Sosirea unui nou Mercedes C-Class este întotdeauna semnificativă, iar Mercedes-Benz a fost sub o presiune mai mare decât oricând cu această ultimă versiune datorită îndepărtării rapide a soferilor de mașini de companie de motoarele pe motorina și benzina.
- CO2 si consum 4.2/5
- Motoare si performanta 5/5
- Interior si confort 5/5
- Practicabilitate 4.4/5
- Fiabilitate si siguranta 5/5
Ca răspuns, fiecare Mercedes Clasa C are acum o anumită formă de electrificare, fie cu asistență mild-hibrid, fie cu un grup motopropulsor hibrid plug-in pentru a ajuta la apărarea rivalilor electrici precum Tesla Model 3 și Polestar 2 – mașini care nici măcar nu existau acum cativa ani.
În afară de ceea ce se află sub capotă, există încă o mulțime de motive pentru a alege o Clasa C, chiar înaintea BMW Seria 3 și Audi A4.
Pentru început, designul său exterior subtil evoluat și insigna dețin o atracție.. mare. Acum arată mai bine aliniat langa Mercedes E-Class și S-Class, cu o grilă largă, faruri cu LED-uri unghiulare și capotă sculptată. În spate, există lumini cu LED-uri lărgite, întreaga mașină fiind construită fără a fi prea ostentativă.
Dacă exteriorul te atrage, este posibil ca interiorul să te cucerească pe deplin. Calitatea materialelor este uluitoare, iar Clasa C arată acum de ultimă generație datorită afișajelor sale în stil tabletă atât pentru afișajele de conducere, cât și pentru infotainment.
Scaunele atractive, orificiile de aerisire ovale sculptate și iluminarea interioară cu fibră optică iti ofera o senzatie de lux si relaxare, în timp ce un sistem îmbunătățit de recunoaștere a vocii poate înțelege mai multe solicitări cu o viteză mai mare pentru a ajuta la minimizarea distragerilor.
Gama de motoare de bază constă din benzină și motoare diesel mild-hybrid, inclusiv C 220d și C 300d, care scot în jur de 5.2 L/100km, oferă o mulțime de performanțe și ar trebui să se potrivească șoferilor cu kilometraj mare.
Ambele sunt cu tracțiune spate, iar Mercedes Clasa C 2021 vine cu o cutie de viteze automată cu nouă trepte ca standard.
Cumpărătorii privați și unii șoferi de mașini de companie pot fi, de asemenea, tentați de unul dintre motoarele pe benzină, care poartă etichetele C 180, C 200 și C 300 cu 168 CP, 201 CP și, respectiv, 254 CP.
Atât C 200, cât și C 300 pot fi specificate și cu tracțiune integrală, deși acest lucru le face puțin mai puțin eficiente. C 300 este cea mai rapidă versiune, cu un timp de 0-100 km/h de șase secunde și o viteză maximă de 250 km/h.
Este hibridul plug-in C 300 cel care face cea mai atrăgătoare mașină pentru persoanele juridice/de companie.
Cea mai recentă versiune are o baterie mult mai mare, de 25,4 kWh decât cea anterioară, care crește autonomia electrică de la aproximativ 48 la 103 de kilometri, ceea ce ar trebui să reducă și emisiile. De asemenea, are o putere sănătoasă de 302 CP datorită eforturilor combinate ale motorului pe benzină și ale motorului electric.
Mercedes Clasa C 2021 are încă un șasiu reglat puțin mai mult pentru confort decât BMW Seria 3, ceea ce a fost evident în testul nostru cu un C 220d.
În ciuda acestei margini puțin mai moale, cu direcție îmbunătățită și control bun al caroseriei înseamnă că Mercedes se simte mai aproape de rivalul său BMW decât oricând în departamentul de dinamică.
Toate se adaugă la o mașină care este și mai completă decât înainte. În timp ce noii veniți și rivalii tradiționali deopotrivă pot oferi avantaje într-un domeniu sau altul, puțini atrag atât mintea, cât și inima la fel de puternic ca un Mercedes-Benz Clasa C.
CO2 si consum Mercedes C-Class 2021
În timp ce gama de motoare se învârte în continuare în principal în jurul motoarelor pe benzină și diesel, cea mai recentă Clasă C este primul Mercedes care vine cu toate versiunile sale electrificate. Fiecare motor este echipat cu tehnologie mild-hybrid sau plug-in hybrid pentru a spori eficiența.
Modelele mild-hibrid sunt echipate cu un sistem de 48 de volți care recoltează energie în decelerare într-o baterie mică și poate oferi un impuls de până la 20 CP pentru a elimina o oarecare presiune a motorului, permițând oprirea și pornirea motorului mai lin. Hibridul plug-in primește o baterie mult mai mare decât majoritatea rivalilor săi, făcându-l ideal pentru șoferii de mașini de companie.
În ciuda popularității în scădere a motoarelor diesel, acestea sunt încă un element de bază în gama C-Class. Până acum am testat C 220d, care probabil va reprezenta o bună proporție in vânzările din Clasa C.
Este capabil să scoata între 4.67 L/100km și 4.08 L/100km, în funcție de nivelul de echipare și roți, cu emisii de CO2 de 130-148 g/km. Aceasta se compară cu 3.91 L/100km pentru BMW 320d M Sport, iar Clasa C are, de asemenea, emisii puțin mai mari.
Gama pe benzină începe cu C 180 și C 200, care folosesc ambele un motor turbo cu patru cilindri de 1,5 litri. La fel ca și diesel-urile, acestea returnează o eficiență similară între ele și pot gestiona până la 5.2 L/100km, cu valori ale emisiilor de la 141-163g/km. Acest lucru le face foarte potrivite pentru cumpărătorii privați.
Cu un motor mai mare de 2,0 litri pe benzină, C 300 este mai puternic și, de asemenea, un pic mai costisitor de rulat. Gestionează între 6.72 L/100km și 5.6 L/100km în funcție de echipare, în timp ce emite 150-180 g/km de CO2.
Vestea cea mare pentru Mercedes C 300 plug-in hybrid e este o baterie mult mai mare de 25,4 kWh decât versiunea de 13,5 kWh găsită la predecesorul său.
Acest lucru ar trebui să-și vadă autonomia crescand de la aproximativ 55 km la puțin peste 97, făcând posibilă finalizarea călătoriilor mai lungi cu zero emisii și încărcarea mai rara, oferindu-i un avantaj serios față de rivali.
Modelele Mercedes sunt oferite cu o garanție de trei ani/kilometraj nelimitat, care se potrivește cu BMW Seria 3. Acest lucru este puțin mai atrăgător pentru șoferii cu kilometraj foarte mare decât garanția Audi A4, care expiră după trei ani sau 100.000 km. Mai mulți producători tind să ofere garanții mai lungi, inclusiv Toyota cu o garanție care poate dura până la 10 ani.
Motorizare Mercedes C-Class 2021 si performante
Mercedes C-Class 2021 diesel
Atât C 220d, cât și C 300d sunt de așteptat să rămână o parte cheie a gamei Clasei C, bazate pe același motor cu patru cilindri de 2,0 litri, dar reglat pentru a produce 197 CP, respectiv 261 CP. Ambele au tracțiune spate și o cutie de viteze automată cu nouă trepte ca standard și durează fie 7,3, fie 5,7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.
Pe drum, C 220d se simte neted și are o putere de tracțiune impresionantă de la aproximativ 1600 rpm, împingând cu ușurință mașina la viteze de autostradă sau permițându-vă să depășiți traficul mai lent.
Nu este nevoie să depășești 3.000 rpm, iar automata cu nouă trepte face o treabă bună menținând motorul în punctul său favorabil. În treapta sa cea mai înaltă, motorul este doar putin peste ralanti la 112 km/h, făcându-l să se simtă ca un mod foarte rafinat și fără efort de a călători pe distanțe lungi.
Mercedes C-Class 2021 benzina
Entry-level C 180 și C 200 folosesc ambele un motor turbo pe benzină de 1,5 litri, cu 168 CP, respectiv 204 CP. Cu tracțiune pe spate și aceeași cutie de viteze automată ca și diesel-urile, acestea durează 8,6 și 7,3 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h. C 200 este oferit și cu tracțiune integrală, reducând cu două zecimi timpul de 0-100 km/h.
Mai sus în gamă, există C 300 cu un motor pe benzină de 2,0 litri care oferă 255 CP și, din nou, cu opțiunea de tracțiune spate sau pe patru roți. Ambele ajung la 100 km/h în șase secunde și ajung la o viteză maximă de 250 km/h.
Mercedes C-Class 2021 hibrid
Cu insigna C 300e, Clasa C hibrid plug-in se bazează pe un motor pe benzină de 2,0 litri de 198 CP, care este susținut de un motor electric de 126 CP, pentru o putere combinată de 304 CP.
Poate rula în modul electric la viteze de până la 140 km/h și dispune de un mod de planificare a rutei în navigatorul prin satelit pentru a spune grupului motopropulsor când este cel mai bine să folosească electricitatea stocată pentru o eficiență optimă.
Mercedes C 300e va porni și se va îndepărta silențios atunci când bateria este încărcată și chiar și atunci când este descărcată, Mercedes-ul se comportă ca un hibrid obișnuit. Decelerația captează energia pentru baterie și motorul se oprește ori de câte ori motorul electric este suficient de unul singur.
Senzația de la frâne ar putea fi, totuși, mai bună, iar direcția nu se simte la fel de precisă pe cât o veți găsi la BMW Seria 3.
Acest lucru merge mână în mână cu faptul că C 300e nu se simte niciodată deosebit de sportiv, deși are o viteză incontestabilă în linie dreaptă, ajungând de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde.
Mercedes C-Class 2021 interior si confort
Mercedes-Benz a devenit sinonim cu interioare de prim rang, iar acesta este un domeniu în care marca auto are un avantaj clar față de BMW. Noul design din interiorul Clasei C este inspirat de modelul emblematic Mercedes S-Class, adoptând un afișaj central de infotainment portret care amintește de un iPad andocat.
Mașina noastră de testare a fost echipată cu o suspensie adaptivă, care a facut excelente confortul la drum și rafinamentul, și s-ar putea dovedi lider de clasă atunci când vom compara Clasa C cu rivalii săi de pe drumurile din Romania.
Bord Mercedes C-Class 2021
Clasa C era deja cunoscută pentru calitatea sa interioară, dar cea mai recentă versiune ridică designul la un nou nivel. Potrivirea și finisarea materialelor sunt la egalitate cu multe modele Mercedes-Benz, dar aceasta fiind o mașină executivă compactă, toate aceste ornamente luxoase sunt mai concentrate pe pasagerii scaunelor din față decât pe cei din spate.
Scaunele atractive și iluminarea ambientală cu fibră optică îi ajută pe ocupanti să se simtă mai speciali ca niciodată. Selectorul de viteze este mutat, pentru o consola centrală cu un aspect ordonat si o cotieră mare și spațiu de depozitare.
Șoferul beneficiază de un afișaj digital de 12,3 inci, împreună cu un ecran tactil opțional de 11,9 inci, care domină consola centrală, eradicând aproape toate butoanele fizice și afișând Apple CarPlay și Android Auto mai bine decât rivalii.
Ecranul mai mare este standard în Clasa S, dar aici ecranul standard este o unitate de 10,25 inci. Asistentul vocal „Hey Mercedes” a fost, de asemenea, îmbunătățit, cu răspunsuri mai rapide și cu precizie decât înainte, astfel încât este posibil să interacționați cu mașina fără a vă lua ochii de la drum.
Recunoașterea vocii se dovedește, de asemenea, la îndemână, deoarece uneori afișajele pot afișa prea multe informații, chiar dacă grafica lor este clară. Suntem nesiguri în special de configurația „realitate augmentată”, care poate afișa o vedere a camerei orientată spre înainte pe ecran, dar ascunde temporar vizualizarea hărții în timpul conducerii.
Mercedes-Benz Clasa C este un tur de forță când vine vorba de tehnologia oferită. Este echipat cu a doua generație a sistemului de infotainment MBUX de la Mercedes, cu recunoaștere vocală îmbunătățită și conectivitate îmbunătățită.
Este, de asemenea, mai sigur, folosind un scaner de amprentă care îi permite proprietarului să-și „deblocheze” setările. Actualizările de software vor fi disponibile prin transfer de date online, astfel încât să nu fie nevoie să vizitați un dealer pentru ele.
Nivelurile de echipare includ Sport și AMG Line, cu faruri LED, scaune încălzite, o cameră pentru vedere spate și încărcare wireless pentru smartphone-uri.
AMG Line Premium câștigă navigație prin satelit cu realitate augmentată, camere 360 de grade și scaune față electrice. De asemenea, este oferit un AMG Line Premium Plus, adăugând un afișaj head-up, trapă panoramică și sistem de sunet Burmester.
Practicabilitate Mercedes C-Class 2021
Mercedes C Class 2021 este cu 65 mm mai lung și cu 13 mm mai lat, dar cel mai important, distanța dintre axele față și spate (ampatamentul) a fost prelungită cu 25 mm. Aceasta este o veste bună pentru pasageri, ceea ce face ca masina să fie puțin mai spațioasa decât înainte.
Spatiu interior Mercedes C-Class 2021
Clasa C a fost de mult timp un model recomandat pentru șoferii înalți și există o mulțime de reglaje atât pentru scaune, cât și pentru volan. Vizibilitatea este adecvată și există numeroși senzori și vizualizări ale camerei pentru a simplifica parcarea.
Majoritatea ampatamentului suplimentar a fost folosit pentru a îmbunătăți confortul pasagerilor din spate, cu 21 mm spațiu suplimentar pentru picioare și o creștere cu 22 mm a spațiului pentru umeri, care ar trebui să fie binevenită în călătoriile lungi.
Portbagaj Mercedes C-Class 2021
Spațiul portbagajului de 455 litri este mai puțin impresionant. Este mai puțin decât cei 480 de litri găsiți la Audi A4 și BMW Seria 3, iar modelul plug-in hybrid are și mai puțin spațiu.
Cei care au nevoie de mai mult spațiu pot lua în considerare Clasa C Estate. Acesta oferă 490 de litri de spațiu de portbagaj, extinzându-se la 1.510 de litri cu scaunele rabatate.
Cifrele oficiale de tractare arată că versiunile pe benzină și diesel ale Clasei C pot tracta 1.800 kg, aceeași greutate ca înainte. Deși nu este la egalitate cu un SUV, aceasta ar trebui să fie suficient pentru a transporta chiar și o rulotă mare. Cifrele nu au fost încă făcute publice pentru versiunile hibride plug-in.
Fiabilitate Mercedes C-Class 2021 si rezultate Euro NCAP
Mercedes-Benz are o reputație excelentă pentru siguranță, iar Clasa C este plină de tehnologie atât pentru a atenua coliziunile, cât și pentru a ajuta la protejarea ocupanților în caz de accident. Nu a fost testat încă de Euro NCAP, dar ne așteptăm pe deplin la un rezultat de cinci stele atunci când va fi.
Fiabilitatea poate fi un motiv in minus pentru a cumpăra un Clasa C, deoarece modelul ieșit a fost clasat pe locul 71 în sondajul din 2021 al celor de la CarBuyer UK, din primele 75 de modele.
A avut un punctaj slab pentru fiabilitate și calitatea construcției, în timp ce proprietarii au spus și că este scump de asigurat. Mercedes a ocupat locul 13 din 29 de producători, cu puțin sub 19% dintre respondenți raportând una sau mai multe defecțiuni în primele 12 luni.
Cea mai recentă clasă C se bazează pe o versiune puternic revizuită a elementelor de bază ale modelului anterior, așa că, sperăm, Mercedes-Benz va fi optimizat noua mașină pentru a remedia punctele slabe cunoscute.
Sosirea unei noi configurații de infotainment și a actualizărilor de software over-the-air mai extinse ar trebui să rezolve unele probleme tehnice fără a necesita o vizită la dealer.
Mercedes-Benz este unul dintre cei mai mari inovatori tehnologici, inclusiv în domeniile siguranței și asistenței. Acest lucru poate fi văzut în funcții precum un afișaj head-up care proiectează o imagine care pare a fi de dimensiunea unui televizor mare, dar care levitează cu 4,5 metri în fața mașinii.
Acest lucru vă poate oferi informații și indicații mai precise în timp ce utilizați navigația prin satelit, precum și alte informații, astfel încât să nu trebuie să vă luați ochii de la drum.
Există, de asemenea, progrese pentru cea mai recentă generație a pachetului de asistență la conducere Mercedes. Această suită de ajutoare semi-autonome la conducere poate ajuta șoferul să rămână pe bandă, cu o capacitate mai mare de a centra mașina între liniile albe și de a face față curbelor.