
MINI Countryman Plug-in Hybrid este momentan singurul model hibrid plug-in din gama mărcii britanice, deși există deja MINI Electric, dacă vrei o mașină complet electrică.
- CO2 si consum 4.6/5
- Motoare si performanta 4.2/5
- Interior si confort 4.2/5
- Practicabilitate 3.8/5
- Fiabilitate si siguranta 4.2/5
MINI Countryman PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) a fost unul dintre puținele modele de acest tip când a apărut, dar acum are rivali precum Ford Kuga PHEV, Toyota C-HR și Kia Niro, precum și hatchback-uri hibrid plug-in, cum ar fi Hyundai Ioniq și SEAT Leon eHybrid. A fost actualizat în 2020 și reprezintă în continuare o opțiune interesantă pentru cei care doresc să economisească consumul de combustibil.
Liftingul a introdus noile stopuri Union Jack, farurile cu LED-uri sunt acum standard, în timp ce mașinile noi beneficiază și de un grup de instrumente digital văzut pentru prima dată la MINI Cooper S E. Sunt disponibile cinci niveluri de echipare: Clasic, Yours, ALL4, Untamed și JCW.
La mijlocul anului 2022, o ediție Untamed a înlocuit echipamentul Sport; aceasta pare a fi o măsură temporară, în timp ce MINI se confruntă cu întârzierile de producție la nivel de industrie și cu deficitul de piese.
Insigna Cooper S de pe spate nu înseamnă doar că acesta este un model de vârf, ci și că este agil: 0-100 km/h durează doar 6,8 secunde, deoarece motorul pe benzină de 1,5 litri și motorul electric montat în spate produc o putere combinată de 220 CP (162 kW). Insigna ALL4 ne arată că MINI Countryman are și tracțiune pe patru roți, și, ca în cazul tuturor MINI-urilor, este distractiv de condus.
Ca parte a actualizării din 2020, acumulatorul vechi de 7,6 kWh al mașinii a fost înlocuit cu o baterie nouă de 9,6 kWh. Emite doar 39 g/km de CO2. Are o autonomie de aproximativ 57 km numai cu energie electrică, iar bateria relativ mică înseamnă că reîncărcarea nu durează foarte mult.
Pe lângă emisiile scăzute și tot ce se întâmplă sub capotă, MINI Countryman Plug-In Hybrid este o mașină de dorit. Cu un aspect unic și la fel de distractiv de condus ca și alte modele din gamă, Countryman este un rival important pentru competiorii săi când vine vorba de satisfacția șoferului, precum și pentru stil și atractivitate.
MINI Countryman s-a clasat pe locul 29 din 70 de mașini în sondajul nostru Romanian Driver 2022, care este un rezultat respectabil. Countryman este bun când vine vorba de siguranță, așa cum arată ratingul său de cinci stele Euro NCAP.

CO2 si consum MINI Countryman PHEV
În cele din urmă, BMW Group dorește să ofere fiecăruia dintre modelele sale motoare pe benzină sau diesel, propulsie plug-in hybrid sau integral electric. MINI Countryman PHEV este un pionier, bifând trei dintre aceste căsute și devenind primul MINI echipat cu tehnologia de economisire a combustibilului.
Pachetul său de baterii permite o autonomie de condus complet electrică de până la 57 km, ceea ce nu este rău având în vedere că 90% dintre proprietarii MINI conduc mai puțin de 65 km pe zi, conform cercetărilor companiei.
Consumul de combustibil pare sa fie cuprins intre 1,7 si 1,9 l/100 km. Este o cifră impresionantă pe hârtie, dar rezultatele din lumea reală vor depinde de cât de departe conduci și cât de des poți încărca bateriile. Odată ce bateria este epuizată, adică după aproximativ 500 de kilometri, consumul de combustibil va fi la fel ca al unei mașini convenționale.
Acumulatorul litiu-ion are o capacitate de 9,6 kWh, iar reîncărcarea ar trebui să dureze mai puțin de patru ore de la o priză de uz casnic, reducându-se cu o oră și jumătate dacă se folosește un wallbox de 3,6 kW. Se așteaptă ca acumulatorul să dureze toată viața vehiculului, dar are propria sa garanție de șase ani sau 100.000 de km pentru o liniște sporită.

Motorizare MINI Countryman PHEV si performante
Oferind primului său model hibrid plug-in o insignă Cooper S, MINI este în mod clar încrezător în modelul Countryman. Accelerarea de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde confirmă acest lucru și face din Countryman PHEV o perspectivă mult mai sportivă decât rivalii precum Mercedes GLA 250e și Toyota C-HR.
Puterea provine de la un motor pe benzină de 1,5 litri cu trei cilindri și 136 CP și un motor electric de 88 CP, pentru o putere totală combinată de 220 CP. Interesant este că MINI a ales să plaseze motorul electric sub podeaua portbagajului și să-și trimită puterea direct către roțile din spate, oferind lui MINI Countryman PHEV tracțiunea integrală.
Toată puterea de la motorul pe benzină este trimisă către roțile din față printr-o cutie de viteze automată cu șase trepte. Acest lucru face ca MINI Countryman PHEV să fie primul MINI cu tracțiune spate atunci când este în modul „Max eDrive”, care permite conducerea complet electrică la viteze de până la 125 km/h.
Auto eDrive acordă prioritate puterii bateriei sub 80 km/h, dar acționează mai degrabă ca un hibrid, cu motorul pe benzină activând pentru rafale de accelerație. Există, de asemenea, o setare pentru a favoriza motorul pe benzină și a economisi energia bateriei, fiind utilă dacă intenționezi să vizitezi o zonă urbană după o călătorie mai lungă.
Impulsul de la motorul electric îi oferă lui MINI Countryman o viteză surprinzătoare, mai ales în oraș. Inginerii MINI au încercat să facă manevrarea hibridului plug-in la fel de agil și precis ca modelul standard, iar rezultatul este unul dintre cele mai distractive mașini hibride plug-in de pe piață.

MINI Countryman PHEV interior si confort
Am lăudat interiorul bine construit al MINI Countryman standard și nimic nu a fost sacrificat aici, cu aceeași calitate excelentă și afișaj central rotund de infotainment. Există câteva memento-uri ale tehnologiei hibride, cu un comutator de pornire/oprire galben pe care să îl apeși când vrei să pornești.
Indicatoarele instrumentelor de bord au fost schimbate cu un ecran de 5,5 inchi, cu o margine subțire și o grafică clară, dar deficitul actual de cipuri înseamnă că majoritatea mașinilor noi sunt probabil echipate cu cadrane analogice.

MINI Countryman PHEV rulează fără probleme, lucru care nu este întotdeauna garantat într-un hibrid plug-in. Adesea, inginerii sunt nevoiți să monteze suspensii mai rigide pentru a face față greutății suplimentare a acumulatorului, dar MINI merge la egalitate cu alte modele din gamă.
Ca și în cazul celorlalte modele Countryman, PHEV este vândut cu cinci niveluri de echipare de bază. MINI Countryman CLASSIC include jante din aliaj de 17 inchi și ornamente interioare Piano Black, împreună cu moduri de condus selectabile.
Fiecare Countryman vine, de asemenea, cu un ecran de infotainment de 8,8 inchi, navigație și Apple CarPlay. YOURS adaugă roți de 19 inchi și un kit de stil al caroseriei, împreună cu scaune sport imbracate in combinatie de piele MINI Yours/Lounge Nappa de culoare negru carbon.
MINI Countryman Untamed adaugă pachetul exterior MINI ALL4 Optic, capitonaj pentru plafon de culoare antracit, covorase din velur cu emblema Untamed in relief, suport pentru șine de plafon negru, semnalizatoare laterale si grafică laterală specifice editiei, si praguri specifice editiei.
MINI include și conectivitate 4G ca standard la toate modelele Countryman. Numit „MINI Connected”, sistemul oferă informații despre trafic în timp real și o integrare îmbunătățită cu smartphone-urile, inclusiv capacitatea de a trimite informații de navigare prin satelit către mașină și chiar de a opera funcții precum încuietorile ușilor. Link aplicatie mobila MINI.
MINI Countryman PHEV extinde această conectivitate la caracteristici specifice hibridului, inclusiv un temporizator de încărcare și o funcție de căutare a stației de încărcare.

Practicabilitate MINI Countryman PHEV
Este clar că MINI Countryman (care își împărtășește bazele de bază cu MPV-ul hibrid plug-in BMW Seria 2 Active Tourer) a fost proiectat ținând cont de tehnologia plug-in hybrid, deoarece spațiul său interior nu este prea grav afectat. Principala schimbare este la scaunele din spate care sunt ușor ridicate, dar linia înaltă a acoperișului lui Countryman înseamnă că există încă mult spațiu pentru cap. Totuși, această schimbare înseamnă că scaunele din spate nu mai pot aluneca înainte și înapoi.
Prin poziționarea acumulatorului sub banchetele din spate și a motorului electric sub portbagaj, spațiul portbagajului s-a micșorat cu doar 45 de litri, măsoară acum 405 litri și încă bate cu ușurință Toyota C-HR (377 litri), desi este puțin mai mic decât la Kia Niro (427 litri).
Scaunele din spate se împart și se pliază într-o configurație 40:20:40, astfel încât este posibil să călătoresti cu patru adulți și să cari articole lungi precum schiuri sau snowboard-uri între pasagerii din spate.
Un punct de remarcat este că rezervorul de benzină s-a micșorat de la 51 la 36 de litri, dar MINI susține că economia suplimentară a lui Countryman PHEV ar trebui să mărească autonomia de rulare pentru a compensa.
Fiabilitate MINI Countryman PHEV si rezultate Euro NCAP
MINI Countryman a ocupat locul 29 din 70 în sondajul nostru pentru Top Masini 2021 Raport Calitate-Preţ și a fost clasat pe locul 9 in cele mai bune masini hibrid second hand in 2022. Având în vedere numărul de modele care prezintă unele dintre piesele Countryman, tehnologia electrică ar trebui să fie de încredere.
Deși ar putea părea riscant să cumperi prima incursiune a MINI în tehnologia hibridă plug-in, BMW, compania mamă a mărcii, a cheltuit sume uriașe de bani pentru cercetare și dezvoltare și a implementat deja tehnologia în modele precum BMW 330e, BMW i3 și BMW Seria 2 Active Tourer cu mare succes.
Siguranța este puternică datorită unui scor de cinci stele pentru MINI Countryman la testele de impact Euro NCAP. A obținut 90% pentru protecția ocupanților adulți, 80% pentru copii și 64% pentru participantii vulnerabili ai traficlui. Setul de siguranță standard include frânare de urgență autonomă și o capotă care se ridică ușor în cazul unei coliziuni cu pietoni pentru a amortiza impactul.