
Motorizare Mercedes EQS 2021 și performante
În prezent există cinci niveluri de performanță EQS din care pot alege cumpărătorii. Versiunea Mercedes EQS 450+ are un singur motor electric de 333 CP pentru roțile din spate, ceea ce aduce limuzina de lux de 2,4 tone de la 0 la 100 km/h în 6,2 secunde. Cu tracțiune integrală, 450+ 4MATIC cu 360 CP scade același timp de referință la 5,6 secunde, dar are o autonomie ușor scazută la 671 de kilometri.
Următorul model în gamă, Mercedes EQS 500 4MATIC cu 449 CP ajunge la 100 km/h în 4,8 secunde, reușind aceeași autonomie electrică de 671 km, iar EQS 580 4MATIC de 523 CP are nevoie de doar 4,3 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h, lăudându-se în același timp cu o autonomie electrică de 667 kilometri.
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ este cel mai puternic model din gamă, cu 658 CP și o viteză de 0-100 km/h de 3,8 secunde. Acest lucru nu îl face la fel de balistic precum Porsche Taycan Turbo S cu ale sale 2,8 secunde sau Tesla Model S Plaid cu 2,1 secunde, dar EQS este proiectat având în vedere niveluri superioare de lux si confort până la urmă.

În mod clar, EQS 53 AMG ajunge la viteză mult mai rapid decât 450+, dar felul în care ambele mașini se simt atunci când accelerează este de fapt destul de similar. Diferența este în configurația șasiului, AMG-ul simțindu-se mult mai agil și mai manevrabil.
Direcția pe puntea spate este standard. În mod normal, aceasta poate întoarce roțile din spate cu până la 4,5 grade, dar mașina noastră de testare a fost echipată cu o versiune opțională care mărește acest lucru la 10 grade. Echipat astfel, Mercedes EQS are un cerc de rotire cu doar 40 cm mai larg decât o mașină de oraș precum Renault ZOE și se simte mult mai agil decât te-ai aștepta.
Mercedes EQS oferă, de asemenea, „recuperare inteligentă”, folosind camere și computerele sale de bord pentru a decide când să folosească motoarele electrice pentru a decelera mașina și pentru a alimenta energia înapoi în baterie.
Acest lucru funcționează bine în majoritatea situațiilor, încetinind automat mașina pentru sensurile giratorii și traficul din față. În timpul condusului nostru abia am atins pedala de frână.