Marca Aehra (pronunțată „era”) a fost lansată abia la începutul acestui an, așa că primul său vehicul a fost realizat impresionant de rapid.
Cu sediul în Milano, firma spune că SUV-ul său (care nu va primi un nume specific) „rescrie regulile de design auto” și se inspiră din motociclete și supermașini.
Încă nu am vazut poze cu interiorul SUV-ului Aehra, dar noua companie spune că va oferi un design minimalist cu „eleganță sportivă”. De asemenea, vor fi utilizate materiale durabile în interiorul interiorului plus un nou sistem de infotainment dezvoltat special pentru Aehra.
Aehra urmărește să producă între 20.000 și 25.000 de unități din fiecare model odată ce producția va începe.
Sedanul este programat să fie dezvăluit la începutul lui 2023 și va fi o alternativă mai ieftină, deși ar trebui să ofere o autonomie și mai mare, deoarece este mai ușor decât SUV-ul. Clienții le vor putea achiziționa online sau din showroom-urile prin care va fi distribuit Aehras.
În continuarea sedanului, este planificată chiar și o mașină sport 2+2 – folosind versiunea scurtată a platformei modulare Aehra.
Întrebări și răspunsuri cu Hazim Nada – CEO/fondator Aehra
Care sunt principalele provocări pe care le-ați depășit până acum și cu ce vă așteptați să vă confruntați înainte de producție în 2025?
„Prima fază a fost traducerea unei idei în ceva concret. Al doilea a fost sa fim acceptați de diverși omologi, deoarece, evident, există multe startup-uri care au apărut în sectorul EV. Acum ne confruntăm cu faza în care practic am fost acceptați de o mare firmă de inginerie, dar trebuie să gestionăm strângeri de fonduri pentru aprovizionare. Mai există și celălalt element al construirii propriei noastre echipe și partea de inginerie la care lucrăm în acest moment.”
De ce ați ales să vă lansați cu un SUV?
„Această formă are un impact mai mare asupra segmentului SUV-urilor. Când te uiți la un SUV obișnuit, vezi o formă mult mai pătrată și vezi vehicule mari care sunt foarte departe de a fi eficiente aerodinamic. Este ușor să construiești un sedan foarte aerodinamic, dar nu este atât de ușor cu un SUV.”
Cât de mult din această mașină de testare va fi și în producție?
„Cel puțin 95%. Unele elemente mici sunt chestiuni de omologare, va trebui să testăm totul odată ce suntem gata să rulăm teste de impact. Mai ales lucruri precum unghiurile camerelor de vedere din spate. Am făcut deja o mulțime de simulări.”
Cum se vor alinia sedanul și SUV-ul, având în vedere că SUV-ul este deja destul de elegant?
„Pentru o supermașină spațioasă, probabil că ești mai interesat de sedan. Dacă vrei o combinație a ambelor – vrei supermașina, dar vrei mai mult spațiu, probabil că vei fi mai interesat de SUV. Va exista o modularitate substanțială între ele, sedanul va avea un design similar și aerodinamică activă precum SUV-ul.”
Plănuiești o mașină sport 2+2 după sedan?
„Conceptele 2+2 pe care le-am realizat până acum exprimă un exterior pur de supermașini, cu un spațiu interior mai mare decât un BMW Seria 3. Ampatamentul va fi mai scurt decât la SUV, dar nu intenționăm să schimbăm bateriile (pentru 2+2).”
Urmărește RomAuto.ro pe Google News