
Versiunea plug-in hybrid a Kia Sportage 2022 este acum disponibilă pentru comandă (momentan in UK). Cu cea mai mare baterie dintre modelele Sportage, PHEV oferă cea mai lungă autonomie electrică; până la 70 de kilometri sunt realizabili doar cu energie electrică. Se compară destul de bine cu alte SUV-uri hibride plug-in, deși este cel mai scump Sportage.
Printre rivalii sai directi sunt Ford Kuga, Hyundai Tucson și Volkswagen Tiguan, toate fiind disponibile cu motorizări pe benzină și hibride plug-in.
Kia Sportage 2022 hibrid plug-in: autonomie și încărcare
Autonomia electrica de 70 de kilometri este impresionantă pentru un SUV de această dimensiune, dar este temperată de preț.
Un Sportage GT-Line pornește de la mai puțin de 36.000 euro cu un motor pe benzină, dar adăugați un motor electric și o baterie de 13,8 kWh și trebuie să plătiți aproximativ 10.000 euro în plus, iar prețurile cresc la 52.000 pentru GT-Line S PHEV.
Kia Sportage 2022 hibrid plug-in va avea cel mai mult sens pentru persoanele juridice, deoarece emisiile sale scăzute de CO2, de 25 g/km, au ca rezultat o evaluare a taxei auto de timbru de mediu de doar 8% pentru 2022/23.
Mașina poate accepta până la 7,2 kW la reîncărcare, ceea ce o face cel mai rapid hibrid plug-in de la Kia. O încărcare completă la această viteză durează o oră și 45 de minute.
Împreună, motorul pe benzina si motorul electric produc 261 CP. Acestea sunt conectate la o cutie de viteze automată cu șase trepte și permit mașinii să ajungă de la 0 la 100 km/h în 7,9 secunde.
Specificatii si preturi Kia Sportage 2022 hibrid plug-in
Noua linie Sportage începe cu un nivel de echipare numit „2”. Acest model entry-level are faruri cu LED, ștergătoare și lumini automate, senzori de parcare, o cameră de marșarier, jante din aliaj de 17 inci și un ecran tactil de opt inci. Asistența la urmărirea benzii și frânarea de urgență autonomă se numără printre caracteristicile standard de siguranță.

Modelul „3” începe la 37.000 euro și are două ecrane de 12,3 inci, plus scaune încălzite față și spate, un volan încălzit, tempomat și geamuri fumurii in spate.
Modelul „4”, la peste 43k euro, are o trapă panoramică, încărcare wireless a telefonului, faruri adaptive și un sistem audio Harman Kardon, plus alte ajutoare suplimentare pentru șofer, cum ar fi monitorizarea punctului mort și parcarea automată. Cam scump totusi.
Puteți alege doar motoarele standard pe benzină și o cutie de viteze manuală cu versiunea „2”. Alte versiuni pot fi comandate cu motoare mild-hybrid, hibrid și plug-in hybrid, plus cutii de viteze automate, în timp ce „4” vine cu tracțiune integrală standard, cu exceptia hibridului.
Design si dimensiuni Kia Sportage 2022 hibrid plug-in
Stilul noului Kia Sportage a fost inspirat de EV6 electric, cu lumini mari de zi „în formă de bumerang”, faruri stivuite, parca inspirate de la Hyundai Tucson, și faruri de ceață distinctive. În altă parte, grila frontală îndrăzneață „Tiger Nose” a Kia se întinde pe toată lățimea botului masinii.
Aspectul lateral al SUV-ului este mai sportiv decât înainte, mulțumită unei linii mai ascuțite a plafonului, unei linii cute de-a lungul ușilor și a aripilor roților din spate evazate, oferindu-i un aspect mai “musculos” dar sofisticat.
Noua mașină este cu 30 mm mai lungă decât modelul vechi, cu un ampatament cu 10 mm mai lung, care nu numai că ar trebui să contribuie la îmbunătățirea spațiului pasagerilor, ci și să ofere spațiu suplimentar pentru baterii la modelele hibride.
Interior, tehnologie și practicitate

Interiorul noului Kia Sportage 2022 hibrid plug-in a suferit o schimbare radicală, inclusiv o nouă configurație digitală. Acesta constă într-un afișaj digital curbat, format din doua ecrane de 12,3 inci.
De asemenea, are un nou design al volanului cu noul logo Kia, împreună cu o pereche de cadrane rotative. În mod unic, cadranele rotative pot fi setate pentru a opera fie setarea infotainment, fie comenzile de ventilație, care sunt reglate prin intermediul panoului de control cu touchscreen.
Sub aceasta, consola centrală găzduiește schimbatorul automat de viteze împreună cu comutatorul pentru controlul coborârii în deal al mașinii, vedere la 360 de grade, scaune încălzite și comenzi volan.
Potrivit spuselor celor de la Kia, cel mai recent Sportage va avea 591 de litri de portbagaj, care se extinde la 1.780 de litri cu scaunele din spate rabatate. Versiunea PHEV are un spațiu încă generos de 540 de litri.
Motoare și sisteme de propulsie
Sub hibridul plug-in, este oferit și un nou grup motopropulsor hibrid, care combină o baterie mai mică de 1,49 kWh cu un motor pe benzină de 1,6 litri pentru a produce 227 CP. Această versiune nu necesită conectarea la un încărcător, deoarece colectează energie pe măsură ce mașina încetinește.

Sub acesta, un motor turbo pe benzină de 1,6 litri de 148 CP dispune de asistență electrică mild-hybrid. Acest motor este asociat cu transmisia manuală inteligentă a grupului, un sistem de ambreiaj cu fir care permite trecerea în treaptă și oprirea motorului pentru a îmbunătăți economia.
Acest motor poate fi echipat și cu o cutie de viteze automată, versiunea echipată cu DCT obținând o putere mai mare de 178 CP.
Șoferii care fac multi kilometri pe autostrada, vor fi intampinati de un motor diesel de 1,6 litri, unul manual de 113 CP și un automat DCT de 134 CP.
Citeste si: Top 10 Masini de Oras 2022