Opel Mokka 2021 și facelifted Mokka X au fost modele importante pentru marcă, ajutând intrarea în valul SUV-urilor, cu peste 500.000 de cumpărători doar în Europa. Doar vechea mașină nu era grozavă de condus, iar motoarele sale vechi nu erau deosebit de rafinate sau eficiente.
- CO2 si consum 5/5
- Motoare si performanta 4.5/5
- Interior si confort 4.5/5
- Practicabilitate 4.6/5
- Fiabilitate si siguranta 4.5/5
Cu baze, motoare complet noi și opțiunea unui grup motopropulsor complet electric pentru prima dată, Opel Mokka 2021 este o propunere foarte diferită. Este imposibil să le confundați pe cele două, datorită unui design ascuțit, care este modul în care vă puteți aștepta să arate toate viitoarele modele Opel.
O singură bandă neagră alcătuiește grila, flancată de faruri LED înguste pentru un aspect ultra-modern. Piața crossover-urilor este aprig luptată, dar Opel Mokka 2021 iese în evidență alături de Ford Puma, Renault Captur, Skoda Kamiq și Nissan Juke.
Ar putea fi cu aproximativ 120 mm mai scurt de data aceasta, dar roțile lui Opel Mokka 2021 au fost împinse chiar în colțuri, așa că distanța dintre ele este cu câțiva milimetri mai mare. De asemenea, este mai lat și mai jos pentru un aspect mai “îmbrățișat cu pământul”, fără a sacrifica estetica SUV-ului la modă.
Interiorul este și el complet diferit, renunțând la instrumentele analogice în favoarea unei abordări digitale. Un ecran tactil central și indicatori digitali se îmbină pentru un aspect high-tech care ar trebui să atragă cumpărătorii pricepuți, măsurand 10 inci și, respectiv, 12 inci în versiunile de top.
Opel Mokka 2021 are o mulțime de atracție ca mașină de familie, dar în timp ce portbagajul său de 350 de litri are o dimensiune rezonabilă, scaunele din spate sunt ușor înghesuite. Gama de motoare este destul de simplă, cu posibilitatea de a alege între benzină, diesel sau electricitate.
Opțiunile sunt destul de limitate după aceea, dar nu în aceeași măsură ca Nissan Juke, care este disponibil doar cu motor pe benzină.
În tabăra de benzină există doar două versiuni (cu 99 sau 128 CP) ale aceluiași trei cilindri de 1,2 litri cu o cutie manuală cu șase trepte, versiunea mai puternică având opțiunea unei automate cu opt trepte. Este un motor fin, eficient și credem că manualul de 128 CP este alegerea pentru majoritatea șoferilor.
Opel nu s-a zgârcit cu trusa de siguranță, încărcând Opel Mokka 2021 cu frânare de urgență autonomă standard, care este activă între 4.8 km/h și 85 km/h. Modelele superioare beneficiază, de asemenea, de funcții precum monitorizarea unghiului mort și farurile LED Matrix care se adaptează la condițiile de drum și de trafic.
În general, Opel Mokka 2021 este o îmbunătățire mare față de predecesorul său; este mai elegant, mai bine de condus și este disponibil ca mașină complet electrică. Este, de asemenea, un preț destul de bun, mai ales dacă rămâneți la ornamentele inferioare, care sunt bine echipate.
CO2 si consum Opel Mokka 2021
Fiecare motor din Opel Mokka 2021 este destul de eficient, în principal datorită faptului că este mic și turbo, mai degrabă decât orice tehnologie de asistență hibridă sau chiar hibridă. Acest lucru zboară în fața rivalilor precum Renault Captur și Honda Jazz, care sunt ambele disponibile cu un motor pe benzină și electric care funcționează la unison.
Dacă doriți să vă reduceți și mai mult amprenta de carbon, există pentru prima dată un Mokka-e complet electric, care utilizează o baterie de 50 kWh, oferindu-i o autonomie de până la 324 km. Împărtășește multe cu Peugeot e-2008 și l-am revizuit separat.
Opel Mokka 2021 pe benzină este echipat cu un motor turbo cu trei cilindri de 1,2 litri care revine până la 4.6 L/100km, indiferent de puterea sa, iar emisiile de CO2 se încadrează între 125-127 g/km. Este disponibil și cu o cutie de viteze automată opțională, care are doar un efect minim asupra costurilor de funcționare.
Economia de combustibil creste la 4.9 L/100km, în timp ce emisiile cresc până la 137 g/km, în funcție de nivelul de echipare.
Șoferii cu kilometraj mare care petrec mult timp pe autostradă vor fi bine îngrijiți de motorul diesel de 1,5 litri. Totuși, adaugă aproape 2.500 de euro la preț, ceea ce ar putea plăti mult combustibil.
Eficiența urcă la 3.6 L/100km, în timp ce emisiile de 114-116 g/km plasează dieselul Opel Mokka 2021 în partea de jos a clasamentului de impozite, dacă nu vrei să treci la electricitate.
Dacă o faci, Opel Mokka-e este prima versiune electrică a popularului SUV mic de la Opel care a ieșit pe străzi și împărtășește multe cu Peugeot e-2008 și DS 3 Crossback E-Tense. Bateria sa de 50 kWh îi oferă o autonomie de până la 324 km, ceea ce este suficient de bun pentru conducerea urbană și ocazional o călătorie mai lungă.
Încărcarea durează aproximativ 7,5 ore folosind o casetă de perete de acasă, în timp ce un încărcător rapid public de 100 kW poate prelua bateria de la 15 la 80% în 30 de minute.
Motorizare Opel Mokka 2021 si performante
Ca și alte modele cu aceleași baze, Opel Mokka 2021 se simte în siguranță, dar nu pare să prioritizeze implicarea șoferului. Răspunsul direcției pare mai natural decât la unii dintre verii săi Peugeot și Citroen, dar încă îi lipsește comunicarea și feedback-ul.
Există un mod Sport, dar selectarea acestuia nu face decât să mărească turatiile motorului, fără a face neapărat să sune mai bine.
Înclinarea corpului masinii este ținută sub control, ceea ce este un lucru bun într-o mașină cu o înălțime ridicată. Abia se observă atata timp cat nu începi să conduci Opel Mokka 2021 dincolo de zona sa de confort, moment în care cauciucurile din față sunt susceptibile să protesteze și mașina subvirează.
Dacă vă place să conduceți mai sportiv, un Ford Puma oferă mai multă distracție.
Opel Mokka 2021 benzina
Cu toții ne putem aminti multitudinea de motoare și niveluri de echipare oferite în modelele Opel anterioare, dar ca parte a grupului Stellantis, Opel pare să păstreze lucrurile simple. Există doar un motor turbo pe benzină de 1,2 litri cu trei cilindri, deși în două niveluri de putere.
Versiunea de intrare primește 99 CP și durează respectabil 10,6 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h, în timp ce motorul de 128 CP o reduce la 9,1 secunde.
O cutie de viteze manuală cu șase trepte este standard atât pentru motoarele de 99 CP, cât și 128 CP. Motorul pe benzină mai puternic vine și cu opțiunea unei cutii de viteze automate cu opt trepte. În ciuda faptului că este cel mai puternic Mokka, versiunea automată se simte suficient de rapidă pentru publicul țintă.
Cu toate acestea, transmisia cu opt trepte este lină, în special în oraș, unde este mai puțin sacadată decât mașinile Volkswagen cu cutie de viteze automata DSG, iar motorul cu trei cilindri emite un mârâit plăcut la turații mari.
Opel Mokka 2021 diesel
Puteți alege și un motor diesel de 1,5 litri cu patru cilindri și este același care se găsește în numeroase modele Peugeot și Citroen. Aici are 109 CP și ajunge de la 0 la 100 km/h în 10,8 secunde.
Cu toate acestea, are și un mic avantaj de cuplu chiar și față de benzina de 128 CP, oferindu-i suficientă putere de tracțiune pentru a depăși traficul mai lent.
Opel Mokka 2021 electric
La fel ca un număr tot mai mare de crossover-uri, Opel este disponibil cu un grup motopropulsor EV. Este echipat cu un motor electric de 134 CP, care trimite puterea către roțile din față, deci este de fapt cea mai puternică versiune.
Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 8,7 secunde, fără schimbări de viteză datorită unei singure trepte de viteză înainte.
Opel Mokka 2021 interior si confort
Interiorul este un pas înainte ca și exteriorul, poate chiar mai mult. Schimbă aspectul tradițional al lui Mokka X cu un design clar, minimal, cu o mulțime de linii orizontale care accentuează lățimea masinii.
Chiar și atunci când este echipat cu roți de 18 inci cu finisaje premium, Opel Mokka 2021 este confortabil în oraș, absorbind denivelările și gropile fără a deranja prea mult ocupanții. La viteze mai mari, suspensia se poate lupta cu asfaltul grav afectat, dar în general rămâne calmă și destul de rafinată, cu doar puțin vuiet creat de anvelope.
În locul cadranelor analogice pe care Opel le folosea de ani de zile, acum există un panou de instrumente digital și un ecran tactil care stau unul lângă altul. Opel ii spune „Pure Panel”, iar dimensiunea ecranelor crește în funcție de nivelul de echipare pe care îl alege cumpărătorul. Modelele inferioare primesc două ecrane de șapte inci, crescând până la 10 inci pentru afișajul central și 12 inci pentru bordul digital în versiunile de top.
Răspunde rapid și vine cu Apple CarPlay și Android Auto, ambele funcționând mai bine decât navigatorul prin satelit standard din mașină. Este o configurație promițătoare, cu Opel montand cadrane și comutatoare fizice rotative pentru încălzire și comenzile climatice, mai degrabă decât să le încorporeze în ecranul tactil, ceea ce le face ușor de atins și de utilizat atunci când conduceți.
Materialele sunt destul de atractive, chiar dacă există puțin prea mult plastic negru în ornamentul premium, împreună cu niște fibră de carbon falsă care este puțin probabil să păcălească pe cineva.
Unele ornamente roșii ajută la ușurarea stării de spirit și există ornamente moi la atingere în zonele proeminente, făcând interiorul lui Opel Mokka 2021 de calitate mai bună decât cel al altor modele Opel recente.
Nivelurile de echipare pornesc cu SE Edition și chiar și aici echipamentele sunt generoase, cu jante standard de 16 inci din aliaj, faruri LED și un ecran tactil de șapte inci cu Apple Android și Android Auto.
Versiunea premium are un aspect sportiv, accentuat de aliaje de 18 inci, un acoperiș negru și o insignă frontală neagră. De asemenea, are geamuri colorate, intrare fără cheie, două porturi USB în spate, senzori de parcare spate, scaune față încălzite și control adaptiv al vitezei de croazieră.
Ediția Elegance este considerată un pas alternativ față de echiparea SE, dar care vizează mai mult confort. Are roți de 17 inchi, navigație prin satelit, scaune încălzite și un volan încălzit, împreună cu un acoperiș negru. Elegance Business se bazează pe acest lucru cu un afișaj de instrumente de 12 inci și un ecran tactil de 10 inci cu navigație prin satelit și senzori de parcare universali.
Ultimate primește, de asemenea, configurația de top pentru infotainment, împreună cu o cameră panoramică cu vedere în spate, jante din aliaj de 18 inci și faruri Intellilux LED Matrix care se adaptează automat la condiții.
La fel ca mulți producători de masă, Opel a rezistat tentației de a oferi prea multe dotări opționale, încurajând în schimb cumpărătorii să aleagă cel mai potrivit nivel de echipare. Puteți, totuși, să personalizați Opel Mokka 2021 cu un acoperiș alb pentru 350 de euro pentru a-l ajuta să iasă în evidență și chiar să bifați opțiunea pentru o capotă neagră la aproximativ 250 de euro dacă vă simțiți deosebit de îndrăzneți.
Există, de asemenea, culoarea roșie a acoperișului, dar numai pentru versiunile SRi Premium.
Practicalitate si spatiu de incarcare Opel Mokka 2021
Opel Mokka 2021 este de fapt ceva mai scurt de data aceasta, dar roțile sale sunt mai depărtate, iar mașina este mai lată, așa că spațiul interior nu a fost sacrificat.
Portbagajul are o dimensiune decentă, dar Opel Mokka 2021 nu este un SUV pe care îl cumpărați pentru caracterul practic sau flexibilitatea sa – rivali precum Renault Captur sau Skoda Kamiq oferă mai mult spațiu și chiar și un hatchback de familie precum Volkswagen Golf este în cele din urmă, mai practică.
Există o mulțime de spațiu pentru adulți în față, așa cum v-ați aștepta, dar stâlpii groși de parbriz influențează oarecum vizibilitatea. Poate vei considera că spațiul din spate este dezamăgitor, insa, un memento ar fi că acesta este doar un mic crossover.
Spațiul pentru genunchi și pentru picioare sunt avantajoase pentru adulți, dar dacă un ocupant din față are aproximativ 1.8 metri, nu va mai fi mult spațiu în spatele scaunului acestuia.
Măsurând 350 de litri, portbagajul lui Opel Mokka 2021 se află la mijlocul dintre majoritatea supermini-urilor și un hatchback-urilor de familie. Există o mulțime de spațiu pentru cumpărături, dar nu va servi drept substitut atunci când mergeti in vacanta si aveti nevoie de mai multe bagaje.
Păcat că Opel nu a adăugat câteva caracteristici mai flexibile, pentru că bancheta glisantă din spate a lui Renault Captur poate fi foarte la îndemână.
Renault Captur îl depășește pe Opel Mokka 2021 pentru spațiul din portbagaj cu până la 404 litri, crescând la 536 litri atunci când bancheta din spate este glisată în față. Rabatați scaunele din spate ale lui Mokka, iar spațiul crește la 1.105 litri, ceea ce nu se potrivește cu cei 1.395 litri disponibili pentru Skoda Kamiq.
Fiabilitate Opel Mokka 2021 si rezultate Euro NCAP
Totul este o schimbare pentru această generație de Mokka.
În timp ce Mokka X a fost un produs GM, cea mai recentă mașină se încadrează în noua eră a proprietarului Stellantis pentru Opel, așa că acum se află în aceeași familie de mașini ca și Fiat, Citroën DS Automobiles, Jeep și Maserati, printre altele. Sub piele, Mokka împarte acum foarte multe cu Citroën C3 Aircross.
În ceea ce privește fiabilitatea, bazele franceze ale lui Opel Mokka 2021 ar trebui să fie o schimbare pozitivă, mai ales ca motoarele Mokka de 1,2 litri pe benzină și 1,5 litri diesel au fost, de asemenea, folosite în numeroase modele, fără semne de probleme semnificative.
Va fi, de asemenea, interesant de văzut cum funcționează Mokka-e complet electric în mâinile clienților, deoarece cu mult mai puține piese în mișcare, mașinile electrice au potențialul de a fi foarte fiabile. Asta dacă nu creste numarul problemelor electronice sau erorilor tehnice.
Opel, Peugeot și Citroen au toate o reputație bună pentru siguranță, așa că, deși există puține preocupări aici, un rating de siguranță de patru stele Euro NCAP este ușor dezamăgitor. În testele de impact, Opel Mokka 2021 a obținut 73% și, respectiv, 75% la categoriile de ocupanți adulți și, respectiv, copii.
Există o gamă completă de airbag-uri cortină pentru șofer, pasager, scaun și laterale, împreună cu puncte de montare ISOFIX pentru scaunul pentru copii cu suporturi de fixare superioare pe scaunele exterioare din spate.
Pentru a ajuta la evitarea producerii unei coliziuni, frânarea de urgență autonomă este prevăzută standard pe toate modelele, împreună cu menținerea benzii și recunoașterea semnelor de circulație.
Trimurile SRi beneficiază de o cameră cu vedere în spate cu unghi larg, iar ornamentele Ultimate beneficiază de alerte pentru unghiul mort, senzori de parcare față și faruri LED Matrix care se pot adapta condițiilor meteo, drumului și traficului.