Una dintre cele mai vechi marci auto din segmentul masinilor compacte, extrem de competitiv din Europa, trece la urmatoarea generatie aducand un design complet nou atat in interior cat si in exterior.
Asamblata inca o data acasa la Rüsselsheim, cea de-a sasea iteratie a popularului Opel Astra 2022 contine toate ingredientele pentru a merge impotriva gigantilor din aceasta clasa: Volkswagen Golf, Ford Focus, Renault Megane si Skoda Octavia.
De asemenea, trebuie sa lupte cu Peugeot 308, de care este legat din punct de vedere mecanic, cei doi impartasind platforma EMP2 deoarece ambele marci fac parte din Stellantis – al patrulea producator mondial de automobile.
Totusi, chiar daca scheletele lor sunt destul de asemanatoare, designerii au facut o treaba excelenta la diferentierea celor doua hatchback-uri compacte. Versiunea franceza are o abordare mai indrazneata, in timp ce verisorul sau german o joaca in siguranta cu un aspect mai curat.
Sa vorbim despre marime. Opel Astra 2022 a fost intins cu patru milimetri peste generatia precedenta si are acum o lungime de 4.374 mm.
Chiar daca lungimea totala abia s-a schimbat, ampatamentul a fost intins semnificativ cu 13 mm pana la 2,675 mm prin scurtarea consolei frontale. Latimea a crescut destul de mult, la 1.860 mm sau cu aproximativ 51 mm mai mult decat inainte.
Opel merge pana la a spune ca hatchback-ul are linii „de tip coupe”, desi nu toata lumea va crede asa ceva. Un nou Astra GTC ar fi frumos, dar avand in vedere cererea actuala pentru hatchback cu trei usi, nu ne vom baza neaparat pe el.
Amprenta sporita a masinii este in ceea ce priveste capacitatea de incarcare pe podeaua de incarcare reglabila, deoarece a crescut cu 52 de litri, adica la un total de 422 de litri cu scaunele din spate in pozitie.
La fel ca exteriorul, interiorul se indeparteaza de Opel Astra K prin adoptarea abordarii “mai putin mai bine“, cu putine butoane conventionale.
Aveti in continuare comenzi rapide pentru functiile des utilizate, dar majoritatea setarilor sunt accesate prin intermediul ecranului tactil de 10 inci al sistemului de infotainment. In stanga sa, un grup de instrumente complet digital are aceeasi dimensiune.
Asa cum v-ati astepta de la o masina complet noua, noul hatchback din segmentul C al Opel este plin de tehnologie. Obtine tehnologia LED matriciala de la Insignia-pilot, cu nu mai putin de 84 de diode emitatoare de lumina pe grup de faruri.
Sistemul de control al vitezei de croaziera cu stop & go este disponibil, la fel ca un afisaj head-up si o camera de 360 de grade.
Opel nu ofera prea multe detalii despre trenurile de propulsie, dar va puteti imagina ca acestea vor fi destul de similare cu cele ale noului Peugeot 308. Marca germana confirma ca Opel Astra 2022 va fi disponibil cu o gama de unitati pe benzina si diesel cu putere variabila de la 110 CP (81 kW) la 225 CP (165 kW).
Pentru prima data, o configurare hibrida plug-in va fi disponibila si va veni in doua configuratii. In functie de grupul de propulsie, vor fi oferite transmisii manuale cu sase trepte si cu opt trepte.
Comenzile se vor face incepand din aceasta toamna, iar primele livrari ale clientilor sunt programate sa aiba loc la inceputul anului 2022. Opel a confirmat deja ca va exista inca o data un nou interior pentru cei care au nevoie de o zona de incarcare mai mare.
Asteptati-va ca varianta berlina sa fie dezvaluita in lunile urmatoare. Desi ar avea sens sa vedem ambele stiluri de caroserie expuse in septembrie la IAA din München, Opel a anuntat ca nu va participa la spectacol anul acesta.
Ca o nota finala, merita mentionat ca acesta va fi ultimul Astra cu motoare cu combustie din Europa, avand in vedere ca Opel a promis ca pana in 2028 cel tarziu, toate vehiculele lor vor fi electrice.