Opel Astra hatchback 2022 dispune de cel mai recent design al grilei, „Vizor”, cu un panou negru care unește farurile. Există cute interesante în caroserie, iar versiunile cu specificații superioare au un acoperiș negru contrastant.
Indiferent ce a încercat Opel, s-a luptat să-i convingă pe cumpărători să aleagă precedentul Astra în locul rivalilor săi. Mașina era mai ușoară și mai agilă decât predecesorul său și părea mai încrezătoare, dar mai slabă în comparație cu rivali precum SEAT Leon, Mazda3 și Toyota Corolla.
Citește verdictul în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- CO2 si consum 4.5/5
- Motoare si performanta 3.6/5
- Interior si confort 4.2/5
- Practicabilitate 4/5
- Fiabilitate si siguranta 4.2/5
- Galerie FOTO
Pentru prima dată, Opel Astra oferă și o versiune hibrid plug-in cu o autonomie electrică de 70 de kilometri, iar un Opel Astra-e full electric este pregătit pentru lansare în 2023.
Interiorul lui Opel Astra 2022 primește două afișaje de 10 inchi, unul pentru infotainment și unul care înlocuiește cadranele analogice tradiționale. Este o îmbunătățire semnificativă față de versiunea precedentă, care nu a primit prea mult fler interior, deși noul ecran media ar putea fi mai intuitiv de utilizat.
Versiunea standard include acel ecran tactil de 10 inchi cu navigație prin satelit, bluetooth, radio DAB și 4 boxe. Alte dotări standard includ recunoasterea semnelor de circulatie, controlul climatic și alte dotări care nu necesită menționare pentru ca sunt un standard în zilele noastre.
Opel Astra 2022 GS Line care nu este disponibil în România la momentul scrierii acestui articol, aduce un aspect sportiv cu roți mai mari și acoperișul negru menționat mai sus. Sunt prevăzute caracteristici suplimentare de siguranță, iar confortul este sporit cu scaunele față încălzite, o oglindă retrovizoare anti-orbire și controlul adaptiv al vitezei de croazieră.
Călătoria ni s-a părut puțin cam fermă, asadar, merită luat în vedere un nivel de echipare care oferă roți de dimensiuni mai mici. Modelul hibrid plug-in pe care l-am testat a produs și mult zgomot de anvelope, deși grupul motopropulsor în sine este suficient de rafinat.
Sub hibrid se află o selecție de motoare pe benzină și diesel cunoscute. Ai la dispoziție un motor pe benzină de 1,2 litri, cu 110 sau 130 CP, și un motor diesel de 1,5 litri, de asemenea, cu 130 CP. Montat într-o gamă de modele Opel, Citroen și Peugeot, niciunul dintre aceste motoare nu propulsează Astra în mod deosebit de rapid, dar sunt economice.
Motoarele pot fi aceleași, dar inginerii Opel au reglat configurația de manevrare ușor diferit, astfel încât să nu se simtă identic cu un Peugeot 308 spre exemplu. Opel Astra hatchback 2022 este cu siguranță mai plăcut de condus decât predecesorul său; direcția este ușoară și precisă, iar acest lucru poate fi îngreunat prin activarea modului Sport. De asemenea, înclinația mașinii este ținută sub control foarte bine, făcând Astra 2022 surprinzător de distractiv pe un drum întortocheat.
Opel Astra 2022 pare să aibă toate ingredientele pentru a reuși, în ciuda numeroșilor săi rivali puternici. Cu aspectul și tehnologia extrase de la atrăgătorul Opel Mokka, Astra este un hatchback inteligent, care nu va avea costuri prea mari de întreținere.
Nu spunem că aceasta este cea mai bună mașină din clasă, dar Opel Astra hatchback 2022 este o mașină sigură în care poți avea încredere pentru a-ți proteja familia. A obținut aproximativ 80% atât pentru protecția adulților, cât și a copiilor, în timp ce lipsa celor cinci stele complete se datorează faptului că a ratat unele dintre cele mai recente ajutoare pentru șofer, mai degrabă decât orice deficiență majoră în siguranța la accident.
CO2 și consum Opel Astra hatchback 2022
Opel Astra 2022 este încă disponibil cu un motor diesel, iar promisiunea sa de 4.4 l/100km ar trebui să economisească bani pentru șoferii cu kilometraj mare, deși este mai scump cu aprox. 1.500 euro decât “benzinarul”.
În ciuda lipsei oricărui tip de asistență mild-hybrid, ofertele de benzină de 1,2 litri sunt decent de economice; fii blând la accelerație și te poți aștepta la un consum mixt de 5.5 l/100km cu transmisia manuală cu șase trepte. O cutie de viteze automată cu opt trepte este disponibilă cu doar 0.1 l/100km litri în plus pentru economia de combustibil.
Emisiile de CO2 sunt scăzute în general. Deoarece motorul diesel respectă cele mai recente standarde de emisii, nu primește suprataxa care se percepe la alte motoare diesel.
La momentul scrierii acestui articol, Opel oferă o garanție pentru defectele de fabricație destul de standard de 2 ani fara limita de kilometri, deși șoferii cu kilometraj mare pot fi mai avantajati cu un Kia Ceed sau Hyundai i30, care vin cu garanții mai lungi cu limite mai mari de kilometraj.
Opel Astra hibrid plug-in beneficiază de o acoperire a bateriei de opt ani/160.000 de km în plus față de garanția standard, dacă scade sub 70% din capacitatea în acel timp.
Motorizare Opel Astra hatchback 2022 și performante
Masinile rivale precum Mazda3 și SEAT Leon sunt mai potrivite pentru șoferii pasionați, dar Opel Astra 2022 se apropie destul de mult de ei. Direcția este ușoară și precisă, și există o senzație de siguranță și o lipsă de înclinare în viraje. Totuși, acest lucru are ca rezultat o călătorie fermă, în special pe cele mai mari jante din aliaj de 18 inchi.
Opel Astra hatchback 2022 benzină
Preluat de la mai multe modele Opel, Peugeot, Citroen și DS, benzina de 1,2 litri produce fie 110, fie 130 CP. Opțiunea cu putere redusă este limitată la nivelul de echipare standard, în timp ce versiunea de 130 CP nu este mult mai scumpă și este puțin mai puternică, fără a sacrifica eficiența consumului de combustibil.
De la zero la 100 km/h, versiunea cu 110 CP ajunge în 10,5 secunde și, 9,7 secunde versiunea de 130 CP, echivalent cu ultimul Astra. Nu vei avea probleme să ții pasul cu traficul, dar nu va oferi aceeași senzație ca echivalentul Ford Focus EcoBoost de 1,0 litri.
Vezi si: Specificatii tehnice Opel Astra L hatchback 2022
Benzina de 130 CP se potrivește bine cu echipamentul GS Line, făcând Astra să se simtă viguroasă. Se aude puțin zgomot de la motorul cu trei cilindri, dar nu devine niciodată inacceptabil de zgomotos și trage puternic de la turații mici. Cutia de viteze manuală are o rază ușor de lungă atunci când schimbi viteza; automata cu opt trepte este o alternativă bună.
Opel Astra hatchback 2022 diesel
Singurul motor diesel de 1,5 litri produce 130 CP. Pe hârtie, accelerarea este cea mai lentă, 0-100 km/h durează 10,6 secunde, dar există mai mult cuplu, așa că ar trebui să se simtă mai rapid la pornire. Motoarele pe benzină și diesel sunt dotate standard cu o cutie manuală cu șase trepte, iar diesel-ul este disponibil cu o cutie automată cu opt trepte.
Opel Astra hatchback 2022 plug-in hybrid
Cu un motor pe benzină de 1,6 litri și un motor electric, Opel Astra 2022 plug-in hybrid este cel mai puternic model de până acum.
O putere combinată de 180 CP și un cuplu mai mare, ar trebui să-i permită să sprinteze, dar este tras înapoi de greutatea bateriilor. Totuși, accelerarea de la 0 la 100 km/h are un timp respectabil de 7,6 secunde.
Atâta timp cât există suficientă încărcare în baterie, Opel Astra 2022 PHEV va porni în modul electric, iar setările îți permit să alegi între sursele de alimentare sau să lași mașina să decidă. Comutarea între benzină și puterea electrică este plăcut de silențioasă.
Hibridul plug-in este cea mai grea versiune a Astra, iar mașina noastră de testare s-a simțit destul de fermă. Aceasta ar putea fi o problemă pe drumurile din România, care nu sunt cunoscute pentru netezimea lor.
Opel Astra hatchback 2022 interior și confort
Configurația bordului constă din două ecrane, unul de 10 inchi, cel din spatele volanului adăpostind un ecran de 7 inchi. Acesta afișează toate informațiile relevante de conducere, în timp ce ecranul tactil de infotainment de lângă acesta este folosit pentru a controla funcțiile media și de navigare.
Din fericire, Opel nu a comis infracțiunea aparent la nivel de industrie de a îngropa comenzile climatice în ecranul de infotainment; o serie de comutatoare basculante de mai jos pot regla temperatura și sunt mult mai ușor de utilizat decât glisoarele sensibile la atingere de la Volkswagen Golf.
Totuși, calitatea materialelor nu este la același nivel cu ceea ce ai găsi într-un Mercedes Clasa A sau BMW Seria 1; totul pare de o calitate rezonabil decentă, în concordanță cu media pentru această clasă de mașini.
Există câteva materiale plastice dure și piese ornamentale negre lucioase și nu prea multe zone soft-touch, dar Golful nu mai este atât de puternic nici în acest domeniu. În încercarea de a înfrumuseța interiorul, versiunile GS Line primesc niște accente roșii destul de ieftine, care din neatenție au făcut mașina să se simtă mai puțin premium; un Peugeot 308 se simte mult mai luxos în interior.
Spatiu interior Opel Astra hatchback 2022 și volum portbagaj
Opel Astra oferă mult spațiu pentru cei din față, dar scaunele din spate se simt puțin strâmte. Un adult înalt de 1,8 metri își va simți probabil genunchii “striviți” de scaunul din față. Nu este în niciun caz singurul hatchback care se simte așa, fiind chiar mai spațios în spate decât Mazda3, dar unii rivali le permit ocupanților de pe locurile din spate să se întindă mai mult.
O Skoda Octavia este uriașă prin comparație, iar Volkswagen Golf și Ford Focus oferă mai mult spațiu pentru genunchi. Opel Astra, Ford Focus și VW Golf sunt egale cu spațiul pentru cap și există mult spațiu pentru picioare sub scaunele din față. Astra are, de asemenea, un tunel de transmisie mai mic decât Golful.
Designerii Opel au petrecut în mod clar mult timp luând în considerare depozitarea interioară, deoarece există un spațiu generos între scaunele din față, suporturi generoase pentru pahare și un buzunar cu capac înaintea manetei de viteze. Există și o soluție de depozitare pentru ochelari de soare sub orificiul central de ventilație, dar lipsa de material moale în coșurile ușii înseamnă că obiectele pot zdrăngăni pe drumurile mai aspre.
Volum portbagaj Opel Astra hatchback 2022
La 422 de litri, portbagajul lui Opel Astra hatchback 2022 este vizibil mai mare decât versiunea precedentă și este cu aproximativ 40 de litri mai mult decât Volkswagen Golf, SEAT Leon și Ford Focus. Adăugarea unei roți de rezervă va afecta ușor spațiul portbagajului, în timp ce hibridul plug-in primește un portbagaj mai mic, de 352 de litri, din cauza bateriei.
Cu scaunele din spate rabatabile, hatchback-ul oferă 1.339 de litri de spațiu măsurat până la acoperiș (1.268 pentru hibrid). Hayonul arată frumos și lat, ceea ce ar trebui să faciliteze încărcarea articolelor voluminoase.
Fiabilitate Opel Astra hatchback 2022 și rezultate Euro NCAP
În ultimii ani, Opel a rămas aproape de partea de jos a sondajelor noastre Romanian Driver, prețurile scăzute de achiziție fiind depășite de o experiență de o fiabilitate mai puțin perfectă. Opel Astra 2022 este prea nou pentru a fi prezentat corespunzător în cele mai bune masini 2022, deși marca a înregistrat o îmbunătățire modestă în general.
Fiabilitate Opel Astra hatchback 2022
În sondajul din 2022, Opel Astra s-a clasat pe locul 64 din 75 de modele de mașini. Mulți proprietari au criticat aproape fiecare aspect al mașinii, totuși noul model este complet nou, cu îmbunătățiri semnificative în toate domeniile, așa că ar trebui să se descurce mai bine. Am primit totuși recenzii de la proprietari cărora le-au plăcut costurile de funcționare ale mașinilor lor și au fost suficient de mulțumiți de conexiunea la telefon.
Siguranță Opel Astra hatchback 2022
Opel Astra 2022 nu prea poate ține pasul cu liderii clasei când vine vorba de siguranță, deoarece Euro NCAP i-a acordat patru stele din cinci în testele recente de impact, egalând scorurile pe care le-a primit Opel Mokka și Opel Corsa.
Merită remarcat că s-a confruntat cu teste mai stricte decât Ford Focus și Volkswagen Golf de cinci stele, deoarece testele NCAP devin mai dure la fiecare doi ani. S-a spus că protecția pieptului este relativ slabă, în timp ce tehnologia de siguranță nu este la fel de extinsă ca unele mașini similare.
Cu toate acestea, scorurile sale generale de 80% și 82% pentru protecția ocupanților adulților și respectiv a copiilor sunt perfect decente.
Vezi galerie FOTO Opel Astra hatchback 2022
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!
Urmărește RomAuto.ro pe Google News
NOTĂ! Unii producători auto schimbă constant atât opțiunile de motorizare ale vehiculelor, cât și dotările în funcție de nivelul de echipare, versiunile disponibile și prețurile. Informațiile pe care noi ți le oferim despre aceste modele de mașini, sunt în concordanță cu perioada redactării articolului. Așadar, îți recomandăm să verifici întotdeauna specificațiile și pe site-ul oficial al mărcii auto despre care te documentezi.