Intr-o clasa aglomerata de berline compacte, Mercedes-Benz Clasa C este, fara indoiala, unul dintre cele mai de dorite, combinand aspectul inteligent cu marca sa recunoscuta mondial pentru calitatii imbatabile.
Intrebarea este: are necesarul pentru a face fata concurentei dure Audi A4 si BMW Seria 3? Stim cu totii raspunsul, dar vrem neaparat sa facem aceasta comparatie.
- CO2 si consum 4/5
- Fiabilitate 4.5/5
- Siguranta 4.5/5
- Interior si confort 5/5
- Dotari 4.5/5
- Performanta 4.5/5
CO2 si consum Mercedes-Benz Clasa C 2019
Cand Clasa C a fost reinnoita in 2018, Mercedes a crescut considerabil preturile, facand masina mult mai scumpa decat rivalii sai majori.
Pe langa faptul ca este mai costisitoare acum, cresterea pretului pentru Mercedes-Benz Clasa C nu este apoi redata in valori de revanzare, deoarece Mercedes-ul tau nu va valora mai mult decat concurentii sai cand e timpul sa se mute la o casa noua. Pana si companiile de asigurari sunt mai reticente fata de competitorii sai.
Emisiile de CO2 si economia de combustibil sunt aproape ca si la concurenta, desi nu sunt numere superioare, si la fel este cand vine vorba de intretinere.
Evident, versiunile Mercedes-Benz C63 sunt o propunere financiara foarte diferita de restul gamei si vor fi costisitoare pentru multi, desi oricum cei care tin mult la bani nu vor alege acest model.
Siguranta Mercedes-Benz Clasa C 2019
Numarul total de airbag-uri este bun, cu sapte montate pe diverse zone ale masinii, inclusiv un airbag la genunchi pentru a proteja picioarele soferului impotriva deteriorarii coloanei de directie in caz de accident. De asemenea, aveti la dispozitie ca standard un sistem de prevenire a coliziunilor, care include franarea automata de urgenta.
Cu toate acestea, lucrurile cu adevarat inteligente apar ca parte a unui pachet de optiuni numit Pachetul de asistenta la conducere.
Dispune de o tehnologie luata cu totul de la berlina de lux Mercedes-Benz Clasa S si include un sistem inteligent de control al vitezei de croaziera care va incetini masina pentru intersectii, sensuri giratorii si curbe, precum si reactia la schimbarile de limita de viteza si sisteme care vor pastra masina pe banda sa daca soferul incepe sa o ia pe aratura.
De asemenea, impiedica in mod activ schimbarea benzii atunci cand un vehicul este ascuns in punctul mort al soferului si se opreste complet prin sistemul de control al vitezei adaptive in trafic.
In anul 2014 cand a fost testat de catre Euro NCAP, Mercedes-Benz Clasa C a primit un rating de 5 stele, cu un scor de 92% pentru siguranta ocupantilor adulti, 84% pentru copii, 77% pentru participantii vulnerabili ai traficului, si un scor general pentru siguranta de 70%.
A fost testat inca o data acum in 2022, dar este modelul nou pe care inca nu l-am testat. Merita remarcat faptul ca a primit toate cele 5 stele si de aceasta data.
Dotari Mercedes-Benz Clasa C 2019
Avand in vedere ca toate marcile premium doresc sa atraga cumparatorii in lista lor de optionale, Mercedes-Benz Clasa C nu este slab echipata.
Gama incepe cu S, care se simte putin slaba cu jantele din aliaj de 16 inci si cu afisajul central mai mic, dar modelul SE este mai bun, cu jante din aliaj de 17 inci, o camera cu marsarier, navigatie prin satelit si scaune incalzite.
Saltul catre versiunea Sport Edition de la modelul de baza SE este unul in principal cosmetic, cu scaune sport din piele si faruri adaptive cu LED-uri. Editia AMG Line, cu stilul sau mai sportiv, aliajele mai mari si alte mici detalii, cum ar fi pedalele sport din otel inoxidabil, face un upgrade ademenitor, iar grupul sau de instrumente digitale de 12,3 inci, care inlocuieste indicatoarele analogice cu ecran TFT merita incercate.
De acolo, puteti trece la versiunea AMG Line Night Edition Premium – un nume cam pompos recunoastem si noi – care va ofera iluminare ambientala, un sistem de sunet puternic si incarcare wireless pentru telefonul dvs. mobil, si daca doriti cu adevarat sa va echipati masina, exista AMG Line Night Edition Premium Plus, care va ofera intrare si pornire fara cheie, un acoperis panoramic din sticla si un sistem audio de inalta calitate, finisat de catre specialistul hi-fi Burmester.
Modelul AMG de inalta performanta poate fi prezentat in forma standard sau in versiunile Premium Plus corespunzatoare, in timp ce C43 vine si intr-o versiune Premium de nivel mediu. Toate primesc si mai multe finisaje, o grila personalizata si un difuzor de aer spate mai gros, fara sa mentionam o serie de imbunatatiri ale performantei.
Fiabilitate Mercedes-Benz Clasa C 2019
Mercedes-Benz Clasa C a fost in mod traditional una dintre cele mai performante modele Mercedes-Benz in ceea ce priveste fiabilitatea si satisfactia clientilor. in cel mai recent sondaj de satisfactie a clientilor JD Power, in timp ce marca generala a obtinut un scor sub medie, Clasa C a fost printre cele mai bune din clasa sa.
De asemenea, sondajul de fiabilitate Warranty Direct a aratat ca, Mercedes-Benz Clasa C este mai buna decat majoritatea rivalilor si se claseaza mai bine decat modelul mediu Mercedes in ceea ce priveste costurile de reparatii si timpul in stationare, chiar daca starea marcii premium este evidenta in costul fortei de munca.
Desi o garantie de trei ani este minimul reglementat pentru industria auto, Mercedes ofera un kilometraj nelimitat, ceea ce va fi un beneficiu pentru acei soferi care depasesc limita de 100.000 pe care altii o impun in termen de trei ani.
Mercedes-Benz Clasa C 2019 interior si confort
Calitatea interioara arata si se simte bine, iar partea din fata a cabinei este dominata de ecranul central, care masoara 7 inci pe S, si 10,25 inci pe toate celelalte versiuni. Arata ca o tableta atasata la tabloul de bord, spre deosebire de ecranele modelelor rivale.
Poate fi controlat fie prin intermediul controlerului rotativ central intre scaunele din fata, fie, printr-o abordare inovatoare, printr-un mic touchpad pe volan.
Exista doua placute pe volan – una pentru controlul tabloului de bord si una pentru ecranul central. Este nevoie sa va obisnuiti putin, mai ales ca exista deja o multime de butoane pe volan, ceea ce face dificil sa alegeti dintr-o privire pe cel pe care il doriti; din fericire, cadranul rotativ din centrul masinii, este de obicei mai usor de utilizat.
C63 are un volan personalizat cu si mai multe comenzi pentru derularea diferitelor moduri de conducere si activarea diferitelor sisteme de conducere. Cu toate acestea, aceste controale sunt foarte bine concepute si sunt foarte usor de utilizat, avand in vedere varietatea larga de functii pe care le opereaza.
Spatiul interior este destul de bun in comparatie cu rivalii, mai ales in spate, unde este posibil sa gazduiti confortabil 2-3 adulti. Un scaun central ingust inseamna ca asezarea a trei persoane in spate va fi confortabila, dar acesta este cazul tuturor masinilor din acest sector.
Intre timp, portbagajul este la cativa litri de cei mai buni rivali, dar este suficient de mare pentru majoritatea cumparatorilor de automobile. Spatiul in fata pentru telefoane, portofele si alte chestii este, de asemenea, destul de bun, cu un cos central mare acoperit si buzunare pentru usi capabile sa tina sticle de apa mari.
Suspensia pe care o primiti pe Mercedes-Benz Clasa C depinde de versiunea pe care o alegeti. Versiunile S si SE au configuratie standard, in timp ce Sport Edition este redusa, iar versiunile AMG Line sunt si mai reduse, cat si mai rigide. In timp ce configuratia AMG Line este mai ferma, este de fapt mai confortabila decat suspensia mai moale Sport, care te va zgaltai pe drumuri mai accidentate.
Indiferent de alegerea dvs., Mercedes-Benz Clasa C este mai orientata spre confort decat spre sport, prioritizand capacitatea de a parcurge distante lungi intr-un mod relaxat, dar este totusi sigura cand conduceti pe un drum laturalnic mai plictisitor.
Primele doua garnituri pot fi, de asemenea, actualizate la suspensie pneumatica, care adapteaza configurarea suspensiei in functie de cele cinci moduri de conducere disponibile – de la Comfort la Sport + . Functioneaza foarte bine, eliminand chiar si cele mai adanci denivelari si gropi, oferind in acelasi timp o imbunatatire semnificativa a agilitatii.
Am incercat si versiunea C63 de inalta performanta, care nu are suspensie pneumatica completa, dar are un sistem adaptiv care isi poate varia si comportamentul in functie de modul selectat.
Gama diferitelor moduri este destul de ametitoare, cu sase moduri principale, alte patru pentru sistemul de cuplu-vectorizare care distribuie tractiunea pe rotile din spate, plus nu mai putin de noua moduri pentru sistemul inteligent de control al tractiunii care permite diferite grade de alunecare pe spate.
Cu toate acestea, utilizarea diferitelor profiluri nu este atat de complicata pe cat pare, iar tehnologia inseamna ca C63 poate utiliza o varietate de roluri. Poate fi un masina civilizata si confortabila pentru curse lungi, o masina sporta agila si alerta sau, daca transformi totul pana la unsprezece, un nebun absolut cu spume la gura, cu un stil frenetic de a conduce.
Motorizare Mercedes-Benz Clasa C 2019 si performante
Talentele Clasei C depind in totalitate de motorul pe care il alegeti. Nu am incercat versiunea C200d, dar alternativele diesel C220d si C300d sunt ambele foarte bune, oferind puterea, linistea si netezimea la care v-ati putea astepta de la un Mercedes.
Motorul pe benzina C200, pe de alta parte, nu este asa. Este inteligent pe hartie, deoarece are o tehnologie hibrida usoara, care foloseste o baterie mica de 48 de volti pentru a sustine motorul pe benzina, adaugand putina putere suplimentara.
In plus, ofera masinii capacitatea de a naviga cu motorul oprit la coborari pentru a economisi combustibil, dar motorul in sine este deosebit de zgomotos si nu ofera tipul de performanta pe care il asteptati, avand in vedere ce zgomot face.
Nu am condus inca versiunea pe benzina entry-level, C180 sau cele mai puternice versiuni C300 si C43, si nici nu am incercat inca versiunea C300de, un hibrid diesel.
Toate masinile (in afara de modelul de baza C180, care primeste o cutie de viteza manuala cu sase trepte) sunt dotate standard cu o cutie de viteze automata cu noua trepte.
Ocazional este putin imprevizibila si are obiceiul de a ramane mai mult la o viteza anume. Intre timp, gama C63 are un V8 cu dublu-turbocompresor de 4,0 litri care dezvolta 476 cai putere sau 510 cai putere daca alegeti versiunea C63 S.
Nu trebuie sa ne surprinda faptul ca este un monstru absolut, care te propulseaza cu ura spre orizont direct de la pornire si devine mai puternic cu cat cresc turatiile.
Citeste si despre Mercedes C-Class 2021