kit de siguranță suplimentar.